معرفی و دانلود کتاب فرودگاه هوشمند

عکس جلد کتاب فرودگاه هوشمند
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرودگاه هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرودگاه هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرودگاه هوشمند

کتاب فرودگاه هوشمند نوشته حمید سقاء گندم آبادی به معرفی فرودگاه‌ها و تجهیزات آن‌ها پرداخته و همچنین با بررسی سیستم‌های مورد استفاده در جهان، پیشنهاداتی نیز برای سیستم‌های جایگزین و یا مکمل ارائه می‌دهد.

امروزه در سراسر دنیا در فرودگاه‌ها به منظور هدایت مسافر از ابتدای ورود به فرودگاه تا زمان نشستن وی در هواپیما تجهیزاتی به منظور تسهیل این فرآیند و کاهش سردرگمی مسافرین به کار می‌رود.

با توجه به این موضوع که با پیشرفت فناوری، کاربرد آن در حوزه‌های مختلف گسترش یافته طبعا انتظار آن است که این نفوذ فناوری در فرودگاه‌ها هم رخ داده باشد، چرا که فرودگاه‌ها پیشانی هر شهر و کشوری هستند که هنر، تمدن، تکنولوژی و اقتصاد آن را نشان می‌دهند، لذا فرودگاهی پیشرفته در تمامی ابعاد نشان از شهر و کشوری پیشرفته به موازات آن خواهد داشت.

نویسنده در کتاب فرودگاه هوشمند (Intelligent Airport) به موضوع مدیریت فرودگاه که قطعا معنای آن وابسته به تعریف مدیریت است، تعریفی که متنوع و متعدد است پرداخته، و بیان می‌کند که مدیریت فرودگاه به کارگیری تمامی منابع در جهت اهداف ذاتی فرودگاه است که مهم‌ترین رکن جدایی ناپذیر هر فرودگاهی مسافران هستند، مسافرینی که آشنا و یا ناآشنا با محیط فرودگاه، با آرامش و یا با استرس و اضطراب در آن محیط حاضر شده‌اند، لذا باید حضور این مسافرین به گونه‌ای مدیریت شود که در طی پروسه حضور مسافر در محیط ترمینال‌ها تا زمان سوار شدن به هواپیما سردرگمی و حس اضطراب به حداقل برسد در عین حالی که بخش جدایی ناپذیر هر ساختاری در دنیای امروز یعنی مسائل مالی منجر به حداکثر بهره‌وری شود

همان‌گونه که پیش از این گفته شد استفاده صحیح و موثر از تجهیزات الکترونیکی می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری و بازدهی سیستم شود لذا هدف این بررسی ارائه راه حل‌هایی برای بهبود فرودگاه‌ها و استفاده از تجهیزات به روز در فرودگاه‌ها به منظور فراهم آوردن شرایطی برای بهبود بازدهی در ابعاد مختلف اعم از نیروی انسانی، درآمد‌ها و... است.

چنانچه به فرودگاه‌ها به عنوان بنگاه‌های اقتصادی نگاه شود و استفاده از تکنولوژی برای خدمات رسانی به کارگرفته شود، به دلیل کاهش فرآیندهای مبتنی بر تصمیمات انسانی، خطاهای انسانی نیز کاهش پیدا می‌کند، خطای انسانی که به معنای احتمال افزایش هزینه‌ها و در نتیجه احتمال کاهش بهره‌وری است.

بهره گیری از نیروهای متخصص، متعهد و آگاه که واقعا دارای این ویژگی‌ها باشند و به دور از شعار زدگی توان اقدام و تلاش داشته باشند باعث اعتلای حقیقی کشورمان می‌شود.

در بخشی از کتاب فرودگاه هوشمند می‌خوانیم:

فرودگاه‌ها روز به روز در حال تجربه فشار بیشتری بر روی منابع خود (گیت‌ها، محل‌های کنترل و ورود، تسمه‌های توشه) هستند؛ به دنبال بهترین استفاده از زیرساخت‌ها با کمک برقراری تعادل درستی بین محدودیت‌های عملیاتی و اهداف تجاری هستند.

