معرفی و دانلود کتاب ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول

عکس جلد کتاب ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول

کتاب ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول شاهکار به یادماندنی گیوم موسو پرفروش‌ترین نویسندۀ فرانسوی، داستان مفقود شدن دختری جوان و عاشق‌پیشه است که با معلم فلسفه‌اش به طرز مشکوکی از خوابگاه فرار می‌کند و برای همیشه ناپدید می‌شود! حقیقتاً چه راز مخوف و هولناکی در پس این حادثه نهفته است؟

درباره کتاب ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول:

راز سر به مهر و مخوف دوستان صمیمی یک مدرسه، پس از 25 سال فاش می‌شود!

کتاب ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول (The Reunion) در اصل به زبان فرانسوی تألیف شده و سپس به دلیل استقبال کم‌نظیر به زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها ترجمه گشته است. این داستان معمایی و جنایی، در چند بخش روایت می‌شود و راویان متعددی دارد. بخشی از داستان را از زاویه دید سوم شخص می‌خوانیم و قسمت‌های دیگر را شخصیت‌های داستان به زبان اول شخص روایت می‌کنند. از دیگر پیچیدگی‌هایی که به جذابیت این داستان می‌افزاید، دو برش زمانی متفاوت آن است.

سال 1992 ونکا راکول دختری پر شر و شور و دوست‌داشتنی است که سال آخر دبیرستانش را در یکی از عالی‌ترین مدارس دوزبانه می‌گذراند. او که در آستانۀ 19 سالگی‌ست دلباختۀ استاد فلسفه‌‎اش شده است. در نیمه‌شبی ونکا و الکسیس به قصد فرار، خوابگاه را ترک می‌کنند و دیگر هیچکس هیچ نشانی از ونکا نمی‌‎یابد...

25 سال بعد هنگامی که این مدرسه باشکوه، مراسمی برای جشن 50‌سالگی‌اش ترتیب داده است، از تمامی فارغ‌التحصیلان در دوره‌های گوناگون دعوت می‌کند تا در این جشن حضور داشته باشند. دوستان صمیمی ونکا نیز در این مراسم هستند و راز هولناک مفقود شدن ونکا بار دیگر مطرح می‌شود و تمام توجهات را به خود جلب می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول:

- تعدد راوی، داستان‌پردازی در فضای دوست‌داشتنی دبیرستان، کشف راز و رمزهای میان دوستان صمیمی... همگی از عوامل موفقیت این داستان و پرمخاطب بودن آن است. (هارلان کوبن)

- یک تریلر بسیار جذاب از نویسندۀ پرفروش فرانسوی. (Michele Leber, بوک لیست)

- نوستالژی و احساس گناه؛ ترکیبی بی‌نظیر برای روایت یک رمز و راز دیرین. موسو به بهترین شکل ممکن داستانی معمایی و پرتعلیق را روایت می‌کند. (ناشران هفتگی)

خواندن کتاب ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول به چه کسانی توصیه می‌شود؟

اگر به خواندن داستان‌های پرفراز و نشیب و سرشار از هیجان علاقمندید هستید یا در جستجوی رمانی به سبک پلیسی و معمایی می‌گردید، کتاب ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول برای شما نوشته شده است، فوراً آن را به دست بگیرید!

این رمان از لحظه آغاز تا آخرین صفحه ذهن شما را درگیر خود خواهد کرد و دائماً سرنخ‌هایی اغواکننده برای حل معمای گم شدن ونکا راکول ارائه می‌دهد که به سختی می‌توانید آن را زمین بگذارید.

