معرفی و دانلود کتاب قصه‌های شاهنامه 7: گردآفرید

عکس جلد کتاب قصه‌های شاهنامه 7: گردآفرید
قیمت:
۱۰۰۰۰ 7000 تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های شاهنامه 7: گردآفرید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های شاهنامه 7: گردآفرید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌های شاهنامه 7: گردآفرید

آتوسا صالحی، نویسنده‌ی مشهور و صاحب‌نام ادبیات کشورمان، در کتاب قصه‌های شاهنامه 7: گردآفرید داستان یکی از زنان دلیر شاهنامه‌ی فردوسی را تلخیص و بازنویسی کرده است. در این کتاب با گردآفرید، همراه می‌شویم که درحالی‌که با نقاب صورت خود را پوشانده، به جنگ سهراب می‌رود. پس از آن که گرفتار می‌آید و در نبرد شکست می‌خورد، سهراب نقاب را از رخ او بر می‌دارد و مبهوت چهره‌ی زن می‌شود... کتاب حاضر افتخارات متعددی را برای نگارنده‌اش به ارمغان آورده است.

درباره‌ی کتاب قصه‌های شاهنامه 7: گردآفرید

زنی بود برسان گردی سوار / همیشه به جنگ اندرون نامدار
کجا نام او بود گردآفرید / زمانه ز مادر چنین ناورید

گژدهم، پهلوان ایرانی و فرمانروای دژ سپید، دختری داشت بس دلیر و جنگاور که نام او گردآفرید بود. حضور او در کتاب شاهنامه اگرچه کوتاه، اما بسیار تأثیرگذار است. در کتاب قصه‌های شاهنامه 7: گردآفرید می‌خوانیم که یک روز گردآفرید سوار بر اسب تیزپای خود برای جنگ با سهراب آمد. درنهایت، به دست سهراب گرفتار شد و شکست خورد. سهراب که تا پیش از آن گمان می‌کرد با مردی زبده در حال نبرد است، پس از پیروزی، پرده از روی اسیر خویش برمی‌دارد و مبهوت و خیره، به چهره‌ی زنی می‌نگرد که با او مشغول نبرد بوده است. پس از آن گردآفرید با زیرکی و هوش خود قادر می‌شود تا از دست سهراب بگریزد. هفتمین جلد از مجموعه‌ی قصه‌های شاهنامه بر شخصیت گردآفرید متمرکز است و به شرح دلاوری‌های او می‌پردازد.

نیلوفر میرمحمدی تصویرگری کتاب گردآفرید را برعهده داشته و تصاویر زیبا و جذابی که خلق کرده، ازجمله اموری‌ست که مخاطبان را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب می‌کند. همچنین در ابتدای همه‌ی مجلدهای مجموعه‌ی قصه‌های شاهنامه یک شجره‌نامه‌ی تصویری وجود دارد که به‌عنوان یک راهنمای مناسب در اختیار خوانندگان قرار گرفته است. اگرچه آتوسا صالحی کتاب قصه‌های شاهنامه 7: گردآفرید را بازنویسی و به‌صورت نظم منتشر کرده، اما به تناسب داستان ابیاتی از شاهنامه نیز به متن کتاب افزوده شده است.

آتوسا صالحی نگارش کتاب قصه‌های شاهنامه 7: گردآفرید را به سال 1394 به پایان رساند. انتشار این مجلد، همچون مجلدهای قبلی مجموعه‌کتاب‌های قصه‌های شاهنامه، با استقبال مواجه شد. گفتنی است نشر افق عهده‌دار انتشار این کتاب بوده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های قصه‌های شاهنامه

آتوسا صالحی در مجموعه کتاب‌های قصه‌های شاهنامه به بازنویسی شاهکار ابوالقاسم فردوسی (Ferdowsi) همت گمارده است. او این مجموعه را در دوازده مجلد منتشر کرده و هنگام نگارش آن همه‌ی تلاش‌ خود را به کار گرفته تا مهم‌ترین داستان‌های شاهنامه را -به دور از دشواری‌های متن کلاسیک آن- در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. آتوسا صالحی در بازنویسی داستان‌ها به سراغ زوایای کمترشناخته‌شده‌ی شاهنامه رفته و اثری درخور و شایسته‌ی تقدیر را خلق کرده است. مجموعه کتاب‌های قصه‌های شاهنامه برای گروه سنی نوجوان به رشته‌ی تحریر در آمده است، اگرچه مطالعه‌ی آن برای دیگر علاقه‌مندان نیز خالی از لطف نخواهد بود.

