معرفی و دانلود کتاب غدد، ترشحات هورمونی و کنترل هورمونی اشتها

برای دانلود قانونی کتاب غدد، ترشحات هورمونی و کنترل هورمونی اشتها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غدد، ترشحات هورمونی و کنترل هورمونی اشتها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غدد، ترشحات هورمونی و کنترل هورمونی اشتها

گرسنگی و اشتهای زیاد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در طول زندگی هستند. مهران قهرمانی، سارا کربلایی ‌فر و ناهید محمدی جاوید در کتاب غدد، ترشحات هورمونی و کنترل هورمونی اشتها به‌طور کامل به این موضوع پرداخته‌اند و آناتومی بدن انسان و فعالیت غدد و هورمون‌ها را بر میزان اشتها بررسی می‌کنند. آن‌ها در جهت مطالعات حوزه‌ی هورمون‌ها و تنظیم اشتها، گام مهمی برداشته‌اند و سعی دارند در این کتاب با استفاده از جدیدترین تحقیقات علمی، هورمون‌های مؤثر بر کنترل اشتها را شناسایی و نتایج به‌دست آمده را به مخاطبان ارائه کنند.

درباره کتاب غدد، ترشحات هورمونی و کنترل هورمونی اشتها

آیا تابه‌حال این سؤال برایتان پیش آمده است که چرا احساس گرسنگی می‌کنید و چگونه سیر می‌شوید؟ چرا بعضی‌‌وقت‌ها اشتهایتان به‌طرزی باورنکردنی زیاد می‌شود و گاهی اوقات هیچ میل و رغبتی به غذا و خوراکی ندارید؟ افرادی که دچار پرخوری یا کم‌خوری عصبی هستند، بیشتر از دیگران این سوالات را می‌پرسند. هم‌چنین کسانی که رژیم می‌گیرند، دوست دارند بدانند چگونه می‌توانند اشتهای خود را کنترل کنند. اگر شما هم جز این دسته از افراد قرار می‌گیریدُ بهتر است با دانستنی‌های علمی کتاب غدد، ترشحات هورمونی و کنترل هورمونی اشتها آشنا شوید و با کمک نکاتی که در آن بیان می‌شود،‌ سلامت جسمی‌تان را تضمین کنید.

شناخت سازوکار سیستم کنترل اشتها کمی دشوار است. عوامل زیادی مانند عوامل عصبی، مواد مغذی خاص، ژنتیک، ‌جامعه و محیط و همچنین هورمون‌های ترشحی بدن نقش بسزایی در کنترل اشتها دارند اما متاسفانه دانشمندان کمتر روی تأثیر هورمون‌ها و شبه‌هورمون‌ها در تنظیم اشتها تحقیق کرده‌اند. مهران قهرمانی، سارا کربلایی‌فر و ناهید محمدی جاوید با تالیف کتاب غدد، ترشحات هورمونی و کنترل هورمونی اشتها قدم بزرگی در این زمینه برداشته‌اند و جای خالی منبعی علمی در این باره را پر کرده‌اند.

کتاب در دو بخش و چندین فصل تالیف شده است. بخش ابتدایی این کتاب، به بحث هورمون‌شناسی اختصاص دارد. خواننده در نیمه‌ی اول کتاب با انواع هورمون‌ها و تأثیر آن‌ها بر اشتهای فرد آشنا می‌شود. در بخش دوم تنظیم هورمونی اشتها مورد بررسی قرار می‌گیرد. مهم‌ترین قسمت این بخش تنظیم کوتاه‌مدت و درازمدت تغذیه است و برای افرادی نوشته شده که به رژیم‌های غذایی علاقه دارند. از نکات جالبی که در کتاب به آن اشاره می‌شود این است که احتمال دارد فعالیت بدنی در شرایطی اشتها را کم کند. در این صورت با یک تیر دو نشان می‌زنید و لاغر شدن راحت خواهد شد. زبان کتاب غدد، ترشحات هورمونی و کنترل هورمونی اشتها علمی است و برای درک بهتر مطلب از تصاویر و جدول‌های متعددی در آن استفاده شده. با خواندن این کتاب ضمن کسب اطلاعات کامل درباره‌ی غدد و شکل کار هورمون‌ها و تاثیر آن‌ها بر احساس گرسنگی و میزان اشتها،‌ می‌توانید یک سبک زندگی و تغذیه‌ای سالم را نیز پیش بگیرید.

انتشارات حتمی کتاب نام‌برده را منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب غدد، ترشحات هورمونی و کنترل هورمونی اشتها برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب غدد، ترشحات هورمونی و کنترل‌های هورمونی برای افرادی که قصد دارند رژیم غذایی خود را آغاز کنند و به دنبال یک کتاب علمی می‌گردند، مناسب است. همچنین متخصصان تغذیه با مطالعه‌ی این کتاب، راهکارهای بهتری را به مراجعان خود خواهند داد.

با نویسندگان کتاب غدد، ترشحات هورمونی و کنترل هورمونی اشتها بیشتر آشنا شویم

ناهید محمدی جاوید دکتری فیزیولوژی ورزش دارد و هم‌اکنون پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است. او در سال 1375 مدرک کارشناسی پرستاری خود را دریافت کرد و در بیمارستان‌ امام خمینی و امام علی (ع) استان کرمانشاه، نزدیک به 17 سال به‌عنوان پرستار خدمت کرد. انتشارات حتمی کتاب دیگر او را با نام «سازگاری‌های قلبی عروقی با تمرین» چاپ کرده است.