با گیوم موسو بیشتر آشنا شویم:

نویسنده کتاب موفق دختری از بروکلین، گیوم موسو (Guillaume Musso)، داستا‌ن‌نویسی خلاق و خوش‌ذوق است که سال 1976 در فرانسه زاده شد. وی که از همان نوجوانی استعداد و علاقه‌اش را به نوشتن کشف کرد، در سن 19 سالگی سفری به آمریکا داشت، اما پس از چند ماه به زادگاهش بازگشت. در همان سنین جوانی او تصادف شدیدی را تجربه کرد و خوش‌بختانه از این حادثه مرگبار جان سالم به در برد و همین امر ایده‌ای برای نوشتن رمان «و بعد» شد؛ رمانی که مخاطبان فرانسوی زبان استقبال کم‌نظیری از آن کردند و به بیش از 20 زبان ترجمه شد. موسو در سال 2005 افتخار کسب جایزه بهترین رمان عاشقانه را از آن خود کرد و با توجه به اقتباس‌های سینمایی که از رمان‌های وی می‌شد عنوان بهترین رمان سازگار با سینما را نیز دریافت نمود.

جملات برگزیده کتاب ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول:

- زمانی فرامی‌رسد که حقیقت نه خوب است و نه زیبا. (آنتونی بورژس)

- هرکس ممکن است آدم بکشد. همه‌چیز فقط ‌و فقط بستگی به شرایط دارد و نه شخصیت فرد. هرکسی در هر لحظه‌ای ممکن است به یک قاتل تبدیل شود، حتی پدربزرگ‌تان. این را به شما قول می‌دهم. (پاتریسیا های‌اسمیت)

- بهترین شیوۀ دفاع در برابر آن‌ها، این است که شبیه‌شان نباشیم. (مارک اورل)

- هرچیزی که شما را گم می‌کند و درنهایت به شما کمک می‌کند دوباره خودتان را پیدا کنید. (فرانسواز ساگان)

در بخشی از کتاب ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول می‌خوانیم:

هر چقدر هم که تلاش می‌کردم، نمی‌توانستم جلوتر بروم. موتور بنزینی من، دیگر توانی برایش باقی نمانده بود. هر چقدر هم که پدال می‌زدم، فایده‌ای نداشت. دیگر تقریباً ایستاده پدال می‌زدم. انگار وزنه‌ای پنجاه‌کیلویی را به پایم بسته بودند و از من خواسته بودند تا از کوهی بالا بروم. ویلای فیتزجرالد در بلوار باکون قرار داشت، دقیقاً در حاشیۀ کپ دانتیب. بالاخره توانستم آن را در انتهای یک خیابان ببینم. بیشتر به‌نظرم مثل سنگری زیرزمینی می‌آمد. برخلاف اسمی که روی آن گذاشته بودند، نویسندۀ مشهور آمریکایی هیچ‌گاه در آن زندگی نکرده بوده، ولی خب، در کوت ‌دازور هم مثل هر جای دیگری در دنیا، شایعه‌ها جاودانه‌اند. پنجاه ‌متر مانده به مقصدم، موتور را در پیاده‌رو رها کردم و مسیری را در پیش گرفتم که به ویلا می‌رسید.

در آنجا، مسیر صاف و یک‌دست، تبدیل به مسیری سخت و تقریباً غیرقابل‌دسترسی می‌شد. صخره‌های بزرگ و موج‌های خطرناک و نیز کنارۀ دریا راه‌رفتن را در آنجا بسیار مشکل می‌کرد. از شیب بلندی که اجازۀ نزدیک شدن به بخش عقبی ویلا را به من می‌داد، عبور کردم. آن ویلا، نه در ساحل که تقریباً در دریا و در آخرین جای ممکن در ساحل بود. استخری در کنار ویلا بنا شده بود که به‌وسیلۀ پلکانی، درنهایت، به دریا و آب می‌رسید. ویلای فیتزجرالد به‌شکلی کاملاً مدرن و به‌روز طراحی شده بود. دقیقاً در همان دورانی که معماری مدرن و تأثیرپذیر از هنر مدیترانه‌ای، به روی کار آمده بود. ساختمان اصلی بزرگ بود و تراس هم داشت؛ تراسی که به‌وسیلۀ داربست‌هایی محکم، محافظت می‌شد. در آن ساعت روز، گویی آسمان و دریا دست به دست هم داده و رنگ آبی یکسانی را به‌عنوان پوشش انتخاب کرده بودند؛ رنگ بی‌پایانی...

