معرفی و دانلود کتاب قانون 50ام

عکس جلد کتاب قانون 50ام
قیمت:
75900 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قانون 50ام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قانون 50ام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قانون 50ام

کتاب قانون 50ام عنوان پرفروش نیویورک‌تایمز نوشته‌ی رابرت گرین است که با همکاری فیفتی سنت نوشته شده و چگونگی پیشرفت این خواننده‌ی رپ از محله‌ای فقیرنشین به بالاترین رده‌های موسیقی را بررسی می‌کند. فارغ از این که به موسیقی فیفتی سنت علاقه دارید یا نه، آیا کنجکاو نیستید به درون ذهن چنین فردی سفر کنید؟

درباره‌ی کتاب قانون 50ام

میان یک نویسنده‌ی معروف آثار روانشناسی و یک خواننده‌ی رپ آمریکایی چه اشتراکی وجود دارد؟ احتمالاً هیچ. این دو نفر از نظر تحصیلات و حرفه گرفته، تا جایگاه و شخصیت شباهتی به همدیگر ندارند. اما اگر این نویسنده رابرت گرین معروف باشد و خواننده فیفتی سنت، معادله صورت دیگری پیدا می‌کند. نویسندگان کتاب قانون 50ام (The 50th Law) با وجود تفاوت‌های بسیار در یک نقطه بهم می‌رسند: گرین علاقه بسیاری به مشاهده و تحلیل روابط انسانی دارد و فیفتی سنت (یا کورتیس جیمز جکسون) مردی است که خودش را از پایین‌ترین طبقات اجتماعی آمریکا را به بالاترین سطح ثروت و شهرت رسانده، سوژه‌ای ناب که برای تشخیص استثنایی بودن داستان او، نیازی نیست نویسنده‌ای قهار و کارکشته باشید!

آثار قبلی رابرت گرین (Robert Greene) همگی توجهی ویژه نسبت به قدرت داشته‌اند: کتاب «48 قانون قدرت» شخصیت قدرتمندترین افراد دنیا و روش‌های موفقیت آن‌ها را بررسی می‌کند، کتاب «قوانین سرشت انسان» سعی در موشکافی چیستی انسان دارد. چون معتقد است با فهم دلایل پشت رفتار مردم می‌توانید بر آنان نفوذ پیدا کنید و کتاب «33 استراتژی جنگ» به شما آموزش می‌دهد چگونه بر رقیبان و دشمنان خود غلبه کنید.

حال تصور کنید نویسنده‌ی خلاق این آثار، با شخصی آشنا می‌شود که هیچکس انتظار نداشت از محله‌ی خطرناک کودکی‌اش جان سالم به در ببرد. فردی که از او صحبت می‌کنیم کسی جز فیفتی سنت نیست، خواننده و بازیگر سیاهپوست آمریکایی که در سن کم درگیر قاچاق مواد مخدر شد و حتی تا پای مرگ نیز رفت. کسی که کودکی او با فقر، جنایت و اعتیاد گره خورده و با این حال توانسته موانعی سخت را با قدرت پشت سر بگذارد. همانطور که از رابرت گرین انتظار می‌رفت، زندگی پرفراز و فرود فیفتی سنت (50 Cent) او را جذب کرد و این دو تصمیم به تألیف اثری مشترک گرفتند که نتیجه‌ی آن را می‌توانید در کتاب قانون 50ام مطالعه کنید.

این اثر بر خلاف انتظار روایتی اتوبیوگرافی یا شرح خاطرات نیست. کتاب قانون پنجاهم سعی دارد به درون ذهنی سفر کند که موفق شده بر مشکلات مالی، روانی، جسمی و اجتماعی غلبه کند. برای درک اهمیت این موضوع باید با نکته‌ای مهم درباره‌ی نظام‌های طبقاتی آشنا شوید. این نظام‌ها بر اساس میزان تحرک اعضا در سلسله مراتب اجتماعی به دو دسته تقسیم می‌شوند: بسته و باز. نظام کاست هند بهترین مثال برای جامعه‌ای بسته است که هیچکدام از اعضای آن امکان تغییر موقعیت اجتماعی خود را ندارند. آن‌ها در یک طبقه به دنیا می‌آیند، طبق آداب و رسوم آن زندگی می‌کنند و در نهایت با نام طبقه دنیا را ترک می‌کنند.

از طرف دیگر کشور امریکا (زادگاه نویسندگان کتاب قانون 50ام) بهترین نمونه برای یک نظام باز است، ‌جامعه‌ای که فرصت صعود و سقوط را در اختیار مردمش قرار داده و هیچ محدودیت مطلقی را برای اعضایش تعیین نکرده است. این آزادی اجتماعی یک تیغ دو لبه است و همین ویژگی روایت رابرت گرین و فیفتی سنت از قدرت و تغییر را خواندنی می‌کند. این اثر جذاب می‌تواند مرزهای فکری و باورهای شما را تغییر دهد پس اگر تصمیم دارید اثری چالش‌انگیز راشروع کنید، کتاب قانون 50ام را از دست ندهید!

