معرفی و دانلود کتاب سوء تفاهم

عکس جلد کتاب سوء تفاهم
قیمت:
۱۹۰۰۰ ۹,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سوء تفاهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سوء تفاهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سوء تفاهم

مراقب باشید اینجا جنایتی رخ داده است! آلبر کامو در کتاب سوء تفاهم، دومین نمایشنامه‌ی معروف خود، به روایت یک داستان هولناک می‌پردازد؛ ماجرای مرد ثروتمندی که پس از سال‌ها دوری نزد خواهر و مادرش باز می‌گردد، اما با پایان دلخراشی مواجه می‌شود.

درباره‌ی کتاب سوء تفاهم:

آلبر کامو نویسنده و فیلسوف فرانسوی مطرحی در سرتاسر جهان است. کتاب سوء تفاهم (The Misunderstanding) دومین نمایشنامه‌ی ساده و پرکشش اوست که دیالوگ‌های کوتاه و هدفمند آن جذابیت این اثر را دو چندان کرده است. بدیهی‌ست که خواندن این کتاب تأثیرگذار، برای طرفداران او بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

ماجرای این نمایشنامه در مسافرخانه‌ای اتفاق می‌افتد که یک مادر پیر و دختری به نام مارتا مدیریت آنجا را بر عهده دارند. هر دوی آنان می‌خواهند به آفریقا سفر کنند و یک زندگی در خانه‌ای ساحلی و بزرگ داشته باشند. رویایی که برای رسیدن به آن حاضرند دست به هر جنایتی بزنند؛ حتی قتل!

این مادر پیر، پسری به نام ژان دارد که از کودکی از آن‌ها جدا شده است و به تنهایی زندگی می‌کند. ژان بعد از سال‌ها دوری به کشورش برمی‌گردد و با نیتی خیرخواهانه نزد مادر و خواهرش می‌رود اما متأسفانه پس از ورود به مسافرخانه هیچ‌کس او را نمی‌شناسد، بنابراین تصمیم می‌گیرد تا هویت خود را پنهان نگه دارد.

در مقابل خواهرش که از زندگی پر از درد و رنج خود خسته شده است و آدم‌های ثروتمندی همچون برادرش را دلیل این همه رنج می‌داند، تصمیم می‌گیرد تا به کمک مادرش شبانه ژان را به قتل برساند. چرا؟ چون مارتا فکر می‌کرد که با اینکار می‌تواند به رویایش برسد و زندگی که لایق آن است را به دست بیاورد. همانطور که گفته بودیم آنان برای اینکه بتوانند در خانه‌ای کنار ساحل در آفریقا زندگی کنند، هر کاری را انجام می‌دهند.

سرتاسر این نمایشنامه پر از احساساتی مانند فریب، خشم، نفرت و سوءتفاهم است که نویسنده آن‌ها را به فجیع‌ترین حالت ممکن مطرح می‌کند. در واقع کتاب سوء تفاهم این سؤال را در ذهنمان ایجاد می‌کند که انسان برای به دست آوردن ثروت حاضر است تا کجا پیش رود؟ این را بدانید که هر زندگی معطوف به پول، نوعی مرگ محسوب می‌شود!

کتاب سوء تفاهم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که به ادبیات نمایشی و خواندن نمایشنامه علاقه دارند و از طرفداران آلبر کامو هستند، مناسب است.

با آلبر کامو بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی این کتاب یکی از داستان‌نویسان برجسته‌ی قرن بیستم است که آثارش تا به امروز در محافل ادبی و فلسفی مورد تحلیل قرار می‌گیرند. آلبر کامو (Albert Camus) در سال 1913 چشم به جهان گشود و پدرش در جنگ جهانی اول کشته شد. او در خانواده‌ای بی‌بضاعت بزرگ شد و در دبیرستان به کمک یکی از معلمانش ادامه تحصیل داد.

کامو در نوجوانی وارد حیطه‌ی فوتبال شد و بسیار هم موفق بود اما در نهایت به دلیل ابتلا به بیماری سل این حرفه را ترک نمود. او کتاب‌های متعدد و باارزشی از خود به جای گذاشت و در نهایت موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل ادبیات شد.

در بخشی از کتاب سوء تفاهم می‌خوانیم:

مادر: برخواهد گشت.

مارتا: به تو همچه گفت؟

مادر: بله.

مارتا: تنها؟

مادر: نمى‌دانم.

مارتا: صورت ظاهرش به یک آدم فقیر نمى‌رفت.

مادر: از قیمت کرایه ناراحت نشد.

مارتا: خوب است؛ اما خیلى نادر است که یک آدم پولدار، تنها باشد و همین است که کارها را براى ما دشوار مى‌کند. وقتى آدم جز به کسانى‌که هم پولدار و هم تنها هستند علاقه به‌خرج نمى‌دهد، مجبور است مدت درازى هم انتظار بکشد.

مادر: بله. موقعیتِ مناسب، نادر است.

مارتا: درست است که در تمام این سال‌ها، بیکارى‌هاى درازى براى ما وجود داشته. این‌جا اغلب خالى است. بى‌چیزهایى که این‌جا مى‌مانند و پولدارهایى که راه‌شان را در این‌جا گم مى‌کنند، فقط دیربه‌دیر پیداشان مى‌شود.

مادر: ناشکرى نکن مارتا. پولدارها خیلى دردسر فراهم مى‌کنند.

مارتا: (به او نگران) در عوض خوب پول مى‌دهند.

(یک لحظه سکوت)

مارتا: مادر، تو جور عجیبى هستى. مدتى است که من از رفتارت سردرنمى‌آورم.

مادر: خسته‌ام دخترم. چیز دیگرى نیست و میل دارم استراحت کنم.

مارتا: من مى‌توانم همه‌ى کارهاى تو را در خانه برعهده بگیرم. به این طریق تو همه‌ى روز را استراحت خواهى کرد.

مادر: راستش من از این استراحت حرف نمى‌زنم. نه، این رؤیایى پیرزنانه است. من فقط مشتاق آرامشم. مشتاق اندکى فراموشى. (آهسته مى‌خندد) گفتن این مطلب تعجب‌آور است مارتا؛ اما شب‌هایى هست که در آن‌ها من بفهمى‌نفهمى مزه‌ى مذهب را مى‌چشم.

مارتا: تو این‌قدر پیر نیستى مادر که به این مطلب بپردازى و من خیال مى‌کنم کارهاى بهترى مى‌توانى بکنى.

مارتا: موقع خنده‌ى من هم مى‌رسد. قسم مى‌خورم.

مادر: من هرگز تو را خندان ندیده‌ام.

مارتا: علتش این است که من در اتاقم مى‌خندم، در ساعاتى که تنها هستم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سوء تفاهم
نویسنده
مترجمجلال آل احمد
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-964-453-011-1
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک
۱۹۰۰۰ ۹,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سوء تفاهم

علی بوذری
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
جهنم از جایی شروع می‌شود که ما آزادی خود را از دست میدهیم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سوء تفاهم

برای دریافت کتاب سوء تفاهم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.