معرفی و دانلود کتاب فساد اداری: ‏‫مفهوم، ماهیت، عوامل و پارامترهای موثر

عکس جلد کتاب فساد اداری: ‏‫مفهوم، ماهیت، عوامل و پارامترهای موثر
قیمت:
۱۱۱,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فساد اداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فساد اداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فساد اداری: ‏‫مفهوم، ماهیت، عوامل و پارامترهای موثر

کتاب فساد اداری نوشته‌ی دکتر محسن الیاسی به‌ دنبال بررسی مفهوم فساد اداری و تأثیر آن بر رشد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در جوامع درحالِ‌توسعه است. دکتر محسن الیاسی در کتاب نامبرده عوامل مؤثر بر کاهش فساد در نظام اداری را شناسایی کرده و راهکارهای مناسبی را برای مقابله با فساد ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب فساد اداری

هر جامعه‌ای فساد را به شیوه‌ای مختص به خود معنی می‌کند. در کتاب فساد اداری مفهوم، عوامل و پارامترهای موثر با توجه به افکار عمومی جامعه، محسن الیاسی فساد را به چند گروه تقسیم می‌کند؛ فساد اداری سیاه مانند دریافت رشوه، فساد اداری خاکستری مانند کوتاهی کارمندان در اجرای قوانینی که در بین مردم محبوبیت چندانی ندارند و فساد اداری سفید مانند چشم‌پوشی از نقض مقرراتی که ضرورت اجرای خود را از دست داده‌اند. فساد انواع گوناگونی دارد که در کتاب فساد اداری به آن‌ها پرداخته شده است. فساد تصادفی و فساد نظام‌مند، فساد سازمان‌یافته و فساد فردی، فساد کلان و فساد خرد توسط دکتر محسن الیاسی در کتاب حاضر شرح داده شده‌اند. هرکدام از این انواع فساد به زیرمجموعه‌های دیگری نیز تقسیم می‌شوند.

علل نهادی پیدایش و رواج فساد اداری را می‌توان مربوط به اختیارات گسترده‌ی دولت، هزینه‌ی کم ارتکاب فساد و انگیزه‌های انحرافی در شاغلان بخش دولتی دانست. از منظر دکتر محسن الیاسی فساد در جایی ایجاد می‌شود که مأموران دولتی از اختیارات فراوان و امضاهای طلایی برخوردار باشند. هرچه طیف فعالیت‌هایی که مأموران دولتی تحت کنترل و نظارت خود دارند بیشتر باشد، فرصت‌های بروز فساد هم بیشتر خواهد بود. در کتاب فساد اداری رابطه‌ی مستقیم بین میزان و امکان حساب پس‌دهی با افزایش و کاهش فساد مورد بحث قرار می‌گیرد و مشخص می‌شود هرچه احتمال تحقیق و تفحص و تنبیه کمتر باشد، خطر بروز فساد بیشتر است.

کاهش احترام به قانون اساسی، از بین رفتن دموکراسی، کاهش فرصت‌های برابر، افزایش هزینه‌ی زندگی و کاهش بهره‌وری از پیامدهای فساد اداری است که محسن الیاسی به آن‌ها اشاره می‌کند. در کتاب فساد اداری سلامت اداری وابسته به دو عامل مدیریت و رهبری قوی و صادقانه و انسجام درونی نظام اداری تعریف می‌شود. سلامت اداری آن‌گونه‌ای که محسن الیاسی در کتاب فساد اداری تعریف می‌کند، یکی از خواسته‌ها و آرزوهای دیرینه‌ی جوامع مختلف است. سلامت اداری، برخلاف فساد اداری ابزار توزیع عادلانه‌ی خدمت و ثروت به عموم شهروندان محسوب می‌شود.

کتاب فساد اداری تألیف دکتر محسن الیاسی است که توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده. این کتاب به شکلی روشمند ما را با مفاهیم مرتبط با فساد، انواع فساد، چرایی شکل‌گیری فساد و راهکارهای مبارزه با فساد آشنا می‌کند.

