معرفی و دانلود کتاب مجموعه مقالات دومین همایش ملی آواشناسی فیزیکی

عکس جلد کتاب مجموعه مقالات دومین همایش ملی آواشناسی فیزیکی
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه مقالات دومین همایش ملی آواشناسی فیزیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه مقالات دومین همایش ملی آواشناسی فیزیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه مقالات دومین همایش ملی آواشناسی فیزیکی

کتاب مجموعه مقالات دومین همایش ملی آواشناسی فیزیکی تألیف گلناز مدرسی قوامی، به بررسی مباحث آوایی زبان فارسی از طریق مطالعات زبان‌شناسی بالینی می‌پردازد.

دومین همایش ملی آواشناسی فیزیکی در خرداد ماه 1393 با 14 مقاله برگزار شد. برای این همایش 18 مقاله از دانشگاه‌ها و مراکز علمی سراسر ایران دریافت گردید که با هم‌فکری و داوری، 9 مقاله جهت چاپ در این کتاب و برای ارائه‌ی سخنرانی انتخاب شد. با توجه به اینکه در همایشی یک روزه ارائه‌ی همه‌ی مقاله‌ها امکان‌پذیر نبود، تصمیم گرفته شد که 5 مقاله نیز به شکل پوستر در روز همایش ارائه داده شوند که چکیده‌ی این مقالات نیز در پایان این اثر آورده شده‌اند.

مقاله‌های نخستین همایش آواشناسی فیزیکی به بررسی مسائل آوایی زبان فارسی اختصاص داشتند. در دومین همایش تعداد قابل توجهی از مقالات به حوزه‌ی زبان‌شناسی بالینی مرتبط هستند. نظام آوایی زبان‌ها و گویش‌های ایرانی موضوع تعداد دیگری از مقاله‌ها را در برمی‌گیرد.

برخی از مقالات نیز به بررسی مسائل آوایی زبان فارسی و زبان شعر اختصاص دارند. تعداد و تنوع موضوعات مقاله‌ها در این همایش نسبت به نخستین همایش آواشناسی فیزیکی افزایش چشمگیری داشته است. این امر نویدبخش رشد حوزه‌ی آواشناسی و آینده‌ی پویای آن در ایران می‌باشد.

در بخشی از کتاب مجموعه مقالات دومین همایش ملی آواشناسی فیزیکی می‌خوانیم:

نتایج تحلیل و مطالعه داده‌های حاصل از 2 گوینده فارسی معیار مبتلا به اختلال زبانی از نوع جانشینی (2 مرد با متوسط سنی 22)، بر اساس مطالعه طیف نگاشت و موج صوتی، مقایسه نمودار آواهای کمی شده و محاسبه درصد تشابه ضرایب بهنجار کپسترال آواها، نشان داد آنچه در گفتار مبتلایان به اختلال گفتاری به عنوان جانشینی واج در نظر گرفته می‌شود، در واقع نوعی خطای تولید، جانشینی، نیست.

هدف این افراد تولید واج مورد نظر است، اما آوای تولید شده به دلیل وجود نقیصه در اندام گفتاری دچار جابجایی محل تولید، تغییر شیوه تولید، ایجاد انسداد یا تغییر مؤلفه واکداری شده و آوای حاصل برخی ویژگی‌های آکوستیکی خود را از دست داده و در گوش شنونده به عنوان آوای جدید یا نامفهوم درک شده است. اما در حقیقت در گفتار این افراد، جانشینی اتفاق نیفتاده است و آوای تولید شده بیشتر ویژگی‌های آکوستیکی واج اصلی را دارد، بنابراین درک آوای جانشین شده در گوش شنونده، یک خطای شنیداری است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقایسه ساختار سازه‌های واکه‌های ساده فارسی در کودکان کاشت حلزون، کودکان کم‌شنوای متوسط و کودکان سالم 5-7 ساله شهر شیراز / ثمینه رازقی
 بررسی تأثیر روش گفتار درمانی آواز آهنگین بر آهنگ جملات کودکان اوتیستیک بی‌کلام فارسی ‌زبان / ندا فردوسی- حسن عشایری - یحیی مدرسی تهرانی - بلقیس روشن
مقایسه زمان شروع واک در همخوان‌های انفجاری تولید شده توسط پسران مبتلا به اوتیسم و سالم / مهدیه کرمی - رحیمه روح‌پرور
بررسی آکوستیکی خطای جانشینی در گفتار بیماران مبتلا به اختلال زبانی / اسما کریمی مقدم - جلیل‌اله فاروقی
بررسی نرخ تغییرات واکه‌های مرکب گویش کردی کرمانشاهی / نینا حسینی کیونانی - ماندانا نوربخش - مارال آسیایی
بررسی صوت شناختی واکه‌های ساده‌ی کردی سورانی / آرش رضایی آزاد محمدی
بررسی صوت شناختی تأثیر عروض عربی بر مشخصه‌های کمی وزن شعر کلاسیک فارسی / نفیسه تقوی - وحیده ابوالحسنی‌زاده - علیرضا گلشن
تحلیل آکوستیکی آهنگ در گونه‌ی فارسی اصفهانی براساس مدل خیزان، افتان و پیوستگی / فرشته مهدوی - بتول علی‌نژاد
تفاوت همبسته‌های آکوستیکی تکیه واژگانی در گفتار زنان و مردان فارسی زبان / گلناز مدرسی قوامی
چکیده‌ها
بررسی آکوستیکی بسامد سازه دوم همخوان انسدادی /G/ در مناطق فارسی زبان کشور / رافعه خوشخو
بررسی صوت شناختی واک‌داری در همخوان‌های سایشی زبان فارسی / مسلم رحیمی
فضای واکه‌ای واکه‌های ساده گونه شهمیرزادی / سلیمه زمانی
تحلیل صوت شناختی نظام واکه‌ای زبان تاتی / صفورا فرصتی
ویژگی نوایی بدل و بند موصولی توضیحی / سولماز محمودی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه مقالات دومین همایش ملی آواشناسی فیزیکی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نویسه پارسی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات194
زبانفارسی
شابک978-600-7030-11-0
موضوع کتابکتاب‌های زبان شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه مقالات دومین همایش ملی آواشناسی فیزیکی

برای دریافت کتاب مجموعه مقالات دومین همایش ملی آواشناسی فیزیکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.