معرفی و دانلود کتاب مبانی بلاکچین: مقدمه‌ای غیرفنی در 25 گام

عکس جلد کتاب مبانی بلاکچین: مقدمه‌ای غیرفنی در 25 گام
قیمت:
۲۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی بلاکچین: مقدمه‌ای غیرفنی در 25 گام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی بلاکچین: مقدمه‌ای غیرفنی در 25 گام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی بلاکچین: مقدمه‌ای غیرفنی در 25 گام

کتاب مبانی بلاکچین: مقدمه‌ای غیرفنی در 25 گام اثری جذاب برای آشنایی با دنیای پررونق بلاکچین است. این کتاب را دنیل درشر، کارشناس ارشد رمزارز، به‌ رشته‌ی تحریر درآورده است. در این اثر با کتابی ساده و خوش‌فهم روبه‌رو هستیم که اطلاعاتی کامل و گام‌به‌گام برای آشنایی با زیروبَمِ بلاکچین پیش روی مخاطب قرار داده است.

درباره‌ی کتاب مبانی بلاکچین: مقدمه‌ای غیرفنی در 25 گام

کتاب مبانی بلاکچین: مقدمه‌ای غیرفنی در 25 گام (Blockchain Basics: A Non-Technical Introduction in 25 Steps)، رویکردی آموزشی به توضیح مفاهیم پیچیده‌ی بلاکچین دارد. خوشبختانه با کتابی روبه‌رو هستیم که یکی از کارشناسان تراز اول و بین‌المللی حوزه‌ی رمزارز، نگاشته است. دنیل درشر (Daniel Drescher)،‌ چهره‌ای شناخته‌شده در انجمن‌های بین‌المللی رمزارز است. این کارشناسِ سرشناس، کتاب مبانی بلاکچین را به‌‌گونه‌ای نوشته که گویی مخاطب اطلاعات چندانی درباره‌ی این فناوری ندارد. در این کتاب اشاره می‌شود که بلاکچین، فناوری برای ذخیره و انتقال اطلاعات به صورت امن و شفاف است. بر اساس اطلاعات این کتاب، بلاکچین مانند یک دفترچه‌ی رکورد عمومی است که تمامی تراکنش‌ها و رویدادها را در قالب بلوک‌هایی ذخیره می‌کند. نویسنده در ادامه‌ی کتاب به بررسی ویژگی‌های بلاکچین می‌پردازد. یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی بلاکچین، امنیت آن است. بلاکچین با استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری پیچیده، اطلاعات را محافظت می‌کند و به میزان چشمگیری جلوی تقلب در تراکنش‌ها را می‌گیرد. در کتاب مبانی بلاکچین، اشاره می‌شود که بلاکچین به‌عنوان پایه‌ای برای ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین نیز کاربرد دارد. در این شرایط، بلاکچین به‌عنوان یک دفتر رکورد برای تمامی تراکنش‌های بیتکوین استفاده می‌شود.

از آنجایی که با کتابی آموزشی برای آشنایی مخاطب با بلاکچین روبه‌رو هستیم، توضیحات این کتاب در بخش‌های مختلفی دسته‌بندی‌ شده است. این بخش‌ها، همانند آموزشی گا‌م‌به‌گام و مرحله‌به‌مرحله، تمامی مفاهیم لازم برای ورود علاقه‌مندان بلاکچین به حوزه‌ی رمزارزها را فراهم می‌کند. آموزش‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، کامل و جامع است. به لطف این آموزش‌ها، مطالعه‌ی کتاب مبانی بلاکچین: مقدمه‌ای غیرفنی در 25 گام، به‌تنهایی برای آشنایی با دنیای رمزارزها کفایت می‌کند. اصطلاحات این کتاب، با زبانی ساده و قابل درک توضیح داده شده است. از طرف دیگر، دنیل درشر، برای انتقال بهتر مفاهیم آموزشی، در کنار متن از نمودار و تصویر نیز کمک گرفته است. در نتیجه اگر می‌خواهید با بلاکچین آشنا شوید، اما پیش‌زمینه‌ای در این حوزه ندارید، غم به دل خود راه ندهید. همان‌گونه که می‌‌دانید، بلاکچین از آن دسته فناوری‌های نوین است که بر اساس علومی مانند برنامه‌نویسی، رایانه و ریاضی بنا شده است. خوشبختانه برای مطالعه‌ی کتاب مبانی بلاکچین، نیاز چندانی به پیش‌زمینه‌ای در این حوزه‌های علمی ندارید. قسمتی از این کتاب به توضیح اصول‌ مهندسی نرم‌افزار اختصاص داده شده است.

