معرفی و دانلود کتاب اصول تهیه نقشه‌های اجرایی سازه: با استفاده از نرم‌ افزار اتوکد

عکس جلد کتاب اصول تهیه نقشه‌های اجرایی سازه: با استفاده از نرم‌ افزار اتوکد
قیمت:
۵۵۰۰۰ ۴۹,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول تهیه نقشه‌های اجرایی سازه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول تهیه نقشه‌های اجرایی سازه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول تهیه نقشه‌های اجرایی سازه: با استفاده از نرم‌ افزار اتوکد

نرم‌افزار اتوکد را با کتاب اصول تهیه نقشه‌های اجرایی سازه بی‌دردسر بیاموزید! مهندس آرین دادگر در این اثر موفق همراه شماست تا به تمامی سؤالات در استفاده از این نرم‌افزار پاسخ دهد و طراحی یک نقشه‌ی ساختمانی را گام‌به‌گام به‌شیوه‌ای کاربردی با مخاطبان خود پیش ببرد.

درباره‌‌ی کتاب اصول تهیه‌ی نقشه‌های اجرایی سازه

نرم‌افزار اتوکد یکی از انتخاب‌های اصلی مهندسین و طراحان معماری دنیا در اجرای نقشه‌هاست؛ ابزاری که با استفاده از قابلیت‌های ویژه و منحصر‌به‌فرد خود بسیاری از چالش‌های طراحی را در سال‌های گذشته از سر راه برداشته و سرعت و دقت اجرایی کردن طراحی سازه‌ها را چندبرابر کرده است. کتاب اصول تهیه‌ی نقشه‌های اجرایی سازه با استفاده از نرم افزار اتوکد، یکی از بهترین و جامع‌ترین کتاب‌های راهنمایی‌ست که برای یادگیری مراحل کار با این ابزار پیشرفته در اختیار کاربران فارسی‌زبان قرار گرفته. مهندس آرین دادگر، نویسنده‌ی این اثر، تجربه‌ی بیش از ده سال کار در حوزه‌ی طراحی سازه‌های مختلف ساختمانی و سال‌ها مطالعه‌ی آثار برتر این حوزه را گرد هم آورده و به‌صورت فشرده در اختیار شما قرار داده است. قلم گویا و روان مولف در این اثر به شما کمک می‌کند تا کار با این محیط نرم‌افزاری را آغاز کنید و مهارت طراحی خود را در ابعاد عملی و اجرایی بالا ببرید.

بر این اساس، در فصل‌های ابتدایی کتاب اصول تهیه‌ی نقشه‌های اجرایی سازه، تصویری جامع از محیط کاری اتوکد به مخاطبان ارائه شده و در ادامه اصلی‌ترین ابزار‌های طراحی سازه در این نرم‌افزار به خوانندگان معرفی می‌شود. آشنایی با انواع نقشه‌های اجرایی و همچنین اجزای اصلی یک نقشه‌ی اجرایی از مباحث مهمی‌ست که در ادامه‌ی اثر به آن خواهیم پرداخت. همچنین در هرفصل از این راهنمای ارزنده، شما به‌طور مجزا و تخصصی‌‌تر با نقشه‌کشی بخش‌های مختلف ساختمان ازجمله، نقشه‌کشی شالوده، ستون‌ها، تیر‌ها، قاب‌های مهاربندی و دیوار برشی آشنا خواهید شد. آرین دادگر، درادامه قواعد و اصول نقشه‌ی سازه‌ی نگهبان، سقف‌ها، اعضای ارتباطی ساختمان ازجمله پلکان را به خوانندگان خود معرفی خواهد کرد و مجموعه‌ای از دستورات کاربردی در طراحی با اتوکد در اختیار شما قرار خواهد داد. این دستورات شامل دستورات ترسیمی، دستورات ویرایشی و مجموعه‌ای از نکات درباب دستورات کمکی و اطلاعات خروجی است.

مطالب و عناوین ارائه‌شده در کتاب اصول تهیه‌ی نقشه‌های اجرایی سازه به‌طور ویژه برای ارتقا کار طراحان نقشه‌ی ساختمانی تهیه شده؛ این مطالب همچنین می‌تواند راهنمای خوبی برای نقشه‌کشان ساختمانی باشد که قصد دارند نقشه‌ی سازه‌های دیگر طراحان را با مهارت بالا ترسیم کنند. درنهایت تصاویر و نمونه‌های موجود از نقشه‌های ارائه‌شده در این اثر به خواننده کمک می‌کند تا درک بهتری از مطالب داشته باشد و چالش‌های به‌اجرا‌درآوردن نقشه‌ی یک سازه در برنامه‌ی اتوکد را از سر راه بردارند. این اثر با یاری یکی از ناشرین حوزه‌ی کتاب‌های فنی و تخصصی یعنی مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به دست علاقه‌مندان می‌رسد.

کتاب اصول تهیه‌ی نقشه‌های اجرایی سازه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به نقشه‌کشان و طراحان ساختمانی و همچنین دانشجویان رشته‌های مهندسی ساختمان و عمران پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب اصول تهیه نقشه‌های اجرایی سازه: با استفاده از نرم‌ افزار اتوکد می‌خوانیم

ستون‌های فولادی عموماً به دو گروه کلی تشکیل شده از پرفیل‌های تکی یا مرکب یا تشکیل شده از ورق‌ها (I شکل، قوطی و...) تقسیم می‌شوند. برای خرید و فروش آهن معمولاً پروفیل‌ها در طول‌های 12متری و ورق‌ها به طول 6 متری و با عرض‌های 120، 100و 150سانتی‌متری در بازار وجود دارند. در نتیجه چنانچه در ساختمان عضوی دارای طول بیش از موارد ذکر شده باشد، لازم است ادامه قطعه توسط وصله به قسمت اول قطعه متصل شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
نقشه‌های شالوده
نقشه ستون‌ها
نقشه تیرریزی
نقشه قاب‌های مهاربندی و دیواربرشی
نقشه‌های خاکبرداری و سازه نگهبان
جزئیات سقف‌ها
اعضای ارتباطی ساختمان
جزئیات تکمیلی و حالات خاص
پیوست یک؛ دستورات اصلی در نرم افزار اتوکد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول تهیه نقشه‌های اجرایی سازه: با استفاده از نرم‌ افزار اتوکد
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات157
زبانفارسی
شابک978-622-218266-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقشه کشی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
۵۵۰۰۰ ۴۹,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول تهیه نقشه‌های اجرایی سازه

برای دریافت کتاب اصول تهیه نقشه‌های اجرایی سازه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.