معرفی و دانلود کتاب مبانی رایانش امن

عکس جلد کتاب مبانی رایانش امن
قیمت:
۳۱۰۰۰ ۲۷,۹۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی رایانش امن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی رایانش امن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی رایانش امن

کتاب مبانی رایانش امن نوشته‌ی مادح شکری و فرهاد زمانی، با توجه به اهمیت مبحث امنیت اطلاعات و رایانش امن در حوزه‌ی فناوری اطلاعات، به عنوان منبعی جامع و کاربردی برای خوانندگان طراحی و نگاشته شده است. نویسندگان در این کتاب مطالب کلی و پایه‌ای امنیت اطلاعات و رایانش امن را طرح کرده و با بررسی این مبانی منبعی مناسب در این حوزه پدید آورده‌اند.

درباره‌ی کتاب مبانی رایانش امن

امنیت اطلاعات یکی از حوزه‌های مهم علوم کامپیوتری است که مورد توجه قرار دارد و به پیشرفت‌های بسیاری نیز رسیده است. در این زمینه‌ی علمی‌، فعالان تلاش می‌کنند تا اطلاعات را به صورتی امن ذخیره، تبدیل، پردازش، منتقل و بازیابی کنند و در برابر حمله‌ها و فعالیت‌های غیرمجاز و مزاحم که قصد دسترسی، استفاده، ثبت، افشا یا تغییر و دستکاری اطلاعات را دارند، بایستند. مادح شکری و فرهاد زمانی در کتاب مبانی رایانش امن تلاش کرده‌اند تا مبانی و مباحث کلی این شاخه‌ی علمی را مطرح و بررسی کنند.

کتاب حاضر طبق گفته‌ی مؤلفان طوری طراحی شده است که هم برای دانشجویان رشته‌های مرتبط، خصوصاً کامپیوتر و فناوری اطلاعات مناسب باشد و هم منبعی عمومی برای کسانی باشد که نیاز به کتابی جامع و کاربردی در این حوزه دارند.

نویسندگان، کتاب را در چهار فصل کلی بخش‌بندی کرده‌اند. در فصل اول مسائل مقدماتی رایانش امن به مخاطبان عرضه خواهد شد. در این فصل پس از معرفی اهداف امنیتی، خواننده با حملاتی که اهداف امنیتی را تهدید می‌کنند آشنا می‌‌شود. سپس حملات فعال و غیرفعال به او معرفی شده و سرویس‌ها و مکانیزم‌های امنیتی تعریف می‌شوند و ارتباطشان با اهداف امنیتی مورد بحث قرار می‌گیرند. هم‌چنین در این فصل انواع بدافزارها مانند ویروس، تروجان، کرم و ... معرفی می‌شوند.

فصل دوم به مبحث رمزنگاری و اصول آن اختصاص دارد. در این فصل رمزنگاری‌های متقارن و نامتقارن معرفی و سیستم‌ها، الگوریتم‌ها و مسائل مربوط به رمزنگاری بیان می‌شود. فصل سوم موضوع پنهان‌نگاری را بررسی می‌کند. تاریخچه‌ی پنهان‌نگاری، شیوه‌ها، حملات، کاربردها و مسائل دیگری درباره‌ی پنهان‌نگاری در این فصل به مخاطبان ارائه می‌شود. عنوان فصل چهارم کدینگ است. در این فصل انواع کدینگ، خطاهای کدینگ و شیوه‌ی تشخیص آن‌ها و تفاوت‌ها و شباهت‌های کدینگ با رمزنگاری بررسی و مطرح می‌شود.

چنانکه گفته شد، در کتاب مبانی یارانش امن نوشته‌ی مادح شکری و فرهاد زمانی، مفاهیم پایه‌ی رایانش امن و امنیت اطلاعات مطرح می‌شود، سپس نویسندگان مفاهیم رمزنگاری، پنهان‌نگاری و کدینگ را به طور مجزا توضیح داده و مسائل مربوط به این عناوین را تبیین می‌کنند.

هدف از شیوه‌ی سرفصل‌گذاری در این کتاب، بیان این موضوع بوده است که مفاهیم رمزنگاری، پنهان‌نگاری و کدینگ، سه مفهوم متفاوت هستند. زیرا برخی به اشتباه، این سه مفهوم را به جای یکدیگر استفاده می‌کنند. درک این تفاوت، موجب دقت در به کاربردن اصطلاحات و فهم درست این مفاهیم خواهد شد.

کتاب مبانی رایانش امن نوشته‌ی مادح شکری و فرهاد زمانی به همت مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به انتشار رسیده است.

کتاب مبانی رایانش امن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته‌های مرتبط، خصوصاً علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات و دیگر علاقه‌مندان حوزه‌ی رایانش امن و امنیت اطلاعات مناسب و کاربردی است.

در بخشی از کتاب مبانی رایانش امن می‌خوانیم

مسلماً بهترین کاربرد شناخته‌شده از رمزنگاری کوانتومی، توزیع کلید کوانتومی است. توزیع کلید کوانتومی فرآیند استفاده از تبادل کوانتومی را برای ایجاد یک کلید مشترک میان دو نفر (آلیس و باب) بدون آنکه نفر سوم (ایو) هیچ اطلاعی از کلید به دست آورد را توصیف می‌کند (حتی درصورتی‌که بتواند تمام مکالمات بین این دو نفر را شنود نماید). برای رسیدن به این هدف آلیس قبل از فرستادن اطلاعات به باب آن‌ها را به بیت‌های کوانتومی (QBit) تبدیل می‌کند. در این حالت اگر ایو تلاش کند این بیت‌ها را بخواند، پیغام‌ها مخدوش شده و آلیس و باب متوجه مداخله وی می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌‌‌ای بر رایانش امن
فصل دوم: رمزنگاری
فصل سوم: پنهان‌نگاری
فصل چهارم: کدینگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی رایانش امن
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات209
زبانفارسی
شابک978-600-124-757-6
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت، کتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک
۳۱۰۰۰ ۲۷,۹۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی رایانش امن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی رایانش امن

برای دریافت کتاب مبانی رایانش امن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.