معرفی و دانلود کتاب فرهنگ لغت المعجم الصریح (فارسی - عربی)

عکس جلد کتاب فرهنگ لغت المعجم الصریح (فارسی - عربی)
قیمت:
250000 تومان - 26.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ لغت المعجم الصریح (فارسی - عربی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ لغت المعجم الصریح (فارسی - عربی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرهنگ لغت المعجم الصریح (فارسی - عربی)

کتاب فرهنگ لغت المعجم الصریح (فارسی - عربی) نوشته‌ی زهرا رحمانی، دربردارنده‌ی بیش از 80000 واژه و هزاران اصطلاح جدید است.

امروزه گسترش ابزارهای ارتباط جمعی همچون شبکه‌های ماهواره‌ای، پایگاه‌های اطلاع رسانی، اینترنت، مجلات و نشریات گوناگون و نیز پیوند و ارتباط همه جانبه با کشورهای عربی، ضرورت آموزش زبان عربی و اهمیت فراگیری آن را دو چندان کرده است. ولی متأسفانه تلاش‌های انجام شده توسط دست اندرکاران آموزش زبان عربی همچنان ناکارآمد است و تاکنون فضای مناسبی برای بهبود و کیفیت بخشی به این زبان و تغییر و تحول بنیادی در آن بوجود نیامده است.

شایان ذکر است که یادگیری زبان عربی به عنوان زبان دوم برای فارسی زبانان مانند هر زبان دیگری نیاز به رعایت اصول و قوانین زبان آموزی و زبان‌شناسی دارد، با توجه به این که زبان عربی از دقیق‌ترین و قانونمند‌ترین زبان‌ها محسوب می‌شود، هر معلمی برای آموزش آن باید اصول و قوانینی را بداند و ساختارهای این زبان را به طور دقیق بشناسد تا بتواند آن را به مخاطبان خود منتقل کند.

این فرهنگ‌نامه کاملاً کاربردی می‌باشد و چیزی که به این فرهنگ ارزش و اعتبار بخشیده است، اصطلاحات، کاربرد موصوف و صفت‌ها، مضاف و مضاف الیه‌ها، کاربرد فعل‌ها با فاعل‌ها یا مفعول‌های مخصوص‌شان و ضرب‌المثل‌ها است.

همچنین این اثر دارای ویژگی‌های بارز پاسخگوی نیازهای امروز دانشجویان و پژوهشگران می‌باشد و از واژه‌های کم کاربرد استفاده نشده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرهنگ لغت المعجم الصریح (فارسی - عربی)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مجد
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات740
زبانفارسی
شابک978-600-193-273-1
موضوع کتابآموزش زبان عربی، کتاب‌های دیکشنری و لغت نامه
قیمت نسخه الکترونیک
250000 ت - 26.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرهنگ لغت المعجم الصریح (فارسی - عربی)

مهدی نیکفرجام
۱۴۰۲/۸/۸
سلام علیکم بسیار کتاب عالی و کاربردی است و جای این کتاب در زبان عربی بسیار خالی بود که بحمدالله این کتاب تالیف شد فقط چند نکته عرض میکنم ۱. در ترجمه عربی بعضی کلمات مثل اجاق گاز می‌توانیم از مفردات بیشتری استفاده کنیم مانند فرن غازی که هر چند به معنای فر گاز می‌آید ولی در کتبی مثل العربیۀ بین یدیک به معنای اجاق گاز هم استعمال شده است ۲. در بعضی موارد مصدر و فعل ترجمه یکسان شده است مثلا در اوایل کتاب (اثبات کردن، اثبات کرد) به طور یکسان ترجمه شده است که ان شاءالله امیدوارم در ویرایش‌های بعدی اصلاح گردد ۳. به نظر می‌رسد در بعضی موارد دقت بیشتری لازم است به عنوان مثال زهق الحق اگر چه که مورد استعمال عرب زبان‌ها هم باشد ولی از آن جا که حق یعنی آنچه که محقق است و هیچ گاه از بین نمی‌رود لذا استعمال آن با کلمه زهق جالب به نظر نمی‌رسد و در قرآن هم ملاحظه میکنیم که فرموده جاء الحق و زهق الباطل و همچنین خود مؤلف محترم در کتاب المعجم الحدیث زهوق را به معنای باطل ترجمه کرده‌اند و میدانیم که حق و باطل قابل جمع نیستند و اجتماع نقیضین محال است. با تشکر از زحمات مولف محترم. یا علی مدد. موفق باشید
Mohmmad Serailu
۱۳۹۹/۴/۲۹
کتاب دارای کلمات و واژگان کاربردی است و همچنین اگر کلمه‌ای چند معنی و معادل داشته باشد هم روبروی کلمه نوشته و این از محاسن کتاب است که این کتاب را از کتب دیگر متمایز می‌کند.
مژگان سلطانی دوست
۱۳۹۸/۸/۲۰
بسیار بسیار عالی بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب فرهنگ لغت المعجم الصریح (فارسی - عربی)

برای دریافت کتاب فرهنگ لغت المعجم الصریح (فارسی - عربی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.