معرفی و دانلود کتاب قصه‌های تری جونز 2: می‌ترسی یا می‌خندی؟

عکس جلد کتاب قصه‌های تری جونز 2: می‌ترسی یا می‌خندی؟
قیمت:
۴۷,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های تری جونز 2: می‌ترسی یا می‌خندی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های تری جونز 2: می‌ترسی یا می‌خندی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌های تری جونز 2: می‌ترسی یا می‌خندی؟

برای سفر به دنیای افسانه‌ها آماده شوید! کتاب قصه‌های تری جونز 2: می‌ترسی یا می‌خندی؟ مجموعه داستانی محبوب از تری جونز است که برای کودکان نوشته شده. این اثر حاوی بیست قصه‌ی مختلف است که ماجراهایی سرگرم‌کننده را روایت و شما را به سرزمین‌هایی خیالی اما هیجان‌انگیز دعوت می‌کنند.

درباره‌ی کتاب قصه‌های تری جونز 2: می‌ترسی یا می‌خندی؟

تری جونز محبوب آماده است تا یک‌بار دیگر شما را تا سرزمین جادو همراهی کند. کتاب قصه‌های تری جونز 2: می‌ترسی یا می‌خندی؟ مجموعه‌ای خواندنی از داستان‌های کودکان است که سخت می‌توان مشابه آن را پیدا کرد. این نویسنده‌ی مشهور انگلیسی شما را به ملاقات سگی می‌برد که می‌تواند روی سر ایستاده و حین شعبده‌بازی ساز بزند. او درهای امپراطوری چین را به رویتان می‌گشاید و حتی راز اژدهایان سبز عظیم را در گوشتان زمزمه می‌کند!

اگر از قسمت اول مجموعه یعنی «بخون و باور نکن!» لذت برده‌اید اثر پیش‌رو را از دست ندهید. با این حال برای دنبال کردن وقایع خنده‌دار، سرگرم‌کننده و گاه آموزنده‌ کتاب قصه‌های تری جونز 2: می‌ترسی یا می‌خندی؟ نیازی به مطالعه‌ی جلد اول نیست. می‌توانید داستان‌های رویایی تری جونز را با خیال راحت از کتاب دوم شروع کرده و با ترجمه‌ی روان امیرمهدی حقیقت اوقات خوشی را به ماجراجویی در سرزمین‌های خیالی بگذرانید.

درباره‌ی مجموعه قصه‌های تری جونز

اگر می‌خواهید با یک شاهزاده خانم شجاع به ماه سفر کنید یا در کنار ماهی سخنگوی مسافر اقیانوس‌های بی‌کران شوید انتخاب درستی انجام داده‌اید! مجموعه قصه‌های تری جونز (The Fantastic World of Terry Jones) شامل داستان‌هایی سرگرم‌کننده است که براساس افسانه‌های اصیل بریتانیایی تالیف شده‌اند. تری جونز مشهور در این اثر شما را به دنیایی از ماجراهای باورنکردنی دعوت می‌کند که نمونه‌ی آن‌ها را تا امروز کمتر دیده یا شنیده‌اید. منتقدان بسیاری کتاب قصه‌های تری جونز را اثری کلاسیک، یعنی جریان‌ساز و شاخص در سبک خود دانسته‌اند.

مجموعه‌ی جذاب پیش‌رو اولین‌بار در سال 1981 با تصویرگری مایکل فورمن منتشر شد و امروز به همت انتشارات پرتقال دراختیار خانواده‌های فارسی‌زبان است. نویسنده‌ی این قصه‌ها پیش از ورود به ادبیات یکی از کمدین‌های معروف آمریکایی بود که جوایز متعددی را کسب کرد و شوخ‌طبعی منحصربه‌فردش در مجموعه قصه‌های تری جونز هم توجه شما را جلب می‌کند.

قصه‌های خلاقانه‌ی تری جونز کودکان بزرگتر را به خنده وامی‌دارند و لحظاتی شاد برای آن‌ها به وجود می‌آورد. همچنین والدین از تماشای تصاویر هنرمندانه‌ی کتاب لذت می‌برند و احتمالا برای خواندن داستان قبل از خواب فرزندان کوچکتر خود لحظه‌شماری می‌کنند!

نکوداشت‌های مجموعه قصه‌های تری جونز

  • یک کلاسیک مدرن. (Brian Patten)
  • داستان‌های تری جونز به‌طرز شگفت‌آوری خنده‌دار و لذت‌بخشند. (Denver Post)
  • افسانه‌هایی اصیل و زیبا که کودکان را ساعت‌ها سرگرم می‌کنند. (نقد و بررسی کتاب نیویورک‌تایمز)
  • معجونی گوارا از قصه‌های هانس کریستین آندرسون، هزارویک شب، برتولت برشت و لئو تولستوی! (مایکل روزن، نویسنده، ما به شکار خرس می‌رویم)

کتاب قصه‌های تری جونز 2: می‌ترسی یا می‌خندی؟ مناسب چه کسانی است؟

مخاطبان اصلی این کتاب خواندنی را کودکان 6 تا 12 ساله تشکیل می‌دهند؛ اما قدرت طنزپردازی بی‌مثال تری جونز بزرگسالان را نیز به خودش جذب کرده. بنابراین سایر گروه‌های سنی هم از مطالعه‌ی این اثر لذت خواهند برد!

