معرفی و دانلود کتاب قصه‌های تری جونز 1: بخون و باور نکن!

عکس جلد کتاب قصه‌های تری جونز 1: بخون و باور نکن!
قیمت:
۴۷,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های تری جونز 1: بخون و باور نکن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های تری جونز 1: بخون و باور نکن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌های تری جونز 1: بخون و باور نکن!

انتخابی ایده‌آل برای کودکانی که از داستان‌های تخیلی لذت می‌برند! کتاب قصه‌های تری جونز 1: بخون و باور نکن! یکی از آثار تری جونز، نویسنده‌ی شهیر انگلیسی است. این مجموعه داستان حیرت‌آور شما را به دنیایی با ماهی‌های سخنگو دعوت می‌کند تا شگفت‌انگیزترین ماجراهای عمرتان را بشنوید و ضمن همراهی با غول‌های دست‌وپا چلفتی لحظاتی سرگرم‌کننده را تجربه کنید!

درباره‌ی کتاب قصه‌های تری جونز 1: بخون و باور نکن!

کتاب قصه‌های تری جونز 1: بخون و باور نکن! (The Fantastic World of Terry Jones: Fairy Tales) مجموعه‌ای از داستان‌های کودکانه است. تری جونز این اثر را با الهام از افسانه‌های کهن بریتانیا خلق کرده و با وجود گذشت سال‌ها از اولین انتشار همچنان مورد تحسین خوانندگان قرار دارد. اثر پیش‌رو سی قصه‌ی سرگرم‌کننده را در اختیارتان می‌گذارد که موضوعاتی گوناگون از سفر به ماه تا ملاقات با دایناسور خانگی را دربرمی‌گیرند. آشنایی با پسری که به بهترین قلقلک‌دهنده‌ی کشور شهرت دارد یا غولی که با حواس‌پرتی‌اش مدام کار دست خودش می‌دهد بی‌شک تجربه‌ای دل‌انگیز است.

اگر به قصه‌های تخیلی علاقه دارید مجذوب کتاب قصه‌های تری جونز 1: بخون و باور نکن! با ترجمه‌ی امیرمهدی حقیقت خواهید شد. همچنین اگر تاکنون طرفدار این سبک داستان نبوده‌اید اما می‌خواهید ژانر تخیلی - فانتزی را هم تجربه کنید این اثر پیشنهادی ایده‌آل برای شروع است.

درباره‌ی مجموعه قصه‌های تری جونز

اگر می‌خواهید با یک شاهزاده خانم شجاع به ماه سفر کنید یا در کنار ماهی سخنگوی مسافر اقیانوس‌های بی‌کران شوید انتخاب درستی انجام داده‌اید! مجموعه قصه‌های تری جونز (The Fantastic World of Terry Jones) شامل داستان‌هایی سرگرم‌کننده است که براساس افسانه‌های اصیل بریتانیایی تالیف شده‌اند. تری جونز مشهور در این اثر شما را به دنیایی از ماجراهای باورنکردنی دعوت می‌کند که نمونه‌ی آن‌ها را تا امروز کمتر دیده یا شنیده‌اید. منتقدان بسیاری کتاب قصه‌های تری جونز را اثری کلاسیک، یعنی جریان‌ساز و شاخص در سبک خود دانسته‌اند.

مجموعه‌ی جذاب پیش‌رو اولین‌بار در سال 1981 با تصویرگری مایکل فورمن منتشر شد و امروز به همت انتشارات پرتقال در اختیار خانواده‌های فارسی‌زبان است. نویسنده‌ی این قصه‌ها پیش از ورود به ادبیات یکی از کمدین‌های معروف آمریکایی بود که جوایز متعددی را کسب کرد و شوخ‌طبعی منحصربه‌فردش در مجموعه قصه‌های تری جونز هم توجه شما را جلب می‌کند.

قصه‌های خلاقانه‌ی تری جونز کودکان بزرگتر را به خنده وامی‌دارند و لحظاتی شاد برای آن‌ها به وجود می‌آورد. همچنین والدین از تماشای تصاویر هنرمندانه‌ی کتاب لذت می‌برند و احتمالا برای خواندن داستان قبل از خواب فرزندان کوچکتر خود لحظه‌شماری می‌کنند!

نکوداشت‌های مجموعه قصه‌های تری جونز

  • یک اثر کلاسیک مدرن. (Brian Patten)

  • داستان‌های تری جونز به‌طرز شگفت‌آوری خنده‌دار و لذت‌بخشند. (Denver Post)

  • افسانه‌هایی اصیل و زیبا که کودکان را ساعت‌ها سرگرم می‌کنند. (نقد و بررسی کتاب نیویورک‌تایمز)

  • معجونی گوارا از قصه‌های هانس کریستین آندرسون، هزارویک شب، برتولت برشت و لئو تولستوی! (مایکل روزن، نویسنده، ما به شکار خرس می‌رویم)

کتاب قصه‌های تری جونز 1: بخون و باور نکن! مناسب چه کسانی است؟

کودکان گروه سنی 6 تا 12 سال مخاطبان مجموعه داستان پیش‌رو هستند. بااین‌حال طنزپردازی بی‌مانند تری جونز بزرگسالان را نیز را به خنده می‌اندازد پس بی‌راه نیست اگر بگوییم دیگر گروه‌های سنی هم از مطالعه‌ی آن لذت می‌برند!

