معرفی و دانلود کتاب فیل بیان: راهکارهای عملی برای یادگیری مهارت فن بیان

عکس جلد کتاب فیل بیان: راهکارهای عملی برای یادگیری مهارت فن بیان
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فیل بیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیل بیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیل بیان: راهکارهای عملی برای یادگیری مهارت فن بیان

کتاب فیل بیان نوشته‌ی صابر زارعی، مهارت‌های فن بیان، سخنوری، مذاکره و فروش را آموزش می‌دهد. در این کتاب کاربردی، نحوه‌ی استفاده از زبان بدن، تکنیک‌های لهجه و لحن، و شیوه‌های قصه‌گویی مطرح می‌شود و در مورد هر یک نکاتی طلایی ارائه می‌گردد. این اثر که حاصل سال‌ها تجربه، مطالعه و تدریس مؤلف است، به شما کمک می‌کند در زندگی شخصی و حرفه‌ای اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کنید.

درباره‌ی کتاب فیل بیان

یکی از مهارت‌های اساسی در فروش و بازاریابی، فن بیان و سخنوری است. اینکه بتوان به‌خوبی با مشتری ارتباط برقرار کرد و محصول را ارائه داد، ویژگی بسیار مهمی محسوب می‌شود. برخلاف تصور، این مهارت محصول دوران مدرن نیست بلکه پیشینه‌ی آن به هزاران سال پیش بازمی‌گردد. ارسطو با رساله‌اش ریطوریقا یا فن خطابه، اولین چهره‌ی مهمی بود که سعی کرد این هنر را قاعده‌مند کند و اصولی برایش تدوین نماید. از نظر ارسطو، سخنوری پنج اصل داشت: اعتبار شخص سخنگو، احساسات او، منطقش، هدف گفته‌هایش و در نهایت انتخاب زمان و مکانی درست برای سخن گفتن. از همان زمان فن خطابه یا بلاغت جزو اصولی شد که چهره‌های سیاسی و بزرگان می‌بایست آن را فرا می‌گرفتند. اما در عصر حاضر و دنیای متفاوت امروزی، فن بیان صرفاً برای سخنرانان حرفه‌ای نیست. هر شهروندی در زندگی شخصی به‌ کرات در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرید که مجبور است در مقابل جمع صحبت کند یا باید توانایی‌هایش را اثبات نماید. همه‌ی این موارد جزو مهارت فن بیان محسوب می‌شوند؛ بنابراین باید آن را به عنوان یک مهارت ضروری با آموزش و تمرین تقویت کنیم. یکی از منابع مفید در این زمینه، کتاب فیل بیان، نوشته‌ی صابر زارعی است. این کتاب تلاش دارد تکنیک‌های مهم و کاربردی این مهارت را به ما بیاموزید.

صابر زارعی مدرس فن بیان و مذاکره است. او در مقدمه‌ی کتاب اشاره می‌کند که در جوانی اعتمادبه‌نفس پایینی داشته اما در دوران دانشجویی به شکلی تصادفی وارد کار بازاریابی می‌شود. در ابتدا شکست می‌خورد ولی به مرور متوجه ضعف‌هایش می‌شود و سعی می‌کند در خود تغییراتی ایجاد نماید: اول ظاهر و بعد شیوه‌ی بیان و ارائه‌اش را بهبود می‌بخشد. این تغییرات نتیجه داده و کمی بعد می‌تواند به درآمد مناسبی دست پیدا کند.

این تحولات حتی بر زندگی شخصی او هم اثرگذار بود و اعتمادبه‌نفس بیشتری به او بخشید. صابر زارعی بر اساس تجربه‌ی 15‌ساله‌اش در بازاریابی و همین‌طور مطالعاتی که داشته، کتاب فیل بیان را تألیف کرده است. زارعی در این کتاب از جنبه‌های مختلفی به این مهارت نگاه کرده و راهکارهای متنوعی برای بهبود آن ارائه می‌دهد. این نویسنده درباره‌ی موضوعات به‌روز و تکنیک‌های مدرنی همچون زبان بدن، استفاده از قصه‌گویی، تکنیک‌های لحن و لهجه و معماری سخنان، توضیحات مفیدی را ارائه کرده و در مورد هر کدام نکات مهمی را یادآوری می‌کند.

کتاب فیل بیان به شما کمک می‌کند تا در زندگی شخصی و یا کاری‎تان اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کنید و به‌راحتی با دیگران ارتباط برقرار نمایید. انتشارات اهل سخن اثر حاضر را به چاپ رسانده است.

