معرفی و دانلود کتاب قصه ضرب المثل‌ها - جلد ۱

عکس جلد کتاب قصه ضرب المثل‌ها - جلد ۱
قیمت:
۲۲۰۰۰ 11000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه ضرب المثل‌ها - جلد ۱ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه ضرب المثل‌ها - جلد ۱ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه ضرب المثل‌ها - جلد ۱

کتاب قصه ضرب المثل‌ها مشتمل بر چندین مثل کاربری و جذاب برای بچه‌هاست که به ریشه و داستان هر یک از مثل‌ها می‌پردازد.
«مَثَل» جمله‌ای مختصر و مشتمل بر تشبیه یا مضمونی حکیمانه است که به دلیل روان بودنِ لفظ و آشکاری معنا همیشه جالب و جذاب بوده است.
کاربرد مَثَل زمانی است که گوینده قصد دارد برای ادعای خود دلیلی بیاورد تا بتواند مُهر تأییدی بر گفته‌های خود بزند. امثال، جنبه‌ها و ویژگی‌های گوناگونی دارند که در حقیقت نوعی تقسیم بندی را برای آن‌ها پدید می‌آورد. بعضی مثل‌ها در میان عوام کاربرد دارد و بعضی دیگر، بیشتر مورد استفاده‌ی قشر تحصیل کرده است. نوع اوّل را معمولاً، عوام از میان زندگی روزمرّه‌ی خودشان استخراج کرده تا بتوانند با چند کلمه، طرف مقابل را مُجاب نمایند یا او را تشویق و تحذیر نمایند. این نوع امثال کاملاً رنگ و بوی زندگی عامیانه را دارند.
نوع دوم امّا در آثار برجسته‌ی ادبی پدید می‌آید و از آرایه‌های کلامیِ تشبیه، سجع، ایهام و ... مخصوصاً ایجاز بهره می‌گیرند. مسأله‌ی اساسی در فرهنگ عامّه ویژگی اجتماعی آن است نه ویژگی هنری؛ چرا که اعتبار ادبیّات عامیانه به جنبه‌های هنری و زیبایی شناسی آن نیست بلکه اعتبارش را از پیوند با جامعه و واقعیّت اخذ می‌کند و اساساً ادب عامّه چون ادامه‌ی کار و فعّالیت زندگی مردم است پس معمولاً جنبه‌ی تجمّلی ندارد؛ ساده و بی پیرایه است؛ چون به جز بیان مطلب، غرض دیگری ندارد و برای همین دانستن و یادگرفتن "مثل" برای بچه‌ها جالب و واجب است.

کتاب قصه ضرب المثل‌ها - جلد ۱ تالیف نگار شادلو مناسب گروه سنی «ج» و «د» است که توسط انتشارات وزرا منتشر شده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه ضرب المثل‌ها - جلد ۱
نویسنده
ناشر چاپینشر آرایه نگار
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های جملات قصار، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۲۲۰۰۰ 11000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قصه ضرب المثل‌ها - جلد ۱

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قصه ضرب المثل‌ها - جلد ۱

برای دریافت کتاب قصه ضرب المثل‌ها - جلد ۱ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.