معرفی و دانلود کتاب متخصص جاوا

عکس جلد کتاب متخصص جاوا
قیمت:
۵۱۰۰۰ ۴۵,۹۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب متخصص جاوا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب متخصص جاوا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب متخصص جاوا

کتاب متخصص جاوا، تألیف امیرحسین قبادی اثری است برای آشنایی با موضوع برنامه‌نویسی و آموزش تخصصی زبان جاوا. این کتاب حتی برای کسانی که به طور تخصصی با موضوع آشنایی ندارند هم کارآمد است. نویسنده در اثر خود مطالب را به صورت ساده و کاربردی برای مخاطب بیان می‌کند.

درباره‌ی کتاب متخصص جاوا

برنامه‌نویسی یکی از موردتوجه‌ترین زمینه‌های شغلی به‌شمار می‌رود. این حوزه از طرفی به لحاظ مسائل مالی از جذابیت بسیار برخوردار است و از طرفی به خاطر دشوار جلوه کردن در نگاه علاقه‌مندان، به ایجاد ترس در آنان منجر می‌شود. نویسنده‌ی کتاب متخصص جاوا، امیرحسین قبادی، در نظر دارد تا با توجه به نیاز جامعه به این زمینه‌ی شغلی، منبعی آسان و جامع تدوین کند تا علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی از آن استفاده کنند و ساده‌تر به این حوزه‌ی شغلی وارد شوند. به نظر نویسنده، کسب مهارت در برنامه‌نویسی مستلزم تحصیل در رشته‌ی کامپیوتر نیست. بسیاری از برنامه‌نویسان موفق، در رشته‌های تحصیلی غیرمرتبط درس خوانده‌اند. با توجه به این رویکرد، کتاب متخصص جاوا، با زبانی ساده به تبیین مبانی و مفاهیم علمی برنامه‌نویسی پرداخته و با هدف کاربردی کردن مباحث، تعداد زیادی پروژه‌ی عملی را برای خوانندگان طراحی کرده است. امیرحسین قبادی مباحث ضروری و مهمی را که در دوره‌ی کارشناسی کامپیوتر تدریس می‌شود، گزینش کرده و در کتاب خود گنجانده است. دروسی مانند: مبانی کامپیوتر، برنامه‌نویسی پیشرفته، ساختمان‌های گسسته، طراحی الگوریتم، ساختمان‌های داده و مهندسی نرم‌افزار.

معرفی و دانلود کتاب متخصص جاوا

کتاب متخصص جاوا چهار بخش اصلی دارد. نویسنده در بخش اول به تبیین مفاهیم برنامه‌نویسی و شناخت انواع زبان‌ها می‌پردازد و در بخش دوم به سراغ زبان جاوا می‌رود و مطالب لازم برای تخصص در این زبان را به خواننده ارائه می‌کند. بخش سوم کتاب متخصص جاوا مباحث پیشرفته‌ی برنامه‌نویسی را در خود جای داده. این مباحث شامل مواردی هستند که برای ورود به رشته‌ی برنامه‌نویسی بسیار مهم‌اند. در نهایت بخش چهارم پروژه‌های مشهور و مهمی را دربردارد که برای استفاده در رزومه کارآمدند. هر بخش از این اثر نیز فصل‌هایی دارد. در فصل اولِ بخش اول، نویسنده از بیان تاریخچه‌ی برنامه‌نویسی آغاز می‌کند و در دوفصل بعدی به سیستم اعداد و الگوریتم می‌پردازد. بخش دوم که مربوط به مبانی جاواست، با مقدمات آغاز می‌شود و پس از بحث درباره‌ی مسائل مختلفی مانند متغیرها، توابع، ورودی و خروجی و...، در پایان بخش، خطاها و نکات مهم را به خوانندگان گوشزد می‌کند و در فصل 16 خلاصه‌ی مبانی جاوا را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. بخش سوم که به شیءگرایی در جاوا اختصاص دارد، فصل‌هایی مانند اصول شیءگرایی-کپسوله‌سازی و انتزاع رابط‌ها را دربرمی‌گیرد. فصل چهارم نیز که مربوط به جاوای پیشرفته است، پس از بحث در مورد عناوینی همچون آرایه و چندنخی در جاوا، درباره‌ی ملاحظات برنامه‌نویسی صحبت می‌کند. فصل آخر این کتاب، پروژه‌های مهم و کاربردی را به مخاطب عرضه می‌کند که برای او کارآمد هستند.

