معرفی و دانلود کتاب متاورس: مقدمه‌ای بر دنیای شگفت انگیز متاورس

عکس جلد کتاب متاورس: مقدمه‌ای بر دنیای شگفت انگیز متاورس
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب متاورس: مقدمه‌ای بر دنیای شگفت انگیز متاورس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب متاورس: مقدمه‌ای بر دنیای شگفت انگیز متاورس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب متاورس: مقدمه‌ای بر دنیای شگفت انگیز متاورس

کتاب متاورس: مقدمه‌ای بر دنیای شگفت انگیز متاورس نوشته‌ی جان راسل، این تکنولوژی نوظهور را تعریف می‌کند و ماهیت و کارکردهای آن را توضیح می‌دهد. این کتاب که برای مبتدیان نوشته شده، از ارتباط متاورس با فناوری‌هایی همچون واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی می‌گوید، نحوه‌ی سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ملک‌های مجازی در این دنیا را شرح می‌دهد و پنج پروژه‌ی رمزارزی برتر را در آن معرفی می‌کند.

درباره‌ی کتاب متاورس: مقدمه‌ای بر دنیای شگفت انگیز متاورس

پس از تغییر نام فیسبوک به متا و بیانیه‌ای که مارک زاکربرگ دراین‌باره ارائه داد، کلمه‌ای جدید وارد واژگان عمومی شد: متاورس. بسیاری از مردم اولین‌بار بود که با این اصطلاح تکنولوژیک آشنا می‌شدند و درک چندانی از منظور زاکربرگ و ماهیت آن نداشتند. خیلی ساده، متاورس قرار بود ترکیبی از واقعیت فیزیک و مجازی باشد و یک دنیای دیجیتالی بر بستر واقعیت بسازد. اما این محصول قرار بود چطور کار کند؟ توضیح زیادی دراین‌باره وجود نداشت. به نظر می‌آمد این بیشتر یک ایده‌ی جاه‌طلبانه و بزرگ است. ایده‌ی متاورس از یک رمان علمی تخیلی آمده بود که در دهه‌ی 1990 منتشرشده بود! در آن رمان، شخصیت‌ها در دنیایی مجازی زندگی می‌کردند. درواقع از زندگی واقعی به قالب آواتار می‌رفتند و در این دنیای مجازی قصه را پیش می‌بردند. آن سال‌ها این ایده خیلی خیالی و دور به نظر می‌رسید. اما با بیشتر شدن سرعت اینترنت، ابداع فناوری واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی حالا دیگر نزدیک و در دسترس به نظر می‌آید. چهره‌هایی مثل زاکربرگ با اتکا بر همین فناوری‌های جدید است که می‌خواهند ایده‌ی متاورس را گسترش دهند.

معرفی و دانلود کتاب متاورس: مقدمه‌ای بر دنیای شگفت انگیز متاورس

جان راسل (John Russel) در کتاب متاورس: مقدمه‌ای بر دنیای شگفت انگیز متاورس (Metaverse for Beginners) می‌کوشد این فناوری عجیب و مبهم را توضیح دهد و مخاطب را با مبانی آن آشنا کند. گرچه هنوز تعریف دقیق و استانداردی از آن ارائه نشده، ولی کتاب سعی می‌کند همه‌ی ایده‌هایی را که دراین‌باره مطرح هستند، ارائه دهد. همین‌طور از این می‌گوید که متاورس چطور کار می‌کند و قرار است چه هدفی را دنبال کند.

در یکی از بازی‌های معروف پلی‌استیشن 3، شخصیت اصلی کارآگاهی بود که عینکی مخصوص داشت. او وقتی این عینک را به چشم می‌زد می‌توانست وارد دنیای مجازی خود شود. این وسیله قابلیت‌های زیادی به او می‌داد و کمکش می‌کرد در مسیر پرونده‌ها پیش برود. متاورس تا حد زیادی به همین ایده شبیه است. ویدئویی که شرکت ادوبی کمی پیش منتشر کرده بود هم شبیه به همین بود. زنی پس از بیدار شدن از خواب عینک ویژه‌اش را به چشم می‌زد و این‌چنین واقعیت فیزیکی و مجازی در هم می‌آمیخت؛ عینک برایش مسیریابی می‌کرد، اجاق‌گاز را روشن و کنترل می‌کرد، تقویم و قرارها را به او نشان می‌داد، یا حتی به کمک آن در جلسات می‌توانست نقشه‌ی سه‌بعدی پروژه‌هایش را ببیند. اگر این ایده محقق شود باید گفت متاورس عملاً مرحله‌ی بعدی اینترنت است. بیهوده نبوده که برخی آن را جایگزین اینترنت امروزی می‌دانند. متاورس درواقع بر بستر اینترنت پرسرعت نسل 5 و 6 اتفاق می‌افتد. اما در اینجا فقط اینترنت مطرح نیست؛ به فناوری‌هایی پیشرفته، رایانش‌های کوانتومی و پردازنده‌های بسیار قوی و البته تکنولوژی هوش مصنوعی هم احتیاج است. در حقیقت همه‌ی این‌ها قرار است در همان عینک‌های ویژه جمع شوند. جان راسل در کتاب متاورس: مقدمه‌ای بر دنیای شگفت انگیز متاورس، ارتباط این فناوری با AR، VR و هوش مصنوعی را توضیح می‌دهد و از تأثیر آن‌ها بر یکدیگر می‌گوید. همین‌طور در مورد ساخت موسیقی و بازی کردن در دنیای متاورس صحبت می‌کند و قوانین مرتبط با آن‌ها را شرح می‌دهد.