با تری جونز بیشتر آشنا شویم

تری جونز (Terry Jones) با نام اصلی ترنس گراهام پری جونز یک نویسنده، بازیگر،‌ نویسنده، نمایشنامه‌نویس، کمدین، کارگردان و مورخ انگلیسی بود. این هنرمند توانمند، در طول زندگی خود، توانایی‌هایش را در زمینه‌های گوناگون هنری آزمود و از شاخص‌ترین کارهای او می‌توان به حضور در گروه کمدی مانتی پایتان اشاره کرد. تری جونز توانست با تالیف داستان‌های کلاسیک کودکانه به چهره‌ی برجسته‌ی دنیای طنز تبدیل شود و شهرتش به‌عنوان نویسنده‌ی کودک از دیگر فعالیت‌های او پیشی بگیرد. تری جونز در سال 2020 درگذشت.

جوایز و افتخارات تری جونز

  • برنده‌ی جایزه‌ی British Fantasy Awards در سال 1976
  • نامگذاری یک سیاره در سال 2016 به افتخار او (9622 Terryjones)
  • دریافت جایزه‌ی یک عمر دستاورد هنری BAFTA Cymru در سال 2016
  • سه مرتبه نامزدی جایزه‌ی گرمی برای بهترین کارگردانی در سال‌های 1975، 1980 و 1983 (هر سه اثر سینمایی در ژانر کمدی قرار می‌گیرند)

در بخشی از کتاب قصه‌های تری جونز 2: می‌ترسی یا می‌خندی؟ می‌خوانیم

دم شبانه‌ی گربه قد معمولی و کلفتی معمولی داشت، ولی وقتی که توی بسته‌ی پوست موش بود، جمع می‌شد. و با اینکه همه‌چیزش معمولی بود، ولی واقعاً دم عالی و قابل‌توجهی بود. اگر گفتید چرا؟ خب... من بهتان می‌گویم... این دم برق می‌زد. مثل آفتاب روز روشن بود و هر گربه‌ای با دم شبانه‌ی درخشانش روشن می‌شد! گربه‌ها دمشان را بالای سرشان می‌گرفتند و شب را مثل روز روشن می‌کردند؛ آن‌وقت همه‌ی موش‌ها در کنج تاریک‌ترین سوراخ‌موشی‌شان از ترس به خودشان می‌لرزیدند.

گربه‌ها که بیرون می‌آمدند، گورکن‌ها و روباه‌ها هر کاری که داشتند، ول می‌کردند که آن‌ها را تماشا کنند و برایشان دست بزنند. ولی خانواده‌ی موش‌ها ته لانه‌هایشان به هم می‌چسبیدند و سبیل‌هایشان از وحشت می‌لرزید. گربه‌ها که بیرون می‌آمدند، راسوها و سمورها روی شانه‌های همدیگر می‌ایستادند که بهتر ببینند، ولی بچه‌موش‌ها خودشان را به بغل مادرهایشان سفت‌تر می‌چسباندند.

یک‌روز یک موش گفت: «دیگر بس است!»
زنش هم جواب داد: «تو همیشه درست می‌گویی عزیزم! ولی چه بس است؟ ما الان چند روز است که هیچ‌چیز نداریم بخوریم.»
موش گفت: «درست است! هیچ‌چیز نداشتیم بخوریم چون آن گربه‌ها بیرون لانه‌ی ما تمام روز دم‌های بلند و کلفت روزانه‌شان را دور خودشان می‌پیچند و چرت می‌زنند، شب هم که می‌شود، درست وقتی که موش فکر می‌کند خیالش راحت است که پاورچین‌پاورچین می‌تواند برود بیرون و یک تکه پنیر کش برود...»

فهرست مطالب کتاب

اژدها روی بام
ستاره‌ی مزرعه
آینه‌ی جادویی
پری دریایی‌ای که دلش براییک ملوان سوخت
فراموشم نکن
همه‌جا‌چشم
بچه‌ی برفی
گورکن چطوری راه‌راه شد؟
قلندر پیر شبگرد
توبی قلقلکی
گربه‌ای با دو دم
شاه پرنده
اسب رقاص
مک و میک
غول فس‌فسو
جاده‌ی تندرو
ساز و آوازی که همه را شاد می‌کرد
به ماه دست بزن
تام و دایناسور
نیکوبابینوس و شاه ونیز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌های تری جونز 2: می‌ترسی یا می‌خندی؟
نویسنده
مترجمامیرمهدی حقیقت
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات164
زبانفارسی
شابک978-622-274104-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قصه‌های تری جونز 2: می‌ترسی یا می‌خندی؟

سمیرا صفایی‌زاده
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
جزء داستان‌هایی بود که برای من و پسر ۹ ساله‌ام جالب بود. مفاهیمی مثل ترس و تنهایی و مسئولیت‌پذیری و نکات جزئی دیگر تربیتی توی داستان‌ها اومده بود و برای پسر من که کمی از موجودات عجیب مثل هیولا و روح و جن می‌ترسید خیلی تونست مفید باشه. من با کتاب هیولای هزار دندان از این نویسنده شروع کردم که ان رو هم به دوستانم توصیه کردم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌های تری جونز 2: می‌ترسی یا می‌خندی؟

برای دریافت کتاب قصه‌های تری جونز 2: می‌ترسی یا می‌خندی؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.