معرفی و دانلود کتاب کوهستان تویی: از خودویرانگری تا تسلط بر خود

عکس جلد کتاب کوهستان تویی: از خودویرانگری تا تسلط بر خود
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوهستان تویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوهستان تویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوهستان تویی: از خودویرانگری تا تسلط بر خود

برایانا ویست در کتاب کوهستان تویی تلاش می‌کند به ریشه‌ها و دلایل روان‌شناختی خودتخریبی دست یابد و اشکال مختلف این رفتار ناخودآگاه را نشان دهد. ویست در این کتاب پرفروش و تحسین‌شده، با مرور انواع خودویرانگری‌ها در انسان، توضیح می‌دهد که چطور می‌توان این مدل رفتاری را کنترل و آن را حذف کرد، و با درس گرفتن از آن شخصیت خود را رشد داد و به مرحله‌ی تسلط بر خویشتن رسید.

درباره‌ی کتاب کوهستان تویی

رابطه‌ی ایده‌آلی را تصور کنید که در آن دو زوج خوب در کنار هم زندگی می‌کنند. این دو به نظر کاملاً مناسب هم هستند و یکدیگر را درک می‌کنند. اما ناگهان یکی از طرفین رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌دهد. ممکن است به شریک زندگی‌اش دروغ بگوید، رفتاری تهاجمی و خشنی از خود نشان دهد و حتی خیانت کند. احتمالاً برای بسیاری این پرسش مطرح می‌شود که چرا این اتفاقات افتاده! گاهی حتی خود فرد هم نمی‌داند که چرا دست به این کارها زده و یک رابطه‌ی خوب را به نابودی و تیرگی کشانده. روانشناسان این مسأله را ناشی از نوعی رفتار ناخودآگاه می‌دانند که اصطلاحاً خودتخریبی یا خودویرانگری نامیده می‌شود. در این حالت، فرد به دلایلی روان‌شناختی، مثل ترس‌ها و اضطراب‌ها، تحقیرها و تردیدها، خودش مانع رشد و پیشرفت خود می‌شود و نمی‌گذارد به آنچه توانایی‌اش را دارد برسد. خودتخریبی رفتاری بسیاری آشناست که همه‌ی ما ممکن است آن را به نحوی نشان دهیم.

معرفی و دانلود کتاب کوهستان تویی

برایانا ویست (Brianna Wiest)، نویسنده‌ی معروف آثار خودیاری و موفقیت، در کتاب کوهستان تویی (The Mountain Is You) به همین موضوع رایج و مناقشه‌برانگیز پرداخته و کوشیده آن را توضیح دهد. او در این اثر تلاش کرده به ریشه‌های روان‌شناختی این معضل دست پیدا کند و بفهمد که چرا گاهی سد راه خودمان می‌شویم. برای مثال در رابطه‌ی عاطفی خوبی که بدان اشاره شد، می‌توان حدس زد که فرد خائن احتمالاً به خاطر ترس از پایان رابطه و رها شدن، تجربه‌های تلخی که در کودکی داشته یا حتی کمبود اعتمادبه‌نفس، ناخودآگاه دست به این رفتارها زده و به رابطه‌اش پایان داده. ویست همین‌طور نشان می‌دهد که مصادیق خودویرانگری چیست و معمولاً در چه مواقعی بروز می‌کند.

روانشناسان معتقدند خودتخریبی زمانی بروز می‌کند که ما از ارزش‌هایمان چشم‌پوشی کرده و حتی حاضر باشیم داشته‌هایمان را از فدا کنیم. خیلی ساده، ترجیح بدهیم که پیشرفت نکنیم و عمداً در مسیر رشدمان سنگ بیندازیم! دلایل زیادی برای این رفتار وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اتفاقات ناخوشایند دوران کودکی، عزت‌نفس پایین یا عدم توانایی در حل مشکلات اشاره کرد. برایانا ویست در کتاب کوهستان تویی به یونگ اشاره می‌کند و روایت او را از این رفتار شرح می‌دهد. یونگ می‌گوید که در کودکی از مدرسه نفرت داشت و سعی می‌کرد از آنجا فرار کند. کمی بعد ناگهان دچار حالتی صرع‌گونه شد و دائم غش می‌کرد. یونگ این بیماری را به تنفرش ربط می‌داد و آن را ناشی از تمایل ناخودآگاهش برای ترک مدرسه و کلاس می‌دانست. او که این اتفاق را نوعی خودتخریبی می‌دید، می‌گوید در این الگو فرد برای مقابله با ترس‌ها و ناامنی‌هایش دست به چنین رفتارهای نابهنجاری می‌زند. در گام اول او آگاهانه از مواجهه با این دلهره‌ها و مشکلات طفره می‌رود و خود را کنار می‌کشد. وقتی نتواند این مسائل را با خود حل‌وفصل کند، کم‌کم به معضل‌های بزرگ و حل‌نشدنی تبدیل خواهند شد و در نهایت در رفتارهایی تخریب‌گرایانه متجلی می‌شوند. اما نگرانی اصلی زمانی آغاز می‌شود که این موضوع تبدیل به امری ناخودآگاه شود. یعنی فرد این الگوی رفتاری را چنان به طور مکرر بروز دهد، که به آن عادت کند و بدون اینکه آگاه باشد آن را در زندگی و روابط خود پیاده کند. اینجاست که زندگی او تحت تأثیر قرار می‌گیرد و عملاً رو به فروپاشی می‌رود. ویست پس از مرور این حالت، به مخاطب نشان می‌دهد که چطور باید چنین مشکل و رویکردی را کنترل و حذف کرد. با مرور و اجرای استراتژی‌های ویست ما می‌توانیم از این ناهنجاری به نفع خودمان بهره ببریم و رشد کنیم. همچون کوهستان که حاصل برخورد هولناک صفحه‌های زمین است، ما هم می‌توانیم از دل این خودویرانگری تلخ به مراحل متعالی و والا برسیم.

