معرفی و دانلود کتاب هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی

عکس جلد کتاب هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی
قیمت:
۱۲۳,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی

کتاب هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی تألیف رضا بنایی، به بررسی قوانین مربوط به واردات کالاها می‌پردازد. مسئله‌ی ورود اقلام و برخی از کالاها به داخل هر کشوری، علاوه بر وابستگی به قوانین و مقررات همان کشور، از امور بین‌المللی نیز محسوب می‌شود و نظارت‌های خاصی بر آن صورت می‌گیرد که در کتاب پیش رو، در قالب پرسش و پاسخ، با آن‌ها آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی

بازرگانی داخلی و خارجی و صادرات و واردات بی‌شک از مهم‌ترین پایه‌های اقتصاد هر کشوری هستند. واژه‌ی گمرک که معنای تحت‌اللفظی آن تجارت و مبادله‌ی کالا می‌باشد، ریشه‌ای یونانی دارد و از واژه‌ی Cummerx گرفته شده که به حقوق متعلق به کالا و اموالی که تجارت با آن‌ها صورت می‌گرفته، اطلاق می‌شده. اما گمرک در اصطلاح بین‌المللی و مشترک جهانی، نام سازمانی دولتی است که وظیفه‌ی اجرای قوانین حوزه‌ی وصول حقوق و عوارض و نظارت بر واردات و صادرات کالاها را بر عهده دارد. به‌طور کلی اهمیت امور گمرکی تا جایی‌ بالاست که به توصیه‌ی سازمان ملل متحد، چنین سازمانی ویژه‌ی مسائل مربوط به آن و به منظور وضع تعرفه‌های گمرکی، تحت‌عنوان شورای هماهنگی گمرکی (CCC) تأسیس شده است. رضا بنایی در کتاب هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی، آزمون‌هایی را طرح کرده و در اختیار خوانندگان قرار داده است که از پیش‌پاافتاده‌ترین تا تخصصی‌ترین سؤالات شما در زمینه‌ی گمرک و ترانزیت کالاها را شامل می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی

شاید به‌عنوان شخصی که به‌تازگی فعالیت خود را در زمینه‌های گمرک و حقوق گمرکی آغاز کرده‌اید، برایتان سؤال پیش بیاید که اصلاً حقوق گمرکی به چه معناست و شامل چه قوانینی می‌شود؟ در کتاب هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی می‌خوانید به حقوقی که طبق تعرفه‌های مشخص گمرکی وضع می‌شوند و در هنگام ورود و خروج کالاها از محدوده و مرزهای گمرکی یک کشور به کالاها و اجناس تعلق می‌گیرند، اصطلاحاً حقوق گمرکی گفته می‌شود. در هر کشوری بنا بر مصالح اقتصادی و جنبه‌های مالی، مسئولین مربوطه اقدام به وضع قوانین مربوط به حقوق گمرکی می‌کنند. مثلاً برخی از کالاها در کشورهای خاصی بیشتر تولید می‌شوند و از این نظر ارزش خاصی دارند چراکه صادرات آن‌ها سود زیادی را برای آن کشور به همراه دارد، پس باید نظارت خاصی بر نحوه‌ی صادراتشان و هزینه‌های گمرکی مربوطه به دیگر کشورها صورت گیرد. یا همین دسته از کالاها به‌علت میزان تولید داخلی بالا، ارزش وارداتی ندارند و بنابراین، سیاست‌ها به‌شکلی خواهد بود که واردات از این نوع کالا صورت نگیرد و یا با هزینه‌ی کمتری انجام شود.

رضا بنایی کتاب هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی را به شکلی تألیف کرده که پاسخگوی نیاز تمامی عوامل و کارکنان، بازرگانان و کارگزاران گمرک، کارشناسان و مسئولین حمل‌ونقل بین‌المللی، کارشناسان گمرک و دیگر افرادی که در این زمینه فعالیت مستقیم یا غیرمستقیم دارند، باشد. متن این کتاب در قالب پرسش‌هایی‌ست که احتمال می‌رود برای هر یک از این افراد در زمینه‌ی کاری مرتبط با خودشان پیش بیاید. پاسخ‌ سؤالات درست بعد از آن‌ها آمده و با زبانی ساده و ابتدایی و به‌شکلی کاملاً مستدل و منطقی به شرح مفاهیم و قوانین گمرکی می‌پردازند. مجموعه‌ی این هزار سؤال، منبع جامع و کاملی را برای شروع به کار و رفع ابهامات شما در زمینه‌ی گمرک و امور مربوط به آن فراهم کرده است که در هر مقطعی می‌توانید به آن رجوع کنید و با استناد به آنچه در کتاب هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی ارائه گشته، به فردی متخصص تبدیل شوید. به این‌ترتیب دیگران نیز از راهنمایی‌های تخصصی شما در زمینه‌ی گمرکات بهره می‌برند و خودتان نیز با خیالی آسوده به فعالیت خود در این زمینه ادامه خواهید داد.

کتاب هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده و در اختیار مخاطبان این حوزه قرار داده است.

کتاب هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه در زمینه‌ی گمرک و امور بازرگانی بین‌المللی فعالیت دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی این کتاب راهنمای کاربردی را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی می‌خوانیم

حقوق ورودی مالیات واردکننده به گمرک است یا مالیات بر کالا یا مالیات بر درآمد؟

همان‌طور که می‌دانیم، حقوق ورودی نوعی مالیات غیرمستقیم است که به موجب قانون و مصوبات متکی بر قانون وضع و به هنگام ورود کالا -در صورتی که برای مصرف باشد- دریافت می‌گردد. حقوق ورودی جزء هزینه‌های صاحب کالا محسوب و به قیمت تمام‌شده‌ی کالا که بعداً از مشتری اخذ می‌شود اضافه می‌کند؛ بنابراین حقوق مذکور مالیات صاحب کالا بابت فعالیت او به‌عنوان واردکننده محسوب نمی‌گردد، بلکه مالیات واردکننده به‌طور جداگانه از روی جواز یا پروانه‌ی گمرکی از طرف وزارت دارایی محاسبه و دریافت می‌شود.

از عبارت (حقوق گمرکی و عوارض گمرکی)، (حقوق و عوارض گمرکی)، (حقوق و سود و عوارض)، (حقوق ورودی)، (حقوق و عوارض)، (حقوق و سود گمرکی و عوارض)، (مالیات گمرکی)، (حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض)، (حقوق و عوارض ورودی) کدام‌یک صحیح و کدام‌یک غلط است؟

عبارت حقوق گمرکی و عوارض گمرکی عبارت صحیح نیست زیرا عوارض گمرکی وجود ندارد و به‌طور اخص تحت این عنوان عوارضی نداریم. عبارت حقوق و عوارض گمرکی نیز به دو دلیل صحیح نیست، چون اصطلاحی تحت این عنوان، یعنی حقوق، نداریم و اگر هم باشد حقوق گمرکی است نه حقوق و عوارض گمرکی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات364
زبانفارسی
شابک978-964-468-269-8
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی

برای دریافت کتاب هزار پرسش و پاسخ گمرکی و بازرگانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.