معرفی و دانلود کتاب سواد مالی و فرهنگ: سواد مالی بیشتر از پول به ثروتمند شدن شما کمک می‌کند

عکس جلد کتاب سواد مالی و فرهنگ: سواد مالی بیشتر از پول به ثروتمند شدن شما کمک می‌کند
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سواد مالی و فرهنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سواد مالی و فرهنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سواد مالی و فرهنگ: سواد مالی بیشتر از پول به ثروتمند شدن شما کمک می‌کند

کتاب سواد مالی و فرهنگ اثری از مریم کرد است که در آن تعداد زیادی از مثل‌ها و جملات قصارِ به جای‌مانده از پیشینیان درخصوص سواد و هوش مالی گردآوری شده است. شیوه‌ی نگارش نویسنده در کتاب حاضر اینگونه است که در ابتدا مثلی که حاوی نکات مالی و اقتصادی است نوشته می‌شود و در ادامه نکاتی که از آن مثل دریافت می‌شود، ارائه می‌گردد.

درباره کتاب سواد مالی و فرهنگ

تاکنون تعاریف زیادی از سوی افراد مختلف برای سواد مالی ارائه شده است که در وهله‌ی اول بسیار پیچیده به نظر می‌آیند؛ اما با کمی دقت و انتخاب منابع مناسب می‌توانید به تعریفی جامع از سواد مالی، دانش کافی در این زمینه و همچنین به موفقیت‌های بزرگی دست یابید. سواد مالی یکی از عوامل اصلی در تصمیم‌گیری‌های درست اقتصادی به شمار می‌رود.

اهتمام کتاب سواد مالی و فرهنگ نوشته‌ی مریم کرد بر تربیت مالی و اقتصادی مخاطبان معطوف است که برای این منظور، با بهره‌گیری از مثل‌های فارسی، مفاهیم مالی با جزئی‌ترین مصادیق آن‌ها در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.

همه‌ی افراد نیاز دارند در مورد امور مالی دانش کافی به دست آورند و در جهت بهبود و افزایش سواد مالی خود گام بردارند تا بتوانند منابع مالی خود را مدیریت کنند تا در طول زندگی خود امنیت و رفاه مالی داشته باشند. از آنجایی که سواد مالی اهمیت زیادی دارد توصیه می‌شود از همان دوران کودکی مفاهیم مختلف مربوط به سواد مالی و مهارت‌های آن آموزش داده شود چرا که با توجه به تحقیقات صورت‌گرفته، کسانی که آموزش‌های لازم درخصوص هوش و سواد مالی را از دوران کودکی دریافت کرده‌اند، در سنین بالاتر زندگی اقتصادی بهتری داشته‌اند.

برای کسب اطلاعات و دانش مالی منابع بسیاری وجود دارد که یکی از این منابع فرهنگ غنی گذشتگان و مثل‌های برجای مانده از آنان است. زبان فارسی از نظر مثل‌های عامیانه بسیار غنی و پربار است. این مثل‌ها سرشار از جهان‌نگری، نکته‌سنجی و نکات آموزنده‌‌اند. گاهی تأثیری که یک مثل بر روح و جان آدمی بر جای می‌گذارد حتی با خواندن چندین مقاله و کتاب به دست نمی‌آید. اگر به جاذبه و حکمتی که در این مثل‌ها وجود دارد دقت کنیم درمی‌یابیم که درعین سادگی و گویایی، مفاهیمی پندآموز و حکمتی عمیق در آن‌ها وجود دارد.

مثل‌ها در اعماق فرهنگ جوامع ریشه دارند و حاصل تجربیات پیشینیان ملت‌ها هستند. زبان فاسی در این زمینه گنجینه‌ی عمیقی دارد. مریم کرد سعی داشته است که کتاب سواد مالی و فرهنگ را به‌گونه‌ای بنویسد که هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی حاوی آموزنده‌ترین مثل‌های زبان فارسی درزمینه‌ی مدیریت و سواد مالی باشد.

کتاب حاضر را انتشارات فانوس دنیا منتشر و در بازار کتاب عرضه کرده است.

کتاب سواد مالی و فرهنگ برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمام افرادی که در پی کسب دانش در حوزه‌ی سواد مالی و اقتصاد هستند توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب سواد مالی و فرهنگ: سواد مالی بیشتر از پول به ثروتمند شدن شما کمک می‌کند می‌خوانیم

قرآن‌خوان مفت گیر آورده، برای موش‌های خانه هم قرآن می‌خواند. این مثل بیشتر در مورد افرادی به کار می‌رود که وقتی بتوانند کاری را مجانی و بدون پرداخت پول انجام دهند، بدون فکر و بی‌دلیل، دست به انجام آن می‌زنند و بی‌فایده بودن آن برایشان هیچ اهمیتی ندارد؛ یعنی آن‌قدر سودجو، فرصت‌طلب و طمع‌کار هستند که از هیچ‌چیز نمی‌گذرند، حتی اگر به آن نیازی نداشته باشند. مثل‌های مشابه: آرد که مفت شد، شکم خودش را هم پاره می‌کند. اگر قبر مفت گیرش بیاید، می‌رود توی آن می‌خوابد. طناب مفت که گیرش بیاید، خودش را دار می‌زند. روغن مفت که ببیند، هوس زاییدن می‌کند. عاقد که مفت شد، موش‌های خانه را هم عقد می‌کند.

قربان نعنا بروم که بوی کباب می‌دهد! این مثل درباره‌ی کسانی گفته می‌شود که از خسیسی نیازهای اصلی را رها می‌کنند و سعی می‌کنند با خرج کمتر سر و ته قضیه را هم آورند؛ همچنین درباره‌ی افراد طمع‌کاری گفته می‌شود که به هر سود کم‌ارزشی هم دل می‌بندند.

قسمت‌کُن، یا مغبون می‌شود یا ملعون. کسی که مسئولیت تقسیم کردن چیزی را به عهده گرفته یا سر خودش بی‌کلاه می‌ماند یا دیگران از این تقسیم او، آن‌قدر ناراضی می‌شوند که به او لعن و نفرین می‌کنند. این مثل اشاره به ‌دشواری برقراری عدالت دارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سواد مالی و فرهنگ: سواد مالی بیشتر از پول به ثروتمند شدن شما کمک می‌کند
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فانوس دنیا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات198
زبانفارسی
شابک978-622-7407-71-6
موضوع کتابکتاب‌های جملات قصار، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سواد مالی و فرهنگ

اسماعیل راهبی
۱۴۰۳/۱/۱
ببخشید این کتاب کلاس دین داری بود یا کلاس سواد مالی؟ فکر کنم باید اسم رو جلد رو عوض کنید، فقط وقت آدم رو میگیرید
آتنا صداقت
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتاب جالب، روان و آموزنده‌ای بود و خیلی از قسمتهاش دیگه از ذهن پاک نمیشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب سواد مالی و فرهنگ

برای دریافت کتاب سواد مالی و فرهنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.