معرفی و دانلود کتاب رمزنگاری

عکس جلد کتاب رمزنگاری
قیمت:
۲۱۰۰۰۰ ۱۸۹,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رمزنگاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رمزنگاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رمزنگاری

کتاب رمزنگاری، نوشته‌ی بهروز فروزان رفرنسی جامع درباره‌ی امنیت اطلاعات است. نویسنده در این کتاب از دلایل لزوم حفظ و نگه‌داری اطلاعات سخن می‌گوید و شرح می‌دهد که چطور می‌توان در عصر حاضر و در میان آماج حملات سایبری از اطلاعات خود و کاربران محافظت کرد.

درباره‌ی کتاب رمزنگاری

بر همگان واضح است که عصر حاضر، عصر اطلاعات است. تصور کنید که غذای مورد علاقه‌تان یک ساندویچ مرغ ساده است. این اطلاعات کاملاً به‌دردنخور به نظر می‌رسد و احتمالاً دانستنش به جز خودتان به کار شخص دیگری نمی‌آید؛ اما اشتباه نکنید! این یک اطلاعات مفید برای رستوران‌ها و کسب‌وکارهایی است که در زمینه‌ی فروش غذا فعالیت می‌کنند. همین اطلاعات جزئی شما را در یک جامعه‌ی هدف قرار می‌دهد و تعیین می‌کند چه تبلیغاتی در زمینه‌ی غذا بیشتر برای شما جذب‌کننده و تأثیرگذار است.

مسأله‌ای که وجود دارد این است که همیشه اطلاعات به همین کوچکی و سادگی نیستند و استفاده‌ای که از آن‌ها می‌شود نیز کاملاً بی‌خطر نیست. اطلاعات می‌تواند شامل هویت افراد، آدرس محل زندگی و مدارک مهم یک کسب‌وکار باشد و درز کردنشان به بیرون سبب آسیبی جبران‌ناپذیر و سوءاستفاده‌هایی خطرناک گردد.

حال چطور می‌توان از این اطلاعات محافظت کرد و جلوی نشت آن‌ها را گرفت؟ چطور می‌توان مطمئن شد که اطلاعات ما در امنیت کامل هستند؟ کتاب رمزنگاری (Cryptography & Network Security) نوشته‌ی بهروز فروزان (Behrouz A. Forouzan) جوابی جامع و کامل به این سؤالات است. این کتاب که از سه بخش کلی و ده فصل تشکیل شده با زبانی ساده و شیوا از اهمیت اطلاعات می‌گوید و شرح می‌دهد که چطور با رمزنگاری می‌توان امنیت اطلاعات را تضمین کرد.

بخش اول این کتاب به توضیحات مقدماتی و شرح اهمیت اطلاعات اختصاص یافته است. در این بخش نویسنده توضیح می‌دهد که چه چیزهایی امنیت اطلاعات کاربران را تهدید می‌نمایند و چطور می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد. بخش دوم به‌طور تخصصی به رمزنگاری پرداخته و از رمزهای کلید متقارن سنتی و مدرسن سخن می‌گوید. از عناوین فصول این بخش می‌توان به «ریاضیات رمزنگاری» و «رمزهای دنباله‌ای و بلوکی» اشاره کرد. بخش سوم نیز درباره‌ی رمزهای کلید نامتقارن است.

از نکات قابل‌توجه این کتاب خلاصه‌ی آورده‌شده در انتهای هر فصل است که به نوعی مطالب را جمع‌بندی کرده و همچنین مرور مباحث را برای مخاطبان سهل و آسان می‌سازد. در پایان هر فصل لیستی از منابع و وب‌سایت‌های مرتبط با آن مبحث نیز قید شده تا مخاطبان در صورت احساس نیاز و یا علاقه به مطالعه‌ی بیشتر درباره‌ی آن مبحث بپردازند.

این کتاب به کوشش مادح شکری و ابولفضل یوسفی‌راد به فارسی ترجمه و توسط مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب رمزنگاری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌های مهندسی اطلاعات، مهندسی نرم‌افزار و علوم کامپیوتر مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب رمزنگاری می‌خوانیم

بر خلاف رمزنگاری کلید متقارن، در رمزنگاری کلید نامتقارن متن ساده و متن رمز به صورت اعداد صحیح در نظر گرفته می‌شوند. رمزنگاری کلید نامتقارن معمولاً برای رمزگذاری و رمزگشایی قطعات کوچکی از اطلاعات، همچون کلید رمز برای رمزنگاری کلید متقارن استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، رمزنگاری کلید نامتقارن معمولاً برای اهداف فرعی بجای به رمز در آوردن پیام‌ها بکار گرفته می‌شود. با این حال، این اهداف فرعی، نقش بسیار مهمی را در رمزنگاری امروزی بازی می‌کنند.

یک واقعیت بسیار مهم که گاهی اوقات سوء تفاهمی را پیش خواهد آورد، به این صورت است: پیدایش رمزنگاری کلید نامتقارن (کلید عمومی) نیاز به رمزنگاری کلید متقارن (کلید مخفی) را از بین نمی‌برد. دلیل آن این است که رمزنگاری کلید نامتقارن، که از توابع ریاضی برای رمزگذاری و رمزگشایی استفاده می‌کند، بسیار کندتر از رمزنگاری کلید متقارن است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجمان
بخش اول: مقدمه
فصل 1: مقدمه‌ای بر امنیت شبکه
بخش دوم: رمزنگاری کلید متقارن
فصل 2: ریاضیات رمزنگاری (حساب پیمانه‌ای، هم‌ارزی و ماتریس)
فصل 3: رمزهای کلید متقارن سنتی
فصل 4: ریاضیات رمزنگاری (ساختارهای جبری)
فصل 5: مقدمه‌ای بر رمزهای کلید متقارن مدرن
فصل 6: استاندارد رمزگذاری داده (DES)
فصل 7: استاندارد رمزگذاری پیشرفته (AES)
فصل 8: رمزگذاری با استفاده از رمزهای کلید متقارن مدرن
بخش سوم: رمزنگاری کلید نامتقارن
فصل 9: ریاضیات رمزنگاری (اعداد اول و معادلات هم‌ارزی مرتبط)
فصل 10: رمزنگاری کلید نامتقارن
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رمزنگاری
نویسنده
مترجممادح شکری، ابوالفضل یوسفی راد
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات496
زبانفارسی
شابک978-600-1245-18-3
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت
قیمت نسخه الکترونیک
۲۱۰۰۰۰ ۱۸۹,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رمزنگاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رمزنگاری

برای دریافت کتاب رمزنگاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.