آتوسا صالحی خود دلیل بازنویسی شاهنامه را چنین بیان می‌کند: «یکی از انگیزه‌های اصلی من برای بازنویسی شاهنامه علاقه‌ای است که به این کتاب دارم. از آنجا که شاهنامه هویت ملی ما ایرانیان محسوب می‌شود، شناختن آن ضروری می‌نماید. من در نگارش مجموعه قصه‌های شاهنامه تلاش کرده‌ام تا از زاویه‌ای امروزی به داستان‌ها بنگرم و ضمن تلاش برای حفظ فضای حماسی این کتاب، آن را به زبان امروزی برگردانم و همچنین آن را از دیدگاهی روان‌شناسانه بررسی کنم.»

داستان‌های این مجموعه افتخارات متعددی (از جمله دیپلم افتخار و لوح زرین نخستین جشنواره‌ی‌ مطبوعات‌ کانون‌ پرورش‌ فکری‌ کودکان‌ و نوجوانان‌) را برای نگارنده‌اش به ارمغان آورده است. نگارش این کتاب‌ها از سال‌ 1377 تا 1393 به طول انجامیده و انتشارات افق عهده‌دار انتشار آن بوده است. در ادامه، نام مجلدهای این کتاب را به‌ترتیب تاریخ انتشار ملاحظه خواهید کرد:«ضحاک بنده‌ی ابلیس»، «فرزند سیمرغ»، «اسفندیار رویین‌تن»، «فرود و جریره»، «بیژن و منیژه»، «بهرام و گردیه»، «گردآفرید»، «رستم و سهراب»، «سیاوش»، «جمشید»، «ایرج»، «کیخسرو».

لازم به ذکر است مجلدهای چهارم تا ششم این مجموعه به زنان شاهنامه اختصاص دارد و آتوسا صالحی در نگارش آن‌ها کوشیده تا کودکان را با چهره‌های زن کمترشناخته‌شده‌ی داستان‌های شاهنامه آشنا سازد.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های قصه‌های شاهنامه

  • مجموعه کتاب معرفی‌شده در کتاب‌های درسی
  • مجموعه کتاب برگزیده‌ی جشنواره‌ی کودک و شاهنامه
  • مجموعه کتاب برگزیده‌ی دومین جشنواره‌ی کتاب برتر
  • بهترین کتاب سال به انتخاب مجله‌ی سلام بچه‌ها در سال 1377
  • معرفی ویژه‌ی شورای کتاب کودک برای بازآفرینی داستان سیاوش
  • برنده‌ی دیپلم افتخار جشنواره‌ی‌ مطبوعات‌ کانون‌ پرورش‌ فکری‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ در بخش بازنویسی
  • برگزیده‌ی نخستین جایزه‌ی ادبی - هنری مهدی آذریزدی برای کتاب سیاوش از مجموعه‌ی قصه‌های شاهنامه
  • برنده‌ی لوح زرّین در نخستین جشنواره‌ی مطبوعات‌ کانون‌ پرورش‌ فکری‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ در آبان سال 1375
  • لوح زرین و دیپلم افتخار هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کتاب سیاوش
  • و...

کتاب قصه‌های شاهنامه 7: گردآفرید مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به ادبیات کهن علاقه دارند، از مطالعه‌ی کتاب قصه‌های شاهنامه 7: گردآفرید لذت می‌برند. علاوه بر این، مطالعه‌ی این اثر برای دوستداران شاهنامه نیز خالی از لطف نخواهد بود.

با آتوسا صالحی بیشتر آشنا شویم

آتوسا صالحی به تاریخ بیست‌ودوم خرداد 1351 در تهران متولد شد. او شاعر، نویسنده، مترجم و ویراستار به‌نام ادبیات کودک و نوجوان است. صالحی ابتدا به‌عنوان سردبیر مجله‌ی سروش نوجوان فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد و بعدتر به‌عنوان سردبیر و نویسنده‌ی روزنامه‌هایی همچون شرق، ایران، مجله‌ی همشهری و هفته‌نامه‌ی آفتابگردان و مجله در مجله مشغول به کار شد. او در حال حاضر سرویراستار بخش کودک و نوجوان نشر افق می‌باشد.