کتاب فساد اداری برای چه کسی مناسب است؟

کتاب فساد اداری متنی روشمند و نظری است که هم برای مدیران و مجموعه‌های مدیریتی مفید است و هم برای همه‌ی کسانی که درگیر فرایندهای اداری هستند.

با محسن الیاسی بیشتر آشنا شویم

دکتر محسن الیاسی آغ‌چشمه نویسنده و مترجم در زمینه‌های مختلف مدیریتی است. محسن الیاسی در مقطع کارشناسی علوم سیاسی و در مقطع کارشناسی ارشد روابط بین الملل خوانده و سپس دکتری مدیریت کسب و کار گرایش استراتژیک دریافت کرده است. تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها، آموزش کارکنان دولت، مشاور ایثارگران رئیس موسسه مطالعات وپژوهش‌های بازرگانی، مشاور مدیر عامل شرکت چاپ و نشر بازرگانی، مشاور مدیر عامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران، مشاور رئیس واحد علمی کاربردی بازرگانی تهران از سوابق کاری متنوع دکتر محسن الیاسی هستند. علاوه‌بر تالیف کتاب فساد اداری دکتر محسن الیاسی کتاب ایمنی و حفاظت فیزیکی اماکن و تاسیسات را تالیف و کتاب‌های خلق برند قدرتمند و استراتژی برای هرکس را ترجمه کرده است

در بخشی از کتاب فساد اداری می‌خوانیم

ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی هر جامعه با سایر جوامع متفاوت است و در داخل جامعه نیز این ارزشها در طول زمان تغییر می‌کند. برخی از محققان معتقدند که فساد اداری را باید با توجه به دیدگاه‌های عمومی مردم تعریف کرد. از این رو، اقدامی در چارچوب فعالیتهای اداری / دولتی مصداق فساد را می‌یابد، که از دید مردم جامعه غیر اخلاقی و مضر باشد تعریف مک مولن و تای این گونه است. مشکل مهمی که در این گونه تعاریف وجود دارد این است که دیدگاه مردم غالباً یکسان نیست. در خصوص رفتار اداری به طور غالب دیدگاه نخبگان سیاسی و توده‌های مردم با هم اختلاف دارد و با توجه به این اختلافها، یک محقق علوم سیاسی به نام هیدن هیمرا فساد اداری را به سه گونه سیاه، خاکستری و سفید تقسیم می‌کند.

آرنولد روگو و اچ دی لاسول چنین اظهار می‌دارند که یک دستگاه فاسد در تمام نظام اجتماعی اختلال ایجاد می‌کند. کار فردریچ نیز مدعی است که هرجا صاحب قدرتی که مسئول اداره سازمانی است بر اثر دریافت رشوه‌ای نقدی یا غیر نقدی اغوا شود و به انجام کارهای غیرقانونی مبادرت ورزد، این فرد به منافع عمومی زبان رسانده است در این تعریف همانند تعریف قبلی با این مشکل مواجه ایم که ممکن است همه اقشار مختلف جامعه در مورد منافع عمومی برداشت یکسانی نداشته باشند. تضاد بین طبقات مختلف اجتماعی نظیر صاحبان سرمایه و کارگران ممکن است سبب شود اقدامی که از نظر یک گروه موافق منافع عمومی است، از نظر گروه دیگر مغایر و مضر با منافع عمومی باشد...

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفهوم فساد اداری و انواع آن
فصل دوم: علل فساد اداری
فصل سوم: راه‌های مبارزه با فساد
فصل چهارم: عوامل مؤثر بر فساد اداری
فصل پنجم: معیارها و شاخص‌های اندازه‌گیری و درک فساد
فصل ششم: اختلاس به عنوان فساد اداری
فصل هفتم: ارتشا (معمول‌ترین فساد اداری)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فساد اداری: ‏‫مفهوم، ماهیت، عوامل و پارامترهای موثر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات187
زبانفارسی
شابک978-964-468-847-8
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فساد اداری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فساد اداری

برای دریافت کتاب فساد اداری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.