معرفی و دانلود کتاب صوتی درباره چند سینماگر

عکس جلد کتاب صوتی درباره چند سینماگر
قیمت:
63000 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درباره چند سینماگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درباره چند سینماگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی درباره چند سینماگر

جمشید ارجمند در کتاب صوتی درباره چند سینماگر، زندگی و کارنامه‌ی پانزده تن از بزرگ‌ترین فیلمسازان جهان را با اتکا به معتبرترین منابع موجود بررسی نموده است. طبعاً انتشار نسخه‌ی شنیدنی این اثر شناخته‌شده برای دوست‌داران هنر هفتم رخدادی هیجان‌انگیز به شمار می‌رود.

درباره کتاب صوتی درباره چند سینماگر:

سینما، اگرچه بیش یک قرن از عمر آن می‌گذرد، هنوز به عنوان هنری نوظهور شناخته می‌شود؛ هنری که به زعم غالب نظریه‌پردازانِ آن، همچنان مملو از امکاناتِ کشف‌ناشده و بالقوه است. اما مخاطبین مشتاق و مطلع، به خوبی بر این نکته واقفند که رشد هیچ مدیوم هنری‌ای، بدون عطف توجه به تاریخ و گذشته‌ی آن مدیوم، میسر نمی‌گردد. به همین جهت است که هر فردی که سر و کاری با سینما دارد، از کارگردان و منتقد گرفته، تا دانشجویی جوان و یا حتی مخاطبی عام، برای فهم کامل سینمای امروز و رسیدن به درکی کامل از ماهیت این هنر، باید کار استادان بزرگ و پیشکسوتان این عرصه را ببیند، و از آنان و درباره‌ی آنان بیاموزد. کتاب درباره چند سینماگر، با این نیت نوشته شده است که اطلاعاتی اجمالی اما سودمند درباره‌ی برخی از غول‌های دنیای سینما به مخاطبین خود بدهد.

فیلمسازانی که جمشید ارجمند در این اثر به سراغشان رفته، همگی بزرگ و صاحب سبک‌اند. البته در انتخاب این اسامی (همچنان که خود مولف اشاره کرده) از معیار خاصی پیروی نشده، و بیشتر پای سلیقه در میان بوده است. اما در این باره که تمام سینماگرانی که در کتاب از آنها بحث شده، از مهم‌ترین و مطرح‌ترین کارگردان‌های دنیا به شمار می‌روند، چندان نمی‌توان تردید کرد.

تمرکز مولف در بحث خود درباره‌ی هر یک از این فیلمسازان، بیشتر بر زندگی هنری آنان بوده است. به تعبیری، او ضمن ارائه‌ی زندگینامه‌ای مختصر از چهره‌ی مورد نظر، بیشتر از همه سیر بلوغ و تکامل کار هنری آنان را بررسی کرده است. بدین‌ نحو که در آغاز، پس از بررسی نخستین تلاش‌های ایشان در زمینه‌ی فیلمسازی، و توضیح اصلی‌ترین مولفه‌های زیبایی‌شناختی آنان، تغییر و تطور و یا تکامل آن مولفه‌ها در آثار بعدی فیلمسازان مورد نظر را نشان داده است.

از نکات مهم این بررسی، عطف توجه به زمینه‌ی ظهور نام‌های مطرح‌شده در کتاب است. این زمینه گاهی سیاسی - اجتماعی‌ است، و گاه هنری؛ و در غالب موارد، هر دو. مثلا در فصل مربوط به اورسن ولز، هم مطالبی سودمند درباره‌ی اوضاع هالیوود در زمان فعالیت ولز می‌شنوید، و هم با واقعیت‌های فرهنگی - اجتماعی‌ای آشنا می‌شوید که منجر به طرد نابغه‌ای چون ولز از بدنه‌ی اصلی سینمای زمان خود گشت. و یا مثلا در بحث از بزرگان سینمای کلاسیک آمریکا، به این پرسش مهم که چرا برخی از بزرگ‌ترین فیلمسازان هالیوود (چهره‌هایی چون هیچکاک و هوارد هاکس) نه توسط منتقدانِ خود آمریکا، که به وسیله‌ی منتقدان اروپایی (عموما فرانسوی) کشف شدند، پاسخی جالب توجه داده شده است.

