معرفی و دانلود کتاب مجموعه اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی

عکس جلد کتاب مجموعه اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی
قیمت:
۱۱۵,۷۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی

کتاب مجموعه اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی، مجموعه‌ای کامل و کاربردی درباره‌ی قوانین تجارت بین‌الملل است. علیرضا راشدی اشرفی در این اثر مقررات و قوانین تجارت خارجی را با در نظر گرفتن شرایط اعمال تحریم‌های بین‌المللی، برای داشتن معاملاتی هرچه سودمندتر بیان می‌کند.

درباره‌ی کتاب مجموعه اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی

انجام امور بازرگانی خارجی، نیازمند دانشی گسترده در حوزه‌ی قوانین تجاری ایران و جهان است. در کتاب حاضر مجموعه‌ای از اطلاعات سودمند و کاربردی در این حوزه گردآوری شده که مانند یک دانشنامه‌ی مفید، شما را با زیروبم معاملات تجاری در سطح بین‌الملل آشنا می‌کند. کتاب مجموعه اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی دارای یازده فصل است که علیرضا راشدی اشرفی آن را بر اساس ویرایش نهایی اینکو ترمز در سال 2010 و آخرین قوانین مصوب امور گمرکی در سال 90 تدوین کرده است.

این مجموعه با تعاریف واژه‌ها و اصطلاحات بازرگانی آغاز می‌شود و در ادامه به توضیح قوانین امور گمرکی، اعتبارات اسنادی، بیمه‌های حمل‌ونقل، حمل‌ونقل بین‌المللی، تجارت متقابل، صادرات مناطق ویژه‌ی اقتصادی، بازرسی و... اختصاص می‌یابد.

هدف از نگارش کتاب مجموعه اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی، فراهم آوردن اطلاعاتی مفید در جهت پاسخگویی به نیازهای صادرکنندگان و وارد کنندگان کالا و سایر بخش‌های بازرگانی خارجی است. چاپ نهم این اثر در شرایطی که افزایش نرخ ارز در کشور و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های بین‌المللی بر حجم و نحوه مبادلات خارجی کشور ما تاثیر گذاشته، راهکارهای قانونی تازه‌ای به روی این محدودیت‌ها می‌گشاید و به غلبه بر این محدودیت‌ها کمک می‌کند.

کتاب مجموعه اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی مناسب چه کسانی است؟

مخاطبان این کتاب بازرگانان و کلیه‌ی افرادی هستند که در رشته‌ها‌ی بازرگانی بین‌الملل و مدیریت بازرگانی تحصیل و فعالیت می‌کنند.

در بخشی از کتاب مجموعه اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی می‌خوانیم

بیمه حمل و نقل کالا مانند انواع دیگر بیمه، با یک قرارداد تحقق می‌پذیرد که به آن بیمه حمل ونقل کالا می‌گویند. طرفین این قرارداد عبارت‌اند از بیمه‌گزار که معمولا صاحب کالا یا شخصی است که مسئولیت حفظ و نگهداری کالا را در مدت حمل به عهده دارد (متصدی حمل ونقل) یا هر شخص دیگری که در بقای آن کالا ذی نفع می‌باشد، مانند بانکی که به صاحب کالا اعتبار می‌دهد و کالا در وثیقه او قرار دارد و طرف دیگر که یک شرکت بیمه است.

قرارداد بیمه در هر کشور براساس قانون و مقررات بیمه حاکم در آن کشور صادر می‌شود، لکن از آن جا که حمل‌ونقل کالا از کشوری به کشور دیگر، به خصوص وقتی که به وسیله کشتی انجام می‌شود، تحت تأثیر بعضی مسائل و مقررات بین‌المللی نیز قرار می‌گیرد، برخی مؤسسات از دیرباز مقرراتی وضع کرده‌اند که به موجب آن، حقوق و تعهدات بیمه‌گر و بیمه‌گزار در این نوع بیمه‌ها به‌صورت یکسان و یک‌نواخت درآمده، تا از اختلافات ناشی از برداشت‌های متفاوت در هنگام وقوع حوادث جلوگیری شود. امروزه این شرایط و مقررات بیمه‌ای در اغلب کشورهای جهان با اختلافات جزئی مورد عمل شرکت‌های بیمه قرار می‌گیرد. ازجمله معروف‌ترین این مؤسسات، مؤسسه بیمه‌گران لندن است.

از سال 1984 شرایط جدید بیمه‌ای به اجرا گذاشته شده است که به شرایط ‌C, B, A‌ ‌موسوم است که به ترتیب جایگزین All Risks‌‌ , F. P. A, W. A شده است. اکثر کشورهای جهان از فرم‌های انستیتو بیمه‌گران لندن استفاده می‌کنند. به موجب عبارات صریحی که در متن بیمه‌نامه‌های باربری شرکت‌های بیمه ایرانی قید می‌شود، کلوزهای انستیتو بیمه‌گران لندن جزء لاینفک قراردادهای بیمه ایران بوده و تعیین‌کننده حقوق و تعهدات طرفین در این قراردادها می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: تعاریف و کلیات
فصل دوم: اسناد بازرگانی و گمرکی (Custom and Commercial Document)
فصل سوم: شرایط تجارت بین‌الملل (Incoterms)
فصل چهارم: مناطق آزاد تجاری (Free Trade Zone) و مناطق ویژه اقتصادی (Economic Special Zone)
فصل پنجم: تجارت متقابل (Counter Trade)
فصل ششم: صادرات (Export)
فصل هفتم: بیمه (Insurance)
فصل هشتم: روش‌های پرداخت (Payment)
فصل نهم: حمل‌و‌نقل (Transport)
فصل دهم: بازرسی و استاندارد (Inseption & Standard)
فصل یازدهم: گمرک (Custom)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-964-468-341-1
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی

برای دریافت کتاب مجموعه اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.