حالا ویلا در برابرم قرار داشت. جلوتر رفتم و از در شیشه‌ای نیمه‌بازی وارد شدم. داخل خانه، همه‌چیز به‌دقت سر جایش قرار داشت و به‌نظر می‌رسید که مالک آنجا توجه خاصی به جزئیات دارد. فضای آنجا مثل تصاویری بود که در مجله‌های طراحی می‌شد دید. نگاهی به کتابخانه انداختم. در داخل آن هم دقیقاً همان کتاب‌هایی قرار داشتند که من در کتابخانۀ خودم داشتم: کلاسیک، ادبی و بین‌المللی. مشخص بود در آنجا کودکی زندگی نمی‌کند. فضایش سرد بود. خانه‌هایی که در آنها بچه‌ای اقامت دارد، فضایی کاملاً متفاوت دارند.

فهرست مطالب کتاب

درست و غلط
مسیر قاچاقچیان
دیروز و امروز
نیس، صبحگاه، دوشنبه هشتم مه 2017 دبیرستان بین‌المللی سنت‌اگزوپری
جوان برای همیشه
فصل اول: کوکاکولا چری
فصل دوم: نفر اول کلاس و پسرهای بد
فصل سوم: کاری که ما انجام داده بودیم
فصل چهارم: دری به‌سوی خوشبختی
فصل پنجم: آخرین روزهای زندگی ونکا راکول
فصل ششم: منظرۀ برف
فصل هفتم: در خیابان‌های آنتیب
فصل هشتم: تابستان گراندبلو
فصل نهم: آنچه گلهای رز از سر می‌گذرانند
فصل دهم: تبر جنگ
فصل یازدهم: بی‌دقتی در عکاسی وجود ندارد.
فصل دوازدهم: دخترانی با موهای آتشین
دختر جوان و مرگ
فصل سیزدهم: جایی که فاجعه به‌وقوع پیوست
فصل چهاردهم: شلیک!
فصل پانزدهم: زیباترین دختر مدرسه
آنابل
فصل شانزدهم: شب همچنان انتظارت را می‌کشد
فصل هفدهم: باغ فرشتگان
ریشار
فصل هجدهم: دختر جوان و شب
بخش آخر، پس‌از شب
نفرین افراد مهربان
ژان کریستوف
بیمارستان
یک قدم جلوتر از خطر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول
نویسنده
مترجمآریا نوری
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات314
زبانفارسی
شابک978-600-9876-19-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول

