معرفی و دانلود کتاب مبانی امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند

عکس جلد کتاب مبانی امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۴۰,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند

کتاب مبانی امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند تألیف ابوالفضل یوسفی‌راد، یک مرجع آموزشیِ تخصصی و کاربردی است که درباره‌ی مفهوم امنیت و جنبه‌های آن، انواع هکرها، مفهوم حمله و انواع آن، و روش‌ها و ابزارهای تأمین امنیت شبکه‌ها و سیستم‌های کامپیوتری از طریق «هکِ قانونمند»، به مخاطبان خود آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مبانی امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند

در عصر کنونی اطلاعات و ارتباطات؛ کامپیوترها، موبایل‌های هوشمند و اینترنت به‌طور گسترده‌ای تقریباً به تمام خانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی راه یافته‌اند و در سطوح و اشکال مختلف به‌کار گرفته می‌شوند.

ظهور این فناوری‌ها و امکانات فراوانی که برای بشر فراهم آورده‌اند؛ در عین بهره‌مندکردن وی از مزایای گسترده‌ی بسیار، راه را برای سوءاستفاده‌گری‌ها و اعمال غیراخلاقی نیز باز کرده است که ازجمله‌ آن‌ها هکِ‌ اطلاعات افراد و سازمان‌ها است که به شکل غیرقانونی و با اهداف مجرمانه صورت می‌گیرد.

در جهتِ مقابله با چنین اهداف بداندیشانه و در امان‌ ماندن از آسیب‌های ناشی از آن؛ نوع دیگری از هک اطلاعات با هدف تأمین و ارتقای سطح ایمنی سیستم‌های اطلاعاتی و کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرد که موضوع بحث کتاب پیشِ‌رو؛ با عنوان امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند به قلم ابوالفضل یوسفی‌راد است.

با توجه‌ به سرعت روزافزون پیشرفت علم و فناوری؛ شاهد تغییرات هرروزه در حوزه‌ی امنیت اطلاعات همچون سایر حوزه‌ها هستیم. کتاب مبانی امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند، در سال 1399 به انتشار رسید و درمقایسه با منابع و کتاب‌های قدیمی موجود در این حوزه، مرجعی تقریباً جدید و پاسخ‌گو به نیاز مخاطبانش به‌حساب می‌آید. از سویی، صرف پرداختن به مباحث نظری و تئوری چاره‌ساز و راهگشا نخواهد بود و جهتِ توانمند‌شدن؛ به مباحث و فعالیت‌های عملی نیز بایستی پرداخت. ازاین‌رو، در کتاب تلاش شده است که از هر دو جنبه‌ِی نظری و عملی به مباحث و موضوعات پرداخته شود. لازم به ذکر است اصطلاح «هک قانونمند» که هم در عنوان کتاب مبانی امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند، و هم در متن کتاب به آن اشاره شده است؛ نوعی از هک است که با هدف افزایش امنیت و با مجوز سازمانی صورت می‌گیرد. ابوالفضل یوسفی‌راد در فصول اول و دوم کتاب، به ارائه‌ی مفاهیم بنیادی در امنیت اطلاعات، شناسایی هکرها، انواع حملات سایبری و چگونگی اجرای آن‌ها می‌پردازد.

در فصل سوم با عنوان روش‌های جمع‌آوری اطلاعات و اسکن شبکه؛ با ابعاد حملاتی که از طریق مهندسی اجتماعی صورت می‌گیرند و ابزارهایی که به هکرِ قانونمند کمک می‌کنند آشنا می‌شویم. فصل چهارم روش‌های احراز هویت و مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر و حملاتی که آن‌ها را تهدید می‌کند، و درادامه راهکارهایی برای انتخاب و حفظ امنیت کلمه‌ی عبور کاربران را ارائه می‌‌دهد.