یکی از ویژگی‌هایی که خیلی زود در متاورس مطرح شد، امکان سرمایه‌گذاری در آن بود. اگر این واقعاً یک جهان است و قرار است در آن زندگی کنیم، آیا می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد و به سود رسید؟ مثلاً می‌توانیم ملکی مجازی در آن بخریم یا بفروشیم؟ به نظر با سرعت رشد متاورس و فراگیر شدن آن، باید این مسأله را هم جدی گرفت و در موردش بحث کرد. اما این معامله صرفاً محدود به زمین‌های مجازی نیست، بلکه در مورد پروژه‌های دیگری مثل خرید رمزارز و کسب درآمد از بازی‌های آنلاین هم مطرح می‌شود.

جان راسل در کتاب متاورس: مقدمه‌ای بر دنیای شگفت انگیز متاورس از پنج پروژه‌ی مهم و برتر دنیای متاورس می‌گوید که اساسشان بر رمزارزهاست. یعنی اقتصاد آن‌ها با کوین‌ها تعریف می‌شود. راسل این پروژه‌ها را به‌تفصیل توضیح می‌دهد، در مورد نحوه‌ی خرید توکن هر یک از آن‌ها صحبت کرده و میزان ریسکشان را محاسبه می‌کند. او به این شکل به مبتدیان کمک می‌کند با مفهوم سرمایه‌گذاری رمزارزی در متاورس آشنا شده و با دانش و اطمینان بیشتری به آن وارد شوند.

کتاب متاورس: مقدمه‌ای بر دنیای شگفت انگیز متاورس را کمیل علی تقوی برای انتشارات راه پرداخت ترجمه کرده است.

کتاب متاورس: مقدمه‌ای بر دنیای شگفت انگیز متاورس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به موضوع متاورس و سرمایه‌گذاری در آن علاقه دارید، این کتاب می‌تواند منبع مفیدی برایتان باشد.

در بخشی از کتاب متاورس: مقدمه‌ای بر دنیای شگفت انگیز متاورس می‌خوانیم

استار اطلس، «بازی نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره‌ای» است که بر مالکیت گیمر و کسب درآمد از طریق بازی تأکید دارد. این بازی جزء بازی‌های استراتژی کلان (Grand Strategy Game) و دارای «دنیای آزاد» (Open World) است که با فراهم‌کردن امکان کاوش در فضای کهکشانی، جهانی به موازات جهان واقعی دارد. گیمرها فضاپیماها را هدایت می‌کنند و بر سر منابع محدود، در برابر سایر گیمرها می‌جنگند و تجارت می‌کنند. این شرکت می‌خواهد با استفاده از بلاکچین «سولانا» (Solana)، یک بازی درجه‌یک (AAA) بسازد. بلاکچین سولانا می‌تواند بیش از 50 هزار تراکنش را در ثانیه پردازش کند. این امر برای حجم زیاد تراکنش‌های درون بازی بسیار مهم است، چون در هنگام بازی، گیمرها استخراج می‌کنند و کاوش می‌کنند، مالیات می‌پردازند و دارایی‌هایشان را مبادله می‌کنند که بلاکچین سولانا همه‌ اینها را پشتیبانی می‌کند.

این بازی در بالاترین سطح جاه‌طلبی خود می‌خواهد: یک «بازی نقش‌آفرینی» (RPG) تخیلی-فضایی و دارای اقتصاد واقعی و دارایی‌های NFT باشد. یک بازی در دسته بازی‌های «استراتژی کلان» و شامل سیاست، مسیرهای تجاری، و قلمرو اقتصادی سودآور باشد. یک «اقتصاد مجازی» بیست‌وچهار ساعته باشد که کاربران آن می‌توانند همزمان جمع شوند تا معامله کنند، قرارداد ببندند و در نبردها شرکت کنند.

