معرفی و دانلود کتاب لویی هجدهم اولین پادشاه مشروطه

عکس جلد کتاب لویی هجدهم اولین پادشاه مشروطه
قیمت:
200000 تومان - 21.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لویی هجدهم اولین پادشاه مشروطه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لویی هجدهم اولین پادشاه مشروطه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لویی هجدهم اولین پادشاه مشروطه

انقلاب فرانسه یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین اتفاقات تاریخی جهان است که اروپای قرن هجده و نوزده را متحول کرد. کتاب لویی هجدهم اولین پادشاه مشروطه نوشته دوک دو کاستری شرح مفصلی بر این دوره تاریخی کشور فرانسه، اقدامات و سیر تحولات فکری و عملکرد لویی هجدهم است که نگاه متفاوتی را از دوران سلطنت و حکمرانی او در اختیارتان قرار می‌دهد.

درباره کتاب لویی هجدهم اولین پادشاه مشروطه

جهان در هر مرحله از زمان، دچار تغییر و تحولات زیادی شده است که پیامد این تغییرات، شکل‌گیری شرایط جدید و روی کارآمدن شیوه‌های نوین زیست سیاسی و اجتماعی است. اگر به تاریخ کشورها و ملت‌ها نگاه کنید، این تغییرات را به شکل واضحی خواهید دید که رخ دادن آن‌ها علاوه‌بر اینکه وام‌گرفته از شرایط داخلی کشور است، به تغییرات جهانی نیز مرتبط می‌شود.

فرانسه نیز از این تغییرات مستثنی نیست و مهم‌ترین نشانه آن، رخ دادن انقلاب کبیر فرانسه و تحولات شگرفی است که در دو قرن هجدهم و نوزدهم اتفاق افتاد. این بخش از تاریخ فرانسه را می‌توان با جزییات بررسی کرد و در هر بخش از آن به اتفاقات جدیدی برخورد که نشان‌دهنده روشنگری و روی کار آمدن سیستم جدید سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی هستند. در این میان و در لابه‌لای تغییرات و تحولاتی که در هر دوره سیاسی شکل می‌گیرد، پادشاهان و حکمرانان نیز نقش بسیار اساسی را ایفا می‌کنند و می‌توان گفت بخشی از رخدادها، پیشرفت‌ها، پسرفت‌ها و تغییرات، به تصمیم و با عملکرد آن‌ها اتفاق می‌افتد.

یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های تاریخی فرانسه که سیر تحولات شخصیتی و عملکرد او بسیار جالب توجه واقع شده، لویی هجدهم است. فردی که تغییرات و دگردیسی تفکر او به ایجاد شرایط و اتفاقات خاصی در فرانسه منجر شد که بخش مهمی از تاریخ فرانسه را شکل داده است. اگر به زندگی و شیوه حکمرانی لویی هجدهم نگاه کنید،‌ او را پادشاهی اقتدارگرا، مستبد و همراه با تفکرات ماکیاولیستی خواهید یافت که با هر نوع اقدام نوین ازجمله ایجاد پارلمان که برادرش لویی شانزدهم قصد داشت آن کار را راه‌اندازی کند، مخالف بود! با گذشت زمان، لویی هجدهم کم‌کم متوجه شد که دنیا به سمت‌وسوی جدید کشیده شده است و پذیرش این تغییرات و ایجاد شرایط نوین، لازمه‌ی حکمرانی بر مردم است. بنابراین کم‌کم به‌عنوان فردی در جامعه ظاهر شد که چندان به‌دنبال سلطنت نیست و مسیر جدید خود را برای نجات مردم کشورش از ناامیدی آشکاری که گریبانشان را گرفته است، طی می‌کند.

کتاب لویی هجدهم اولین پادشاه مشروطه (Louis XVIII, portrait d'un roi) اثر زیبا و قابل تامل دوک دوکاستری (René de Castries) شرح مفصلی بر اقدامات، افکار و عملکر لویی هجدهم است که نگاه کاملی به فرانسه قرن هجدهم و نوزدهم دارد.

دوکاستری به شکل بسیار هنرمندانه‌ای، این کتاب را نه از دیدگاه انقلابی‌ها یا افراد همسو با انقلابی‌گری و تحولات ساختاری، بلکه از دید اشراف‌زاده‌ای روایت می‌کند که دو نفر از نزدیکان او، در کنار لویی هجدهم و برای احیای سطنت تلاش می‌کردند. یکی از آن‌ها نخست‌وزیر و دیگری رییس مجلس اعیان فرانسه بودند و تاثیرات زیادی را در این دوره از زندگی و سلطنت لویی هجدهم داشتند.

با خواندن این کتاب می‌توانید نگاه دقیق‌تری را به این مقطع خاص از زندگی لویی هجدهم و اقدامات و زیرکی‌های این شاهزاده اشرافی داشته باشید.

کتاب لویی هجدهم اولین پادشاه مشروطه برای چه کسانی مناسب است؟

همه کسانی که به کتب تاریخی و کسب اطلاعات درباره تحولات سیاسی و فرهنگی قرن هجده و نوزده اروپا علاقه دارند، از خواندن این کتاب لذت می‌برند.

