معرفی و دانلود کتاب مباحث مهندسی برق در آزمون‌های کارشناسی رسمی

عکس جلد کتاب مباحث مهندسی برق در آزمون‌های کارشناسی رسمی
قیمت:
۵۹۰۰۰ ۵۳,۱۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مباحث مهندسی برق در آزمون‌های کارشناسی رسمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مباحث مهندسی برق در آزمون‌های کارشناسی رسمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مباحث مهندسی برق در آزمون‌های کارشناسی رسمی

کتاب مباحث مهندسی برق در آزمون‌های کارشناسی رسمی نوشته‌ی محمد کریمی و محمد حاجی‌وند، می‌کوشد به تمام درس‌ها و مباحث آزمون کارشناس رسمی قوه‌ی قضاییه و دادگستری بپردازد و آن‌ها را به‌طور اجمالی و فشرده مرور کند. این منبع که بر روی گرایش‌های «برق، ماشین و تأسیسات کارخانجات» و «تأسیسات ساختمانی» متمرکز است، مطالب مهم و اساسی را توضیح می‌دهد و نمونه سؤالات آزمون‌های گذشته را تشریح می‌کند.

درباره‌ی کتاب مباحث مهندسی برق در آزمون‌های کارشناسی رسمی

گاهی سازمان‌های دولتی و قضایی برای تصمیم‌گیری در مورد مسائل تخصصی و فنی نیاز به نظر کارشناس دارند. یعنی کسی که در آن زمینه‌ی به‌خصوص تبحر دارد و مبانی و اصول آن را می‌شناسد. برای مثال اگر دادگاهی در یک پرونده به مسائل مهندسی برخورد کند، حتماً از کارشناسان مهندسی کمک می‌گیرد، نظر تخصصی آن‌ها را می‌شنود و در نهایت، بر اساس نظر آن‌ها حکم می‌دهد. این افراد که در واقع کارشناس رسمی دادگستری محسوب می‌شوند، معتمد و مورداطمینان ارگان‌ها هستند.

کارشناس رسمی، رشته‌های مختلف و زیادی را شامل می‌شود که یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین آن‌ها، مهندسی برق است. طبق تعریف قانون، کارشناس رسمی برق فردی باصلاحیت است که از باید میان فارغ‌التحصیلان رشته‌های برق و مکانیک یا صنایع انتخاب شود. برای استخدام در این موقعیت شغلی، فرد باید در آزمون‌های رسمی و سراسری دادگستری یا قوه‌ی قضاییه شرکت کند. سؤالات تخصصی این امتحانات هم از درس‌های اصلی رشته‌های برق و مکانیک و صنایع طرح می‌شود. با این تفاسیر می‌توان گفت داوطلب برای قبولی کار سختی در پیش دارد و باید حجم زیادی از مطالب را از دروس چندین رشته‌ی متمایز مطالعه کند. در این موقعیت، استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی و مرور نمونه‌سؤالات سال‌های پیش کمک بزرگی است و این مسیر را آسان‌تر می‌کند. برای آزمون رشته‌ی برق، کتاب مباحث مهندسی برق در آزمون‌های کارشناسی رسمی نوشته‌ی محمد کریمی و محمد حاجی‌وند منبعی کاملاً کاربردی و قابل‌اعتنا به‌حساب می‌آید. این کتاب می‌کوشد به تمام مطالب و مباحث این آزمون بپردازد و سؤالات امتحانات گذشته را به‌تفصیل مرور و تشریح ‌کند.

شغل کارشناس رسمی برق اساساً به سه گرایش متمایز تقسیم می‌شود: «برق، الکترونیک و مخابرات»، «برق، ماشین و تأسیسات کارخانجات» و «تأسیسات ساختمانی». هرکدام از این گرایش‌ها بر روی حوزه‌های متفاوتی متمرکز هستند و آن‌ها را بررسی می‌کنند. مثلاً گرایش الکترونیک و مخابرات صرفاً به مسائل امنیتی، تجهیزات ماهواره‌ای و رادار یا تجهیزات الکترونیکی و از این دست موضوعات می‌پردازد. درحالی‌که تأسیسات ساختمانی مربوط به مسائل الکتریکی و برقی ساختمان‌ها است. داوطلب آزمون کارشناس رسمی مهندسی برق باید یکی از این گرایش‌ها را انتخاب کند و آزمون مربوط به آن را بدهد. محمد کریمی و محمد حاجی‌وند در کتاب مباحث مهندسی برق در آزمون‌های کارشناسی رسمی، به دو گرایش «برق، ماشین و تأسیسات کارخانجات» و «تأسیسات ساختمانی» پرداخته‌اند و کوشیده‌اند مباحث مرتبط با آن‌ها را توضیح دهند. این کتاب در هشت فصل تدوین شده و از بحث‌های پایه‌ای تا پیشرفته‌ی برق را در بر می‌گیرد. نویسندگان مطالبشان را از تولید الکتریسیته و مغناطیس و خازن شروع می‌کنند و به موضوعات مهم‌تری مثل کنترل فرآیند و گیت‌های منطقی و سیستم‌های دیجیتال و آنالوگ می‌پردازند. آن‌ها هر مبحثی را به شکل مختصر و فشرده مرور می‌کنند و سؤالاتی که پیش‌تر از همان مبحث طرح شده بود را کاملاً تشریح می‌نمایند.

