معرفی و دانلود کتاب متدولوژی تحقیق در مدیریت (با تاکید بر نحوه نگارش طرح پیشنهادی، پایان‌نامه و مقاله)

عکس جلد کتاب متدولوژی تحقیق در مدیریت (با تاکید بر نحوه نگارش طرح پیشنهادی، پایان‌نامه و مقاله)
قیمت:
19900 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب متدولوژی تحقیق در مدیریت (با تاکید بر نحوه نگارش طرح پیشنهادی، پایان‌نامه و مقاله) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب متدولوژی تحقیق در مدیریت (با تاکید بر نحوه نگارش طرح پیشنهادی، پایان‌نامه و مقاله) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب متدولوژی تحقیق در مدیریت (با تاکید بر نحوه نگارش طرح پیشنهادی، پایان‌نامه و مقاله)

کتاب متدولوژی تحقیق در مدیریت (با تاکید بر نحوه نگارش طرح پیشنهادی، پایان‌نامه و مقاله) نوشته تورج صادقی و سید محمد حیدری ثانی، با تمرکز بر علم مدیریت و روش‌های تحقیق مرتبط با این علم نگارش شده است. تمرکز بر شناسایی درست روش‌های تحقیق، علاوه‌ بر حل مسائل علم مدیریت، می‌تواند در توسعۀ این علم نیز کاربرد فراوانی داشته باشد.

همان‌طور که در کتاب اول اشاره شد، با توجه به رشد و توسعه رشته مدیریت و تمایل روز افزون دانشجویان برای تحصیل در این رشته با گرایش‌های مختلف در مقطع تحصیلات تکمیلی، همچنین با توجه به اهمیت تحقیق به عنوان ابزاری مهم برای حل مسائل مدیریتی، نویسنده بر آن شد تا با نگارش دومین کتاب روش تحقیق با تأکید بر انجام کارهای پژوهشی، گامی هر چند کوچک در مسیر یاری رسانی به مخاطبین بردارد.

فراگیری چارچوب و ساختار استاندارد انجام یک تحقیق، اصول یافتن حل مسئله و راهکارهای رفع مشکل در هر گرایشی می‌تواند امکان توسعه و پیشرفت آن علم را مهیا سازد.

با توجه به اینکه بسیاری از مفاهیم مدیریتی برگرفته از منابع غربی است و کمتر به رویکرد حل مسئله با توجه به ارزش‌ها و هنجارهای کشورمان توجه شده، لازم است ضمن فراگیری علم مدیریت برای استفاده از این علم در حل مسائل مدیریتی و توسعه این علم در کشور عزیزمان به اصول انجام تحقیقات کاربردی با رویکرد حل مسئله بیشتر توجه شود.

ارزش هر علم در توانایی عملی کردن آن است و این امر با یادگیری مهارت‌های مربوط به حل مسئله در آن علم رخ می‌دهد. فراگیری مفاهیم و تعاریف در هر علمی نمی‌تواند به تنهایی راهگشا باشد و لازم است تا به منظور توسعه در علم، به امر تحقیق توجه خاصی شود.

در اهمیت علوم انسانی همین بس که این علوم مربوط به حیات طبیعی انسان است و به دلیل ارتباط انسان با محیط طبیعی و پیرامون و درگیر شدن با مباحث روزمره حائز اهمیت است. این علم کلیۀ ابعاد مرتبط با انسان از ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و قانونی تا ارتباط با ابعاد اجتماعی انسان را دربرمی‌گیرد.

می‌توان گفت که علوم انسانی در ارتباط با شایستگی‌های تکاملی انسان، استعدادها، فعالیت‌های رفتاری، روانی و نیز ارزش‌های اصلی در مسیر تکامل شخصیت فردی و اجتماعی‌اش است.

بین علوم انسانی، علم مدیریت با تأثیرگذاری بر تمام بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... اهمیت زیادی میان علوم دارد.

قدرت تأثیرگذاری علم مدیریت و اهمیت این علم در استفاده از منابع مختلف، نحوۀ استفاده از تکنیک‌های مختلف به‌ منظور حل مشکلات و توسعه و پیشرفت سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌ها در هر جامعه و کشوری بر هیچکس پوشیده نیست.

توسعه در هر کشوری وابسته به مدیرانی است که توانایی استفاده از علم مدیریت را در حل مسائل و مشکلات و پیچیدگی‌ها و نیز بحران‌ها دارند. در مقابل مهم‌ترین دلایل توسعه‌ نیافتگی در هر جامعه‌ای را می‌توان نبود مدیران لایق و شایسته دانست. مدیرانی که تخصص و علم و دانش و آگاهی کافی در زمینۀ مدیریت را ندارند و گاه می‌توانند ضربات جبران‌ناپذیری به بدنۀ اجتماع وارد کنند.

