معرفی و دانلود کتاب صوتی یار پنهان

عکس جلد کتاب صوتی یار پنهان
قیمت:
۶۷۵۰۰ 47250 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یار پنهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یار پنهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یار پنهان

روانشناسی جنسیت، امروزه شاخه‌ای پربحث و پردامنه در علم روانشناسی به شمار می‌رود. جان سنفورد در کتاب صوتی یار پنهان کوشیده تا گوشه‌هایی جذاب و مهم از این حوزه را با مخاطبین مبتدی در میان بگذارد. تأکید و توجه او در این زمینه، بیش از هر چیز بر آموزه‌های یونگ در خصوص آنیما و آنیموس بوده است.

درباره کتاب صوتی یار پنهان:

کارل گوستاو یونگ (Carl Jung) یکی از بزرگ‌ترین متفکرین قرن بیستم بود. این روانکاو سوئیسی با نظریات جسورانه و بدیع خود، بر بسیاری از حوزه‌های علوم انسانی، از روانشناسی گرفته تا فلسفه، اسطوره‌شناسی و حتی نقد هنری و ادبی، تأثیری غیرقابل انکار گذاشت و بصیرت‌های درخشانی به گنجینه‌ی معرفت بشری افزود.

یکی از جنبه‌های نو در کار او، مربوط به نظریاتش درباره‌ی مسئله‌ی جنسیت می‌شود. به واقع، او نخستین فردی بود که میان روانشناسی مردان و زنان تمایزی اساسی قائل شد. یونگ در این زمینه به کشفی نائل آمد که برای توصیفش از دو واژه‌ی آنیما و آنیموس مدد جُست. به طور اجمالی، می‌توان آنیما را جنبه‌ی زنانه‌ی شخصیت یا روانِ مرد، و آنیموس را جنبه‌ی مردانه‌ی شخصیت یا روان زن تعریف کرد. جان سنفورد در کتاب یار پنهان (The Invisible Partner)، کوشیده تا جزییات نظریه‌ی جذاب یونگ در این باره را با زبانی ساده برای شما شرح دهد.

در واقع کتاب حاضر، مقدمه‌ای برای ورود به بحثِ مفصلی است که امروزه «روانشناسی جنسیت» نامیده می‌شود؛ البته نباید فراموش کرد که رویکردهای مختلف روانشناختی در این باره نظریات مختلفی مطرح کرده‌اند و این از شاخه از علم روانشناسی به هیچ‌وجه منحصر به عقاید یونگ نیست. با این حال، نظر به اهمیت تئوری‌های یونگ در این زمینه، بیشتر توجه جان سنفورد به وی بوده است.

یکی از بخش‌های جالب کتاب یار پنهان، فصولی است که در آن، ماهیت عشق و رابطه‌ی جنسی از منظری یونگی، با عطف توجه به کارکردهای آنیما و آنیموس بررسی شده است؛ سنفورد در این زمینه تئوری‌های تأمل‌برانگیزی را طرح و شرح کرده است، که می‌توان پایه‌شان را این گزاره دانست: «عشق‌ورزی ما به دیگری، تابعی از عشق‌ورزی‌مان به خود است.» فهم دقیق مباحث مطرح‌شده در این بخش‌های کتاب، خصوصاً می‌تواند برای زوج‌هایی که به نحوی در پی بهبود رابطه‌ی خود، یا دست‌کم شناخت برخی از دلایل احتمالی مشکلاتشان در زندگی مشترک می‌باشند، کمک کند.

کتاب صوتی یار پنهان مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به روانکاوی در این کتاب با برخی از مهم‌ترین و به زعم مولف، مغفول‌مانده‌ترین نظریات یونگ آشنا خواهند گشت.

با جان سنفورد بیشتر آشنا شویم:

جان. ا. سنفورد (John A. Sanford) نویسنده‌ای آمریکایی و صاحب آثاری چند در زمینه‌ی روانشناسی است. او یونگ شناس است و غالب آثارش شروح و تحلیل‌هایی درباره‌ی دستگاه فکری این روانکاو برجسته است. جز کتاب یار پنهان، کتابی با عنوان تقدیر، عشق و سرور نیز از سنفورد به زبان فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی یار پنهان می‌شنویم:

مثلاً ممکن است خود مردانه‌ی مردی به میزان کافی رشد نکرده باشد. چناچه خواهیم دید، در چنین موردی ممکن است یک خود همجنس به وجود آید: یک مردانگی مونث. در این صورت، می‌تواند به نوعی همجنسگرایی منجر شود. تمام این مسائل دلالت‌های مهمی بر روابط بین جنس‌های مخالف دارد.

چنانچه قبلاً اشاره شد، مردان با جنبه‌ی مذکر خود شناخته می‌شوند و جنبه‌ی زنانه‌ی خویش را به زنان فرافکنی می‌کنند. و زنان هم، با علائم زنانگی معرفی می‌شوند و جنبه‌ی مردانه‌ی خویش را به مردان فرافکنی می‌کنند. این تصاویر روانی فرافکنده‌شده، یاران پنهان در روابط فیمابین هر زن و مردی هستند و بر روابطشان به شدت تأثیر می‌گذارند. زیرا در هر فرافکنی، فرد پذیرنده‌ی تصاویر فرافکنده‌شده، بیش از حد ارزشمند یا بی‌ارزش می‌شود...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
مقدمه
75 دقیقه
قسمت اول
76 دقیقه
قسمت دوم
71 دقیقه
قسمت سوم
69 دقیقه
قسمت چهارم
82 دقیقه
قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یار پنهان
نویسنده
مترجمفیروزه نیوندی
راویناهید باقری
ناشر چاپینشر افکار
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۶۷۵۰۰ 47250 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یار پنهان

