معرفی و دانلود کتاب لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور: دهم، یازدهم، دوازدهم

عکس جلد کتاب لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور: دهم، یازدهم، دوازدهم
قیمت:
۲۵۰۰۰ ۱۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور: دهم، یازدهم، دوازدهم

کتاب لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور نوشته‌ی سید حسام‌الدین جلالی طهرانی و حسام‌الدین اژدری کتابی جامع است که به آموزش مفاهیم و نکات کتاب‌های منطق دهم، فلسفه‌ی یازدهم و فلسفه‌ی دوازدهم می‌پردازد تا داوطلبان کنکور، به جواب همه‌ی سؤالات خود درباره‌ی مفاهیم پیچیده‌ی این دروس برسند. در انتهای این کتاب، یک کیوآرکد وجود دارد که با اسکن آن می‌توانید سؤالات کنکور و محتوای تکمیلی را دریافت کنید.

درباره‌ی لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور

فلسفه و منطق، همیشه جزو دروس سخت علوم انسانی بوده و دانش‌آموزان ترس زیادی از این دو درس داشته‌اند. اما با یک آموزش و مرور درست و اصولی می‌توان این ترس را برطرف کرد. یادگیری پایه‌های منطقی تفکر باعث می‌شود هر فردی بتواند درست‌تر فکر کند و به نتیجه برسد و تصمیمات بهتری نیز داشته باشد. همین‌طور متقاعد کردن دیگران و فریب نخوردن نیز، از نتایجی است که با یادگیری درست منطق می‌توان به آن دست یافت. یادگیری فلسفه هم علاوه بر ارائه بینش‌های جدید به جهان، خردورزی و تفکر عمیق را آموزش می‌دهد که می‌تواند در بسیاری از رشته‌های تحصیلی علوم انسانی و مشاغل مهم، تاثیرگذار باشد. به همین دلیل است که فلسفه و منطق در کنکور، هم سوالات نسبتا زیادی دارد و هم ضریب بالایی را به خودش اختصاص می‌دهد.

کتاب لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور را سید حسام‌الدین جلالی طهرانی و حسام‌الدین اژدری نوشته و سه کتاب منطق دهم و فلسفه‌ی یازدهم و دوازدهم را با زبانی شیوا و توضیحاتی ساده و قابل فهم آموزش داده‌اند. این کتاب کمک‌آموزشی در عین حال که سعی دارد، مفاهیم را به صورت کامل و با مثال‌های مناسب توضیح دهد، تا حد امکان کوتاه و به صورت خلاصه‌شده است. این ویژگی به دانش‌آموزان کمک می‌کند که حجم زیادی از مطالب را در کم‌ترین زمان ممکن مرور کرده و به خاطر بسپارند. نمودارها، جداول و شکل‌های فراوانی که در این اثر قرار دارد، به یادگیری هر چه بهتر درس‌ها کمک می‌کند و فقط در موقعیت‌هایی که توضیح طولانی ضروری است، از متن به صورت ساده استفاده شده است. در واقع کتاب لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور با وجود اینکه جزو مجموعه‌ی لقمه‌ی طلایی است و به کوتاه، موجز و خلاصه بودن مشهور است، در جایی که لازم است، به اقتضای مبحث کتاب ‌که در اینجا فلسفه و منطق است، از توضیح کامل، ساده و شفاف خودداری نکرده است.

کتاب لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور بر خلاف اکثر کتاب‌های مجموعه لقمه‌ی طلایی، در انتهای هر فصل سوالات چهارگزینه‌ای ندارد. این مورد به این دلیل است که سؤالات فلسفه و منطق در کنکور، بسیار به هم مربوط و درهم‌تنیده است و نمی‌توان برای هر فصل به تفکیک سوالی طرح کرد. در عین حال، ضمیمه‌ی اینترنتی کتاب، با سؤالات چهارگزینه‌ای و محتوای تکمیلی، به دانش‌آموزان در تثبیت و سنجش اطلاعات خود کمک می‌کند. با خرید نسخه‌ی چاپی یا الکترونیکی این کتاب، می‌توانید با اسکن کیوآرکد یا رمزینه‌ی ابتدای کتاب (در بخش فهرست)‌ محتوای آن را به صورت صوتی نیز گوش کنید. چاپ چهاردهم کتاب لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور را انتشارات مهر و ماه نو در سال 1402 به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی لقمه‌ طلایی مهر و ماه نو