مهران قهرمانی استادیار گروه فیزیولوژی دانشگاه آزاد استان کرمانشاه است و پژوهش‌های بسیاری را با همکاری سارا کربلایی‌فر انجام داده است. سارا کربلایی‌فر متولد 1359 یکی از ویراستاران علمی انتشارات حتمی به حساب می‌آید که در تولید بسیاری از کتاب‌های این انتشارات سهم بسزایی داشته است. او در مقطع دکتری فیزیولوژی ورزشی دانشگاه تهران تحصیل کرده و مقالات علمی زیادی را در نشریات معتبر به چاپ رسانده است. از دیگر کتاب‌های سارا کربلایی‌فر و مهران قهرمانی که انتشارات حتمی آن‌ها را منتشر کرده می‌توان به کتاب‌های «مبانی قلب و عروق»، «تربیت‌بدنی و ورزش»، «فیزیولوزی ورزشی دستگاه ایمنی عصبی هورمونی»، «تربیت بدنی عمومی 1 و 2»، «تربیت‌بدنی عمومی» و «فیزیولوژی ورزشی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب غدد، ترشحات هورمونی و کنترل هورمونی اشتها می‌خوانیم

گرسنگی مبنای ارگانیک داشته و نشان‌دهنده‌ی احتیاج بدن به غذا است. این احتیاج می‌تواند در بدن به‌صورت انقباضات معده‌ی خالی خود را نمایان سازد و بنابراین می‌توان گفت که گرسنگی یک تظاهر شیمیایی – فیزیکی است. کنترل تغذیه توسط یک یا چند مرکز موجود در سیستم اعصاب مرکزی صورت می‌گیرد که تحت عنوان نقش هیپوتالاموس و مراکز فوقانی مغز مورد توجه است. اشتها بر عکس گرسنگی یک پدیده‌ی ارگانیک است و یک عامل روانی محسوب می‌گردد. بدین معنی که اشتها پدیده‌ای است که ربطی به کمبود مواد غذایی و یا ماده‌ی به‌خصوصی نداشته، ولی اغلب همراه با گرسنگی بوده و گاهی نیز مجزا از آن و به‌تنهایی وجود دارد. به‌طور کلی می‌توان گفت که گرسنگی پدیده‌ای ذاتی بوده ولی اشتها اکتسابی و یاد گرفتنی است. یک نوزاد گرسنگی را احساس می‌نماید ولی اشتها برای وی نامفهوم است. معمولاً گرسنگی موجب برانگیختن اشتها می‌گردد و هر عاملی که موجب افزایش گرسنگی گردد می‌تواند موجب افزایش اشتها نیز شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش І (هورمون‌شناسی)
فصل اول (غدد و ترشحات هورمونی)
حفظ هومئوستاز
انواع غدد‌
فصل دوم (هورمون‌ها، ساخت، ترشح و عملکرد)
هورمون
انواع هورمون
اعمال هورمون‌ها
ساخت و ترشح هورمون‌ها
فیدبک منفی
غلظت خونی
تنظیم ترشح
سنتز هورمون‌ها و ذخیره ‌آن‌ها
انتقال هورمون‌ها در بدن
طول عمر هورمون‌ها
سرعت ترشح ‌آن‌هورمون‌ها
مکانیسم عمل هورمون‌ها
فصل سوم (گیرنده‌های هورمونی)
انواع گیرنده‌های هورمونی
مکانیسم‌های پیک ثانویه‌ی واسطه‌ی پاسخ‌های هورمونی
گیرنده‌های سطحی
گیرنده‌های داخل سلولی‌
فصل چهارم (هورمون‌های کلاسیک)
هورمون‌های استروییدی
هورمون‌های پپتیدی
هورمون‌های آمینی
هورمون‌های پروستانوییدی
فصل پنجم (شبه هورمون‌های (هورمون‌های جدید) مؤثر بر اشتها)
لپتین
گرلین
کوله‌سیستوکینین
نسفاتین
ویسفاتین
ابستاتین
ملاتونین
اگزینتومدولین
بخش ІІ (تنظیم هورمونی اشتها)
فصل ششم (مکانیزم‌های تنظیم اشتها)
مکانیسم ‌اشتها و گرسنگی
کنترل میزان اشتها
مراکز عصبی برای تنظیم ورود غذا
نقش مراکز نورونی هیپوتالاموس در کنترل میزان خوردن
نقش پیام‌های محیطی در کنترل میزان خوردن
نورون‌ها و نوروترانسمیترهای هیپوتالاموس که غذا خوردن را تحریک یا مهار می‌‌کنند
نوروترانسمیترها و هورمون‌‌هایی که روی مراکز تغذیه و سیری در هیپوتالاموس تأثیر دارند
تعاملات نورون‌ها در کنترل اشتها
مراکز عصبی مؤثر بر روند مکانیکی تغذیه
تنظیم کوتاه‌مدت و دراز مدت تغذیه
تنظیم میان‌مدت و درازمدت خوردن غذا
اثر غلظت‌های خونی گلوکز، اسیدهای آمینه‌ و لیپیدها روی گرسنگی و تغذیه
دمای بدن و مقدار خوردن غذا
سیگنال‌های فیدبکی از بافت چربی
اهمیت دارا بودن سیستم‌های تنظیم درازمدت و کوتاه مدت برای تغذیه
مدل عصبی هورمونی تنظیم انرژی‌
فصل هفتم (نقش برخی هورمون‌های کلاسیک و شبه هورمون‌ها در کنترل اشتها)
لپتین
گرلین
کوله‌سیستوکینین
انسولین
نسفاتین
ویسفاتین
ابستاتین
ملاتونین
اگزینتومدولین
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غدد، ترشحات هورمونی و کنترل هورمونی اشتها
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات146
زبانفارسی
شابک978-600-355-117-6
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب غدد، ترشحات هورمونی و کنترل هورمونی اشتها

برای دریافت کتاب غدد، ترشحات هورمونی و کنترل هورمونی اشتها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.