کتاب مباحث مهندسی برق در آزمون‌های کارشناسی رسمی را مؤسسه‌‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب مباحث مهندسی برق در آزمون‌های کارشناسی رسمی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مهندسان برق، مکانیک و صنایع توصیه می‌شود. اگر قصد دارید در آزمون‌های دادگستری و قوه‌ی قضاییه شرکت کنید، این منبع به شما کمک خواهد کرد.

در بخشی از کتاب مباحث مهندسی برق در آزمون‌های کارشناسی رسمی می‌خوانیم

با وارد کردن نیرو یا دادن انرژی می‌توان الکترون‌ها را از مدارهایشان خارج کرد. روش‌های انجام این کار را به شش دسته تقسیم کرده‌اند که عبارت‌اند از: اثر تریبوالکتریک، الکتروشیمی، پیزوالکتریک، ترموالکتریک، فوتوالکتریک و الکترومغناطیس. اثر تریبوالکتریک باعث می‌شود که الکترون‌های سطح یک جسم بر اثر مالش آزاد گردند. آزادسازی الکترون بر اثر اعمال انرژی تولید شده از اصطحکاک است. در روش الکتروشیمیایی، ترکیب مواد شیمیایی با بعضی فلزات به واکنش‌هایی می‌انجامد که اثر آن الکترون‌ها انتقال می‌یابند و بار الکتریکی تولید می‌شود. پیزوالکتریک اثر فشار برای تولید بارهای الکتریکی است. این اثر خود را بیشتر در کریستال‌ها نشان می‌دهد. ترموالکتریک اثر حرارت بر دو فلز مشابه است که به تولید بارهای مخالف در دو فلز منجر می‌شود. هنگامی که انرژی نورانی به صورت فوتون با بعضی اجسام برخورد می‌کند، این اجسان الکترون آزاد می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

1-1 مقدمه
2-1 مفاهیم اولیه الکتریسیته
3-1 مدار الکتریکی
4-1 مغناطیس و الکترومغناطیس
5-1 اتصال المان‌ها
6-1 جریان متناوب
7-1 سلف (بوبین)
8-1 خازن
9-1 شبکه سه فاز
9-1 نسبت به واحد (پریونت) کردن کمیت‌ها
10-1 علائم تجهیزات الکتریکی
11-1 پرسش‌های متفرقه
1-2 مقدمه
2-2 مبانی الکترومغناطیس و مدارهای مغناطیسی
3-2 مبانی ماشین‌های جریان مستقیم
5-2 مولدهای جریان مستقیم (DC)
6-2 موتورهای جریان مستقیم
7-2 موتورهای تکفاز
9-2 ماشین‌های القایی (آسنکرون)
10-2 ماشین‌های سنکرون
9-2 ترانسفورماتور
1-3 مقدمه
2-3 نیروگاه بخاری
3-3 نیروگاه گازی
5-3 نیروگاه آبی
6-3 نیروگاه هسته‌ای (اتمی)
7-3 ژنراتور نیروگاه
8-3 دیزل ژنراتور
1-4 مقدمه
2-4 پست‌های قدرت
4-4 کلیدهای فشار قوی
5-4 انواع رله و کارببرد آن‌ها
6-4 رله بوخهلتس (بوخهلتز)
7-4 انواع هادی‌های خطوط انتقال
8-4 مفاهیم کاربردی
1-5 مقدمه
2-5 شبکه‌های توزیع هوایی و متعلقات مربوطه
4-5 شبکه‌های توزیع زمینی و متعلقات آن
6-5 محاسبات مکانیکی خطوط فشار متوسط
7-5 حریم خطوط هوایی
8-5 کلیدهای مغناطیسی (کنتاکتور)
9-5 فیوزها
10-5 کلیدهای فشار ضعیف
1-6 مقدمه
2-6 سیستم ارتینگ و حفاظت شبکه
3-6 تاسیسات جریان ضعیف
4-6 تاسیسات الکتریکی در محیط‌های عادی و مخصوص
5-6 افت ولتاژ
6-6 جبران‌سازی توان راکتیو
7-6 آسانسور، پله برقی، پیاده روی متحرک
8-6 روشنائی
1-7 مقدمه
2-7 نیمه هادی
3-7 سیستم‌های آنالوگ و دیجیتال
4-7 سطوح منطقی صفر و یک
5-7 گیت‌های منطقی
6-7 گیت‌های منطقی ترکیبی
7-7 کنترل فرآیند
8-7 اتوماسیون
1-8 مقدمه
2-8 بروز برق گرفتگی
3-8 خطرات ناشی از برق گرفتگی
4-8 اثرات فیزیولوژیک و عوارض بعدی پس از برق گرفتگی
5-8 راه‌های ایمنی
6-8 رعد و برق
7-8 توصیه‌های ایمنی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مباحث مهندسی برق در آزمون‌های کارشناسی رسمی
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات365
زبانفارسی
شابک978-600-124-488-9
موضوع کتابکتاب‌های آزمون‌های استخدامی، کتاب‌های مهندسی مکانیک
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ ۵۳,۱۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مباحث مهندسی برق در آزمون‌های کارشناسی رسمی

برای دریافت کتاب مباحث مهندسی برق در آزمون‌های کارشناسی رسمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.