معرفی و دانلود کتاب قله خودت را فتح کن

عکس جلد کتاب قله خودت را فتح کن
قیمت:
۳۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قله خودت را فتح کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قله خودت را فتح کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قله خودت را فتح کن

کتاب قله خودت را فتح کن اثر برایانا ویست، اثری انگیزشی و الهام‌بخش است که شما را تشویق می‌کند کنترل زندگی خود را به دست بگیرید، اهدافتان را تعیین کنید و آن‌ها را با اراده و پشتکار دنبال کنید. تا امروز بیش از سه میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته. این آمار نشان می‌دهد که کتاب نام‌برده زندگی افراد بسیاری را متحول کرده است.

درباره‌ی کتاب قله خودت را فتح کن

آیا بیشتر اوقات احساس سرخوردگی و تنهایی می‌کنید؟ آیا همیشه به اشتباهات گذشته‌تان فکر می‌کنید و حسرت می‌خورید؟ آیا فکر می‌کنید که در دنیا اضافی هستید؟ آیا از خود می‌پرسید که چه مشکلاتی در گذشته داشتید که دیگران شما را ترک کردند؟ آیا اغلب اوقات خشمگین هستید؟ آیا در مغزتان همه‌اش یک حرف تکرار می‌شود: «تو به هیچ دردی نمی‌خوری»؟ اگر پاسختان به هر یک از پرسش‌های پیشین مثبت است، لازم دارید که زندگی خود را تغییر دهید. و همین‌جاست که کتاب قله خودت را فتح کن (The Mountain is You) به کمکتان می‌آید.

برایانا ویست (Brianna Wiest) در این کتاب، کوه را استعاره‌ای از موانع در نظر می‌گیرد. افراد در بیشتر مواقع محیط و اطرافیان را مسئول شکست‌ها و بدبختی‌های خود می‌دانند و سهم خویشتن را صفر می‌انگارند. تمام نقص‌ها، تجربه‌های تلخ و سختی‌هایی که تاکنون در زندگی با آن‌ها مواجه شده‌اید، باعث شده‌اند که در درون شما کوهی به وجود بیاید که مانع اصلی شما برای رسیدن به رشد است. و کوهی که در درون شما به وجود آمده، چیزی نیست جز خودتان.

کتاب قله خودت را فتح کن فقط برای این نیست که فصل‌های کتاب را پشت سر هم بخوانید و هیچ تغییری در زندگی خود ایجاد نکنید. اتفاقاً برعکس. برایانا ویست توضیح می‌دهد که شما باید آگاه و فعال باشید و تا جای ممکن در عادات، الگوهای فکری، مکانیسم‌های دفاعی و... تفاوت ایجاد کنید تا کوه‌ها را پشت سر بگذارید. برایانا ویست کتاب را با یک مقدمه‌ی طوفانی شروع می‌کند. در مقدمه‌ی کتاب قله‌ی خودت را فتح کن نشان داده می‌شود که عبور از کوه‌ها نقطه‌ی پایانی مسیر شما نیست؛ بلکه فرایند عبور از کوه‌ها اهمیت بیشتری دارد. برای طی کردن این فرایند، نویسنده شما را با هوش هیجانی آشنا می‌کند. او عقیده دارد که خودتخریبی نتیجه‌ی ضعف هوش هیجانی است؛ پس با تقویت هوش عاطفی، می‌توانید افکار خودتخریب‌گرانه را نیز از ذهنتان بزدایید.

معرفی و دانلود کتاب قله خودت را فتح کن

یکی از مهم‌ترین بخش‌های کتاب قله خودت را فتح کن، آنجاست که راجع به رها کردن گذشته بحث می‌شود. برخلاف بسیاری از کتاب‌های خودیاری، این کتاب به شما نمی‌گوید که فوق‌العاده هستید و دنیا خیلی زیباست؛ بلکه واقعیت را برایتان آشکار می‌کند. اتفاقاً ممکن است در هنگام خواندن کتاب احساس بدی داشته باشید؛ زیرا مجبورید به اعماق ناخودآگاهتان سفر کنید و خاطراتی را از گذشته به یاد آورید که خوشایندتان نیستند. اما مطمئن باشید که این سفر درونی، ارزشش را دارد.

برایانا ویست در کتاب قله خودت را فتح کن، 5 نکته را مطرح می‌کند:

  • سفر رشد شخصی و توسعه‌ی فردی به درازای عمر شماست: نویسنده پیشنهاد می‌کند که زندگی را مانند یک کوه‌نوردی در نظر بگیرید. او تأکید دارد که رشد شخصی مقصد نیست؛ بلکه همان مسیری است که باید طی کنید. شما باید هر لحظه در حال یادگیری و کشف توانایی‌های درون خودتان باشید و از ریسک کردن برای تغییر نهراسید.

  • شکست بخشی از مسیر است: برایانا ویست شکست‌ها و اشتباهات را عامل نابودی زندگی شما نمی‌داند؛ بلکه پیشنهاد می‌کند آن‌ها را به چشم فرصت‌هایی برای یادگیری نگاه کنید. همین باعث می‌شود که ریسک و امتحان کردن چیزهای جدید، برایتان لذت‌بخش‌تر شود.

  • اهدافی را تعیین کنید و با قاطعیت به‌دنبال آن‌ها بروید: تعیین اهداف انگیزه و تمرکز را به زندگی شما برمی‌گردانند. در کتاب قله خودت را فتح کن، یاد می‌گیرید که چگونه به سوی اهدافتان با اراده و پشتکار گام بردارید.