سیستم مدیریت منابع ثابت فرودگاه، سیستم مدیریت منبعی است که بین مسافران و هواپیما‌ها با بهترین موقعیت منابع ثابت انطباق برقرار می‌کند. شاخص عملکرد کلیدی فرودگاه با فرآیند بهینه سازی یکپارچه سازی شده است و با قوانین تجاری پشتیبانی می‌شود. دست‌اندر کاران فرودگاه ترجیح می‌دهند که امکان انجام تصمیمات سریع و قاطع داشته باشند.

این راه‌حل‌ها بهترین موقعیت را برای تمامی منابع ثابت پیشنهاد می‌دهد و برنامه‌ریزی لازم برای یک روز عملیاتی، یا تعدادی از روزهای عملیاتی، بر اساس برنامه پرواز فرودگاه و KPI‌های مربوط به منابع را انجام می‌دهد. به روزرسانی‌ها به آسانی انجام می‌شوند و برنامه‌های پروازی برای یک روز کامل می‌توانند بهینه سازی شوند.

افزایش دقت منجر به کاهش تاثیر بر عملیات فرودگاه و کاهش احتمال تاخیر پرواز می‌شود. مسافران می‌توانند زودتر از دروازه‌های خروج خود مطلع شوند و از اتلاف زمان برای انتقال اتوبوس‌های جابه‌جایی مسافران جلوگیری کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1 مقدمه
1-1- معرفی
1-2- ضرورت و اهمیت
1-3- تعریف و هدف کتاب
1-4- ساختار کتاب
فصل 2 راهکار‌های مبتنی بر AODB
2-1- مدیریت اتصالات
2-2- اتخاذ تصمیم تعاملی (همکاری) فرودگاهی
2-3- مدیریت توالی (پیوستگی و ترتیب پرواز) فرودگاه
فصل 3 راهکارهای مدیریت منابع
3-1- سیستم مدیریت منابع تجهیزات متحرک فرودگاه
3-2- سیستم مدیریت منابع ثابت فرودگاه
3-3- سیستم مدیریت منابع انسانی
3-4- سیستم مدیریت مربوط به مسافران با ضعف در حرکت
فصل 4 سیستم نمایش اطلاعات پرواز موسوم به FIDS
4-1- کنترل متعلقات سیستم نمایش
4-2- ایجاد در آمدهای غیر هوانوردی
فصل 5 پردازش مسافر
5-1- تایید مسافر
5-1-1- فرآیندی یکپارچه از طریق ادغام با DCS
5-1-2- افزایش امنیت برای دسترسی به Airside
5-1-3- بهینه سازی گسترده در فرآیندها
5-2- خدمات مشترک فرودگاهی
5-2-1- کاهش هزینه‌های اجرایی و اثرات زیست محیطی
5-2-2- افزایش چابکی، انعطاف پذیی و مقیاس پذیری کسب و کار
5-2-3- واکنش سریع به موارد پیش بینی نشده
فصل 6 پردازش توشه و بار
6-1- واسپاری توشه به صورت سلف سرویس
6-2- راه حل‌های تلفیق توشه
6-2-1- کاهش قابل توجه هزینه‌های عملیاتی
فصل 7 نتیجه‌گیری و پیشنهادها
7-1- نتیجه‌گیری
7-2- پیشنهادها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرودگاه هوشمند
نویسنده
ناشر چاپینشر قلم همت
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات70
زبانفارسی
شابک978-600-6602-83-7
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران، کتاب‌های مهندسی هوافضا
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرودگاه هوشمند

Mohammad Reza
۱۴۰۱/۷/۱۶
متاسفانه در کتاب مذکور زیاد به جنبه‌های بازاریابی پرداخته نشده است
محمد جاویدنیا
۱۴۰۰/۱۱/۳۰
ضعیف اطاعاتی بود فقط
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب فرودگاه هوشمند

برای دریافت کتاب فرودگاه هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.