جوایز و افتخارات کتاب قانون 50ام

- اثر پرفروش USA Today
- رتبه‌ی پنجم لیست پرفروش نیویورک‌تایمز
- معرفی توسط هافینگتون‌پست، نیویورک دیلی نیوز، تلگراف، فوربز، MSNBC و Billboard
- پرفروش‌ترین کتاب در ایالات متحده آمریکا

نکوداشت‌های کتاب قانون 50ام

- آموزش دقیق و شفاف هنر مدرن جنگ! (نیویورک‌پست)
- یکی از برترین آثاری که با هدف کسب قدرت نوشته شده است. (گاردین)
- مطالعه کتاب قانون 50ام برای هر فردی که می‌خواهد در زندگی و تجارت موفق باشد ضروری است. (مجله کتابخانه)

کتاب قانون 50ام مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این اثر را به تمامی علاقه‌مندان مباحث روانشناسی و آثار رابرت گرین پیشنهاد می‌کنیم.

با رابرت گرین بیشتر آشنا شویم

یکی از برجسته‌ترین نویسندگان آمریکایی که عنوان نویسنده پرفروش نیویورک تایمز را هم از آن خودش کرده است، رابرت گرین نام دارد. او ابتدا در دانشگاه برکلی کالیفرنیا به تحصیل پرداخت و سپس به دانشگاه ویسکانسین-مدیسون رفت. آثار گرین حاصل سال‌ها تحقیق، پژوهش و زحمت است و به‌عنوان نویسنده‌ای شناخته می‌شود که گستره مخاطبان و علاقه‌مندان به او بسیار وسیع است!

تالیفات رابرت گرین تاکنون در رسانه‌های مطرحی همچون نیویورک‌تایمز، سی.‌ان.‌ان، نیویورکر، نیوزویک، لس‌آنجلس تایمز، فوربس، هافینگتون‌پست، هفته تجارت و... دیده شده است. از این نویسنده می‌توانید آثار دیگری را مانند «چیرگی: راهنمای دستیابی به عالی‌ترین فرم قدرت»، «تسلط: راهنمایی برای رسیدن به عالی‌ترین شکل قدرت» و «قوانین طبیعت انسان» را بخوانید و از راهکارهای بی‌نظیرش استفاده کنید.

جملات برگزیده‌‌ی کتاب قانون 50ام

- فرصت‌طلبی به‌واقع هنر بزرگی است که بسیاری از فرهنگ‌های کهن آن را مطالعه و اجرا کرده‌اند.
- یک گروه بدون حضور فردی در رأس که مسیر هدف بزرگ‌تر را برنامه‌ریزی می‌کند، همیشه سرگردان است.
- شناخت من از زندگی این است که پای چشم بچه‌ای که در مدرسه دنبال دعوا و درگیری نیست، همیشه کبود است؛ بنابراین اگر بر این باورید که باید به هر قیمتی که شده از دردسر و گرفتاری دور باشید، سخت در اشتباهید و دردسر به‌سراغتان خواهد آمد.

در بخشی از کتاب قانون 50ام می‌خوانیم

وقتی کورتیس جکسون در اواخر دهه 1980 برای نخستین‌بار قاچاق مواد مخدر را در خیابان‌ها آغاز کرد، وارد دنیایی پرآشوب شد. کرک - کوکائین به خیابان‌ها آمده بود و همه‌چیز را تغییر داده بود و قاچاقچیان خیابانی برای خودشان ریاست می‌کردند. این نسل جدید قاچاقچیان برای درآمد بیشتر در هر منطقه‌ای باید خود را آماده صدها رقیب توطئه‌گر، معتادان آشفته و رهبران دارودسته‌های قدیمی می‌کردند که در تلاش بودند هر طور شده خودشان را وارد این تجارت کنند. حال به همه این‌ها پلیس‌هایی را اضافه کنید که گروهی به منطقه حمله می‌کردند. گویی دوران غرب وحشی از نو شروع شده بود و هرکس برای خودش قوانینی وضع می‌کرد.

در این میان برخی نمی‌توانستند این شرایط را تحمل کنند. آن‌ها در پی ساختار بودند. کسی باید به آن‌ها می‌گفت که چه زمانی بیدار شوند و چه زمانی سر کار بروند. آن‌ها نمی‌توانستند در این نظم جدید دوام بیاورند. برخی دیگر در همین هرج‌ومرج و رهایی پیشرفت کردند و کورتیس جزء دسته دوم بود.