همان‌طور که از اسم مجموعه پیداست، مجموعه‌ی لقمه‌ی طلایی انتشارات مهر و ماه نو، کتاب‌هایی کم‌حجم و کاربردی هستند که می‌توانند تأثیری طلایی برای یادگیری و جمع‌بندی دروس پیش از کنکور داشته باشند. این مجموعه در واقع هر درس را لقمه می‌کند و به مخاطب می‌دهد. همه محتوای کتاب درسی و نکات به صورت طبقه‌بندی شده و به کمک نمودارها و جداول، به بهترین و ساده‌ترین نحو به مخاطب آموزش داده می‌شود. در بیشتر موراد نیز در انتهای هر فصل با سوالات چهارگزینه‌ای مطالب کاملا در ذهن مخاطب ثبت می‌شود. در انتها، این مجموعه برای دوره کردن دروس بسیار مناسب است و با یک نگاه به هر صفحه، مخاطب می‌تواند محتواهای مربوط را به خاطر بیاورد. مجموعه‌ی لقمه طلایی شامل کتاب‌های متعددی برای هر سه رشته‌ی علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی است و بعضی سرفصل‌های مرتبط کتاب‌های درسی را نیز به صورت جامع مورد بررسی قرار داده. «لقمه طلایی روانشناسی کنکور»، «لقمه طلایی زیست گیاهی کنکور»، «لقمه طلایی حسابان کنکور»، «لقمه طلایی شیمی آلی کنکور»، «لقمه طلایی واژگان عربی سطر به سطر» و... برخی از کتاب‌های این مجموعه است.

کتاب لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور برای داوطلبان کنکور علوم انسانی و دانش‌آموزان این رشته‌ی تحصیلی مناسب است.

در بخشی از کتاب لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور: دهم، یازدهم، دوازدهم می‌خوانیم

از آن جا که خطای در الفاظ و معنای آن‌ها می‌تواند موجب خطا در اندیشیدن شود، به مبحث الفاظ در منطق توجه خاصی می‌شود. به این ترتیب اگرچه الفاظ، موضوع علم منطق نیستند، اما از آن جا که ممکن است موجب خطای اندیشه شوند مورد بررسی قرار می‌گیرند. ما در علم منطق به بررسی اصول کلی می‌پردازیم که اطلاع از آن‌ها در حیطۀ زبان (الفاظ) به ما در جهت جلوگیری از خطای اندیشه یاری می‌رساند.

نکته: علم منطق وابسته به زبان خاصی نیست و این قواعد در همۀ زبان‌ها وجود دارد که اطلاع از آن‌ها در حیطۀ زبان (الفاظ،) در جلوگیری از خطای اندیشه، یاری‌رسان است.

فهرست مطالب کتاب

منطق دهم
درس 1: منطق، ترازوی اندیشه
درس 2: لفظ و معنا
درس 3: مفهوم و مصداق
درس 4: اقسام و شرایط تعریف
درس 5: اقسام استدلال استقرایی
درس 6: قضیه حملی
درس 7: احکام قضایا
درس 8: قیاس اقترانی
درس 9: قضیه شرطی و قیاس استثنایی
درس 10: سنجشگری در تفکر
فلسفه یازدهم
درس 1: چیستی فلسفه
درس 2: ریشه و شاخه‌های فلسفه
درس 3: فلسفه و زندگی
درس 4: آغاز تاریخی فلسفه
درس 5: زندگی براساس اندیشه
درس 6: امکان شناخت
درس 7: ابزارهای شناخت
درس 8: نگاهی به تاریخچه‌ی معرفت
درس 9: چیستی انسان (1)
درس 10: چیستی انسان (2)
درس 11: انسان، موجود اخلاق‌گرا
فلسفه دوازدهم
درس 1: هستی و چیستی
درس 2: جهان ممکنات
درس 3: جهان علّی و معلولی
درس 4: کدام تصویر از جهان؟
درس 5: خدا در فلسفه - قسمت اول
درس 6: خدا در فلسفه - قسمت دوم
درس 7: عقل در فلسفه - قسمت اول
درس 8: عقل در فلسفه - قسمت دوم
درس 9: آغاز فلسفه در جهان اسلام
درس 10: دوره‌ی میانی
درس 11: دوران متأخر
درس 12: حکمت معاصر
QR-code سوالات کنکور و محتوای تکمیلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور: دهم، یازدهم، دوازدهم
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مهر و ماه نو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات289
زبانفارسی
شابک978-600-317-532-7
موضوع کتابکتاب‌های کنکور کارشناسی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰ ۱۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور

برای دریافت کتاب لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.