معرفی و دانلود کتاب فمینیسم

عکس جلد کتاب فمینیسم
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فمینیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فمینیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فمینیسم

مسئله حقوق زنان از دیرباز تاکنون یکی از داغ‌ترین مباحث در جهان بوده که همچنان هم مورد بحث بسیاری از فعالان حوزه زنان است. کتاب فمینیسم درآمدی گیرا، جذاب و خواندنی از مسئله حقوق زنان است که مارگارت والترز با قلم بی‌نظیر خود آن را به رشته تحریر درآورده. این کتاب شرح مختصری را از فعالیت زنان برابری‌خواه در انگلستان بیان کرده است که اطلاعات بسیار مهمی را از آن دوره در اختیارتان می‌گذارد.

درباره کتاب فمینیسم:

بیشترین چیزی که به فهم بهتر جنبش برابری‌خواهانه زنان کمک می‎‌کند، بررسی و مطالعه پیشینه تاریخی این جنبش‌هاست. کتاب فمینیسم (Feminism: A Very Short Introduction) شرحی تاریخی را از جنبش و تفکر فمینیسم ارائه می‌کند و به بررسی ریشه‌های اولیه آن و همچنین موضوعات کلیدی از جمله حقوق رای، آزادی دهه 60 و ارتباط آن با این دوران می‌پردازد. مارگارت والترز (Margaret Walters) در این کتاب به مسائل و مشکلاتی می‌پردازد که پس از گذشت بیش از 40 سال از «موج جدید» فمینیسم دهه 1960، همچنان فعالیت زنان را محدود کرده است.

کتاب فمینیسم در چند فصل نوشته شده است. فصل اول کتاب به دورانی اشاره می‌کند که زنان، تنها راهی که برای ابراز وجود خود در اختیار داشتند، مذهب بود. در این دوران زنان مجرد از سوی خانواده به دیرها فرستاده می‌شدند و دیر و صومعه برای برخی از این زنان، محلی برای تفکر و یادگیری بود. ‌

فصل دوم این کتاب به زنانی می‌پردازد که از مذهب جدا شده‌اند. برخورد حاکمیت با این زنان،‌ به‌شدت سرکوبگرانه بود در بسیاری از موارد، آن‌ها را به بیمارستان روانی‌ می‌فرستادند. نویسنده، از این دوره با عنوان فمینیسم سکولار یاد می‌کند. در این کتاب با برخی از نویسندگان زن که همواره در آثار خود تلاش می‌کردند مشکلات زنان هم‌دوره خودشان را به تصویر بکشند، آشنا می‌شوید. همچنین موج اول و موج دوم فمینیسم، بخش‌های دیگر این کتاب را تشکیل می‌دهند.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده است که با بررسی بخشی از تاریخ فمینیسم و مبارزات برابری‌خواهانه زنان انگلستان، به این سوال پاسخ دهد که امروزه و پس از گذشت سالیان طولانی از موج اول فمینیسم، همچنان زنان با چه مشکلات و تبعیض‌هایی روبه‌رو هستند؟!

کتاب فمینیسم مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه افرادی که به مسئله فمینیسم و جنبش‌های برابری‌خواهانه زنان علاقه دارند، مناسب است.

با مارگارت والترز بیشتر آشنا شویم:

یکی از مهم‌ترین زنان فمینیست و ازجمله افراد تاثیرگذار در این جنبش،‌ مارگارت والترز است که کتاب خواندنی فمینیسم را به رشته تحریر درآورده است. او که در استرالیا متولد شد،‌ تحصیلات خود را در کالج بانوان متدیست در ملبورن و سپس دانشگاه ملبورن ادامه داد و در آنجا ادبیات انگلیسی خواند.

مارگارت،‌ در سال 1960 مدرک کارشناسی ارشد خود را در لیدی مارگارت هال، آکسفورد گرفت. پس از آن در دانشگاه ریدینگ به تدریس ادبیات انگلیسی پرداخت.

این نویسنده در دهه 70 میلادی،‌ به یکی از منتقدان جدی روزنامه‌ها، از جمله ساندی تایمز و ضمیمه ادبی تایمز و مقاله‌های انتقادی تبدیل شد که معمولاً در مورد موضوعات ادبیات، فیلم و فمینیسم فعالیت می‌کردند. والترز به شکل مرتب در برنامه‌های نقد فرهنگی آن دوران شرکت می‌کرد و سرانجام در سال 1980 به‌عنوان منتقد فیلم مجله بی‌بی‌سی مشغول به کار شد. در سال 2005،‌ زمانی که والترز کتاب فمینیسم را نگاشت،‌ بسیار مورداستقبال قرار گرفت و تاکنون به چندین زبان ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب فمینیسم می‌خوانیم:

فمینیسم در آمریکا از قلب جنبش ضد برده‌داری قرن نوزدهم بیرون آمد. جنبشی که در آن، زنان بسیار فعال بودند. گروه‌های ضد برده‌داری پس از دهه 1830 گسترش پیدا کردند. نکته‌ عجیب آن بود که برخی از این گروه‌ها تنها سفیدپوستان را برای عضویت می‌پذیرفتند! در سال 1840 در لندن کنوانسیون جهانی برده‌داری با مشارکت آمریکا برگزار شد. زنان، از جمله الیزابت کدی استانتون، مشارکت در این کنوانسیون را تحریم کردند.

همین امر موجب شد که استانتون و لوکریتا مات تبدیل به فمینیست‌هایی شوند که کنوانسیون حقوق زنان را در 1848 در نیویورک تشکیل دهند. استانتون همچنین کمپین‌هایی را برای به دست آوردن حقوق زنان از جمله حق رأی برای زنان و سیاه‌پوستان را به راه انداخت. سارا و آنجلینا گریمکی که در خانواده‌ای برده‌دار بزرگ‌ شده بودند، از پیشگامان و مدافعین سرسخت لغو برده‌داری در آمریکا بودند. آنجلینا در 1863، مقاله‌ای را تحت عنوان «درخواست از زنان مسیحی ایالت‌های جنوبی» و دو سال بعد نامه‌هایی برای برابری دو جنس را منتشر کرد. او در این مقالات به‌تندی از وضعیت نامناسب زنان انتقاد کرد. سورجرنر تروث، که قبلاً خود برده بود، به روحانیون انتقاد می‌کرد که چرا معتقدند زنان باید تحت حفاظت مردان باشند. تروث بعد از اتمام جنگ‌های داخلی و لغو برده‌داری به‌تندی به‌ حق رأیی که تنها به مردان سیاه‌پوست داده شده بود، تاخت. در 1920، به زنان سفیدپوست حق رأی داده شد، اما زنان سیاه‌پوست تا 1070 همچنان از حق رأی محروم ماندند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
مقدمه
ریشه‌های مذهبی فمینیسم
آغاز فمینیسم سکولار
قرن هجدهم: آمازون‌های قلم به دست
آغاز قرن نوزدهم: زنان اصلاح‌طلب
اواخر قرن نوزدهم: زنان مبارز
سافرجیست‌ها: مبارزه برای حق رأی
سافروجت‌ها: مبارزه برای حق رأی
فمینیسم؛ اوایل قرن بیستم
موج دوم فمینیسم: اواخر قرن بیستم
فمینیست‌ها در سراسر جهان
کلام آخر
منابع
برای مطالعه بیشتر
تصاویر
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فمینیسم
نویسنده
مترجمبنفشه جمالی
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات204
زبانفارسی
شابک978-622-7356-20-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فمینیسم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فمینیسم

برای دریافت کتاب فمینیسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.