معرفی و دانلود کتاب مجموعه‌ای از نکات طلایی و تجارب کاری مفید در تعمیر تلویزیون و نمایشگرهای LCD ،LED

عکس جلد کتاب مجموعه‌ای از نکات طلایی و تجارب کاری مفید در تعمیر تلویزیون و نمایشگرهای LCD ،LED
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه‌ای از نکات طلایی و تجارب کاری مفید در تعمیر تلویزیون و نمایشگرهای LCD ،LED و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه‌ای از نکات طلایی و تجارب کاری مفید در تعمیر تلویزیون و نمایشگرهای LCD ،LED و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه‌ای از نکات طلایی و تجارب کاری مفید در تعمیر تلویزیون و نمایشگرهای LCD ،LED

کتاب مجموعه‌ای از نکات طلایی و تجارب کاری مفید در تعمیر تلویزیون و نمایشگرهای LCD،LED تألیف کنت لیو به متداول‌ترین مشکلاتی که تلویزیون‌های امروزی با آن‌ها مواجه هستند می‌پردازد و شیوه‌ی عیب‌یابی و تعمیر آن‌ها را آموزش می‌دهد. این راهنما، نحوه‌ی تعمیر بورد اصلی تلویزیون و جایگزین کردن قطعات معیوب را تشریح می‌کند، نکاتی در باب آزمون ولتاژ بورد T-con می‌گوید و عمده‌ترین مشکلات این قسمت را مرور می‌کند.

درباره‌ی کتاب مجموعه‌ای از نکات طلایی و تجارب کاری مفید در تعمیر تلویزیون و نمایشگرهای LCD ،LED

امروز یکی از وسایل ثابت تمامی خانه‌ها و ادارات و سازمان‌ها تلویزیون است. چند سالی است که نسل تلویزیون‌ها تغییر کرده و فناوری آن‌ها به ال‌سی‌دی و ال‌ئی‌دی تبدیل شده. این وسیله‌ها باوجود برتری‌های زیاد و کیفیت بهتری که نسبت به نسل پیشین دارند، ولی مثل هر وسیله‌ی الکتریکی دیگری ممکن است مشکلات و ایرادهای خاص خود را هم داشته باشند. به همین خاطر تعمیرکار این وسایل باید با تکنولوژی آن‌ها کاملاً آشنا باشد تا بتواند معایب‌شان را به سرعت تشخیص دهد و برطرف سازد.

یکی از منابع بسیار کاربردی در این حوزه کتاب مجموعه‌ای از نکات طلایی و تجارب کاری مفید در تعمیر تلویزیون و نمایشگرهای LCD ،LED (Collection of OLED LCD LED TV Repair Tips) تألیف کنت لیو (Kent Liew) است. به‌ واسطه‌ی پیشرفت سریع فناوری، این نوع تلویزیون‌ها هم دائماً دچار تحول می‌شوند و امکانات مدرن‌تری پیدا می‌کنند. برای مثل تلویزیون‌های امروزی سیستم‌عامل دارند، به اینترنت وصل می‌شوند و با بلوتوث کار می‌کنند. به همین خاطر لیو نیز هر چند سال یک‌بار این راهنما را به‌روز می‌کند و دستورالعمل‌های جدیدتری به آن می‌افزاید. این کتاب نسخه‌ی چهارم آن محسوب می‌شود که در آن به متداول‌ترین ایرادهای این مدل تلویزیون‌ها اشاره شده. لیو همین‌طور به شیوه‌های عیب‌یابی هم می‌پردازد و می‌گوید که هر مشکل را چطور می‌توان حل نمود.