ویژگی مهم کتاب متخصص جاوا این است که پروژه‌‌ها و تمرین‌های آن، همگی از میان پروژه‌های معروف و کاربردی گزینش شده‌اند و خواننده می‌تواند از این پروژه‌ها در امور حرفه‌ای خود نیز استفاده کند. ضمن اینکه کد اصلی آن‌ها، همگی در وب‌سایت نویسنده موجود است.

کتاب متخصص جاوا، نوشته‌ی امیرحسین قبادی، به همت مؤسسه‌ی فرهنگی‌هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب متخصص جاوا برای چه کسانی مناسب است؟

با توجه به نکات پیش‌گفته، کتاب حاضر برای هنرجویان مبتدی ساده‌سازی شده است و با پروژه‌های کاربردی ارائه‌شده، می‌تواند برای کسانی که در رشته‌ای غیر از کامپیوتر تحصیل کرده‌اند و به دنبال یادگیری برنامه‌نویسی هستند، مناسب باشد. این کتاب هم‌چنین برای کسانی کارآمد است که تا به امروز روش‌هایی را برای یادگیری این حرفه امتحان کرده‌اند، اما هنوز به مهارت کافی دست نیافته‌اند.

در بخشی از کتاب متخصص جاوا می‌خوانیم

در فرآیند تفکر و یادگیری انسان، امکان تجسم و نمونه‌سازی واقعی بسیار حائز اهمیت است. به این معنی که انسان در یادگیری مفاهیمی که نمود فیزیکی و قابلیت لمس دارند، بسیار موفق است. دلیل این موضوع هم به ارتباطات شبکه‌های عصبی و نورونی مغز باز می‌گردد. برای مثال اگر نام کوه در هر مکانی به گوشتان بخورد، سریعا تصویر آن را در ذهن بازسازی کرده و مفهوم واژه کوه را درک می‌کنید. اما اگر مفاهیمی مانند لاگرانژ، معادلات ماکس ول، معادلات ناویر استوکس و... را بشنوید ؛ آنچنان ارتباط سریع و واضحی نمی‌توانید در ذهنتان شکل دهید. در واقع ذهن انسان برای درک موارد مختلف به پدیده‌ها مانند یک شی دارای ویژگی‌های مختلف نگاه می‌کند در فرآیند برنامه‌نویسی نیز بعد از سعی و خطای فراوان و با کمک نظریات عصب‌شناسان به این نتیجه رسیدند که بهتر است از شیوه شی‌گرایی استفاده شود. به همان دلیلی که شیوه تفکر و نگرش انسان در اکثر موارد شی‌گرا است. در دنیای واقعی هر شی دارای ویژگی‌ها و عملکرد‌های گوناگونی است و می‌تواند با دیگر اشیا ارتباط خوبی برقرار نماید. تمامی این مفاهیم با رعایت قوانین خاص نیز به دنیای برنامه‌نویسی وارد شدند و پارادایم شی‌گرایی نام گرفتند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: PROGRAMMING BASIC (آشنایی با سرزمین برنامه‌نویسی)
فصل 1: برنامه‌نویسی به عمق یک تاریخ
فصل 2: سیستم اعداد
فصل 3: الگوریتم
بخش دوم: JAVA BASIC (مبانی جاوا)
فصل 4: مقدمات جاوا
فصل 5: شروع کار با جاوا
فصل 6: متغیرها (VARIABLES)
فصل 7: توابع
فصل 8: ورودی و خروجی
فصل 9: ساختار حلقه-حلقه FOR
فصل 10: ساختار حلقه-حلقه WHILE
فصل 11: ساختارهای شرطی
فصل 12: عبارات شرطی چندگانه
فصل 13: تبدیل نوع و CASTING
فصل 14: عبارت SWITCH
فصل 15: خطاها و نکات مهم
فصل 16: خلاصه مبانی جاوا
بخش سوم: OBJECT ORIENTED PROGRAMMING IN JAVA (شی‌گرا در جاوا)
فصل 17: کلاس‌ها در برنامه‌نویسی شی‌گرا
فصل 18: اصول شی‌گرایی-کپسوله‌سازی
فصل 19: انتزاع رابط‌ها (INTERFACE)
فصل 20: وراثت و چندریختی
بخش چهارم: جاوا پیشرفته
فصل 21: فایل در جاوا
فصل 22: COLLECTION
فصل 23: آرایه
فصل 24: چند نخی در جاوا
فصل 25: ملاحظات برنامه‌نویسی
فصل 26: پروژه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب متخصص جاوا
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات185
زبانفارسی
شابک978-622-218-369-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۱۰۰۰ ۴۵,۹۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب متخصص جاوا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب متخصص جاوا

برای دریافت کتاب متخصص جاوا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.