معرفی و دانلود کتاب ماهرخ

عکس جلد کتاب ماهرخ
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماهرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماهرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماهرخ

کتاب ماهرخ نوشته‌ی مریم جعفرنیا یزدی درباره‌ی پیرزنی به نام ماهرخ است که داستان زندگی خود را روایت می‌کند و از عشقی می‌گوید که مسیر زندگی او را برای همیشه تغییر داد و مجبور شد دست به هر فداکاری‌ای بزند.

ماهرخ دیگر عمر خود را کرده است و در ایام پیری به سر می‌برد و در روزهای پایانی، زندگی پرفراز و نشیب خود را بازگو می‌کند. او ایام جوانی خود را مرور می‌کند که چگونه به دام عشق افتاد و زندگی‌اش برای همیشه تغییر کرد. ماهرخ دختر ارباب بود و باید با پسرعموی خود بهادر ازدواج می‌کرد، اما روزی پسری به نام علی را می‌بیند و به او دل می‌بندد و قصد ازدواج با او را پیدا می‌کند. پدر ماهرخ مانع این کار می‌شود و او را وادار به ازدواجی ناخواسته با پسرعویش می‌کند.

مریم جعفرنیا یزدی در رمان احساسی و جذاب ماهرخ در کنار روایت سرگذشت دختری جوان و زیبا، به گوشه‌ای از فرهنگ و گذشته‌ی زندگی ایرانیان نیز اشاره می‌کند و شما را با روزگاران قدیم آشنا می‌سازد. از میان سایر آثار این نویسنده می‌توان به رمان‌هایی مانند دلم پایبند توست، تاوان عشق و ... اشاره کرد.

در بخشی از رمان ماهرخ می‌خوانیم:

روزها از پی هم سپری می‌شد و من مانده بودم که باید چکار کنم؟! مانده بودم که چه جوری عشق بین خودم و علی را به خانواده‌ام بگم و چگونه بهادر را از زندگی‌ام خارج کنم؟! هر روز که می‌گذشت، ناامیدتر از روز قبل می‌شدم. برای دیدن علی به سرچشمه می‌رفتم. علی نظرهای متفاوتی می‌داد؛ ولی به نظر من هیچ کدومشون شدنی نبودند.

علی برام شده بود، مثل مرد شاه پریون قصه‌ها، علی جوانی بود مؤدّب و مهربون، در عین حال باشهامت‌ و با ذکاوت؛ با تمام مردانی که تا حالا در اطرافم دیده بودم فرق می‌کرد. چیزی که علی رو از دیگر بچه‌های ده متمایز می‌کرد ظاهر همیشه آراسته علی بود که شباهتی با هیچ یک از پسران ده نداشت.

موهای مرتب و شونه زده، دندون‌ها سفید و ریز، صورت تمیز و اصلاح کرده‌اش و چشمانی به رنگ شب و لباسهای تمیز و مرتب که می‌پوشید با اینکه مثل بهادر به خودش عطر نمی‌زد ولی پیرهنش بوی خاصی داشت. این اولین باری بود که بعد از پدرم، یک مرد رو دوست داشتم.

یک روز که مثل روزهای قبل، به دیدنش رفته بودم علی اون طرف چشمه ایستاده بود، با دیدن من خواست به این طرف چشمه بیاید که پاش روی تکه سنگی برخورد افتاد توی آب، من هم با دیدن این صحنه بلند بلند بهش خندیدم، حسابی خیس شده بود. خودشو به سختی از آب درآورد و به طرفم آمد و گفت:

- بسوزه پدر عشق!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماهرخ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ندای الهی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-600-91910-0-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماهرخ

