معرفی و دانلود کتاب لذت بدون خوشی: چرا فرزندپروری در دوره مدرن سخت است؟

عکس جلد کتاب لذت بدون خوشی: چرا فرزندپروری در دوره مدرن سخت است؟
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لذت بدون خوشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لذت بدون خوشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لذت بدون خوشی: چرا فرزندپروری در دوره مدرن سخت است؟

فرزندپروری، فعّالیتی است که پیش از فرزندآوری اهمیت دارد و والدین می‌بایست بهترین شیوه‌های تربیت فرزندان، رشد و پرورش آن‌ها را بشناسند. کتاب لذت بدون خوشی نوشته‌ی جنیفر سنیور که از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز به‌شمار می‌رود، به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا فرزندپروری در دنیای مدرن تا این حد دشوار است و کودکان، پس از تولد خود، چه تأثیری بر والدینشان می‌گذارند؟

درباره‌ی کتاب لذت بدون خوشی

شاید در گذشته تعداد کمتری از والدین به شیوه‌های فرزندپروری و فعّالیت‌های ضروری برای رشد و پرورش کودکانشان اهمیت می‌دادند. اما والدین دنیای مدرن، به سبک‌های جدیدی روی آورده‌اند که با گذشته بسیار تفاوت دارد. یکی از مهم‌ترین ابعادی که درباره‌ی تربیت و رابطه‌ی فرزندان با والدین آن‌ها مغفول مانده، دگرگونی ابعاد مختلف زندگی پدران و مادران و مرزهای شخصی آن‌ها پس از تولد کودکان است. اتفاقی که بسیاری از بخش‌های کوچک و بزرگ زیست والدین را تغییر می‌دهد و اگر پدر و مادر، از این دگرگونی‌ها آگاه نباشند، با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهند شد.

جنیفر سنیور (Jennifer Senior) در کتاب لذت بدون خوشی (All Joy and No Fun) به شما می‌گوید که چگونه کوچک‌ترین جزییات زندگی‌تان مانند تحصیل، روابط، سرگرمی و... تا بزرگ‌ترین آن‌ها با تولد فرزندان تغییر می‌کند.

ویژگی مهم این کتاب که آن را به یک اثر قابل‌تأمل تبدیل کرده، این امر است که سنیور به هیچ عنوان به تشویق و یا نکوهش فرزندآوری روی نیاورده است. بلکه با بیان ساده و قابل‌فهم خود، عواملی را عنوان می‌کند که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم، تربیت فرزند و روند پرورش او را دشوار می‌سازد. نویسنده در این کتاب از مهم‌ترین و معتبرترین آثار و منابع در زمینه‌های روانشناسی، فلسفه، اقتصاد، جامعه‌شناسی و اقتصاد بهره گرفته و در ادامه با خانواده‌هایی صحبت کرده که با تولد فرزند، تغییرات بسیار اساسی‌ای در زندگی‌شان رخ داده است.

کتاب لذت بدون خوشی برای اولین بار در سال 2014 منتشر شد و در مدت زمان اندکی، مورد استقبال بسیار قرار گرفت. تاجایی‌که در مدت هشت هفته توانست در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار بگیرد. سنیور در این اثر به ما یادآور می‌شود که تغییرات دنیای مدرن، والدگری را نسبت به گذشته به کاری بسیار دشوارتر تبدیل کرده است و والدین پیش از ورود به این دنیای گسترده باید ابعاد گوناگون آن را به‌خوبی بشناسند.

جوایز و افتخارات کتاب لذت بدون خوشی

  • در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز
  • جزو ده کتاب برتر سال 2014 سایت آمازون
  • نامزد جایزه گودریدز در بخش کتاب‌های غیرداستانی در سال 2014

نکوداشت‌های کتاب لذت بدون خوشی

  • زیرکانه و مفید... (نیویورک‌تایمز)
  • کتابی سرشار از معانی و بینش‌. (Andrew Solomon)
  • نگاه اجمالی به والد بودن و اثری تفکربرانگیز و سرگرم‌کننده! (Newsday)
  • توصیف هوشمندانه، فوق‌العاده دقیق و کامل از والدین امروزی. (PopSugar)
  • مهم‌ترین کمک کتاب به ما احتمالاً پیوندی‌ست که میان اندوه و شادی برقرار می‌کند. (نیویورکر)
  • این کتاب راهنمایی‌هایی را ارائه می‌دهد که هم ضروری و هم الهام‌بخش است. (Boston Globe)
  • کتابی دوست‌داشتنی و قابل‌تأمل، که با هوشی نافذ نوشته شده است. جنیفر موفق شده نظرات اجتماعی را با بیانی گرم و دلسوزانه ترکیب کند. (سوزان کین، نویسنده پرفروش کتاب آرام)

کتاب لذت بدون خوشی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب لذت بدون خوشی را به همه‌ی پدران و مادرانی که دغدغه‌ی رشد و تربیت فرزندانشان را دارند پیشنهاد می‌کنیم. همچنین، زنان و مردان جوانی که به‌تازگی مادر و پدر شده‌اند و یا به‌زودی قصد فرزندآوری دارند، می‌توانند از این کتاب بهره ببرند.