کتاب فیل بیان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال منبعی برای تقویت مهارت فن بیان، مذاکره و فروش هستید، مطالعه‌ی این کتاب، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

با صابر زارعی بیشتر آشنا شویم

صابر زارعی (متولد 1367) مدرس فن بیان، سخنرانی و مذاکره است. او تاکنون کارگاه‌ها و وبینارهای متعددی در زمینه‌ی آموزش فن بیان برگزار کرده. «فیل بیان» نخستین کتاب اوست که به چاپ رسیده.

جملات برگزیده کتاب فیل بیان

  • هرآنچه را باور کنیم، همان می‌شویم. (بودا)
  • اگر سخن نبود، علم و دانش هم نبود و بشر فرقی با حیوانات نداشت. (ادگار آلن‌پو)

  • ما دو گوش و یک ‌دهان داریم تا بیشتر گوش کنیم و کمتر سخن بگوییم. (دیوژن کلبی)

در بخشی از کتاب فیل بیان می‌خوانیم

شنیدن سخنی با صدای ضعیف، مبهم، تیز، خش‌دار و در کل آزاردهنده برای هیچ‌یک از ما خوشایند نیست. افرادی که دچار این نارسایی‌ها هستند، در سخن‌گفتن با دیگران زجر می‌کشند و ناخشنود هستند. از طرفی هرچه صدا شفاف‌تر، خوش‌آهنگ‌تر، دل‌نشین‌تر و رساتر باشد، برای مردم خوشایندتر است و بیشتر به سخنان ما توجه می‌کنند. شاید برخی به‌صورت ژنتیکی صدای بهتری در سخن‌گفتن داشته باشند، اما دلیل بر این نیست که سایرین نمی‌توانند با صدای بهتری سخن بگویند.

همان‌گونه که اندام انسان با ورزش‌هایی مثل پرورش اندام زیبا می‌شود، صدای انسان نیز با انجام تمرین‌های پرورش صدا، که با اندام گفتاری سروکار دارد، قابلِ‌بهبود است و چه‌بسا می‌توان بهتر و حرفه‌ای‌تر از افرادی که به‌صورت طبیعی خوش‌صدا هستند، کیفیت صدا را افزایش داد.

شاید دقت کرده باشید که صدای خودتان هنگام آوازخوانی در حمام و سایر مکان‌ها برای خودتان بسیار جذاب است، اما درواقع برای سایرین گوش‌خراش است. به همین منظور پیشنهاد می‌شود که صدای خود را ضبط کنید و سپس بشنوید. قطعاً اولین‌بار که شنیده می‌شود، برای هرکسی کمی دردناک است، زیرا حجم صدایی که در جمجمه تولید شده و توسط گوش شنیده می‌شود، 7 برابر بیش از صدایی است که از بیرون به گوش ما می‌رسد. ضبط صدا و شنیدن آن برای رفع اشکالات صدایی و بیانی، تمرینی بسیار جذاب در رشد صدا و تقویت بیان است.

همواره ضبط‌صوت تلفن همراهتان، یار همیشگی شما در فرایند رشد صدا و بیانتان باشد تا اشکالات خود را بشنوید و در رفع آن تلاش کنید. همچنین در سایر زمان‌هایی که امکان تمرین وجود دارد نیز دست‌به‌کار شوید و تمرین کنید، مثل زمان رانندگی، پیاده‌روی و.... سعی کنید اشعار یا متن‌هایی را که بداهه، از حفظ یا از روی متن می‌خوانید، با لحن‌های مختلف و با صدای بلند، متوسط و آهسته و به‌عکس بیان کنید. منظور از لحن‌های مختلف مثل با حالت خنده، گریه، عصبانیت، تردید، خبری، تعجبی، ترس، سؤالی، ناراحتی و... است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
داستان من
چهاردیواری قهرمانان
چرا باید فن بیان را بیاموزیم؟
راز نردبان فن بیان
چگونه یک شنونده آگاه شویم؟
معجزه زبان بدن
سخنتان را معماری کنید
با تکنیک‌های لحن و لهجه محبوب شوید!
سیر تا پیاز بداهه‌گویی
جادوی قصه
کشف آوای پنهان انسان
وحشت از صحبت کردن
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیل بیان: راهکارهای عملی برای یادگیری مهارت فن بیان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اهل سخن
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک978-622-309-184-1
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فیل بیان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فیل بیان

برای دریافت کتاب فیل بیان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.