معرفی و دانلود کتاب فرهنگ‌نامه سینمایی

عکس جلد کتاب فرهنگ‌نامه سینمایی
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ‌نامه سینمایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ‌نامه سینمایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرهنگ‌نامه سینمایی

کتاب فرهنگ‌نامه سینمایی اثر امیر ماهرو، در خصوص لغات و اصطلاحات پر‌استفاده در سینما و معانی آن تدوین شده است.

سینما، هنر صنعت بسیار پیچیده‌ای است. اما این ویژگی نمی‌تواند توجیه قابل قبولی برای دور ماندن از دنیای پر رمز و رازش باشد. هر هنری زبانی دارد و هر زبانی الفبایی. با دانستن مفهوم واژه‌های سینمایی می‌توانیم قدم به قدم به وادی هنر هفتم نزدیک‌تر شویم و از این سیطره‌ی مسحور‌ کننده بشری لذت دوست داشتنی ببریم.

امید آنکه با آشنایی هر چه بهتر واژه‌های فنی سینمایی و ارتباط وسیع‌تر با حوزه‌های تخصصی و تکنیکال سینما حداقل یک روز در هفته را به تماشای یک فیلم سینمایی در سینمای شهر و محله‌ی خود اختصاص دهیم.

در بخشی از کتاب فرهنگ‌نامه سینمایی می‌خوانیم:

حرکت تند، فست موشن (Fast Motion)
حرکتی که روی پرده سریع‌تر از حالت واقعی به نظر می‌آید. وقتی دوربین با سرعتی کم‌تر از سرعت متعارف از رخدادی فیلم‌برداری کند و بعد آن، فیلم با سرعت معمولی به نمایش در آید، روی پرده تصاویر با حرکت تند مشاهده می‌شوند. در فیلم‌های کمدی سینمای صامت، این تمهید برای خلق صحنه‌های خنده‌دار بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت.

حرکت کُند (Slow Motion)
حرکتی که کندتر و آهسته‌تر از حالت معمولی بر پرده ظاهر شود. برای دست‌یابی به این نوع حرکت، صحنه مورد نظر را با سرعتی بیش از سرعت معمولی، یعنی 24 قاب در ثانیه، فیلم‌برداری می‌کنند و سپس با سرعت 24 قاب در ثانیه به نمایش در می‌آورند. این نوع حرکت‌، معمولاً برای ایجاد تاثیری جدی و پراحساس به کار می‌آید و در خلق حال و هوای نوستالژیک مفید است. همچنین در صحنه‌های خشن از این تمهید استفاده می‌شود تا ضرب خشونت آن‌ها را بگیرد.

حق امتیاز (Copyright)
حق قانونی و انحصاری هر هنرمند یا گروهی از هنرمندان، برای کنترل و مراقبت از، استفاده از هر اثر ادبی، موسیقیایی، سینمایی یا هنری دیگر در دوره زمانی محدود و مشخص. در مورد فیلم‌ها معمولاً آن‌ها به نام تهیه‌کننده یا تهیه‌ کنندگان‌شان ثبت می‌شوند و گاهی بخش‌هایی از آن‌ها، برای مثال، تصنیف‌ها به نام سازنده‌شان نیز ثبت می‌شوند. هرگونه استفاده از یک اثر منوط به اجازه کتبی از صاحب حق امتیاز است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرهنگ‌نامه سینمایی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات هنرمندان طره خیال
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات122
زبانفارسی
شابک978-600-98521-5-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی، کتاب‌های مرجع و دایره المعارف
قیمت نسخه الکترونیک
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرهنگ‌نامه سینمایی

رضا صغیر فریمان
۱۴۰۰/۵/۲۷
واسه کسایی که میخوان ارشد سینما بدن. به دلیل وجود منابع کم در زمینه انگلیسی. این کتاب عالیه اینو بخونن و بعد برن کتاب media art1 رو ترجمه کنن و بتونن زبان تخصصی رو تو کنکور بالا بزنن
محمد
۱۴۰۱/۷/۱۰
به نظر من کتاب کار راه انداری است
اما به طور جامع مشتقات همه‌ی اصلاحات را مطرح نکرده مثلا زیر مجموعه‌ی درام
بلکه فقط خود درام را طرح کرده
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب فرهنگ‌نامه سینمایی

برای دریافت کتاب فرهنگ‌نامه سینمایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.