معرفی و دانلود کتاب مبانی قلب و عروق: آناتومیک - فیزیولوژیک - بالینی

عکس جلد کتاب مبانی قلب و عروق: آناتومیک - فیزیولوژیک - بالینی
قیمت:
۱۱۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی قلب و عروق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی قلب و عروق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی قلب و عروق: آناتومیک - فیزیولوژیک - بالینی

کتاب مبانی قلب و عروق، اطلاعاتی برای شناخت مبانی مقدماتی آناتومیک، فیزیولوژیک و بالینی قلب را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. عبدالحمید ذکایی و سارا کربلایی‌فر، نویسنده‌‌های کتاب، در کنار روش‌هایی برای شناخت ساختار قلب و علمکرد دستگاه قلب و عروق، مطالبی را برای پیش‌گیری و درمان بیماری‌های عروقی در این اثر مطرح‌ کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب مبانی قلب و عروق

کتاب مبانی قلب و عروق، خواننده را با جدیدترین اطلاعات پزشکیِ قلب آشنا می‌کند. عبدالحمید ذکایی و سارا کربلایی‌فر، نویسنده‌های کتاب، اطلاعاتی تمام‌و‌کمال درباره‌ی کارکرد قلب و ساختار آن در اختیار مخاطب قرار داده‌اند. کتاب حاضر با مقدمه‌ای درباره‌ی ساختار و عملکرد قلب آغاز می‌شود. با مطالعه‌ی فصل نخست کتاب با ساختمان دیواره‌ قلب، عروق کرونر و مفاهیم فیزیولوژیایی قلب آشنا می‌شوید. نویسنده‌ها در فصل دوم کتاب به توضیحِ تکامل جنینی قلب پرداخته‌اند. تکامل طبیعی سیستم قلبی عروق، تکامل لوله قلبی و تشکیل دریچه‌های قلبی، به‌عنوان اطلاعات فصل دوم کتاب شناخته می‌شود. در فصل سوم کتاب مبانی قلب و عروق به حفره‌ها و دریچه‌های قلبی پرداخته شده‌است. در این قسمت، مفاهیمی درباره‌ی بطن‌ها، دهلیزها، دریچه‌های قلب و نقش آن‌ها در عملکرد صحیح جریان خون و وظیفه‌ی دریچه‌های قلب پیش روی خواننده قرار می‌گیرد. چهارمین فصل کتاب به عصب‌رسانی و انقباض عضله‌ی قلبی اختصاص دارد. ویژگی‌های عضله‌ی قلبی، عملکرد تخصصی عضله قلبی، تشریح فیزیولوژیک عضله قلبی و پتانسیل‌های عمل در عضله قلبی، اطلاعاتی است که در فصل چهارم به آن‌ها پرداخته شده‌است. سرعت هدایت سینگال در عضله قلبی، مرحله تحریک ناپذیری عضله قلبی، رابطه تحریک - انقباض، انقباض عضله قلبی، شبکه سارکوپلاسمی و مکانیسم‌های مولکولی شل‌شدن عضله صاف و قلبی را نیز به اطلاعات چهارمین فصل کتاب مبانی قلب و عروق اضافه کنید.

نویسنده‌های کتاب مبانی قلب و عروق در فصل پنجمِ این کتاب به هایپرتروفی قلبی پرداخته‌اند. با مطالعه‌ی این قسمت در جریان اختلا‌فات ساختاری و مولکوری هایپروتروفی فیزیولوژیک و پاتولوژیک قرار می‌گیرید. مسیرهای پیام‌رسانی در توسعه‌ هایپرتروفی و فیزیولوژیک و پاتولوژیک قلبی در کنار اطلاعاتی درباره‌ی قلب ورزشکاران در فصل پنجم کتاب مبانی قلب و عروق جای گرفته‌است. مطالب این کتاب با الکتروکاردیوگرام قلبی در فصل ششم ادامه پیدا می‌کند. تفسیر نوار قلب، یکی از مهم‌ترین مفاهیم این فصل به‌حساب می‌آید. در فصل هفتم کتاب به توضیحِ مفهوم ریتم قلبی می‌رسیم. در این فصل با فرکانس قلب، ضربان‌ساز، سیستم‌ هدایت الکتریکی قلب،‌ پیس‌میکر طبیعی و پیس‌میکر مصنوعی آشنا می‌شوید.