ابوالفضل یوسفی‌راد در فصل پنجم راجع‌ به روش‌های مخفی‌کردن اطلاعات توضیح می‌دهد. در فصل ششم تا دهمِ کتاب مبانی امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند نیز به‌ترتیب درموردِ انواع بدافزارها ازجمله ویروس‌ها، کرم‌ها، اسب‌های تروآ، نرم‌افزارهای جاسوسی و...، ابزارها و روش‌های شنود، حملات DOS و ربایش نشست، شبکه‌های بی‌سیم، حملات معمول به آن‌ها و ابزارهای آن، و روش‌های تأمین امنیت شبکه‌های بی‌سیم، و همچنین امنیت فیزیکی و عوامل و ابزارهای برقراری آن می‌خوانیم. و در پایان، اطلاعاتی درموردِ اصطلاحات رایج در امنیت، نکات و پیشنهادات امنیتی، نصب کالی لینوکس، و لیست پورت‌های رایانه در اختیارمان قرار می‌گیرد.

ابوالفضل یوسفی‌راد جهت تفهیم بهتر مطالب به فراگیر؛ مثال‌هایی عملی و کاربردی را به فراخور موضوع ارائه کرده است. کتاب مبانی امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند را مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران که ناشر تخصصی کتب علمی دانشگاهی، علوم پایه و به‌ویژه علوم کامپیوتر و انفورماتیک است، به چاپ رسانده و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب مبانی امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مبانی امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند، مناسب کسانی است که در حوزه‌‌های مرتبط با هک و امنیتِ اطلاعات فعالیت می‌کنند، یا علاقه‌مند به یادگیری مباحث این حوزه‌، و کسب توانمندی و فعالیت تخصصی در آن هستند.

در بخشی از کتاب مبانی امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند می‌خوانیم

شنود روشی برای به دست آوردن بسته یا فریم در شبکه است. در شنود، ترافیک شبکه استراق‌سمع شده و به صورت خط دستوری یا گرافیکی به هکر نشان داده می‌شود. بسته به نوع استفاده از شنود و معیارهای امنیتی، مهاجم می‌تواند از sniffer برای کشف نام‌های کاربری، کلمات عبور و دیگر اطلاعات محرمانه در شبکه استفاده کند. ،Sniffer برنامه یا دستگاهی است که اطلاعات حساس و مهمی را از بستر شبکه استخراج می‌کند. از انواع شنود در سطح شبکه می‌توان به شنود فعال و شنود غیرفعال اشاره نمود. در شنود فعال، استراق‌سمع براساس حملاتِ صورت گرفته به یک سوئیچ، اتفاق می‌افتد. اصولاً در شبکه‌هایی که ارتباط از طریق سوئیچ برقرار می‌شود، کل ترافیک ردوبدل شده برای همۀ کامپیوترها قابل رؤیت نیست، زیرا سوئیچ پس از دریافت یک بسته، آن را براساس محتویات MAC table خود به MAC Address مشخصی ارسال می‌کند که این موضوع به عمل کنترل ترافیک کمک زیادی می‌کند؛ لذا می‌توان مدعی شد که شبکه‌های سوئیچی از توان خروجی بهتری برخوردارند؛ بنابراین هکر در اینجا تلاش می‌کند با ارسال آدرس‌های MAC تقلبی، سوئیچ را آلوده کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفاهیم بنیادی در امنیت
فصل دوم: معرفی هکرها و انواع حملات
فصل سوم: روش‌های جمع‌آوری اطلاعات و اسکن شبکه
فصل چهارم: روش‌های احراز هویت و چگونگی هک کلمات عبور
فصل پنجم: مخفی کردن و از بین بردن رد پا
فصل ششم: بدافزارها
فصل هفتم: شنود
فصل هشتم: حملات DOS و ربایش نشست
فصل نهم: شبکه‌های بی‌سیم و حملات موجود در آن
فصل دهم: امنیت فیزیکی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات287
زبانفارسی
شابک978-622-218-399-8
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰ ۴۰,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند

برای دریافت کتاب مبانی امنیت اطلاعات و معرفی ابزارهای رایج هک قانونمند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.