معرفی و دانلود کتاب قصه‌های شیرین رنگین کمان

عکس جلد کتاب قصه‌های شیرین رنگین کمان
قیمت:
22000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های شیرین رنگین کمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های شیرین رنگین کمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌های شیرین رنگین کمان

کتاب قصه‌های شیرین رنگین کمان به قلم نگار شادلو، شامل مجموعه‌ای از قصه‌های جذاب برای کودکان است که با بیانی ساده و روان، به روایت داستان‌های پندآموز کهن می‌پردازد.

در بخشی از کتاب قصه‌های شیرین رنگین کمان می‌خوانیم:

سه دزد بودند که با هم شریک شده بودند. آن‌ها مثل بیشتر دزدها و جیب‌برها که دسته‌بندی دارند، حیله‌هایی به کار می‌برند تا چیزی از مال مردم بدزدند، در شهر کوچکی که زندگی می‌کردند دسته‌ای تشکیل داده بودند.

دسته سه نفری دزدان حریص انواع حیله‌ها و نیرنگ‌ها را در جیب‌بری و شب‌روی و کلاه‌برداری به کار زدند؛ اما چون بار کج هرگز به منزل نمی‌رسد چند بار در شهر خودشان گیر افتادند، و چون باز هم دست از دزدی برنداشته بودند حاکم شهر دستور داده بود آن‌ها را وارونه سوار الاغ کنند و دور شهر بگردانند تا مردم هم آن‌ها را بشناسند. وقتی دزدها دیدند که دیگر مردم آن‌ها را شناخته‌اند، ناچار با هم قرار گذاشتند بروند در بیرون شهر دزدی کنند.

سه دزد از شهر خارج شدند و به روستایی رفتند. اما در آن جا مردم یکدیگر را می‌شناختند و چراغ دروغ و دغل زودتر خاموش می‌شد. این بود که وقتی دیدند در روستا هم با دزدی نمی‌شود زندگی کرد قرار گذاشتند بروند به بیابان‌ها و راهزنی کنند.

چندبار از رهگذران و مسافران چیزهایی گرفتند و مدتی گذشت تا یک روز که دکان‌دار یکی از روستاها برای خرید جنس به شهر می‌رفت، دزدها در خرابه‌ها بر سر راه کمین کرده بودند. همین که مرد مسافر تنها روبروی خرابه رسید راهش را بستند، پول‌هایش را گرفتند و می‌خواستند خودش را هم بکشند اما التماس کرد که: «زن و بچه دارم و گناهی ندارم.»

گفتند: «بسیار خوب، چون دیگر چیزی نداری کشتن تو دردی از ما دوا نمی‌کند، اما برای این که ما را گیر نیندازی باید در همین خرابه بمانی.»

دست و پایش را بستند و در خرابه انداختند و الاغش را و خورجین پولش را برداشتند و از آن جا رفتند در غار کوهی که مخفی‌گاهشان بود جمع شدند. پول‌ها را شمردند و چون چیزی از خوردنی باقی نمانده بود قرار گذاشتند یکی از آن‌ها به آبادی برود و خوراکی بخرد و بیاورد.

فهرست مطالب کتاب

مرد نادان و خربزه
مرد نادان و دوستش
قصه بخت
ریش عابد
تَرَق و تُروق
سه مجسمه طلایی
مرد فقیر و تاجر حریص
غازیخان
شاه دیاج و بیجال
میراث سه برادر
افلاطون و مرد نادان
هدیه
پند کلاهنمدی
تخم مرغابی
گنج
کودک هوشیار
گلبهار
قاضی و دزد
شاخ شتر
چوپان و گله دار
دیوانه نیسوار
موسی و آبکش
هندی و هندی‌تر
خری که عوض شد!
گدای عاشق
سفره بزرگ
حاضرجوابی بزرگمهر
خاله لیلا
صاحب‌خانه و مسافران
مهمان عزیز
تجارت و شانس
عاقبت مرد خسیس
عشق و زهر
خبرچین
الهام خوابی
کاروان و راهزنان
مرگ دیگ
مرد نادان و کدو
مرد نیکوکار و سگ تشنه
سه دزد حریص
مسافران پیاده
دوست ناشنوا
پیر چنگی
مأمور مالیات تیمور
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌های شیرین رنگین کمان
نویسنده
ناشر چاپینشر آرایه نگار
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات169
زبانفارسی
شابک978-622-6892-02-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
22000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قصه‌های شیرین رنگین کمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌های شیرین رنگین کمان

برای دریافت کتاب قصه‌های شیرین رنگین کمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.