  • کنترل زندگی خود را در دست بگیرید: برایانا ویست پیشنهاد می‌کند که نگذارید شرایط خارجی مسیر زندگی شما را عوض کنند. البته در بعضی مواقع اتفاقاتی می‌افتند که دست شما نیستند؛ اما نباید بگذارید این وقایع زندگی شما را برای همیشه تحت‌تأثیر خود قرار دهند. همچنین نباید بگذارید که نظرات دیگران یا انتظارات آنان از شما، راهتان را سد کند.

  • سختی‌های زندگی را در آغوش بگیرید: شما در سختی‌هاست که توانایی‌ها و استعدادهای خود را کشف می‌کنید و به رشد و پیشرفت می‌رسید.

کتاب قله خودت را فتح کن پر است از حکمت‌های این‌چنینی. این کتاب به بیش از 25 زبان ترجمه شده. امید حسینی با همکاری انتشارات همراز، این کتاب برایانا ویست را به زبان فارسی برگردانده است.

نکوداشت‌های کتاب قله خودت را فتح کن

  • کتاب برایانا ویست شاهکار است. بعد از خواندن کتاب به این درک می‌رسیم که چطور خودمان را تخریب می‌کنیم، چه زمانی این کار را انجام می‌دهیم و چه زمانی می‌توانیم از این کار دست برداریم. (دکتر استیون آیزنبرگ، متخصص داخلی و انکولوژیست)

  • برایانا ویست یکی از نویسندگان موردعلاقه‌ی من است. او خوانندگان را ترغیب می‌کند تا قدرت خود را بازیابند و زندگی خود را بهبود بخشند. مطمئنم کتاب قله خودت را فتح کن به افراد زیادی کمک خواهد کرد. (یونگ پوبلو)

  • بعد از خواندن کتاب متوجه می‌شوید چطور قهرمان درونتان را بیدار کنید و زندگی جدیدی را در پیش بگیرید. (جنا بلک، لایف کوچ)

کتاب قله خودت را فتح کن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب قله خودت را فتح کن برای افرادی مناسب است که می‌خواهند رفتارهای خودتخریب‌گرانه را کنار بگذارند و ریشه‌ی روانی و عاطفی این رفتارها را متوجه شوند. اگر می‌خواهید از الگوی افکار منفی رها شوید، زخم‌های روحی خود را بهبود دهید و در مسیر خودسازی حرکت کنید، این کتاب برایانا ویست را بخوانید.

در بخشی از کتاب قله خودت را فتح کن می‌خوانیم

آنچه که معمولاً متوجه نمی‌شویم، این است: تجربه‌هایی بیشترین آسیب را به ما می‌زنند که برایمان مهم هستند. یعنی چیزی در آن تجربه‌ها بوده که به‌شدت می‌خواسته‌ایم. جدایی از معشوق نابودمان نمی‌کند؛ خواستن عشقی نابودمان می‌کند که برایمان خوب نیست. ازدست‌دادن نابودمان نمی‌کند؛ به این دلیل ناراحت و افسرده می‌شویم که دوست داشتیم آن فرد یا چیز را در زندگی‌مان نگه داریم.

وقتی می‌خواهیم تجربه‌ای را ادامه دهیم اما نمی‌توانیم، ذهن و روان‌مان در آن گیر می‌کند. آنچه نمی‌دانیم این است که باید خودمان را به‌نحوی از این گرفتاری رها کنیم و به مسیر زندگی ادامه دهیم. به‌جای این که مدام به خطاها و شکست‌هایمان فکر کنیم، باید ببینیم آرزوها و خواسته‌هایمان چه پایه و اساسی دارند و سعی کنیم دوباره آن تجربه را بسازیم. اگر می‌خواهید تجربه‌های گذشته‌تان را کنار بگذارید، باید دوباره آن‌ها را وارد حافظه‌تان کنید. چشم‌هایتان را ببندید و حسی را پیدا کنید که باعث ناراحتی‌تان می‌شود. با پیداکردن این حس، می‌توانید ریشه‌ی آن را هم پیدا کنید. حس را دنبال کنید تا به خاستگاه و نقطه‌ی شروعش برسید. این نقطه می‌تواند یک زمان، مکان یا تجربه‌ی خاص باشد. گاهی خاطره‌تان آنقدر تازه است که نیازی به این کار ندارید و خیلی راحت می‌توانید خودتان را در نقطه‌ی شروع تصور کنید.

حالا باید داستانی را برای خودِ جوان‌ترتان تعریف کنید: یعنی تصور کنید که خودِ بزرگ و خوشحال‌تان دارد خرد و تجربه‌های زندگی‌اش را در اختیار خودِ جوان‌تان می‌گذارد. تصور کنید کنار خودِ جوان و دل‌آزرده‌تان نشسته‌اید و دارید برایش توضیح می‌دهید که چرا شرایط کنونی‌اش در آینده به نفع او خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: کوه، خود شمایید
فصل دوم: چیزی به اسم خودتخریبی وجود ندارد
فصل سوم: محرک‌ها، شما را به سمت آزادی هدایت می‌کنند
فصل چهارم: تقویت هوش هیجانی
فصل پنجم: گذشتن از گذشته
فصل ششم: ساختن آینده‌ای جدید
فصل هفتم: از خودتخریبی به خودسازی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قله خودت را فتح کن
نویسنده
مترجمامید حسینی
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای همراز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-93475-3-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قله خودت را فتح کن

Zahrarostami
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
واقعا کتاب خوبیه اگه دری رو کوبیدی و بسته موند، یعنی مسیر تو جای دیگه‌ای قرار داره و حالا یک قدم به یافتن اون مسیر نزدیک‌تر شدی.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب قله خودت را فتح کن

برای دریافت کتاب قله خودت را فتح کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.