معرفی و دانلود کتاب لذت مطالعه: چگونه کودک خود را کتابخوان کنیم

عکس جلد کتاب لذت مطالعه: چگونه کودک خود را کتابخوان کنیم
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لذت مطالعه: چگونه کودک خود را کتابخوان کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لذت مطالعه: چگونه کودک خود را کتابخوان کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لذت مطالعه: چگونه کودک خود را کتابخوان کنیم

حسین رحیمی در کتاب لذت مطالعه: چگونه کودک خود را کتابخوان کنیم، به طور خیلی ساده به شما می‌گوید که چگونه کودکانی کتابخوان تربیت کنید. البته در ابتدا باید خود، فردی اهل مطالعه باشید تا کودکانتان با مشاهده شما، الگوبرداری کنند و در آینده، آن‌ها نیز فردی کتابخوان باشند.

اهمیت مطالعه بر کسی پوشیده نیست، در جهان امروز که به طور دائم با رشد تکنولوژی‌های نوین در عرصه‌های مختلف روبرو هستیم، همچنان یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگی یک جامعه، میزان مطالعه و کتابخوانی آن، است. اگر بپذیریم که نهادینه کردن فرهنگ مطالعه ضرورت رشد و تعالی یک جامعه به حساب می‌آید و کتابخوانی عادتی است که از کودکی در فرد نهادینه می‌شود، آنگاه آشنایی با شیوه‌های ایجاد فرهنگ مطالعه در کودکان، نقش و اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. 

متأسفانه در کشور ما با عنایت به سابقه درخشان فرهنگی و با وجود تاکیدات فراوان بزرگان دینی و دانشمندان ملی برای مطالعه کتاب و کسب دانش، جایگاه کتاب و کتابخوانی در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد. لذا از طریق مطالعه کتاب لذت مطالعه: چگونه کودک خود را کتابخوان کنیم، آشنایی خانواده‌ها با شیوه‌ها و تکنیک‌های مختلف ایجاد ارتباط موثر بین کودکان و کتاب و در نهایت علاقمند کردن آنان به مطالعه می‌تواند در رشد و تعالی علمی و فرهنگی جامعه بسیار مثمرثمر باشد. 

کتاب لذت مطالعه: چگونه کودک خود را کتابخوان کنیم در چهار فصل اصلی تدوین گردیده است که شامل موضوعات گوناگونی است؛ مانند مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و شیوه‌های کاربردی برای علاقمند کردن کودکان. والدین می‌توانند با مطالعه دقیق، با توجه به تحصیلات، استعداد و ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی کودک خود تعدادی از این تکنیک‌ها را برای علاقمند کردن او به کتاب و کتابخوانی استفاده نمایند. در کتاب لذت مطالعه: چگونه کودک خود را کتابخوان کنیم سعی شده تکنیک‌های ارائه شده با شرایط کشور ما همخوانی کامل داشته باشد و برای خردسالان و کودکان، قبل و بعد از ورود به مدرسه تالیف شود تا والدین برای کودکان خود در سنین مختلف استفاده نمایند. 

لازم به ذکر است تلاش نویسنده در گردآوری کتاب لذت مطالعه: چگونه کودک خود را کتابخوان کنیم، برای تشویق کودکان به مطالعه هدفی جزء کمک و یاری رساندن به والدین در تحقق این هدف و رشد و اعتلای فرهنگی جامعه نیست. این کتاب متفاوت‌ترین کتاب در تکنیک‌ها و نکات کاربردی برای تشویق و انس کودکان به مطالعه است.

در بخشی از کتاب لذت مطالعه: چگونه کودک خود را کتابخوان کنیم می‌خوانیم:

تکنیک‌های ایجاد انس با کتاب در کودکان: خانواده‌ها می‌توانند با توجه به تفاوت‌های سنی، جنسی، ویژگی‌های اخلاقی و تربیتی، تحصیلات و مواردی از این قبیل، یک یا چند تکنیک کاربردی را با نظر خود برای جلب نظر و انس کودک خود با کتاب انتخاب نمایند. 

نکته اساسی در اجرای این روش‌ها مشارکت واقعی مشارکت واقعی و تاثیرگذار والدین در انجام این روش‌هاست؛ بدین معنی که اگر می‌خواهیم کودکی کتابخوان داشته باشیم و مطالعه و کتابخوانی به یک ارزش در خانواده تبدیل شود، می‌بایست خود نیز به مطالعه و کتاب به عنوان یک شی و فعالیت با ارزش نگاه کنیم و در شبانه روز زمانی را برای مطالعه و کتابخوانی در نظر بگیریم. توجه به این نکته می‌تواند در اثربخشی اجرای روش‌های مختلف انس با کتاب، بسیار حائز اهمیت باشد. لذا این روش‌ها نباید تنها برای کودک در نظر گرفته شود بلکه مشارکت معنادار والدین می‌تواند میزان موفقیت در اجرای آن را به طور چشمگیری افزایش دهد.

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
فصل اول: تکنیک‌های ایجاد انس با کتاب در کودکان
والدین کتابخوان، کودکان کتابخوان
مشارکت در مطالعه
مشارکت در ساخت کتاب برای کودکان
اجرای داستان‌های کتاب
کتابخوانی قبل از خواب برای کودکان
ایجاد کتابخانه در خانه
کتاب پاداش دهیم
کتاب مکمل فیلم
کتاب قصه، نوار قصه
کتابخوانی در سفر
قصه گویی برای فرزندان
خواندن کتاب با صدای بلند (بلندخوانی)
حضور در نمایشگاه‌های کتاب
برنامه ریزی برای کودکان
اوقات فراغت و مطالعه
بازخوانی کتاب برای کودکان
عضویت در کتابخانه
اهداء کتاب به کودک بیمار
فصل دوم: انتخاب کتاب برای کودکان
فصل سوم: تغذیه و مطالعه
پنج عامل اصلی در سلامت و چرخه انرژی
عادت‌های صحیح تغذیه
مواد غذایی که باعث تقویت حافظه می شود
غذای مقوی برای مغز کودک
میوه‌های مفید برای افزایش حافظه و هوش کودکان
فصل چهارم: نکات کاربردی در تشویق کودکان به مطالعه
منابع و مواخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لذت مطالعه: چگونه کودک خود را کتابخوان کنیم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات151
زبانفارسی
شابک978-600-289-143-3
موضوع کتابکتاب‌های عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب لذت مطالعه: چگونه کودک خود را کتابخوان کنیم

برای دریافت کتاب لذت مطالعه: چگونه کودک خود را کتابخوان کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.