معرفی و دانلود کتاب قدرت شهود: چگونه با استفاده از احساسات درونی خود، تصمیمات کاری بهتری بگیرید

عکس جلد کتاب قدرت شهود: چگونه با استفاده از احساسات درونی خود، تصمیمات کاری بهتری بگیرید
قیمت:
23000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت شهود: چگونه با استفاده از احساسات درونی خود، تصمیمات کاری بهتری بگیرید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت شهود: چگونه با استفاده از احساسات درونی خود، تصمیمات کاری بهتری بگیرید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت شهود: چگونه با استفاده از احساسات درونی خود، تصمیمات کاری بهتری بگیرید

کتاب قدرت شهود: چگونه با استفاده از احساسات درونی خود، تصمیمات کاری بهتری بگیرید نوشته گری ای. کلین، روش‌های رسیدن به شهود را به شما ارائه می‌کند و جنبه‌های روانشناسی کار و اشتغال را مورد بررسی قرار می‌دهد.

شما نمی‌توانید به شهود اعتماد کنید اما بدون آن نیز زندگی غیرممکن است. برخی از متخصصان شما را تشویق به پیروی از شهود می‌کنند در حالی که برخی نیز می‌خواهند آن را سرکوب کنید. در نگاه اول، به نظر سر یک دو راهی گرفتار شده‌اید. خوشبختانه تحقیقات انجام شده طی پانزده سال گذشته به مسیری اشاره می‌کنند که پیش روی شماست.

به سادگی نباید دنبال شهود خود بروید زیرا می‌تواند غیرقابل اعتماد باشد بنابراین باید شهود را تحت نظر قرار داد. با این حال سرکوب کردن شهود نیز درست نیست زیرا وجود شهود در روند تصمیم‌گیری شما لازم است و نمی‌توان تحلیل را جانشین آن کرد. بنابراین تنها راه‌حل این است که شهود خود را تقویت کنید تا دقیق‌تر شود و بتواند آگاهی‌های بهتری به شما ببخشد. گری کلین (Gary A Klein) در کتاب قدرت شهود (The Power of Intuition) راهکارهایی برای بهبود تصمیم‌گیری‌هایتان ارائه می‌دهد.

بنابراین نباید خیلی راحت دنبال شهود خود بروید. شهود همیشه قابل اطمینان نیست. معمولاً شما را به راه درست هدایت می‌کند اما بعضی اوقات نیز اشتباه است. اگر قرار باشد هر تمایل یا هر حس درونی را دنبال کنید، احتمال دارد به دردسر بیفتید.

در بخشی از کتاب قدرت شهود می‌خوانیم:

نیاز به گفتن نیست که شما هر روز می‌توانید انواع تصمیم‌های مختلف را اتخاذ کنید؛ تعداد این تصمیمات آن‌قدر زیاد است که نمی‌توان همه آن‌ها را در یک فهرست جای داد. به جای آن باید به آن‌هایی اشاره کنید که در کارتان بیشترین اهمیت را دارند یا آن‌هایی که بیشتر از همه برای شما مشکل‌ساز هستند. پس از اینکه تصمیماتی که ممکن است در کارتان رخ بدهند مثل محاسبه زمان مورد نیاز برای انجام کاری، را شناسایی کردید باید از خود بپرسید: مهارتی حقیقی که باید اینجا یاد بگیرم چیست؟ آیا مسئله محاسبه زمان موردنیاز برای اتمام کار است یا درباره پیدا کردن مسائل بالقوه‌ای است که می‌تواند برنامه زمانی را به هم بریزد؛ یا اینکه می‌تواند شناسایی زمانی باشد که یک نقشه کارایی لازم را در عکس‌العمل مناسب در برابر مسائل ناگهانی معمول داشته باشد.