یک روز همه‌چیز تغییر کرد. گانگستری قدیمی ملقب به پدرخوانده برای کنترل تجارت مواد در ساوت‌ساید کوئینز بازی تازه‌ای را شروع کرد و به موفقیت رسید. او پسرش جرمین را در منطقه کورتیس همه‌کاره کرد و این پسر هم فوری برای آن منطقه قانون وضع کرد. این خانواده برای نظم دادن به تجارت مواد در آن جا حاضر شدند. جرمین کسی بود که کپسول‌های سربنفش را وارد بازار کرده بود. او آن‌ها را با قیمتی نازل می‌فروخت و انتخاب دیگری برای خریداران نمی‌گذاشت: یا کپسول‌های او یا هیچ‌چیز. هیچ‌کس نمی‌توانست با قیمت‌های جرمین رقابت کند و اگر کسی تلاش می‌کرد با او مقابله کند، درنهایت کم می‌آورد. این‌طور شد که سرانجام همه به خدمت جرمین درآمدند.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسندگان
پیشگفتار
مقدمه
فصل 1- مسائل را آن‌طور که هستند، ببینید: واقع‌گرایی عمیق
فصل 2- همه‌چیز را از آنِ خود کنید: خوداتکایی
فصل 3- شرنگ را عسل کنید: فرصت‌طلبی
فصل 4- به حرکت ادامه دهید: شتاب محاسبه‌شده
فصل 5- بدانید چه زمانی بد باشید: پرخاشگری
فصل 6- از جبهه هدایت کنید: قدرت
فصل 7- محیط خود را از درون به بیرون بشناسید: ارتباط
فصل 8- به روند احترام بگذارید: استادی
فصل 9- از محدودیت‌هایتان فراتر بروید: خودباوری
فصل 10- با فناپذیری خود رودررو شوید: تعالی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قانون 50ام
نویسنده،
مترجمفاطمه باغستانی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-622-220-747-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
75900 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قانون 50ام

🌱Hany Joon🌱
۱۴۰۲/۱/۱۳
رابرت گرین و فیفتی سنت در کتاب قانون پنجاهم می‌گویند به جای اینکه سعی کنید دیگران را از خودتان راضی و خشنود نگه دارید، بکوشید مسیر زندگی‌تان را به سمتی که می‌خواهید و آرزویش را دارید، تغییر بدهید. اگرچه این تغییر، برایتان ترسناک باشد. نگرش شما این قدرت را دارد که واقعیت را در دو جهت کاملا متفاوت یک شکل دهد: جهت این است که شما را در ترس و دلهره زندانی می‌کند و نگه می‌دارد و جهت دوم این است که امکانات و آزادی را برای انجام کارهای دلخواه به رویتان می‌گشاید.
سینا لواسانی
۱۴۰۱/۵/۱۳
"قلمش جادو و کتابش کیمیاست " این جمله ایه که در وصف تمام تمام آثار گرین میشه بکار برد؛ بعد از خواندن جرئه‌ای از این کتاب شجاعت و تو تمام وجودتون حس میکنین، کتابیه برای تمام زندگی باید خوند و به زندگی قدرت و شجاعت تزریق کرد.
💙💎
پرویز احمدی
۱۴۰۱/۶/۱۸
کتاب‌های رابرت گرین بهترین کتاب هایه که تو عمرم خوندم همه مطالبش عالی و بی نقص و چشم ادم رو به واقعیت زندگی باز میکنه واقعا عالیه و من از خوندن کتاباش واقعا لذت میبرم
آزاد پاشازاده
۱۴۰۲/۶/۲۷
کتاب در مورد جسارت و راهکار‌های ایجاد و افزودن بر جسارت هست.
من عاشق نوشته‌های گرین شدم و پس از این میروم که ۴۸ قانون قدرت و سرشت انسان را هم یخوانم
رضا ایجازیان
۱۴۰۲/۱/۱۲
این کتاب رو بخوام در یک جمله بگم: اموزش شجاعت، در هنگام تصمیم گیری است، گاهی برای گرفتن نتیجه متفاوت باید از ترس هات رد بشی
رشید اکبری
۱۴۰۲/۶/۲۰
کتب رابرت گرین همیشه خارق العاده هستند شما چیزهایی می‌آموزید که در کتب دیگر کار یافت می‌شود رابرت گرین وصف شدنی نیست
سهیل قهرمانی
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
یک کتاب خیلی عالی از فیفتی سنت و رابرت گرین در مورد عبور از ترس و شجاعت دستیافتن به سرنوشت موعود والا
حامد سلمانی
۱۴۰۳/۱/۱۶
کتاب فوق العاده ایه واقعا هر کسی میخواد رشد و پیشرفت تو زندگیش داشته باشه باید این رو بخونه
فواد م
۱۴۰۲/۵/۲
سلام دوستان، این یک کتاب معمولی نیست. آرام آرام باید بخونیم تا مطالب گرانبهای آن جذب ذهنمون بشه.
hamed zahmatkesh
۱۴۰۲/۳/۳۰
یکی دیگه از کتابای عالی رابرت گرین
جسارت روبا خوندنه این کتاب بالا ببرین.
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۱/۹/۱۰
مگه رابرت گرین میشه بیخیال شد، مثل همیشه عالی😍😘❤🌷
اسماعیل احمدی
۱۴۰۲/۸/۱۹
اره خیلی کتابه خوبی بود
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب قانون 50ام

برای دریافت کتاب قانون 50ام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.