کتاب کوهستان تویی را انتشارات دیوار با ترجمه‌ی غزاله شکرابی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب کوهستان تویی

  • خواندن شاهکار برایانا ویست،ما متوجه این موضوع می‌کند که چرا و چگونه به خودتخریبی دست می‌زنیم. (استیون آیزنبرگ)
  • این کتاب یک محرک است تا از قدرت درونی خودمان برای رسیدن به زندگی بهتر بهره بگیریم. (یونگ پوبلو)
  • پس از آنکه کتاب کوهستان تویی را بخوانید، قهرمان درون شما بیدار خواهد شد. (جنا بلک)

کتاب کوهستان تویی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به کسانی توصیه می‌شود که به دنبال یافتن ریشه‌های خودتخریبی هستند و می‌خواهند این رفتار را کنترل کنند. همینطور همه‌ی افرادی که به خودسازی و موفقیت در زندگی اهمیت می‌دهند، مخاطب این اثر خواهند بود.

در بخشی از کتاب کوهستان تویی: از خودویرانگری تا تسلط بر خود می‌خوانیم

ما تجربیات احساسی ناتمام و حل‌نشده را در خود نگه می‌داریم. از نظر شناختی اغلب متوجه می‌شویم که در زمانی از زندگی‌مان که در آن آسیب دیده‌ایم کوچک شده‌ایم، کوچک مانده‌ایم، ترسیده‌ایم و هرگز بر ترس غلبه نکرده‌ایم و در نتیجه رشدمان متوقف شده است. چیزی که اغلب متوجه نمی‌شویم این است که تجربیاتی که بیش‌تر به ما آسیب می‌رسانند معمولاً آن‌هایی نیستند که نسبت به آن‌ها بی‌تفاوتیم. چیزی در درون آن‌ها وجود دارد که عمیقاً می‌خواسته‌ایم یا هنوز هم آرزویش را داریم. با جدایی شکسته نشده‌ایم بلکه با خواستن عشقی که برای ما مناسب نبوده شکسته شده‌ایم. ما از یک باخت ویران نشده‌ایم بلکه از آن‌ جهت ویران شده‌ایم که به‌شدت می‌خواستیم شخص یا چیزی در زندگی‌مان باقی بماند. ما از نظر ذهنی در مکان‌هایی گرفتار می‌شویم که هنوز هوس تجربه‌ی‌ دوباره‌ی آن‌ها را داریم. چیزی که متوجه نمی‌شویم این است که باید به نوعی خود را از آن رها کنیم تا بتوانیم به‌ طور واقعی و دوباره ایجادشان کنیم.

به‌ جای پذیرش روش‌هایی که فکر می‌کنیم در زندگی به نتیجه نرسیده است باید بتوانیم آن‌چه را در هسته‌ی خواسته‌های‌مان است ببینیم و راهی پیدا کنیم که همچنان آن تجربه را به خودمان بدهیم. اگر واقعاً می‌خواهید تجربه‌ی گذشته را رها کنید، باید آن را از طریقی دیگر به حافظه‌ی خود وارد کنید. چشمان خود را ببندید و احساسی ناخوشایند در بدن خود پیدا کنید. این مسیر رسیدن شما به ریشه است. احساس را دنبال کنید و از آن بخواهید که به شما نشان دهد از کجا شروع شده و بعد زمان، مکان یا تجربه‌ای را به ‌خاطر خواهید آورد. گاهی اوقات حافظه به اندازه‌ی کافی تازه است و نیازی به انجام این ریشه‌یابی ندارید و به‌سادگی می‌توانید با تصور این‌که به نقطه‌ی شروع همه‌چیز برگشته‌اید دوباره شروع کنید. کاری که باید اکنون انجام دهید این است که یک روایت جدید به خود جوان‌ترتان تحمیل کنید. شما باید تصور کنید که خود بزرگ‌ترتان شفا یافته و شاد در حال انتقال خرد به خود قبلی‌تان است. تصور کنید که در کنار خودِ جوان‌ترتان نشسته‌اید درحالی‌که قلبش شکسته است و باید به او دستورالعمل‌های دقیقی بدهید که درک کند چرا برای او بهترین راهکار هستند و اگرچه هنوز نمی‌تواند دلیل آن را بداند، رابطه‌ی دیگری وجود خواهد داشت که بسیار بسیار بهتر از رابطه‌ی فعلی است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
یک: کوهستان تویی
دو: چیزی به نام خودویرانگری وجود ندارد!
سه: انگیزه‌ها راهی برای خلاص شدن
چهار: ساختن هوش هیجانی
پنج: گذشته را رها کن
شش: بنا کردن یک آینده‌ی جدید
هفت: از خودویرانگری تا تسلط بر خود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوهستان تویی: از خودویرانگری تا تسلط بر خود
نویسنده
مترجمغزاله شکرابی
ناشر چاپیانتشارات دیوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-9255-3-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کوهستان تویی

نیلوفر کاشانی
۱۴۰۳/۱/۲۱
عالی میشه ۱۰ بار خوندش و هربار مطلب جدیدتر آموخت
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کوهستان تویی

برای دریافت کتاب کوهستان تویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.