زمانی که بفهمید چه‌ کار باید بکنید، می‌توانید به دنبال فرصت بگردید در شرایطی تصمیم‌گیری کنید که بتوانید بازخورد بگیرید. اگر فرصتی برای ارزیابی خود پیدا نکنید، می‌توانید برنامه جلسات تمرین با همکارتان را بچینید و تخصص خود را ایجاد کنید. همچنین می‌توانید با افرادی که در سازمان شما هستند صحبت کنید؛ کسانی که ثابت کرده‌اند در این نوع تصمیم‌گیری موفق هستند. آن‌ها چه چیزی را می‌بینند که شما از دیدن آن عاجز هستید. سعی کنید فرصتی را برای صحبت با آن‌ها پیدا کنید و درباره اتفاق خاصی با آن‌ها به بحث بنشینید که شما یک طور آن را دیدید و آن‌ها به شکل دیگر. آیا آن‌ها از مسائلی آگاه بودند که شما به آن‌ها توجه نداشتید؟ آیا آن‌ها استنباط‌هایی داشتند که شما نداشتید؟

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
بخش اول: شهود: روش‌هایی برای رسیدن به شهود
فصل اول: رویکردی کاربردی به تصمیم‌گیری شهودی
فصل دوم: بررسی موردی شهود
فصل سوم: گمان‌های ما از کجا ناشی می‌شود؟
فصل چهارم: آموزش مهارت‌های شهودی: شتاب بخشیدن به یادگیری
فصل پنجم: استفاده از تحلیل برای حمایت از شهود
بخش دوم: شهود: راه‌های اِعمال آن
فصل ششم: چطور تصمیمات سخت بگیریم
فصل هفتم: چطور مسائل را قبل از اینکه از کنترل خارج شوند، شناسایی کنیم
فصل هشتم: چطور از پس تردید برآییم
فصل نهم: چطور موقعیت‌ها را بسنجیم
فصل دهم: خلاق شدن: چطور از فهرست‌کردن ایده‌ها فراتر رویم
فصل یازدهم: چطور نقشه‌ها را به صورت بداهه طراحی کنیم و انطباق دهیم
فصل دوازدهم: شکل دادن به شهود: بررسی موردی
بخش سوم: شهود: راه‌های حفاظت از آن
فصل سیزدهم: نیت اجرایی: چطور شهود خود را منتقل کنید
فصل چهاردهم: تربیت دیگران برای ایجاد شهود مستحکم
فصل پانزدهم: حل مسائل با شاخصه‌های کمی
فصل شانزدهم: فناوری هوشمند ما را کندذهن می‌کند
فصل هفدهم: ده نکته برای تصمیم‌گیری شهودی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت شهود: چگونه با استفاده از احساسات درونی خود، تصمیمات کاری بهتری بگیرید
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات380
زبانفارسی
شابک978-622-6885-72-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت شهود: چگونه با استفاده از احساسات درونی خود، تصمیمات کاری بهتری بگیرید

عباس نبی
۱۳۹۹/۷/۲۹
این کتاب برای افزایش قدرت تصمیم گیری در شرایط بغرنج و حیاتی است، با این کتاب میشه تصمیمات بهتری رو در زمان کوتاهتر گرفت و به جای اینکه از تصمیم گیری تحلیلی مسائل در شرایطی که وقت نداریم استفاده کنیم، از تصمیم گیری شهودی استفاده کنیم. در واقع شهود پاسخ درونی یا به بیان ساده تر حرف دل ما آدماست جایی که نیازی به تحلیل کردن وقت گیر و مفصل نداریم.
, مرضیه حمیدی
۱۴۰۲/۳/۶
به اندازه‌ای که تعریفش رو شنیده بودم، جالب نبود. به صورت تایپ نبود و ظاهراً عکس صفحات کتاب بارگذاری شده بود. خواندنش سخت بود و متن هم برای من جذاب نبود و ۵۰ صفحه بیشتر را نتونستم بخونم.
لقا قنبرزاده
۱۴۰۲/۱/۳۰
بنظرم حاوی بهترین و کاربردی ترین مطالب بود ارزش مطالعه دوباره را دارد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب قدرت شهود: چگونه با استفاده از احساسات درونی خود، تصمیمات کاری بهتری بگیرید

برای دریافت کتاب قدرت شهود: چگونه با استفاده از احساسات درونی خود، تصمیمات کاری بهتری بگیرید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.