معرفی و دانلود کتاب مبانی بلاکچین: مقدمه‌ای غیرفنی در 25 گام

همان‌گونه که از نام کتاب پیداست، اطلاعات آن در ۲۵ گام، مرحله‌به‌مرحله آموزش داده شده است. این آموزش‌ها با گام اول که تفکر در لایه‌ها و جوانب است آغاز می‌شود. خواننده در گام‌های بعدی نظری به نمای کلی بلاکچین می‌اندازد و با قابلیت‌های این فناوری برای تعامل با رمزارزها آشنا می‌شود. فهم مسائل اصلی، درک مفهوم مالکیت، خرج دوباره‌ی پول، طرح کلی بلاکچین، ثبت مالکیت، هَش کردن اطلاعات و شناسایی و حفاظت از حساب‌های کاربری به‌عنوان گام‌های بعدی کتاب مبانی بلاکچین شناخته می‌شود. گردهم‌آوری قطعات مجزا، مشاهده‌ی محدودیت‌ها، نوآفرینی بلاکچین، استفاده از بلاکچین و جمع‌بندی و افق‌پیش‌رو، گام‌های پایانی کتاب مبانی بلاکچین به‌حساب می‌آیند.

گام‌های آموزشی که به آن‌ها اشاره کردیم، این مفهوم را در ذهن خواننده ایجاد می‌کند که بلاکچین، ابرتکنولوژی است. در نتیجه در کنار اینکه از چندین فناوری تشکیل شده، بر روی فناور‌ی‌های دیگر نیز تاثیر می‌گذارد. به گفته‌ی دنیل درشر، بلاکچین توانایی این را دارد که در آینده‌ای نزدیک، تغییرات چشمگیری در ساختار بانکداری دنیا ایجاد کند. در نتیجه مطالعه‌ی‌ کتاب مبانی بلاکچین: مقدمه‌ای غیرفنی در 25 گام، موهبتی ارزشمند برای علاقه‌مندان فعالیت در حوزه‌ی رمزارزها به‌حساب می‌آید.

نشر راه پرداخت انتشار کتاب مبانی بلاکچین را بر عهده گرفته است. این نشر قسمتی از استارتاپ نیلین است که در کنار انتشار کتاب‌های حوزه‌ی مدیریت مالی نوین، ید طولایی در تولید نرم‌‌افزارهای بانکی و ابزارهای پرداخت الکترونیک دارد. سیاوش تفضلی، مدیرعامل این استارتاپ، کتاب مبانی بلاکچین را ترجمه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مبانی بلاکچین: مقدمه‌ای غیرفنی در 25 گام

  • این کتاب دقیقاً همان چیزی است که عنوانش نشان می‌دهد: مبانی بلاک‌چین! (vitoshacademy)
  • این کتاب می‌تواند به عنوان یک کتاب درسی مورد استفاده قرار بگیرد. (Computing Reviews)

