معرفی و دانلود کتاب فریبکار واقعی 1

عکس جلد کتاب فریبکار واقعی 1
قیمت:
93000 تومان - 9.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فریبکار واقعی 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فریبکار واقعی 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فریبکار واقعی 1

کتاب فریبکار واقعی 1 جلد نخست از مجموعه‌ای جذاب به قلم نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، موریس جانسون است. دختری کنجکاو و علاقه‌مند به پرونده‌های جنایی، سال اول تحصیلش را در یک آکادمی خصوصی عجیب به نام «آلینگام» شروع کرده است. او سعی می‌کند پرده از رازی که سال‌هاست حل‌نشده باقی مانده، بردارد. گفتنی‌ست کتاب حاضر جوایز متعددی از جمله جایزه‌ی گودریدز برای بخش نوجوان را از آن خود کرده.

درباره‌ی کتاب فریبکار واقعی 1

موریس جانسون (Maureen Johnson) در کتاب فریبکار واقعی 1 (Truly Devious ) داستان مردی به نام «آلبرت الینگام» را بیان می‌کند که آکادمی آلینگام را برای افراد باهوش، مخترعین و هنرمندان ساخته است. او که از افراد سرمایه‌دار و بانفوذ اوایل قرن بیستم است قصد داشت جایی بسازد که در آن آموختن یک تفریح باشد؛ جایی پر از معما و راه‌های پیچ‌درپیچ و باغ و بوستان. اما اوضاع آن‌گونه که او در سر می‌پرورانْد، پیش نرفت. مدت کوتاهی پس از بازگشایی مدرسه همسر و دختر آلبرت الینگام ربوده می‌شوند. از این جنایت هیچ سرنخی یافت نشده، به‌جز لیستی معمایی از قتل‌های صورت‌گرفته که نام مستعار فریبکار واقعی پای آن‌هاست.

حالا «استیوی بل» طرفدار جدی پرونده‌های جنایی، که اولین سال ورودش به این آکادمی معروف است، یک هدف بلندپروازانه در سر دارد که چیزی جز حل کردن این پرونده‌ی قدیمی نیست، اما در یک اتفاق غافلگیرانه، مرگ دوباره سایه‌اش را روی آکادمی الینگام پهن می‌کند. فریبکار واقعی بازگشته و گذشته از گور سردش بیرون خزیده است. حالا یک نفر دیگر با قتل از بین رفته است...

کتاب فریبکار واقعی اولین بار در سال 2018 در آمریکا منتشر شد. این اثر که توسط شهناز رافعی و به همت انتشارات پرتقال به فارسی برگردانده شده است، از محبوب‌ترین کتاب‌ها در ژانر معمایی‌ترسناک در آمریکا و نامزد و برنده‌ی چندین جایزه‌ی مهم می‌باشد.

درباره‌ی مجموعه‌‌کتاب‌های فریبکار واقعی

مجموعه‌‌کتاب‌های فریبکار واقعی یک سه‌گانه‌ی جذاب و هیجان‌انگیز از نویسنده‌ی محبوب و صاحب‌نام آمریکایی، موریس جانسون می‌باشد. در این مجموعه‌ی داستانی، استیوی بل، دختری که تازه وارد آکادمی معروف الینگام شده است، سرسختانه به‌دنبال کشف رازهای مربوط به یک جنایت‌کار و قاتل سریالی با نام مستعار فریبکار واقعی می‌باشد. تا الان تنها مجلد اول از این مجموعه به زبان فارسی ترجمه شده و به همت انتشارات پرتقال در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب فریبکار واقعی 1

  • نامزد جایزه‌ی کارولینای جنوبی
  • کتاب برگزیده‌ی Junior Library Guild
  • بهترین کتاب پابلیشرز ویکلی در سال 2018
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش رمان نوجوان در سال 2018
  • نامزد بهترین کتاب داستانی نوجوانان به انتخاب ALA در سال 2019
  • نامزد بهترین کتاب داستانی برای رده‌ی سنی نوجوانان به انتخاب YALSA
  • برنده‌ی جایزه‌ی خوانندگان جوان پنسیلوانیا (Pennsylvania Young Readers)
  • در فهرست Best of the Best Books به انتخاب کتابخانه‌ی عمومی شیکاگو در سال 2018

نکوداشت‌های کتاب فریبکار واقعی 1

  • تاب خوردن بین حال و گذشته، فضای رمان جانسون را به‌طرز دلچسبی ساخته است. با شخصیت‌هایی پیچیده و مجرم‌هایی بالقوه یا بالفعل، اتفاقاتی غافلگیرکننده و مقداری عاشقانه. (پابلیشرز ویکلی)

  • داستان بیش از آن که جوابی بدهد، سؤال مطرح می‌کند و خواننده به این امید می‌ماند که چیز بیشتری از قلم توانای موریس جانسون به دست بیاورد. یک معمای کلاسیک که باعث غرور آگاتا کریستی می‌شود. (نقد کتاب Kirkus)

  • در این اثر سبک کلاسیک معمایی که متعلق به آگاتا کریستی می‌باشد، با هوش عجیب و جذاب معاصر آمیخته شده است؛ و صحنه‌های درهم‌پیچیده‌ی گذشته و اکنون، داستانی چندلایه و مدرن ساخته است. (نقد کتاب نیویورک تایمز)