تلویزیون‌های ال‌سی‌دی و ال‌ئی‌دی، در ابتدا به خاطر صفحه‌ی نمایش تخت و متفاوتشان بود که شناخته شدند. این فناوری‌ها که از کریستال مایع یا دیودهای نیم‌رسانا ساخته می‌شدند، از لامپ تصویرهای تلویزیون‌های قدیمی کاملاً متمایز بودند و تحول بزرگی به‌حساب می‌آمدند. با این‌ وجود، این قطعات بسیار ظریف بودند و ممکن بود خیلی زود آسیب ببینند. اگر در نسل قبلی عیوب نمایشی خیلی محدود و مشخص بود، در تلویزیون‌های فعلی این عیب‌ها احتمالاً به شکل‌های متفاوت‌تر و متنوع‌تری بروز می‌کردند که تشخیص دلایل‌شان کمی سخت بود؛ مثل ایجاد اعوجاج رو صفحه‌ی نمایش، اثر نور آفتاب، شکل گرفتن خط‌های عمودی روی صفحه، یا تاریک شدن بخشی از نمایشگر. کنت لیو در کتاب مجموعه‌ای از نکات طلایی و تجارب کاری مفید در تعمیر تلویزیون و نمایشگرهای LCD ،LED پس‌ازاینکه انواع ایرادها را توضیح داد، شیوه‌های تشخیص آن‌ها را به شکل مصور تشریح می‌کند تا بتوان خیلی سریع آن‌ها را پیدا کرد.

این نویسنده در ادامه به یکی دیگر از بخش‌های اصلی این تلویزیون‌ها، یعنی بورد آن اشاره می‌کند و عیوب احتمالی آن را مرور می‌نماید. همین‌طور از این می‌گوید که چطور می‌توان قطعاتی جایگزین برای قطعات سوخته پیدا کرد و آن‌ها را تعویض نمود. در پایان نیز نکاتی را در باب آزمون ولتاژ بورد T-con مطرح می‌کند.

کتاب مجموعه‌ای از نکات طلایی و تجارب کاری مفید در تعمیر تلویزیون و نمایشگرهای LCD ،LED را محمد محمدی ترجمه کرده و انتشارات نبض دانش به چاپ رسانده است.

کتاب مجموعه‌ای از نکات طلایی و تجارب کاری مفید در تعمیر تلویزیون و نمایشگرهای LCD ،LED برای چه کسانی مناسب است؟

این راهنما به تکنسین‌های تعمیرکار تلویزیون و کسانی که می‌خواهند وارد این رشته شوند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مجموعه‌ای از نکات طلایی و تجارب کاری مفید در تعمیر تلویزیون و نمایشگرهای LCD ،LED می‌خوانیم

اگر خط‌ها در منوی OSD نیز دیده شوند، مشکل به دلیل پنل معیوب است. اگر خط‌ها در این منو دیده نشوند، می‌باید ارتباط همه‌ی منبع‌های سیگنال را قطع کنید و از نو بررسیشان نمایید. اگر خط‌ها همچنان بر روی منوی OSD دیده می‌شوند، می‌باید کنتاکت‌های کابل LVDS را بررسی کنید یا برد اصلی را جایگزین نمایید. اگر با ورودی متفاوت سیگنال ویدئو خط‌ها از بین بروند، به این ترتیب یک منبع سیگنال باعث این مشکل شده است، ازاین‌رو باید آن مدار ورودی ویدئو را دنبال کنید تا ببینید چه چیزی در آن دچار مشکل است. ولی بیشتر اوقات، این‌گونه مشکل‌ها توسط پنل ال سی دی، کنتاکت COF معیوب بین برد Source Driver یا سمت دیگر پین‌های کنتاکت شیشه‌ی پنل ایجاد می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

1. بررسی مشکلات متداول در تعمیر ال‌سی‌دی/ال‌ای‌دی
2. چگونه مشکل تلویزیون ال‌سی‌دی/ال‌ای‌دی را به سرعت شناسایی کنیم
3. تجربه‌های کاری مربوط به تعمیر برد اصلی و پیدا کردن قطعه‌های معادل قطعه‌ی خراب‌شده
4. نکته‌هایی در انواع آزمون ولتاژ T-CON و مشکل‌های آن‌ها در زمان قطع ولتاژ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه‌ای از نکات طلایی و تجارب کاری مفید در تعمیر تلویزیون و نمایشگرهای LCD ،LED
نویسنده
مترجممحمد محمدی
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات134
زبانفارسی
شابک978-600-8599-27-2
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های فنی و مهندسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه‌ای از نکات طلایی و تجارب کاری مفید در تعمیر تلویزیون و نمایشگرهای LCD ،LED

برای دریافت کتاب مجموعه‌ای از نکات طلایی و تجارب کاری مفید در تعمیر تلویزیون و نمایشگرهای LCD ،LED و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.