کتاب مبانی بلاکچین: مقدمه‌ای غیرفنی در 25 گام برای چه کسانی مناسب است؟

در کتاب مبانی بلاکچین توضیح داده می‌شود که این فناوری در ابتدا برای ارزهای دیجیتال به کار می‌رفت، اما امروزه در بسیاری از صنایع و کاربردهای دیگر نیز استفاده می‌شود. درنتیجه می‌توان گفت مطالعه‌ی کتاب مبانی بلاکچین برای تمامی افرادی که به دنبال استفاده از سازوکارهای نوین در دنیای تجارت الکترونیک می‌گردند، ضرورت دارد. ناگفته پیداست مطالعه‌ی این کتاب برای علاقه‌مندان دنیای رمرزارزها و فعالان اقتصاد نوین نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب مبانی بلاکچین: مقدمه‌ای غیرفنی در 25 گام می‌خوانیم

اثبات مالکیت بر سه پایه استوار است: شناسایی مالک؛ شناسایی دارایی؛ برقراری ارتباط بین مالک و دارایی.
کارت شناسایی، گواهی تولد، گواهینامه رانندگی و همچنین شماره سریال، تاریخ تولید، گواهی تولید، یا شرح دقیق کالا را می‌توان به‌منظور شناسایی صاحبان و اشیا استفاده کرد.

ارتباط میان مالکان و دارایی‌ها را می‌توان در یک دفترکل ثبت کرد که عملاً نقش شاهد در دادگاه را بازی می‌کند. وجود تنها یک دفترکل با خطراتی همراه است، چراکه ممکن است دچار خطا، نابودی یا جعل شود. در چنین شرایطی نمی‌توان دفترکل را به‌عنوان سندی قابل اعتماد برای اثبات دارایی مورد ارجاع قرار داد.

به جای استفاده از یک دفترکل مرکزی، می‌توان از گروهی از دفاتر کل مستقل بهره برد که همگی همه‌ی اطلاعات مالکیت را ثبت می‌کنند. حصول اطمینان از مالکیت واقعی بر اساس اطلاعاتی که اکثریت این دفاتر کل در مورد آن توافق دارند، صورت می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

بخش یک: اصطلاحات و مبانی فنی
گام اول: تفکر در لایه‌ها و جوانب
گام دوم: نظری به نمای کلی
گام سوم: شناخت قابلیت‌ها
بخش دوم: چرا بلاکچین مورد نیاز است؟
گام چهارم: فهم مساله اصلی
گام پنجم: شفاف‌سازی معنی
گام ششم: درک مفهوم مالکیت
گام هفتم: خرج دوباره پول
بخش سوم: بلاکچین چگونه کار می‌کند
گام هشتم: طرح کلی بلاکچین
گام نهم: ثبت مالکیت
گام دهم: هش‌کردن اطلاعات
گام یازدهم: هش‌کردن در دنیای واقعی
گام دوازدهم: شناسایی و حفاظت از حساب‌های کاربری
گام سیزدهم: اعطای مجوز معاملات
گام چهاردهم: ذخیره داده‌های معاملاتی
گام پانزدهم: استفاده از انباره داده‌ها
گام شانزدهم: محافظت از انباره داده‌ها
گام هفدهم: توزیع انباره داده‌ بین گره‌ها
گام هجدهم: تایید و افزودن معاملات
گام نوزدهم: انتخاب یک تاریخچه معاملاتی
گام بیستم: پرداخت برای یکپارچگی
گام بیست‌ویکم: گردهم‌آوری قطعات مجزا
بخش چهارم: محدودیت‌های بلاکچین و چگونگی غلبه بر آن‌ها
گام بیست‌ودوم: مشاهده محدودیت‌ها
گام بیست‌وسوم: نوآفرینی بلاکچین
بخش پنجم: خلاصه و چشم‌انداز
گام بیست‌وچهارم: استفاده از بلاکچین
گام بیست‌وپنجم: جمع‌بندی و افق پیش رو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی بلاکچین: مقدمه‌ای غیرفنی در 25 گام
نویسنده
مترجمسیاوش تفضلی
ناشر چاپیانتشارات راه پرداخت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-622-7702-27-9
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی بلاکچین: مقدمه‌ای غیرفنی در 25 گام

برای دریافت کتاب مبانی بلاکچین: مقدمه‌ای غیرفنی در 25 گام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.