معرفی و دانلود کتاب صوتی کره شمالی: نگاهی نزدیک به کشوری اسرارآمیز

عکس جلد کتاب صوتی کره شمالی: نگاهی نزدیک به کشوری اسرارآمیز
قیمت:
۵۸۰۰۰ 40600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کره شمالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کره شمالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کره شمالی: نگاهی نزدیک به کشوری اسرارآمیز

نگاهی نزدیک به کشوری اسرارآمیز! کتاب صوتی کره شمالی، اثرِ تاریخی جذابی است که شما را به صورت اجمالی با تاریخ و مناسبات سیاسی - اجتماعی حاکم بر کشور کره شمالی آشنا می‌کند. کوشش نویسنده‌ی اثر الینور بردشو، بر این بوده است که فهم مطالبش در گرو برخورداری از اطلاعاتِ قبلی نباشد و هر مخاطب علاقه‌مندی بتواند به سهولت آنها را دریابد. گفتنی‌ست که این اثر ذیل مجموعه تاریخ جهان منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی کره شمالی:

نام کره‌ی شمالی این روزها به کرّات شنیده می‌شود. دولتمردان در کشورهای گوناگون، خبرنگاران و تحلیلگران سیاسی، و حتی بسیاری از مردم عادی، علاقه‌ی خاصی به حرف زدن از این سرزمین اسرارآمیر دارند؛ کشوری که خصوصاً در این چند سال اخیر، به دلیل تبدیل شدنش به یک تهدید بالقوه‌ی اتمی، بیش از گذشته در کانون توجه جهانیان قرار گرفته است.

با این حال، کره شمالی همچنان یکی از ناشناخته‌ترین کشورهای جهان است؛ دانسته‌های ما درباره‌ی این سرزمین رازآلود بسیار محدود و اندک، و همچنین، مشکوک و تردیدپذیر است. حصار آهنینی که حزب کمونیستیِ حاکم گرداگرد این سرزمین کشیده است، سبب شده که اخبار و اطلاعات مربوط به این کشور، جز از طریق مجراهای رسمیِ حکومتی امکان انتشار نیابند. با این حال، بوده‌اند محققانی که عزم خود را برای آگاهی یافتن از آنچه در سرزمین کره شمالی می‌گذرد جزم کرده‌اند. الینور بردشو (Eleanor Bradshaw) نام یکی از همین محققان است. او در کتاب صوتی کره شمالی، کوشیده تا ضمن ارائه‌ی چشم‌اندازی از گذشته‌ی سرزمین تاریخی کره و مرور وقایعی که به دو پاره شدن آن انجامید، اوضاع امروز این کشور را نیز زیر ذره‌بین ببرد، و با واکاوی واقعیت‌های گوناگون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و...، تصویری تا حد ممکن دقیق از وضعیت دشوار و عجیبِ شهروندان کره‌ی شمالی برای مخاطبین خود ترسیم نماید.

کتاب صوتی کره شمالی (North Korea) با وجود حجم اندک خود، آکنده از مطالبی سودمند است. بردشو در این اثر نشان داده که پس از پایان جنگ جهانی دوم، مردم کره شمالی نیز می‌توانستند همچون همسایگان جنوبی خود در مسیر پیشرفت و ترقی قرار گیرند؛ اما پیروزیِ ایدئولوژی‌ای سرکوبگر و روی کار آمدن حاکمانی افراطی‌ که تمایلی به سازگاری با مقتضیات جهان مدرن نداشته و ندارند، باعث سقوط ایشان به ورطه‌ی فقر و مصیبت گشت؛ فقر و مصیبتی که سیاستمداران کره‌ای به جای تلاش برای علاج آن، سعی در پنهان نمودنش با استفاده از تیغ تیز سانسور و سرکوب دارند.