آتوسا صالحی را می‌توان در میان نویسندگان پرافتخار ایرانی به شمار آورد. آثار او جوایز متعددی را برایش به ارمغان آورده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به موارد روبه‌رو اشاره کرد: جایزه‌ی کتاب سال غنی‌پور و لوح زرین و دیپلم افتخار پانزدهمین جشنواره‌ی کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای رمان «حتی یک دقیقه کافی است»، تندیس و لوح افتخار سومین دوره‌ی جایزه‌ی ادبی پروین اعتصامی برای مجموعه شعر «دلم برای تو تنگ است»، قلم بلورین یازدهمین جشنواره‌ی مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش شعر نوجوان و تندیس و لوح تقدیر ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی کتاب فصل در بخش داستان کودک برای کتاب «ماشین قشنگ من کاهو». ضمناً او یک بار به پاس مجموعه آثارش جایزه‌ی کتاب مهر را دریافت کرد. داوری جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره‌ی کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد به سال 1396 و داوری شعر نوجوان جشنواره‌ی مطبوعات کودک و نوجوان در سال 1390 از دیگر فعالیت‌های آتوسا صالحی می‌باشد.

از میان آثار پرشمار آتوسا صالحی می‌توان به کتاب‌های «کسی خواب میمون کوچولو را ندیده؟»، «مجموعه‌ی چهار جلدی ماجراهای نارگل»، «مجموعه شعر دلم برای تو تنگ است»، «مجموعه‌ی چهار جلدی داستان‌های جیرک و جورک»، «ترانه‌ای برای باران» و «ماشین قشنگ من کاهو» اشاره کرد. گفتنی است این آثار جملگی به رده‌ی سنی کودک و نوجوان تعلق دارند. علاوه بر مجموعه‌ی دوازده‌جلدی بازآفرینی قصه‌های شاهنامه، می‌توانید آثاری را که به قلم آتوسا صالحی به فارسی ترجمه شده‌اند در وب‌سایت و اپلیکیشن کتابراه مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب گردآفرید می‌خوانیم

گردآفرید غرق در اندیشه‌ی دیروز و امروز خویش به دامنه‌ی کوه چشم دوخته که ناگهان از جا می‌جهد. ابری سیاه دشت را پوشانده، گردآفرید اسبش را رها می‌کند و بالا و بالاتر می‌رود و باز چشم به دشت می‌دوزد. ابر سیاه آرام آرام پیش می‌آید و بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. گردآفرید چشم تنگ می‌کند. ابر سیاه، سپاهی است انبوه. پرچم‌هایی سرخ در هوا می‌چرخند و بانگ طبل پشت زمین را می‌لرزاند. گردآفرید به دژ سپید می‌نگرد که آرام و خاموش به راه چشم دوخته و بانگی از آن برنمی خیزد. سراسیمه از کوه سرازیر می‌شود، براسب می‌جهد و فریاد می‌زند: تندتر بتاز که سپاهیان توران در راه اند! جنگی نو! دژ سپید را با خاک یکی خواهند کرد.

و کوه پاسخش میگوید: با خاک یکی خواهند کرد. و گردآفرید همچنان که می‌تازد به یاد جنگ‌های پیشین ایران و توران می‌افتد؛ خون جوانانی بیگناه که برخاک ریخت و آه مادرانی داغ دیده که به آسمان رفت. و برخود نهیب می‌زند: هیچ نمی‌دانند و هیچ نمی‌بینند، جز جنگ و آتش و خون.

و کوه رازش را بر زبان باد می‌نشاند و در گوش فرزندش زمزمه می‌کند: جنگ و آتش و خون.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌های شاهنامه 7: گردآفرید
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-964-369-436-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۰۰۰ 7000 ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قصه‌های شاهنامه 7: گردآفرید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌های شاهنامه 7: گردآفرید

برای دریافت کتاب قصه‌های شاهنامه 7: گردآفرید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.