با جنیفر سنیور بیشتر آشنا شویم

یکی از نویسندگان آمریکایی که با نوشتن آثار روان‌شناسی، علوم اجتماعی و سیاسی مشهور شده است، جنیفر سنیور نام دارد. این نویسنده از جمله سردبیران مجله‌ی نیویورک است که آثار او تاکنون چهار بار از میان بهترین نوشته‌های سیاسی آمریکایی برگزیده شده است. او علاوه‌بر نویسندگی، سخنرانی‌های متعدد و تأثیرگذاری داشته و در برنامه‌های تلویزیونی آمریکایی مانند واشنگتن ژورنال، جی‌.ام‌.ای، مورنینگ جو و ... شرکت کرده است.

در بخشی از کتاب لذت بدون خوشی می‌خوانیم

قبلاً در دهه‌ی 1980، زنان فشار زیادی احساس می‌کردند که خانه‌های بی‌نقص داشته باشند. کلمات «شغل: خانه‌دار» که اگر زنان در بیرون از خانه کار نمی‌کردند، در فرم‌های سرشماری می‌نوشتند، به مضمونی مکرر در کتاب فریدان تبدیل شد. بدون شک زنان احساس فشار می‌کردند که مادران خوبی هم باشند، اما نماد همه‌ی این‌ها و محل تلاش‌هایشان خانه بود. شام باید باشکوه و سرموقع حاضر می‌بود، رختخواب‌ها باید مرتب می‌شد و زمین‌ها باید در حد درخشش زیاد برق انداخته می‌شد. تخصیص تمام ذهن به این فعالیت‌ها، اغلب باعث می‌شد زنان احساس پوچی، ناخرسندی و خالی‌بودن کنند. فریدان به شکلی عالی این مسئله را «مشکلی که اسمی ندارد» نامید. نگهداری از یک خانه‌ی خوب کار زن بود و اگر به نظرش بی‌نتیجه می‌آمد، کافی بود منشور را سی درجه‌ی دیگر بچرخاند تا ببیند اشتباه می‌کرده: کار مهمی بود و اصلاً دون شأن او نبود. خیابان مَدیسون کارش همین بود که این را به او بگوید. یکی از افشاگرانه‌ترین بخش‌های کتاب فریدان، جایی بود که از اسناد تحقیقاتی داخلی که به‌طور محرمانه از یک مشاور به دست آورده، نقل قول می‌کند:

«یکی از شیوه‌هایی که زن خانه‌دار حیثیتش را به‌عنوان نظافتچی خانه‌ی خود بالا می‌برد، استفاده از محصولات تخصصی برای وظایف تخصصی است... وقتی از یک محصول برای شست‌وشو، از محصول دومی برای ظرف‌ها، از محصول سومی برای دیوار، محصول چهارمی برای زمین، محصول پنجمی برای پرده‌های کرکره‌ای و غیره به جای تمیزکننده‌ی همه‌منظوره استفاده می‌کند، کمتر احساس یک کارگر بی‌مهارت را دارد و بیشتر شبیه یک مهندس یا یک متخصص است.» این راهکار خیابان مدیسون برای مشکلی بود که هیچ اسمی نداشت. اگر زنان بی‌قرار بودند، یا کارشان را به‌عنوان زن خانه‌دار، پایین‌تر از دستاوردهای تحصیلی می‌دانستند، جوابش این واکنش بود که شغل‌شان بدون شک به آدم‌های تحصیل‌کرده نیاز دارد، چون زنان دانشمندان خانگی هستند!

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: خودمختاری
فصل دوم: ازدواج
فصل سوم: هدایای ساده
فصل چهارم: پرورش هماهنگ
فصل پنجم: نوجوانی
فصل ششم: لذت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لذت بدون خوشی: چرا فرزندپروری در دوره مدرن سخت است؟
نویسنده
مترجممیترا دانشور
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات300
زبانفارسی
شابک978-622-281005-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لذت بدون خوشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب لذت بدون خوشی

برای دریافت کتاب لذت بدون خوشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.