از مهم‌ترین مهارت‌های مدیریت، مهارت تصمیم‌گیری است. تصمیم‌گیری می‌تواند در خصوص استفادۀ صحیح از منابع محدود سازمانی باشد یا در رابطه با حل یک مسئله و مشکل پرسنلی و سازمانی یا برای توسعه و پیشرفت و ارتقا در درون و بیرون سازمان استفاده شود و در سطح جامعه نیز تصمیم‌گیری جزو مهم‌ترین بخش‌های تأثیرگذار بر توسعه‌ یافتن یا توسعه‌ نیافتن و مسیر حرکت جامعه به سمت پیشرفت یا پس‌رفت است.

در این راستا باید پرسید که چه عاملی به مدیران کمک می‌کند تا تصمیم‌هایی درست و صحیح اتخاذ کنند؟

مهم‌ترین عامل برای تصمیم‌گیری درست و صحیح مدیران، داشتن اطلاعات دقیق و معتبر است. قدرت مدیریت در نحوۀ تصمیم‌گیری، منوط‌ به داشتن اطلاعات درست است. مدیرانی موفق هستند که بتوانند تصمیمات خود را بر مبنای اطلاعات صحیح اتخاذ کنند و قدرت تشخیص و استفاده از منابع اطلاعاتی معتبر را داشته باشند.

در این میان آشنایی با روش‌های تحقیق و ابزار گردآوری داده و اطلاعات می‌تواند به مدیران بخش‌های مختلف کمک کند تا به هدف خود دست یابند که اتخاذ تصمیم‌های درست و در نهایت اداره‌ کردن صحیح امور، نتیجۀ آن است.

در بخشی از کتاب متدولوژی تحقیق در مدیریت می‌خوانید:

تحلیل عاملی می‌تواند دو صورت اکتشافی و تأییدی داشته باشد. تمایز بین این دو نوع تحلیل اهمیت زیادی دارد. اینکه کدام‌ یک از این دو شکل باید در تحلیل عاملی به کار رود، مبتنی‌ بر هدف تحلیل داده‌ها است. در تحلیل اکتشافی، محقق به‌ دنبال بررسی داده‌های تجربی به‌ منظور کشف و شناسایی شاخص‌های ویژه و نیز روابط جالب میان آن‌هاست و این کار را بدون تحمیل هر گونه مدل معینی بر داده‌ها انجام می‌دهد. به بیان دیگر، تحلیل اکتشافی علاوه‌ بر آنکه ارزش تجسسی یا پیشنهادی دارد، می‌تواند ساختارساز، مدل‌ساز یا فرضیه‌ساز باشد یا فرضیه‌هایی تدوین کند که در مقایسه با سایر روش‌های چند متغیری، آزمایش‌پذیری عینی‌تری داشته باشد.

تحلیل اکتشافی وقتی به کار می‌رود که محقق شواهد کافی قبلی و پیش‌ تجربی برای تشکیل فرضیه دربارۀ تعداد عامل‌های زیربنایی داده‌ها نداشته باشد؛ اما تحلیل عاملی‌ تأییدی در واقع یک مدل آزمون نظریه است که در آن محقق تحلیل خود را با یک فرضیۀ قبلی آغاز می‌کند. این مدل که مبتنی‌ بر یک شالودۀ تجربی و نظری قوی است، مشخص می‌کند که کدام متغیرها با کدام عامل‌ها و کدام عامل با کدام عامل‌ها باید هم‌بسته شوند. برای ارزشیابی روایی سازه نیز یک روش اعتماد‌ کردنی به محقق عرضه می‌کند تا از این طریق بتواند به گونۀ بارزی، فرضیه‌هایی را دربارۀ ساختار عاملی داده‌ها بیازماید که ناشی از یک مدل از پیش‌ تعیین‌ شده با تعداد و ترکیب مشخصی از عامل‌هاست.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: کلیات
فصل دوم: مفاهیم اولیۀ فرایند تحقیق
فصل سوم: متدولوژی تحقیق
فصل چهارم: نحوۀ نگارش طرح پیشنهادی، پایان‌نامه و مقاله

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب متدولوژی تحقیق در مدیریت (با تاکید بر نحوه نگارش طرح پیشنهادی، پایان‌نامه و مقاله)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آبان برتر
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-600-7873-20-5
موضوع کتابکتاب‌های دانشگاهی، کتاب‌های اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک
19900 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب متدولوژی تحقیق در مدیریت (با تاکید بر نحوه نگارش طرح پیشنهادی، پایان‌نامه و مقاله)

Pedram Mirhadi
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
بسیار قابل فهم و عالی بود. به امید کتاب‌های بیشتر از این اساتید
حسن رضایی
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
کلیه دیدگاهها توسط نویسندگان رعایت شده بود، مفهوم روان داشت
زهرافهیم فر
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
کتاب خیلی خوبیه. مطالبش قابل فهم راحت
آرمین شهابی
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
بسیار کتاب روان و خوبی بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب متدولوژی تحقیق در مدیریت (با تاکید بر نحوه نگارش طرح پیشنهادی، پایان‌نامه و مقاله)

برای دریافت کتاب متدولوژی تحقیق در مدیریت (با تاکید بر نحوه نگارش طرح پیشنهادی، پایان‌نامه و مقاله) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.