معرفی و دانلود کتاب قتل‌های سیاسی و تاریخی سی قرن ایران (دوره دوم - جلد یکم)

عکس جلد کتاب قتل‌های سیاسی و تاریخی سی قرن ایران (دوره دوم - جلد یکم)
قیمت:
130000 تومان - 13.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قتل‌های سیاسی و تاریخی سی قرن ایران (دوره دوم - جلد یکم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قتل‌های سیاسی و تاریخی سی قرن ایران (دوره دوم - جلد یکم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قتل‌های سیاسی و تاریخی سی قرن ایران (دوره دوم - جلد یکم)

کتاب قتل‌های سیاسی و تاریخی سی قرن ایران (دوره دوم - جلد یکم) نوشته‌ی جعفر مهدی نیا، نخست اوضاع ایران قبل از انقلاب را مورد بررسی قرار داده، سپس شرح مختصری از فراز و فرودهای سازمان اطلاعات و امنیت کشور (از سال 1332 تا 1357) ارائه داده است.

پس از فرار شاه (1332) و بازگشت او به ایران کابینه زاهدی تشکیل یافت، دولت زاهدی اهدافی نظیر سرکوبی مخالفین شاه، دستگیری آزاد اندیشان و ایجاد جو خفقان برای پایداری رژیم شاه را دنبال می‌کرد. همچنین انعقاد قرارداد نفت با کنسرسیوم که امضای این قرارداد به وسیله دکتر علی امینی (معروف به قرارداد امینی و پیچ) به انجام رسید از دیگر دستاوردهای این دولت بود.

پس از کودتای 28 مرداد 1332 که محیط خفقان و ترور برقرار شده بود، کسانی که در شمار عناصر اصلاح طلب سطحی بودند میدان را خالی کردند. از آنجایی که از عناصر مختلف جبهه‌ها و احزاب متفاوتی تشکیل شده و در آن هر شخصی راه یافته بود، با زندانی شدن مرحوم دکتر محمد مصدق و خیانت کسانی مثل حسین مکی قبل از انقلاب، جبهه ملی بعد از انقلاب از هم پاشیده شد.

در نتیجه عناصر استوار و آگاه، با از هم پاشی جبهه ملی، توانستند دست به تشکیل (نهضت مقاومت ملی) بزنند. ایجاد این نهضت به مثابه بسته شدن اولین نطفه مبارزات ملی یک گروه سازمان یافته، منظم و متشکل مذهبی بود که منشاء آن به سال‌ها پیش از تأسیس نهضت بازمی‌گشت. رهبران نهضت مقاومت ملی مرحوم آیت الله طالقانی و مرحوم مهندس بازرگان بودند.

در بخشی از کتاب قتل‌های سیاسی و تاریخی سی قرن ایران (دوره دوم - جلد یکم) می‌خوانیم:

در پی دستور امام خمینی از اول ماه محرم آن سال مجامع و محافل کثیری در سراسر کشور برای روشنگری و افشای فساد در دربار شاه برگزار شد. مطابق معمول، هر سال که از روز هفتم ماه محرم تا دوازدهم آن ماه تظاهرات وسیع مذهبی در خیابان‌ها و بازار به وقوع می‌پیوست ولی در آن سال ماهیت تظاهرات تغییر کلی یافت به صورت مبارزات مردم علیه دولت و شاه تجلی کرد و به جای سینه زنی، زنجیر زنی و گریه، شعارهای انقلابی جایگزین آن‌ها شد. این تظاهرات در روز دهم ماه محرم (روز عاشورا) به اوج خود رسید. در این روز بیش از یک صد هزار نفر جمعیت، متینگ عظیمی در تهران تشکیل دادند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول (دوره دوم): اوضاع ایران قبل از انقلاب
بخش دوم (دوره دوم): اسناد نهضت دو ماهه‌ی روحانیون
بخش سوم (دوره دوم): ایران از سال 1348 تا سال 1356
بخش چهارم (دوره دوم): فراز و فرود سازمان اطلاعات و امنیت کشور
بخش پنجم (دوره دوم): سال 1356 نقطه‌ی عطف سقوط نظام سلطنت در ایران
بخش ششم (دوره دوم): سقوط پادگان‌ها و مراکز نظامی در پایتخت
بخش هفتم (دوره دوم): اوضاع ایران پس از فرار شاه
بخش هشتم (دوره دوم): آغاز اعدام‌ها از 22 بهمن تا 29 اسفند در دادگاه‌های انقلاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قتل‌های سیاسی و تاریخی سی قرن ایران (دوره دوم - جلد یکم)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات امید فردا
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات451
زبانفارسی
شابک978-9645731410
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
130000 ت - 13.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قتل‌های سیاسی و تاریخی سی قرن ایران (دوره دوم - جلد یکم)

Masoud habibi
۱۴۰۳/۱/۲۳
مفید و پرمعنا بود ممنون
Bime Sina6374
۱۳۹۹/۵/۶
بسیااااار عالی.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب قتل‌های سیاسی و تاریخی سی قرن ایران (دوره دوم - جلد یکم)

برای دریافت کتاب قتل‌های سیاسی و تاریخی سی قرن ایران (دوره دوم - جلد یکم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.