معرفی و دانلود کتاب قماربازان

عکس جلد کتاب قماربازان
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قماربازان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قماربازان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قماربازان

کتاب قماربازان از نیکولای گوگول، نمایشنامه‌ای است که از مرد قماربازی می‌گوید که با فریب دادن دیگران، از فریفته شدن خود غافل مانده است. این نمایشنامه‌ی روسی که در سال 1840 میلادی نوشته شده، یک شاهکار دراماتیک در عرصه‌ی نمایشنامه‌نویسی به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب قماربازان

نمایشنامه‌ای که پیش رو داریم، راوی اتفاقی‌ست که ممکن است برای هر یک از ما و در هر برهه‌ای از زمان پیش بیاید. اتفاقی که می‌تواند درست در زمانی که به خیال خودمان، به برد و پیروزی نزدیک شده‌ایم، ما را از بالاترین نقطه، به بدترین نتایج برساند و حتی باعث سقوط ما شود. «ایخاریف»، همان شخصیتی است که سرگذشت و سرانجام زندگی او را بارها دیده‌ایم و داستان‌های مشابه با داستان زندگی او را شنیده‌ایم. کتاب قماربازان (The Gamblers)، نمایشنامه‌ای از نویسنده‌ی مطرح اهل روسیه، نیکولای گوگول (Nikolai Gogol) است که راوی زندگی قماربازی به نام ایخاریف است. مردی که باخت در قمار را به معنای واقعی تجربه می‌کند. اما باخت او، احتمالاً با تمام بازندگان دیگر متفاوت باشد...

قماربازان، راوی داستان مردی‌ست که با خیال این که توانسته با فریب دادن اطرافیانش، برد خوبی داشته باشد و پول خوبی به جیب بزند، از بلایی که انتظارش را می‌کشد غافل شده است. بلایی که برد او را به باخت بزرگتری تبدیل می‌کند. ایخاریف، شخصیت اصلی نمایشنامه‌ی گوگول، همان مردی‌ست که به دنبال فریب دادن دیگران بوده و از موفقیتی که به این طریق به‌دست آورده خوشحال است، اما طولی نمی‌کشد که متوجه می‌شود آن کسی که فریب خورده، دقیقاً خود اوست! شاید یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های این نمایشنامه، مقایسه‌ی گفتگوهایی باشد که ایخاریف زمانی که احساس پیروزی می‌کند و هنگامی که از شکست بزرگش باخبر شده، با خود دارد.

نیکولای گوگول، اولین نمایشنامه‌نویس روس بود که نمایشنامه‌هایی را بر اساس الگوی نمایشنامه‌های اروپای غربی نوشته بود. قماربازانِ او، یک شاهکار پرتعلیق و دراماتیک است که در اروپا به عنوان الگویی برای داستان‌نویسی مورد استقبال قرار گرفته است. گوگول به خوبی توانسته در این اثر، حال و هوای جامعه‌ی روسیه را در زمان زیست خودش روایت کند و داستان دقیق و تامل‌برانگیزی از پول‌هایی که به راحتی به دست می‌آیند و به راحتی هم از دست می‌روند، مطرح کند. این نمایشنامه، توسط کاوه افروخته به فارسی برگردانده شده و به کوشش انتشارات ویکتور هوگو به چاپ رسیده است.

کتاب قماربازان برای چه کسانی مناسب است؟

این نمایشنامه را به تمام دوستداران تئاتر و طرفداران ادبیات روسیه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب قماربازان می‌خوانیم

هرگز این داستانو با تمام نکات جزئیش فراموش نمی‌کنم (در حالی که اوتیه چیتکنی را نشان می دهد.) دامادشون به من گفت همون آندره ایوانویچ «شوخنیف» دلت می‌خواد یه معجزه ببینی؟ پسر ایوان میخانیلوویچ، کریستف. یه بچه‌ی یازده ساله، از هر قمارباز متقلبی بهتر تقلب می‌کنه. برو به محله‌ی «تتی ستف» نگاه کن من راه دهکده میخائیلوویچ کریستف را پرسیدم و مستقیم به سراغش رفتم. در خونه شون را زدم و او را خواستم. آدم مسن و جا افتاده ای اومد به دیدارم. خودمو معرفی کرده گفتم عذر می خوام، شنیده ام خدا به شما پسر عجیب و غریبی ارزانی داشته. پاسخ داد آره همینجوره (و از اینکه این را بی هیچ افاده و ادعایی سنجید و گفت خیلی خوشحال شدم) بعد گفت بله صحیح، هر چند وقتی پدری از پسرش تعریف کنه خلاف ادبه ولی واقعاً پسر من معجزه می‌کنه. میشا بیا اینجا. بیا تبحر و استعدادت را به میهمان عزیزمون نشون بده، اون وقت این پسرک که تا شونه‌ی من هم نمی‌رسید و تو چشم هاش هم استعداد خاصی به چشم نمی‌خورد بانک گذاشت و دست آخر من باختم. بله مطلب از این قرار بود...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قماربازان
نویسنده
مترجمکاوه افروخته
ناشر چاپیانتشارات ویکتور هوگو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات75
زبانفارسی
شابک978-622-7497-87-8
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قماربازان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قماربازان

برای دریافت کتاب قماربازان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.