معرفی و دانلود کتاب فلسفه ساموئل بکت

عکس جلد کتاب فلسفه ساموئل بکت
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه ساموئل بکت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه ساموئل بکت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فلسفه ساموئل بکت

مجموعه‌ای ناب از اندیشه‌های فلسفی! جان کالدر مؤلف کتاب فلسفه ساموئل بکت و گردآورنده‌ی آثار فلسفی این اندیشمند بزرگ است؛ اثری که زوایای جدیدی از تفکرات این فیلسوف را برای ما به نمایش می‌گذارد. دیدگاه‌های بکت در زمینه‌ی داستان‌نویسی، هنر، زمان، زبان، عشق و... بن‌مایه‌های اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهند.

درباره‌ی کتاب فلسفه‌ی ساموئل بکت

نوشته‌های ساموئل بکت به عنوان نقطه‌ی اوج ادبیات در قرن بیستم به شمار می‌رود. جان کالدر (John Calder) که پیش از چاپ کتاب فلسفه‌ی ساموئل بکت (The Philosophy of Samuel Beckett)، از دوستان و نزدیکان او بود، در این کتاب به شرح آراء فلسفی این اندیشمند پرداخته است. بکت نویسنده‌ای است که شاعرانگی را در آثارش به وضوح می‌توان دید و همین ویژگی آثار او را به نوشته‌های شکسپیر نزدیک می‌کند. جان کالدر آنچه را که ساموئل بکت از فلسفه، الهیات و اخلاق نوشته است، بررسی کرده و به جنبه‌هایی از اندیشه‌های این فیلسوف اشاره می‌کند که از چشم سایر نویسندگان پنهان مانده است.

ساموئل بکت با شجاعت و به زبان کنایه، تصویر متفاوتی از باورهای اساسی مردم به دست می‌دهد. بعید نیست اگر با خواندن کتاب فلسفه‌ی ساموئل بکت شوکه شوید، چرا که صداقت و عمق تفکر او برای خوانندگانی که به تفکر متعارف عادت کرده‌اند، تکان‌دهنده است. آنچه که جان کالدر از اندیشه‌های بکت ارائه کرده، نسخه‌ی متفاوتی از اخلاق و فلسفه است که این فیلسوف در نهایت شجاعت و به طعنه بیان کرده است.

جان کالدر که در ایام دوستی با ساموئل بکت زیر تأثیر عمیق اندیشه‌های او بوده، در جمع‌آوری نسخه‌های اصیل و معتبر نوشته‌های او از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است. همچنین از سایر کتاب‌هایی که درمورد آراء او نوشته شده است، غافل نبوده و حتی به سراغ نقل‌قول‌ها، دست‌نوشته‌ها و یادداشت‌های بکت نیز رفته است. بنابراین در کتاب فلسفه‌ی ساموئل بکت با مجموعه‌ای معتبر و قابل اعتماد از آثار و افکار این فیلسوف روبه‌رو می‌شویم که جان کالدر در نهایت دقت گردآوری و ویرایش کرده است. این کتاب با ترجمه‌ی سعید جهانپولاد و به همت مؤسسه‌ی انتشاراتی فلسفه، چاپ و روانه‌ی بازار کتاب شده است.

کتاب فلسفه‌ی ساموئل بکت برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب فلسفه‌ی ساموئل بکت برای علاقمندان علم فلسفه و مباحث فلسفی مناسب است. اگر از دنبال‌کنندگان اندیشه‌های فلسفی بکت هستید، این کتاب بهترین فرصت برای آشنایی با این اندیشمند است.

