معرفی و دانلود کتاب فرهنگ لغت علوی فارسی - کردی (جلد 2، پ - خ)

عکس جلد کتاب فرهنگ لغت علوی فارسی - کردی (جلد 2، پ - خ)
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ لغت علوی فارسی - کردی (جلد 2، پ - خ) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ لغت علوی فارسی - کردی (جلد 2، پ - خ) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرهنگ لغت علوی فارسی - کردی (جلد 2، پ - خ)

کتاب فرهنگ لغت علوی فارسی - کردی (جلد 2، پ - خ) اثر سید فاخر علوی، شامل صد هزار واژه و اصطلاح فارسی معادل‌های کردی آن است و می‌تواند راهگشای برقراری ارتباط میان مردمان فارس زبان و کرد زبان کشورهای مختلف باشد.

درباره کتاب فرهنگ لغت علوی فارسی - کردی (جلد 2، پ - خ):

فرهنگ‌نویسی بخشی از حوزه علم زبان‌شناسی است که در آن به بررسی معانی، املای صحیح و کاربرد هر واژه پرداخته می‌شود تا به راحتی در دسترس مردم قرار گیرد و بتوانند با جست و جوی کلمات مورد نظرشان اطلاعات لازم درباره آن‌ها را به دست آورند. دامنه فرهنگ‌نویسی مانند زبان بسیار وسیع است و این تلاش و جست و جویی بلاانقطاع است که هرچه در آن پیش بروید باز هم راه‌های جدیدی پیدا می‌شوند و بایستی در آن‌ها قدم بگذارید.

فرهنگ‌نویسی و ثبت کلمات از ضروریات بسیار مهم برای توسعه فرهنگی و پیشرفت تمدن انسان و جامعه است. تالیف فرهنگ‌های گوناگون از آن جهت مهم و لازم است که اگر واژه‌ها یادداشت نشوند، امر فهماندن و فهمیدن در طول زمان دچار مسائل و مشکلات می‌شود و این امر سبب تضعیف فرهنگ شده و آسیب جدی به زبان و ادبیات وارد خواهد آمد. فرهنگ‌نویسی به شیوه‌های نو سابقه طولانی و وسیعی ندارد و تنوع در این زمینه اندک است.

امروزه به سبب ارتباط جوامع مختلف زبان‌ها با یکدیگر مختلط می‌شوند و نوعی تکثرگرایی در زبان به وجود آمده است و این تکثرگرایی زبانی به علت ترقی علم و ارتباطات به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است و فرهنگ‌نویس نیز بایستی این وضعیت را مورد توجه قرار دهد. اکنون زبان‌های کُردی و فارسی اختلاطی از چند زبان است و پاک کردن و غربال نمودن آن‌ها امری محال است. در این کتاب سعی شده است ضمن حفظ امانت‌داری واژه‌هایی که میان مردم و در فرهنگ عامه رایج است درج شود و معادل‌های آن به زبان کردی در مقابل آن‌ها آورد شود.

سید فاخر علوی در تهیه مجموعه چهار جلدی فرهنگ لغت علوی فارسی – کردی (Alavi Dictionary Persian Kurdish) در حدود صد هزار لغت و اصطلاحات گوناگون کردی را از پدر و مادر، دوستان، کتاب‌های مختلف و... گردآوری کرده است و با الهام گرفتن از یک فرهنگ فارسی – انگلیسی کوچک، دست به تهیه این مجموعه زده است که می‌تواند راهی برای ارتباط فارسی‌زبانان و فارسی‌دانان با زبان کردی و مردم کردستان در ایران و همچنین کشورهای ترکیه، عراق، سوریه، ارمنستان و... باشد.

کتاب فرهنگ لغت علوی فارسی - کردی (جلد 2، پ - خ) برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از این کتاب برای پژوهشگران حوزه زبان‌شناسی به ویژه زبان کردی و علاقه‌مندان به مطالعه و یادگیری پیرامون این زبان شیرین، مفید و کاربردی است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرهنگ لغت علوی فارسی - کردی (جلد 2، پ - خ)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حسینی اصل
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات636
زبانفارسی
شابک978-600-249-126-8
موضوع کتابفرهنگ لغت
قیمت نسخه الکترونیک
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فرهنگ لغت علوی فارسی - کردی (جلد 2، پ - خ)

برای دریافت کتاب فرهنگ لغت علوی فارسی - کردی (جلد 2، پ - خ) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.