به طور خلاصه، این کتاب صوتی به مخاطبینی که تا پایان بدان گوش بسپارند، مسیری را نشان خواهد داد که از رهگذر آن، کشوری با فرهنگی غنی بدل به الگویی برای تمام دولت‌های توتالیتر در جهان شد!

درباره مجموعه تاریخ جهان:

در مجموعه تاریخ جهان گستره‌ی ژرفی از آنچه تا کنون در سرزمین‌های مختلف گذشته، پیش چشم مخاطبین ترسیم می‌گردد. نویسندگان در هر یک از کتاب‌های این مجموعه، کوشیده‌اند تا نگاهی بی‌طرفانه و علمی به وقایع تاریخی بیفکنند. از نکات جالب توجه در آثار این مجموعه، توجه به زمینه‌های فرهنگی - اجتماعی، ضمن ارائه‌ی بررسی‌های تاریخی است.

کتاب صوتی کره شمالی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار تاریخی و سیاسی، مخاطبین اصلی این کتاب گویا هستند.

در بخشی از کتاب صوتی کره شمالی می‌شنویم:

به رغم تلاش‌های سلسله‌ی چوسون برای منزوی نگه داشتن شبه جزیره‌ی کره از مراودات بین‌المللی، کشورهای دیگر مصر بودند بدان نزدیک شوند. چین، روسیه و ژاپن، هر سه به موقعیت ژئوپولیتیکی آن غبطه می‌خوردند. با گذشت زمان، حکومت چوسون دریافت بدون کمک دیگران، نمی‌تواند به بقای خود ادامه دهد و تا دهه‌ی 1880، در دوارن فرمانروایی شاه گوجونگ، مقامات چوسون برای همسویی کره با کشورهای دیگر، شروع به امضای معاهدات دیپلماتیک و تجاری با آنان کردند.

در سال 1882 میلادی، چین معاهده‌ای تجاری میان ایالات متحده و کره ترتیب داد. به دنبال آن، معاهدات مشابه با انگلستان، آلمان، روسیه و فرانسه بسته شد. اما این ارتباطات جدید بیشتر از آنکه حافظ منافع کره باشد، تهدیدی برای استقلال آن بود. نیروهای سیاسی و نظامی در حال رشد ژاپن در شبه جزیره‌ی کره تثبیت شدند و دسترسی بدان برای چین و روسیه راحت شد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
پیشگفتار: کشور اسرارآمیز
33 دقیقه
فصل اول: پادشاهی‌ها و سلسله‌ها
6 دقیقه
ضمائم فصل اول
25 دقیقه
فصل دوم: دنیا غرق در جنگ
4 دقیقه
ضمائم فصل دوم
23 دقیقه
فصل سوم: جنگ در کره
4 دقیقه
ضمائم فصل سوم
36 دقیقه
فصل چهارم: خاندان رهبران
8 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
24 دقیقه
فصل پنجم: در صدر اخبار
3 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
5 دقیقه
سخن پایانی: شهروندان کره‌ی شمالی چه کسانی هستند؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کره شمالی: نگاهی نزدیک به کشوری اسرارآمیز
نویسنده
مترجمشهربانو صارمی
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
۵۸۰۰۰ 40600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کره شمالی

محمد مهدی رشیدی
۱۴۰۲/۱۰/۸
طبقه بندی کتاب زیبا و جالب و آدم را مرحله به مرحله با خودش پیش میبره.
علی عاملی
۱۴۰۰/۵/۲۹
بد نبود
اونقدر که فکر میکردم
در مورد امروز کره شمالی توضیحی نداره
کامل نیست
عیسی زاده
۱۴۰۲/۷/۱۸
یک نگاه کلی از آنچه بر کره شمالی گذشته، به دست میده.
زهرا بابایی
۱۴۰۰/۸/۴
کتاب خوبیه و اطلاعات مربوط به امور سیاسی و نظامی کشور میدهد
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کره شمالی

برای دریافت کتاب صوتی کره شمالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.