آبتین حاجی پور
۱۴۰۲/۱۲/۸
هنگامی که تحلیل رفتار متقابل اریک برن را مطالعه می‌کنیم که در آن والد، بالغ و کودک تحلیل می‌شوند. متوجه نقش و پیام‌های والد و کودکی می‌گردیم که کنترل شخصیت را در دست گرفته‌اند. توماس هریس در کتاب‌هایی مانند ماندن در وضعیت اخر این سه شخصیت درونی را به خوبی تحلیل می‌کند‌. و جالب ان که همان مفاهیم و و همان پیام‌ها حالا با اسلمی نقاب‌هایی متفاوت اما با کارکردی یکسان توسط یونگ مطرح می‌شود که مثلا آنیموس به واژه‌هایی زیادی علاقه مند است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها《باید》 است. تو اصلا خوب نیستی
هیچ کاری را درست انجام نمیدی دیگران از تو بهتر هستند. و جالب تر آن گه روان شناسان بزرگی مانند پرفسور آر جوزف در کتاب نیم کره رایت و ذهن ناهوشیار این پیام‌ها را مجدد با همین کارگرد اما به گونه و سبک دیگری به زیبایی بیان می‌کند مبنی بر این که پیام ثبت شده در نیمکره راست ‌از بدو تولد در بزرگسالی به عنوان فرشته عذاب و مامور شکست انسان اقدام به نابودی همه پروژه‌هایی می‌کند که افراد تحقیر شده درصدد انجام آن‌ها هستند. و دانیل گلمن مجدد به سبک و سیاقی دیگر اما بسیار زیبا وکاربردی همبن مفاهیم رو مطرح می‌کند. هر چه از روان شناسی کلاسیک می‌شویم و به روان شناسی امروزی نزدیک می‌شویم، نمادها و اصطلاحات جادو مآبانه کمرنگ تر شده و تبیین‌های علمی و قابل لمس و تکنیک‌های کاربردی بیشتر خودنمایی می‌کنند با این وجود در اصل مطالب هیچ تضاد و اختلافی نیست.
Reza Nazifi
۱۴۰۱/۱۲/۵
مثل همه کتابهای کارل یونگ، کتاب فوق العاده‌ای بود
به خوانندگان آثار یونگ پیشنهاد میدم
ولی بهتره با کلیات تفکرات یونگ و شخصیت شناسی یونگ قبلش آشنا بشیم
به نظرم نویسنده در تفکیک فرافکنی آنیما و آنیموس با آنیما و آنیموس درون هر مرد و زن گنگ توضیح میده
خواننده گیج میشه تو برخی قسمتها
این موضوع
نیاز به بسط بیشتری داره بیشتر از سه فصل رو در یک فصل میخواد بیان کنه
و برای همین فصل‌های سوم و چهارم یه خورده سنگین میشه مطالبش
که باید در کنار مطالعه سایر کتاب‌های یونگ و سایر نویسندگان مکتب یونگ مطالعه بشه
مخصوصا کتابهای دبی فورد
راز سایه هم توصیه میشه همراه این کتاب مطالعه بشه
خواننده سعی می‌کنه روان خوانی کنه
اشتباهات و تپق زیاد داره که به کنار
ولی نوعی خواندن متن کتاب هم به نظرم آشنایی میخواد
بعضی جاها انگار دفعه اولش هست یعنی حملات رو جوری ادامه می‌کنه که تو ذهن یه برداشت به ذهن متبادر میشه آخرش ولی وقتی جمله تموم میشه متوجه میشی منظور متضاد بوده
و برمیگرده به نوع ادا جمله
انتشاراتی‌هایی که اقدام به صوتی کردن کتابهای این قبیل میکنند باید حتما نریتور، آشنایی حداقلی با مباحث رو پیدا کنند
که بتونن منظور نویسنده رو ادا کنن
من باید به شخصه متن چاپی‌اش هم تهیه کنم. این از من
شادی شادباد
۱۴۰۱/۴/۱۵
بر اساس اموزه‌های یونگ در رابطه با زن و مرد هست و اینکه درون هر زن و مرد چه خبره.
برای درک درون بررسی این نظریه جالبه.
کتاب جالب و خوبی بود.
Maryam.M
۱۴۰۰/۷/۱۳
کتاب بسیار مفید و کاربردی در مورد آنیمای مرد و آنیموس زن و ارتباط سالم با آن و چگونگی نمایان کردن وجه مثبت و روشن این دو و شناخت وجه تاریک آنهاست.
شبنم جهانی
۱۴۰۱/۹/۱۰
بنظرم اگر خوب گوش بدیم و جملاتش رو درک کنیم بسیار تاثیر گذار خواهد بود پس چند بار گوش میدم
غزاله زگی
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
خیلی دوسش داشتم 👌🏻💕 ولی خیلی سنگین بود بیشترشو نفهمیدم
مریم سیرى
۱۴۰۱/۶/۳
بسیار عالی بود سپاس از شیوایی اجراى صوتى
Hamid Mahdian
۱۴۰۰/۸/۱۱
کتاب به شدت بینظیری هست و پیشنهاد میکنم...
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یار پنهان

برای دریافت کتاب صوتی یار پنهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.