علاوه بر این، بخش قابل‌توجهی از جذابیت استار اطلس این است که گیمرها احساس می‌کنند مالک بازی‌اند و در عین حال می‌توانند از مهارت‌ها، اشتیاق و تلاش خود کسب درآمد کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: متاورس درمورد چیست؟
متاورس چگونه عمل خواهد کرد؟
فصل دوم: متاورس و واقعیت مجازی
دنیای مجازی مشترکی در متاورس وجود دارد
آیا قرار است متاورس جایگزین اینترنت شود؟
فصل سوم: متاورس و صنعت بازی
آیا توکن‌های NFT واقعاً می‌توانند امکان انتقال دارایی‌های درون بازی‌ها را فراهم کنند؟
بازی‌های متاورسی و قوانین
فصل چهارم: متاورس و موسیقی
آیا متاورس، برای موسیقی، منبع فرصت است یا منشأ خطر؟
پیامدهای قانونی موسیقی در حال پخش در متاورس چیست؟
چه کسی مسئول صدور مجوزهاست؟
ساخت موسیقی در متاورس
فصل پنجم: متاورس و هوش مصنوعی
رویکرد اتحادیه اروپا به هوش مصنوعی و متاورس
چه کسانی مشمول این قانون پیشنهادی خواهند شد؟
گام بعدی چه خواهد بود؟
فصل ششم: نحوه سرمایه‌گذاری در متاورس
استراتژی‌های سرمایه‌گذاری چیست؟
دستورالعمل‌های سرمایه‌گذاری برای مبتدیان
مزایای استراتژی‌های سرمایه‌گذاری
محدودیت‌های استراتژی‌های سرمایه‌گذاری
فصل هفتم: متاورس و املاک مجازی
زمین در متاورس
بهترین راه برای خرید زمین مجازی چیست؟
احتیاط درباره خرید زمین مجازی در متاورس
فصل هشتم: پنج پروژه رمزارزی برتر درمتاورس
1. سندباکس
تاریخچه توکن شرکت سندباکس
نحوه خرید توکن سند
خرید قطعه زمینی مجازی در سندباکس چه منفعتی دارد؟
نحوه خرید زمین مجازی در سندباکس
چگونه خرید زمین مجازی در سندباکس شما را ثروتمند می‌کند؟
فروش لَند (زمین مجازی) در سندباکس
قیمت خرید لَند در سندباکس چقدر است؟
آیا ریسکی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد؟
2. دیسنترالند (توکن مانا)
چه چیزهایی را می‌توانید در بازار دیسنترالند بخرید؟
چگونه در دیسنترالند زمین مجازی بخریم؟
استیت در دیسنترالند به چه معناست؟
قطعه زمین در دیسنترالند دقیقاً چیست؟
در دیسنترالند اقلام موردنیاز را از کجا بخریم؟
نحوه خرید توکن‌های مانا
قیمت زمین مجازی در دیسنترالند
آیا املاک مجازی دیسنترالند ارزش سرمایه‌گذاری دارند؟
3. استار اطلس
ویژگی‌های اصلی
توکن‌های استار اطلس
آینده استار اطلس
نقشه راه استار اطلس
4. ایلوویوم
ایلوویوم از چه فرمت‌های رسانه‌ای پشتیبانی می‌کند؟
موضوع بازی ایلوویوم چیست؟
ایلوویال چیست و چگونه کار می‌کند؟
جنگ در ایلوویوم چگونه است؟
ایلوویوم در مقابل پوکمون
منابعی که از استخراج زمین سیاره به دست می‌آیند
چه نوع حالت‌هایی در بازی وجود دارند؟
شارد چیست؟
چه کسی ایلوویوم را توسعه می‌دهد؟
چگونه در ایلوویوم درآمد کسب کنیم؟
اقتصاد توکن ایلوویوم
سیستم توزیع ایلوویوم
5. یوفو
نحوه ذخیره توکن یوفو
آیا خرید توکن یوفو سرمایه‌گذاری خوبی است؟
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب متاورس: مقدمه‌ای بر دنیای شگفت انگیز متاورس
نویسنده
مترجمکمیل علی تقوی
ناشر چاپیانتشارات راه پرداخت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات111
زبانفارسی
شابک978-622-7702-21-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس، کتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب متاورس: مقدمه‌ای بر دنیای شگفت انگیز متاورس

arman
۱۴۰۲/۱۲/۱
کتاب خیلی تخصصیه به نظرم. و برای من که اسم متاورس به گوشم خورده بود و کنجکاو بودم که ببینم چی هست و چه طور میشه شناختش سنگین بود. بیشتر مناسب گیمر‌ها و کسانی که دستی بر کار دارند و میخوان با متودهای جدید آشنا بشن
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب متاورس: مقدمه‌ای بر دنیای شگفت انگیز متاورس

برای دریافت کتاب متاورس: مقدمه‌ای بر دنیای شگفت انگیز متاورس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.