با دوک دو کاستری بیشتر آشنا شویم

یکی از نویسندگان فرانسوی که در زمینه نگارش کتاب‌های تاریخی بسیار قوی ظاهر شده و آثار زیادی را از خودش بر جای گذاشته، دوک دو کاستری است. او که در سال 1908 میلادی به دنیا آمد، در رشته علوم سیاسی و اقتصاد تحصیل کرد. دو کاستری که با نام کامل رنه دو لا کروا دو کاستری شناخته می‌شود، در جنگ جهانی دوم نیز حضور داشته و از سال 1941 تا 1950 به‌عنوان شهردار کستریس خدمت کرده است. او به‌عنوان روزنامه‌نگار، نویسنده، مورخ و همچنین عضو آکادمی کشور فرانسه شناخته می‌شود و در زمان حیات، برای نگارش کتب خود، جوایز زیادی از جمله جایزه‌ی انجمن نویسندگان فرانسه، جایزه‌ی هیستوریا، جایزه‌ی بالزاک و جایزه‌ی آمباسودور را دریافت کرده است.

تا کنون آثار تاریخی و مستند، بیوگرافی و رمان‌های زیادی از این نویسنده فرانسوی برجای مانده که منبع بسیار خوبی برای شناخت دوره‌های مختلف تاریخی و حوادث جهان هستند.

در بخشی از کتاب لویی هجدهم اولین پادشاه مشروطه می‌خوانیم

سه فرمانروا از نژاد کاپِتیِن ، که خاندان اصلیِ سلطنتیِ کشور فرانسه می باشد، مجبور شدند که کشور و قلمروشان را که با آشوب‌های بزرگ دچار هرج و مرج شده بود بازپس گیرند.

اولین این پادشاهان، شارل هفتم نام داشت. امروزه او کمتر به خاطر نبردهای بزرگی که برای بازیابی مجدّد تاج و تختش انجام داد در یادها باقی مانده است؛ بلکه بیشتر او را به خاطر حماسۀ ژاندارک که بالا رفتن مجدّد او را بر تخت سلطنت جاودانه کرد به خاطر می‌آورند. با گمانه‌زنی می‌توان گفت که تنها عاملی که در آن شرایط دشوار می‌توانست سلطنت فرانسه را به وارث قانونی آن بازگرداند ظهور انسانی ماوراءِ طبیعی همچون ژاندارک بود.

اگر بخواهیم همچنان بر اساس نظم زمانی و تاریخی موضوع را بررسی کنیم دومین آشوب بزرگی که فرانسه را فرا گرفت توسط هانری چهارم و نبردهای طولانی او به سرانجام رسید. این پادشاه، که به خاطر عظمت اسطوره‌ای خود، محبوب‌ترین پادشاه این کشور می‌باشد؛ درحالی‌که خود سلاح در دست داشت، توانست با زور اسلحه بر قلمرو خود استیلا یابد و به جنگ‌های داخلی که از سی سال قبل از آن، میان پیروان دو فرقۀ مذهبی پروتستان و کاتولیک آغاز شده بود پایان بخشد.

هیچکدام از این پادشاهان نتوانستند بدون دادن امتیازاتی در این مهم موفّق شوند. شارل هفتم، در برابر خواست نجیب زادگان منصوص خودش، برای معافیّت مالیاتی سر تعظیم فرود آورد و هانری چهارم، ابتدا برای آرام کردن کاتولیک‌ها از دین خود برگشت (او مذهب پروتستان داشت) و سپس برای پایان دادن به شورش پروتستان‌ها قرارداد نانت، که بر طبق آن امتیازاتی سیاسی و اجتماعی را که به آنها اعطاء می‌شد، امضاء کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدّمۀ نویسنده
مقدّمۀ مترجم
بخش اول: کُنت دو پرُووانس
فصل اوّل: سال‌های جوانی
فصل دوّم: شروع فعّالیت‌های سیاسی
فصل‌ سوم: رئیس دولتِ فرانسۀ در تبعید
فصل چهارم: نایب‌السّلطنه
بخش دوّم: پادشاه آواره
فصل پنجم: از ایتالیا به آلمان
فصل ششم: تلاش برای تصاحب دوبارۀ تاج و تخت
فصل هفتم: رقیبی تازه برای داعیۀ سلطنت
فصل هشتم: سال‌های به فراموشی سپرده شدن
بخش سوم: دوران سلطنت لویی محبوب
فصل نهم: نخستین دورۀ بازگشت سلطنت
فصل دهم: تبعید مجدّد
فصل یازدهم: ‌ مجلس شورایی تکرارنشدنی
فصل دوازدهم: آزادسازی تمامی قلمرو کشور
فصل سیزدهم: به‌سوی برقراری نظام سلطنتی لیبرال
فصل چهاردهم: تخت سلطنت، غرقه در خون
فصل پانزدهم: بازگشت به اصل مشروعیّت الهی سلطنت
فصل شانزدهم: پایان یک زندگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لویی هجدهم اولین پادشاه مشروطه
نویسنده
مترجماحسان علوی
ناشر چاپیانتشارات قاصدک سپید
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات1085
زبانفارسی
شابک978-622-97273-5-5
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
200000 ت - 21.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب لویی هجدهم اولین پادشاه مشروطه

برای دریافت کتاب لویی هجدهم اولین پادشاه مشروطه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.