  • اولین باری که هری پاتر را خواندید و با خود گفتید این یک اثر خاص هست را به یاد دارید؟ همان سبک جادویی در استیوی بلِ‌ شرلوک‌مانند دیده می‌شود. در این کتاب معماهای موازی با دیالوگ‌های هوشمندانه و نبوغی نوآورانه با کمک یک کارآگاه جوان حل می‌شود. (USA Today-four stars)

  • چیزهای زیادی برای ستایش کردن در این کتاب هست؛ معماهایی در مقابل هم، که در زمان حال و گذشته اتفاق افتاده‌اند‌ و ساخت یک محیط مدرسه در یک عمارت بزرگ که به طرز بی‌نظیری انجام شده است. در کتاب فریبکار واقعی حضور شخصیت‌های گوناگون، باهوش و عجیب‌وغریب را مشاهده می‌کنیم. این معماها در هر مرحله ما را گول می‌زنند و بهترین خبر این است که این اولین کتاب از این مجموعه می‌باشد. (مجله‌ی Justine)

کتاب فریبکار واقعی 1 برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب پرماجرا به نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های ترسناک، معمایی و جنایی پیشنهاد می‌شود. اگر پیش از این از آثار آگاتا کریستی و ای. لوکارت لذت برده‌اید این اثر، کتاب محبوب جدید شما خواهد شد.

با موریس جانسون بیشتر آشنا شویم

موریس جانسون زاده‌ی 16 فوریه 1973 درایالت پنسیلوایا، شهر فیلادلفیا است. او نویسنده‌ی داستان‌های نوجوان می‌باشد و در زمره‌ی پرفروش‌ترین نویسنده‌های نیویورک تایمز و ایالت متحده‌ی آمریکا به حساب می‌آید. او که از پیروان سبک نوشتاری آگاتا کریستی است، با همکاری نویسندگان برتر جهان و ایالت متحده‌ی آمریکا مانند جان گرین و لارن میراک آثار درخشانی خلق کرده و از آثار او می‌توان به کتاب‌های «بگذار برف ببارد»، «یک جعبه در جنگل (The box in the box)»، «سیزده پاکت کوچک آبی (Thirteen Little blue Envelops) » و «نُه دروغ‌گو (Nine liars)» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب فریبکار واقعی 1 می‌خوانیم

استیوی بل یک آرزوی ساده داشت: او می‌خواست بالای سر جسد مرده‌ای بایستد. او نمی‌خواست کسی را بکشد... نه اصلاً. فقط می‌خواست کسی باشد که دلیل مرگ یک نفر را می‌فهمد، همین. فقط می‌خواست کیفی با برچسب اسناد و شواهد داشته باشد و یکی از آن روپوش‌های کاغذی که مأموران پزشک قانونی می‌پوشند. دلش می‌خواست در اتاق بازجویی باشد. می‌خواست تا ته پرونده برود.

این‌ها همه خوب بود و احتمالاً همان چیزی که بیشتر مردم می‌خواستند، ای‌ کاش مردم کمی صادق‌تر بودند. اما دبیرستان سابقش از آن ‌جاهایی نبود که احساس کند می‌تواند این علاقه‌اش را به طور کامل ابراز کند. دبیرستان قبلی‌اش مدرسه‌ی خوبی بود، البته اگر دبیرستان را دوست داشته باشید. جای بد یا شیطانی‌ای نبود. دقیقاً همان‌طوری بود که قرار بود باشد... کیلومترها کف‌پوش و چراغ‌های چشمک‌زن، بوی نم کافه‌تریا صبح‌های خیلی زود، ایده‌های ناگهانی که با یکنواختی‌های طولانی به‌سرعت سرکوب می‌شد و اشتیاق دائمی برای اینکه جای دیگری باشید. استیوی دوستانی هم در آن جا داشت، ولی هیچ‌کس نبود که عشق او را به جرم و جنایت کاملاً بفهمد. بنابراین او مقاله‌ی پرشوری نوشت، تقریباً به عنوان یک شوخی آن را در صفحه‌ی مجازی‌اش گذاشت. الینگام هیچ‌وقت او را به عنوان دانش‌آموز نمی‌پذیرفت. الینگام چیزهایی را که آن‌ها می‌دیدند دوست داشت. آن‌ها این اتاق را به استیوی داده بودند. مبلمان چوبی بود و به طرزی شگفت‌آور بزرگ بود. در آن اتاق میز آرایش بزرگی هم بود که وقتی استیوی به آن دست زد، لق می‌زد؛ پولیش خراشیدگی‌های سطح آن را نپوشانیده بود. بعضی از آن خراش‌ها بر اثر استفاده در طول زمان ایجاد شده بود، ولی بعضی‌ها هم کلمات و حرف اول اسم‌ها بودند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فریبکار واقعی 1
نویسنده
مترجمشهناز رافعی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-600-462-762-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
93000 ت - 9.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فریبکار واقعی 1

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فریبکار واقعی 1

برای دریافت کتاب فریبکار واقعی 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.