معرفی و دانلود کتاب مجموعه مقالات دکتر علی اصغر عیسی‌زاده

عکس جلد کتاب مجموعه مقالات دکتر علی اصغر عیسی‌زاده
قیمت:
14000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه مقالات دکتر علی اصغر عیسی‌زاده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه مقالات دکتر علی اصغر عیسی‌زاده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه مقالات دکتر علی اصغر عیسی‌زاده

کتاب مجموعه مقالات دکتر علی اصغر عیسی‌زاده در حوزه‌ی مدیریت، حقوق و روان‌شناسی به رشته‌ی تحریر در آمده و حاصل مطالعات و تحقیقات چند ساله‌ی مؤلف در این زمینه‌ها است.

روح و روان انسان‌ها سرچشمه‌ای است از انرژی که انگیزه، اشتیاق، پیشرفت و افتخارات از آن برمی‌خیزد و افراد را قادر می‌سازد کارهای ارزنده‌ای به ثمر برسانند. این آرزوی هر عالم و دانشمندی است که با ایجاد انگیزه در انسان‌ها، نیروی درونی و نهفته‌ی آنان را از قوه به ‌فعل درآورد و محیطی پر تحرک و با نشاط برای تجلی بهترین استعدادها فراهم کند. از همین جا نقش فرد و ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری او به‌ عنوان یک انسان در جامعه، مورد توجه خاص و ویژه‌ای قرار گرفت و برای توفیق در این زمینه، تحقیق و پژوهش به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای توسعه و تعالی علوم انسانی شناخته شده است.

امروزه علم‌سنجی در توصیف، تبیین و پیش‌بینی وضعیت علمی پژوهشگران، گروه‌های آموزشی و پژوهشی، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و دولت‌ها در عرصه‌های گوناگون ملی و بین‌المللی کاربردهای فراوانی یافته است. اگر چه موفقیت‌های بسیاری در این حوزه به دست آمده است، اما موانع و دشواری‌های چالش‌ برانگیز زیادی نیز فرا روی پژوهشگران و محققان قرار دارد. اساساً تحقیقات علمی و پایان‌نامه‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها به‌ ویژه در دوره تحصیلات تکمیلی، ثمره پژوهش در موضوعات علمی، فنی و صنعتی است که در واقع حاصل پردازش اطلاعات دانشجویان در جریان تحقیقات آنان می‌باشد.

برای آشنایی با ابعاد مختلف وجود آدمی و ایجاد یک ارتباط بهتر، ایجاد انگیزش، حفظ و تأمین بهداشت روانی در افراد، آشنایی با حوزه‌های مختلف علوم انسانی خصوصاً مدیریت، حقوق، روان‌شناسی امری لا‌زم و ضروری است. امروزه بروز مشکلا‌ت و فشارهای روحی و روانی ناشی از زندگی ماشینی روابط همه افراد را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. از نظر دیدگاه جامعه‌شناسی، ارتباط‌های انسانی، شیوه‌ مشترک زندگی و آگاهی از هدف، سه عامل سازنده جامعه به حساب می‌آید. مسئله عمده انسان، بقا نیست؛ بلکه یاد گرفتن نحوه زیستن با خودش است، انسان حاصل روابط و پیوندهایش با دیگران است و اگر قرار باشد شناختی از وی به دست آوریم، باید او را در این چارچوب بشناسیم.

در بخشی از کتاب مجموعه مقالات دکتر علی اصغر عیسی‌زاده می‌خوانیم:

اگر علت رویکرد زنان به اشتغال به عنوان یک پرسش مطرح شود پاسخ‌های متفاوتی دارد که از آن جمله کمک به اقتصاد خانواده، کمک به اقتصاد ملی، عزت‌مندی اجتماعی، اثبات قابلیت‌های زنان در عرصه‌های اجتماعی، استقلال مالی، فرار از تنهایی، زمان فراغت به دست آوردن پشتوانه‌ای برای ایام پیری، ضرورت حضور در عرصه‌های زنانه مانند معلمی و مامایی مطرح می‌شود که در جای خود قابل تأمل است افزایش زنان تحصیل کرده و در سال‌های اخیر و تغییر نظام ارزشی مطالبات آنان را برای حضور در صحنه‌های اقتصادی افزایش داده و دولت نیز ناچار باید پاسخگوی مطالبات مشروع شهروندان خود باشد از این رو پیوسته میان رشد تحصیلات دختران و تقاضای ورود به بازار کار نسبتی معنادار دیده می‌شود البته با وجود پیشرفتی که زنان نسبت به قبل در زمینه ورود به دانشگاه‌ها و افزایش زنان تحصیل کرده داشته‌اند و در این موارد گوی سبقت را از مردان ربوده‌اند هنوز با مردان در زمینه اشتغال وتصدی پست‌های مدیریتی فاصله زیادی دارند و با وجود تحصیلات بالاتر سهم کمتری از پست مدیریتی را به خود اختصاص می‌دهند طبق آمار رسمی سال 1375 بیشترین شاغلان زن در گروه حقوق بگیران قرار دارند که 60 درصد آنان را شامل می‌شود و تنها 0/9 (کمتر از یک درصد) شاغلان زن کارفرما هستند زنان شاغل بیشتر در نقاط شهری 56 درصد سکونت دارند و در گروه سنی 29-25 سال هستند و پس از آن گروه عمده‌ای مشغول ازدواج و پرورش فرزندان و به طور کلی امور خانواده می‌شوند و از لحاظ اقتصادی صد درصد به مردان وابسته هستند. 

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقالات حقوقی
حقوق کودک
دگراندیشی در حقوق کودک
ازدواج
تناقض در حقوق خانواده
پدیده تأخیر ازدواج
اشتغال زن ایرانی
بررسی علل گرایش به دلالی
ضرورت پیشگیری از رویه جدید رباخواری قانونی
مقالات مدیریتی
ضرورت توجه به ترویج کارآفرینی
اهمیت و جایگاه علوم رفتاری در مدیریت نوین
نقش مراجع علمی در احیای مراکز کاریابی
آیا اخلاق همان دین نیست؟
توسعه فناوری اطلاعات چرا و چگونه؟
The Development of Information Technology: Why and How
An Examination of the Reasons for the Attractiveness of Brokerage as an Occupation

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه مقالات دکتر علی اصغر عیسی‌زاده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-600-289-095-5
موضوع کتابکتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک
14000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه مقالات دکتر علی اصغر عیسی‌زاده

برای دریافت کتاب مجموعه مقالات دکتر علی اصغر عیسی‌زاده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.