از دیگر نکات جذاب این کتاب گستره‌ی نام‌ها و جریان‌های مطرح شده در آن است. ارجمند به هیچ عنوان خود را به هنرمندانِ سینمای کشوری خاص محدود نکرده، و به نوعی، بهترین و بزرگ‌ترین سینماگران جهان را از چهارگوشه‌ی جهان، به ضیافت هیجان‌انگیز خود دعوت نموده است.

اسامی کارگردانانی که در این اثر به آن‌ها پرداخته شده عبارتند از: «چارلز اسپنسر چاپلین، استنلی دانن، ویتوریو دسیکا، ژان رنوآر، چزاره ساباتینی، رنه کلر، هانری ژرژ کلوزو، فریتس لانگ، آنتونی مان، جوزف ال. منکیه ویچ، کِنجی میزوگوچی، اورسن ولز، کینگ ویدور، لوکینو ویسکونتی، هوارد هاکس.»

کتاب صوتی درباره چنند سینماگر مناسب چه کسانی است؟

دوست‌داران سینما، با هر سلیقه و دیدگاهی، مخاطبین اصلی کتاب درباره چند سینماگر هستند.

با جمشید ارجمند بیشتر آشنا شویم:

وی روزنامه‌نگار، شاعر و منتقد سینما بود. جمشید ارجمند در سال 1318 به دنیا آمد، و به سال 1395 چشم از جهان فرو بست. او را یکی از آغازگران جریان نقد سینمایی در ایران می‌دانند. او با کتاب درباره چند سینماگر، نسل پرشوری از جوانان را برای نخستین بار با برخی از فیلم‌سازان مهم جهان آشنا کرد. از ارجمند آثار ادبی و انتقادی ارزشمندی به جا مانده است، که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان بدین مووارد اشاره کرد: «نقد فیلم، گریز به جاودانگی، سنگ قیصر.»

در بخشی از کتاب صوتی درباره چند سینماگر می‌شنویم:

هوارد هاکس چهره‌ای فوق‌العاده، مردی بزرگ، و شاید بتوان گفت غولی از سینمای آمریکاست. از این جهت او را با صفات فوق‌العاده و غول نام بردیم که در مجموعه آثار او، کمتر فیلمی وجود دارد که دارای ابعاد و خصوصیت‌های معمولی باشد. در این مجموعه به ندرت می‌توان فیلمی پیدا کرد که در آن پرسوناژی بی‌شخصیت یا معمولی وجود داشته باشد. کمتر می‌توان به فیلمی برخورد که دارای لحظاتی سرد، زائد، و یا حتی کم‌تحرک باشد. در یک فیلم هوارد هاکس، تمام عناصر و عوامل، گویی تحت تاثیر قدرتی مافوق تصور در جنبشی دائمی هستند. هنرپیشه به گونه‌ای دیگر تلاش می‌کند؛ دوربین قرار و آرام ندارد. سناریو از مضمون و حرکت و جنبش آکنده است. و تماشاگر اگر قدری عینی‌تر به فیلم بنگرد، در همه‌ی لحظات آن حضور آمرانه‌ی خالقی آگاه و فوق عادی را احساس می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
درباره‌ی درباره چند سینماگر
27 دقیقه
چارلز اسپنسر چاپلین
26 دقیقه
استنلی دانن
22 دقیقه
ویتوریو دسیکا
22 دقیقه
ژان رنوآر
20 دقیقه
چزاره ساباتینی
20 دقیقه
رنه کلر
21 دقیقه
هانری ژرژ كلوزو
23 دقیقه
فریتس لانگ
20 دقیقه
آنتونی مان
22 دقیقه
جوزف ال. منكیه ویچ
22 دقیقه
كِنجی میزوگوچی
23 دقیقه
اورسن ولز
22 دقیقه
كینگ ویدور
25 دقیقه
لوكینو ویسكونتی
38 دقیقه
هوارد هاکس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی درباره چند سینماگر
نویسنده
راویکاظم طباطبایی
ناشر چاپینشر آبی
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
63000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی درباره چند سینماگر

برای دریافت کتاب صوتی درباره چند سینماگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.