رقیه سلیمی
۱۴۰۱/۱۱/۸
سلام ممنونم از رمانتون که خیلی جذاب و خوب بود ولی ابتدای داستان با آخرش جور در نمیومد ولی من دوست داشتم غم عمیقی درش بود غصه از دست دادن عزیزان و اون احساس عمیق تنهایی درش هویدا بود زیاد به جزئیات پرداخته نشده بود و مادر ماهرخ هم نقش کم رنگی داشت و می‌تونست خیلی هیجانی و تاثیر گزارتر باشه و کمی هم توش شادی باشه و ماهرخ بعد از 30 سال فهمید که به بهادر علاقه داره در حالی که بهادر خیلی دوسش داشت و بهش هیچوقت خیانت نکرد با اینکه موقعیتهای زیادی براش پیش میومد و این یک پوئن بود برای عاشق شدن ماهرخ به بهادر
زهرا مالکی
۱۴۰۲/۷/۱
بنظرم داستان خیلی معمولی بود در ضمن ماهرخ و فاطمه بعد از گذشت سی سال نمی‌تونند اونقدر پیر شده باشند که نویسنده گفته اون زمانها دخترها زود ازدواج می‌کردند پس فاطمه و ماهرخ باید بعداز سی سال حدود ۵۰ سال شایدم کمتر سن داشته باشند پس نویسنده به این مورد توجه نکردهدرضمن بهادر اگر بخشش براش مهم بوده چرا فقط از ماهرخ طلب بخشش کرده و کسانی رو که کشته براش مهم نبوده؟
farhad salimi
۱۴۰۱/۵/۱۴
ماهرخ از هیچ به صدر جدول میره من از خوندنه این کتاب کیفشو بردم حتما بخونید دختر و زن از جایگاه خودشون با راستی و تندرستی به جایگاه ارجمندی میرسن به امید موفقیت زنان جامعه ایران زمین
منیر تیموری
۱۳۹۹/۷/۱۳
خسته نباشیدخدمت نویسنده عزیز عالی بود من خیلی لذت بردم پایانشم عالی بود کلیشه‌ای نبود ولی کاش ازشاهرخ هم مینوشتیدعاقبتش چی شد ممنون از نویسنده عزیز
Mahi
۱۴۰۲/۹/۷
من اسم خودم ماهرخه و عاشق این کتاب شدم و حداقل سالی‌ی بار از اول شروع میکنم ب خوندنش و هبچ نقصی رو نمیبینم داخل داستان ….
نازنین حقجو
۱۴۰۲/۳/۲۰
حیف وقت که گذاشتم پای این کتاب انگار بچه‌ای ۸ ساله نوشته واقعا اجباری نیست اگر قلم خوبی ندارید کتاب بنویسید
Mahsa Mokhtari
۱۴۰۱/۱۱/۴
قشنگ بود، ممنونم از نویسنده از قلم زیبا، وقتی خوندم واقعا غرق خوندن شدم و زمان و از یاد بردم
عصمت چلمقانی
۱۴۰۱/۸/۴
کتاب درسطح رمان‌های معمولی می‌باشد که انگیزه زیادی برای مخاطب از نظر خواندن فراهم نمی‌کند.
سمیه هاشمی
۱۴۰۲/۲/۲۸
شبیه فیلم‌هایی بود که تلوزیون درباره خان و خان سالاری میسازه و کلیشه ایی
خاتون
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
چقدر دلم گرفت که این رمان را خوندم، کاش هیچ وقت مرگی وجود نداشت
نوشین دیندارمهر
۱۴۰۰/۷/۷
کتاب خوب و تاثیر گذاری بود. با تشکر از نویسنده محترم
لیلا سرگو
۱۴۰۰/۳/۱۴
محشر بود حتما بخونید
نرجس مشکانی
۱۴۰۰/۲/۲
جالب نبود اصلا مخاطب رو دنبال خودش نمی‌کشید فکر می‌کردی یه دختر بچه این داستان رو نوشته
aysan dana
۱۳۹۹/۴/۱۸
بسیار کلیشه‌ای و بیخود
Azam A
۱۴۰۰/۶/۴
داستان جذابی نبود
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب ماهرخ

برای دریافت کتاب ماهرخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.