با تری جونز بیشتر آشنا شویم

ترنس گراهام پری جونز که به نام تری جونز (Terry Jones) شناخته می‌شود بازیگر،‌ نویسنده، کمدین، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و مورخ انگلیسی بود. او توانایی خود را در زمینه‌های گوناگون هنری آزمود و از شاخص‌ترین کارهایش می‌توان به حضور در گروه کمدی مانتی پایتان اشاره کرد. انتشار داستان‌های کلاسیک کودکانه این چهره‌ی برجسته‌ی دنیای طنز باعث شد شهرتش به‌عنوان نویسنده‌ی کودک از دیگر فعالیت‌های او پیشی گرفته و نامش در میان برترین‌های این گروه از ادبیات داستانی قرار بگیرد. تری جونز در سال 2020 درگذشت.

جوایز و افتخارات تری جونز

  • برنده‌ی جایزه‌ی British Fantasy Awards در سال 1976

  • نامگذاری یک سیاره در سال 2016 به افتخار او (9622 Terryjones)

  • سه مرتبه نامزدی جایزه‌ی گرمی برای بهترین کارگردانی در سال‌های 1975، 1980 و 1983 (هر سه اثر در ژانر کمدی قرار می‌گیرند)

در بخشی از کتاب قصه‌های تری جونز 1: بخون و باور نکن! می‌خوانیم

اژدها گفت: «خب در این صورت باید تو را با آتش دهانم بسوزانم.»
ولی جک که خیلی زبر و زرنگ بود، پرید پشت اژدها و همین که اژدها دور خودش چرخید و خواست جک را آتش بزند، دُمِ خودش را آتش زد. جک هم از پشتش پرید پایین و روی علف‌ها قِل خورد تا آتشِ لباس‌های خودش را خاموش کند. جک با آخرین سرعت ممکن به‌سمت در قصر دوید و زنگ بزرگ قصر را به صدا درآورد. بلافاصله در باز شد و غولی که همه‌ی صورتش پر از مو بود، جلو آمد و گفت: «برگرد به همان‌جایی که بودی، وگرنه ریزریزت می‌کنم و می‌دهم سگم بخوردت.»

جک گفت: «خواهش می‌کنم. من نمی‌توانم برگردم. من با یک قدم جادویی به اینجا آمده‌ام و دیگر از این قدم‌ها ندارم. آمده‌ام شاه پریان را ببینم.»
غول گفت: «شاه پریان سرش خیلی شلوغ است.» این را گفت و شمشیرش را که شش‌برابر قد جک بود، کشید و برد بالای سرش و همین که خواست بیاورد پایین، جک پرید بالا و ریش غول را برد دم دماغش. غول عطسه‌ی وحشتناکی کرد و همین‌که شمشیر را پایین آورد، پاهای خودش را قطع کرد.

جک تندی رفت توی قصر و در را بست. قصر خیلی تاریک بود و از دور صدای موزیک پریان، که قبلاً هم شنیده بود، به گوش رسید. بی‌سروصدا توی سرسراها راه رفت. هر لحظه منتظر بود با هیولای دیگری روبه‌رو شود. دید از توی سوراخ‌های سیاه وسط دیوارها صدای ناله‌های ترسناک و جیرینگ‌جیرینگ زنجیر می‌آید. بوی آتش و بوی بد خزنده‌ها و جانورهای فلس‌دار به دماغش می‌خورد.

فهرست مطالب کتاب

گندمچه
شاه کله‌پوک
اسب‌کیکی عجیب‌وغریب
شب‌پَر
سه قطره باران
پروانه‌ای که آواز می‌خواند
جَک یک‌قدمی
جعبه‌ی شیشه‌ای
کتی دودل
شهر چوبی
کشتی ‌استخوان
آینه‌ی پیتر ساده‌لوح
مولی شجاع
ببر دریایی
روح‌های بادی
دماغ‌گنده‌ها
ماهی دنیادیده
تیم اولیری
جادوگر و گربه‌ی هفت‌رنگ
درخت هیولایی
قوطی
مردی که همه‌ی دنیا مال او بود
چرا پرنده‌ها صبح‌به‌صبح آواز می‌خوانند
کلید
شربت لی‌پو
جزیره‌ی میوه‌های ‌بنفش
دیو هزاردندان
قصر آن دوردورها
شیطان و دکتردوربینی
کشتی‌ای که به هیچ‌جا می‌رفت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌های تری جونز 1: بخون و باور نکن!
نویسنده
مترجمامیرمهدی حقیقت
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات155
زبانفارسی
شابک978-622-274102-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌های تری جونز 1: بخون و باور نکن!

برای دریافت کتاب قصه‌های تری جونز 1: بخون و باور نکن! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.