عبدالحمید ذکایی و سارا کربلایی‌فر در فصل هشتم کتاب مبانی قلب و عروق به هورمون‌های قلبی پرداخته‌اند. آنزیم‌های قلبی، نهمین فصل این کتاب را تشکیل می‌دهد. در فصل دهم به عروق خونی می‌رسیم. با مطالعه‌ای این فصل با تامین خون قلب، مسیرهای گردش خون، سرخرگ آئورت، انواع رگ‌های خونی و بافت‌ آن‌ها، آندولتیوم، تون عروق، آناتومی دیواره‌ی عروق، مواد ترشح‌شده توسط آندولتیوم و تنگ‌کننده‌های عروقی را می‌توان از اطلاعات فصل دهم کتاب مبانی قلب و عروق دانست. آنژیوژنز، مفهومی است که در یازدهمین فصل کتاب توضیح داده شده‌است. نویسنده‌های این اثر در فصل دوازدهم به بیماری‌های شایع قلبی پرداخته‌اند. در این قسمت با نارسایی قلب، آنفاکتوس میوکارد یا سکته‌ی قلبی، درد قلبی، ایست قلبی و تنفسی، آریتمی، مرگ ناگهانی و دیگر بیماری‌های قلبی آشنا می‌شوید.

چهاردهمین فصل کتاب مبانی قلب و عروق به مرگ ناگهانی در ورزشکاران اختصاص داده شده‌است. اطلاعات این کتاب با فصل چهاردهم درباره‌ی روش‌های تشخیص و ارزیابی سلامت قلب به پایان می‌رسد. نویسنده‌های کتاب در این فصل به توضیح نوار قلب، تست ورزش، اسکن قلب، اکوی قلب، آنژیوگرافی، شمارش نبض و اندازه‌گیری فشار خون پرداخته‌اند. مطالب کتاب مبانی قلب و عروق با فهرست منابع به پایان می‌رسد. اطلاعات کتاب مبانی قلب و عروق در کنار متن با تصاویر و جدول‌هایی آموزنده همراه شده‌است.

انتشارت حتمی، وظیفه‌ی چاپ و نشر این کتاب را بر عهده گرفته‌است.

کتاب مبانی قلب و عروق برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های پزشکیِ قلب و عروق، مخاطب اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی کتاب مبانی قلب و عروق برای متخصصانی که نیاز به یادآوری اطلاعات قلبی عروقی دارند نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب مبانی قلب و عروق: آناتومیک - فیزیولوژیک - بالینی می‌خوانیم

پرفشاری اولیه (اساسی) شایع‌ترین نوع پرفشاری خون است که 90 تا 95 درصد از کل موارد پرفشاری خون را شامل می‌شود. تقریبا در تمام جوامع معاصر، فشار خون با افزایش سن بالا می‌رود و خطر ابتلا به پرفشاری خون در سنین بالاتر قابل توجه است. پرفشاری خون ناشی از فعل و انفعال پیچیده بین ژن‌ها و عوامل محیطی است. ژن‌های معمولی بیشماری با اثرات ناچیز بر فشار خون و همچنین برخی ژن‌های نادر با اثرات شدید بر فشار خون شناسایی شده‌اند، اما اساس ژنتیکی پرفشاری خون هنوز به قدر کافی درک نشده است. عوامل محیطی متعددی بر فشار خون تاثیر می‌گذارند. عواملی از قبیل کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی، افزایش مصرف میوه و فرآورده‌های کم چرب (روش‌های تغذیه‌ای جهت توقف پرفشاری خون،) ورزش، کاهش وزن و کاهش مصرف الکل نیز می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. نقش احتمالی عوامل دیگر نظیر استرس، مصرف کافئین و کمبود ویتامین D چندان روشن نیست. اینطور تصور می‌شود که مقاومت انسولینی که در افراد چاق شایع بوده و جزئی از سندرم ایکس (یا سندرم متابولیک) می‌باشد نیز در ایجاد پرفشاری خون نقش دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: ساختار و عملکرد قلب
فصل دوم: تکامل جنینی قلب
فصل سوم: حفرات و دریچه‌های قلب
فصل چهارم: عصب‌رسانی و انقباض عضله قلبی
فصل پنجم: هایپرتروفی قلبی
فصل ششم: الکتروکاردیوگرام قلبی
فصل هفتم: ریتم قلبی
فصل هشتم: هورمون‌های قلبی
فصل نهم: آنزیم‌های قلبی
فصل دهم: عروق خونی
فصل یازدهم: آنژیوژنز
فصل دوازدهم: بیماری‌های شایع قلبی
فصل سیزدهم: مرگ ناگهانی در ورزشکاران
فصل چهاردهم: روش‌های تشخیص و ارزیابی سلامت قلبی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی قلب و عروق: آناتومیک - فیزیولوژیک - بالینی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات217
زبانفارسی
شابک978-600-355-118-3
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی قلب و عروق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی قلب و عروق

برای دریافت کتاب مبانی قلب و عروق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.