یحیی سبا
۱۴۰۰/۳/۴
داستانی کاملا معماگونه و کششی و پایانی که قابل حدس زدن نیست. با اینکه داستانی خارجی هست اما تو همه جای دنیا و هرتاریخی همیشه پای یک زنی در میون بوده تا افسار مردای ظاهربین و تنوع طلب رو دست بگیره. درمورد نگارش داستان، توضیحات و توصیفات زیادی داشت که ضروری نبودن. درضمن کاش نویسنده اول داستان نمی‌گفت که داستان واقعی نیست چون به نظرم از جذابیتش کم کرد. در ضمن ترجمه هم عالی بود.
معصومه نادری
۱۴۰۱/۵/۲۶
کتاب خوبیه خوندنش رو توصیه می‌کنم، شاید یکی دو فصل اولش خیلی جذاب نباشه ولی به تدریج به کشش و جذابیت کتاب اضافه میشه طوری که نمی‌تونی پایان کتاب را حدس بزنی. به نظر من پایان این کتاب از پایان دختری از بروکلین که از همین نویسنده هست خیلی بهتره و خواننده رو در مورد شخصیت‌های کتاب بلاتکلیف نمی‌ذاره. کار مترجم هم خوب بود دستشون درد نکنه
نرگس صیادی
۱۴۰۲/۸/۱۶
ابتدای داستان تا اواسط آن پر شده از اسامی شخصیت‌ها و هنرپیشه‌ها و ورزشکارا و امکان فرانسوی حوصله سر بر ولی از اواسط داستان که روی غلتک می‌افته تا پایانش دلت نمی‌خواد اونو زمین بذاری و به بهترین شکل سرنوشت شخصیت هارو به سرانجام میرسونه
پیمان هنرور
۱۴۰۰/۶/۱۵
داستان بدی نیست، نقدی که دارم نه به کتاب بلکه به فرهنگ غرب هست، در طول داستان میبینید که شخصیتهای داستان اعم از مرد و زن، زناکار هستند، حتی با وجود متاهل بودن، عده‌ای هم همجنسگرا هستند. جالب اینجاست که شخص بعد از فهمیدن این واقعیت که حرامزاده هست هم اصلا ناراحت نمیشود. واقعا که
یاسر قجر
۱۴۰۰/۲/۵
لذت بردم از کتاب، هرچی میگذشت بیشتر جذبش میشدم، به دوستانی که قصد خواندن کتاب را دارند توصیه میکنم از ابتدا به اسامی که‌ ذکر میشه دقت کنند تا رشته داستان از دستشون درنره ولی تقریبا یک سوم از کتاب را که مطالعه کردید دیگه تو داستان غرق میشید
n mb
۱۴۰۰/۲/۶
کتابی بسیار عالی و گیرا، هرچقدر که ادامه پیدا میکرد بیشتر جذب میشدم، همه‌ی اتفاقات غیر قابل پیش بینی بوده و، وقتی به انتهای رسیدم باورش سخت بود، پایان خوبی داشت، ترجمه خوب و روانی داشت، پیشنهاد میکنم حتما بخونید
کاربر Hasanpour
۱۴۰۱/۲/۲۹
سبک نگارش کتاب عالیه و اینکه شمارو تا آخر همراه خودش میکشونه و با خودش همراه میکنه جوری که تا پایانش مرتب در حال حدس زدن جوابای مختلف هستید و اصلا خسته کننده نیست واقعا جذاب بود واسم
فرزانه نجاری
۱۴۰۰/۲/۴
جالب بود یک درام جنایی معمایی ک واقعا وقایع داستان ش غیر قابل پیش بینی بودن. نویسنده رو نمیشناختم ولی مترجم اثر خوب‌اند آثار دیگری رو هم ازشون خوندم ک جالب بودن. پیشنهاد میکنم بخونید ش جالب بود.
محمدحسین محمدی
۱۴۰۲/۸/۳۰
خیلی خیلی چرته ادبیات ضعیفی داره نمیشه ارتباط گرفت با کتاب نمی‌دونم چطور این قدر امتیاز گرفته ولی من دختری از بروگلین که نوشته همین نویسنده هست رو خیلی دوست داشتم
الهام کریمی
۱۴۰۲/۴/۵
تین سومین کتابی هست که از گیوم موسو میخونم نویسنده خوبیه و میتونه از عنصر غافلگیری بجا استفاده کنه
کتابهاش معمولا تا آخر جاذبه و کشش دارند و غیر قابل پیش بینی اند
پری پارسا
۱۴۰۰/۱۱/۹
بسیار عالی و پر کشش و جذاب بود.
کتاب به دور از توصیفات اضافه و حاشیه گویی بود.
ترجمه خوبی هم داشت.
یه کتاب معمایی پلیسی جذاب که تقریبا قابل حدس نبود
کاربر م
۱۴۰۰/۱/۲۹
رمانی بسیار جذاب و گیرا.... آغازش کمی کند و کسل کننده است ولی با جلو رفتن در دو سه فصل اول دگر نمی‌توانید کنارش بگذارید.
Elaheh Tabatabaee
۱۴۰۱/۱/۳۰
کتاب معمایی جنایی هیجان انگیز، ولی از نویسنده دختری از بروکلین انتظار بیشتری داشتم در کل کتاب زیاد به دلم ننشست.
مقمیک قره بگی
۱۴۰۰/۱۲/۲
کتاب بسیار زیبا و نفس گیر
نمی تونین کتاب رو زمین بذارین
به دوستداران کتاب‌های جنایی و پلیسی توصیه میشه بخونن
emmy wise
۱۴۰۰/۱۱/۲۰
داستان جالب و پرکششی است ولی بودن همجنسگرایی و روابط نامشروع زیاد بین شخصیت‌ها از جذابیت کتاب کم میکنه
مشاهده همه نظرات 40

راهنمای مطالعه کتاب ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول

برای دریافت کتاب ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.