با جان کالدر بیشتر آشنا شویم

جان کالدر، زاده‌ی 25 ژانویه‌ی 1927 در شهر مونترال کانادا، نویسنده و ناشر اسکاتلندی-کانادایی بود. این نویسنده در سال 1949 شرکت انتشارات کالدر را تأسیس کرده و در طول دهه‌ی 1950، آثار بسیاری از بزرگان ادبی از جمله: آنتوان چخوف، لئو تولستوی، فئودور داستایوفسکی، گوته و زولا را منتشر کرد. جان کالدر خارج از دنیای کتاب نیز، زندگی پرهیاهویی داشته است. او که سرمایه‌گذار عمده قهوه بود، در سال 1970، به عنوان نامزد حزب لیبرال اسکاتلند در انتخابات شرکت کرده و رتبه چهارم را به دست آورد. این نویسنده در سال‌های آخر زندگی‌اش به شعر روی آورده و سه دفتر از سروده‌هایش را به چاپ رساند. جان کالدر سرانجام در 13 اوت سال 2018 درگذشت.

در بخشی از کتاب فلسفه ساموئل بکت می‌خوانیم

در نمایش، زبان نمی‌تواند از نیاز به محاوره‌ای بودن بگریزد، نوعی لفاظی را بر متن تحمیل می‌کند و همچنین نیاز به ارتقای آن بلاغت زبانی دارد که بر مبادله گفتگومندی گفتاری یا محاوره‎ای بچربد که از قضا هرچقدر هم شاعرانه باشد، نمی‌تواند از یک هم‌سطح بودن اجتناب کند. اگر قرار باشد تبادل‌نظرها، مشاهدات، نگرش‌ها و تفاوت‌هایی که توسط بازیگران مطرح می‌شود برای مخاطب قابل‌درک باشد، پس واقعیت روزمره باید بخشی از فضا و موقعیت صحنه را اشغال کند و به‌عنوان یک نقطه کلیدی عمل کند.

گفتگوها و خطابه‌‎‌های طولانی‌تر می‌توانند بالاتر از هم‌سطح بودن و در تضاد با آن بالا رفته و ارتقا یابند، در هر نمایش‌نامه ما نکات برجسته‌ای را تشخیص می‌دهیم و در نمایش‌نامه‌های بزرگ مایل به یادآوری خطوط و عبارات و گاهی مونولوگ‌های کامل آن هستیم، زیرا آنها پیشتر تأثیرات قوی بر ما گذاشته‌اند. درام و نمایش آن، فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را به نویسنده می‌دهد که بازی چنینی را ادامه دهد، چه در سطح احساسات مخاطب و چه سطح عقلانی دریافت مخاطبان را افزایش داده و آن را برانگیزاند و یا گاه باهم متحدشان نماید تا دیدگاه‌های نویسنده را در مورد مسائل سیاسی، اخلاقی یا فلسفی بیان کنند، اگرچه ما از زبان در درام و نمایش آگاه هستیم، اما زبان لزوماً مهم‌ترین عنصر در ساخت نمایشنامه نیست: زبان به هر طریق نمایشنامه‌نویس را محدود می‌کند درحالی‌که رمان‌نویس یا مقاله‌نویس را تشویق می‌کند تا امکاناتش را گسترش دهد.

فهرست مطالب کتاب

پیش ‌درآمد مترجم درباره جان ‌کالدر
پیش‌ درآمد مؤلف و قدردانی‌‌ها
بخش اول: دغدغه‌های فکری و منابع
بخش دوم: فلسفه به مثابه داستان: مورفی و وات
بخش سوم: غیرانسانی بودن انسان و جستجوی عشق
بخش چهارم: تسخیر زمان
بخش پنجم: شکست هنر
بخش ششم: فلسفه و زبان
بخش هفتم: نگریستن به خدا
بخش هشتم: نسخه‌هایی برای زندگی: اخلاق ‌بکت
نکته‌ها
واژه نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فلسفه ساموئل بکت
نویسنده
مترجمسعید جهانپولاد
ناشر چاپی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات262
زبانفارسی
شابک978-622-7857-22-1
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فلسفه ساموئل بکت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فلسفه ساموئل بکت

برای دریافت کتاب فلسفه ساموئل بکت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.