معرفی و دانلود کتاب فرهنگ جامع مشاورین املاک

عکس جلد کتاب فرهنگ جامع مشاورین املاک
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ جامع مشاورین املاک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ جامع مشاورین املاک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرهنگ جامع مشاورین املاک

کتاب فرهنگ جامع مشاورین املاک نوشته‌ی محمدباقر عبدالرحیمی، به افزایش سطح اطلاعات مشاورین املاک، پیشرفت فروش و کاهش تخلفات آن‌ها کمک می‌کند.

بر کسی پوشیده نیست که امروزه گستره و پیچیدگی مبادلات املاک قابل قیاس با دهه‌های گذشته نیست به طوری که حجم عظیم گردش پولی این حوزه و سودآوری آن، دغدغه‌ها و مشکلات مربوط به آن را با تغییرات و دگرگونی‌های زیادی مواجه کرده است. از طرف دیگر نقش مشاورین املاک در معاملات ملکی که هر روز در کشور صورت می‌گیرد و ضرورت آگاهی فعالان در این دفاتر به قوانین و آئین‌نامه‌های حقوقی در این حوزه علاوه بر اینکه حیاتی است می‌تواند در کاهش پرونده‌های مرتبط با این حوزه از معاملات در دستگاه قضایی و دادگستری‌ها نقش مؤثری داشته باشد.

با توجه به برنامه‌های جدی دولت و قوه قضاییه برای یکپارچه کردن مدیریت معاملات املاک و مستغلات در کشور و اهمیت مشاورین املاک در این چرخه توجه به ساماندهی و نظارت بر فعالیت این صنف و افزایش آگاهی‌های حقوقی و صلاحیت‌های فنی آن‌ها امری بدیهی است که قانونگذار بارها با تصویب قانون‌های مختلف در این راستا بر این امر تأکید کرده است.

رشد روزافزون تعداد مشاورین املاک به میزانی است که اقشار و افراد مختلف به این حوزه ورود پیدا کرده‌اند و این امر ضرورت توجه به صلاحیت‌های فنی و ارائه آموزش‌های تخصصی به متقاضیان مربوطه را روشن‌تر می‌سازد. اهمیت و ضرورت توجه به صلاحیت‌های فنی در فعالیت مشاورین املاک به گونه‌ای است که اکثر اتحادیه‌های مشاورین املاک به این نتیجه دست یافته‌اند که جهت صدور پروانه کسب برای متقاضیان اقدام به آموزش و آزمون‌های تخصصی از آنان نمایند.

در این راستا مؤلف کتاب "فرهنگ جامع مشاورین املاک" جهت افزایش سطح دانش و اطلاعات عمومی مشاورین املاک با بیانی ساده اقدام به جمع‌آوری کلیه مطالب لازم برای مشاورین املاک نموده و در تألیف این اثر سعی گردیده موضوعات به سادگی و با جامعیت خاص جمع‌آوری گردد و فرهنگ جامعی برای استفاده این قشر عزیز فراهم گردد.

در فصل اول به تشریح عبارات حقوقی قراردادها پرداخته شده و در فصل دوم قراردادهای متداول املاک تشریح گردیده است. فصل سوم به انواع سند و اسناد تجاری پرداخته شده است. فصل چهارم در خصوص دفترخانه‌های اسناد رسمی توضیحاتی ارائه گردیده و در فصل پنجم اصطلاحات حقوقی مرتبط با مشاورین املاک توضیح داده شده است.

فصل ششم در خصوص اصطلاحات جزایی مرتبط بوده و در فصل هفتم اصطلاحات ملکی رایج در معاملات مسکن ارائه شده است. فصل هشتم نیز پیرامون مباحث تخصصی مهندسی و فنی مطالب مهمی جمع‌بندی گردیده و در فصل نهم قوانین، دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های مربوطه درج گردیده است.

فصل دهم نیز به روش‌های پیشگیری از جرایم در املاک پرداخته و در فصل یازدهم مواردی پیرامون قانون کار و پس از آن در فصل دوازدهم مهم‌ترین موارد و نکات لازم در خصوص قانون نظام صنفی و اصناف و موارد مهمی نظیر کد رهگیری، صندوق مکانیزه فروش و غیره ارائه شده است. در فصل‌های سیزدهم و چهاردهم نیز به لحاظ اهمیت موضوع به بازاریابی در املاک و مشتری مداری پرداخته شده و مطالب مهم و جالبی ارائه شده است.

در بخشی از کتاب فرهنگ جامع مشاورین املاک می‌خوانیم:

گران فروشی: عبارت است از عرضه کالا یا خدمات به بهایی بیش از نرخ‌های تعیین شده توسط مراجع رسمی به طور علی‌الحساب یا قطعی و عدم اجرای مقررات و ضوابط قیمت‌گذاری و انجام هر نوع اقدامات دیگر که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمات برای خریدار گردد.

جریمه گران فروشی با عنایت به دفعات تکرار در طول هر سال به شرح زیر است:
متخلف علاوه به الزام به پرداخت خسارت وارد شده به خریدار یا مصرف کننده در مرتبه اول به دو برابر مبلغ گران فروشی و در مرتبه دوم به چهار برابر مبلغ گران فروشی جریمه می‌گردد.
در مرتبه سوم به شش برابر مبلغ گران فروشی جریمه می‌شود و علاوه بر پرداخت جریمه پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی به مدت دو هفته نصب می‌شود.
در مرتبه چهارم به هشت برابر مبلغ گران فروشی جریمه می‌شود و پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی به مدت یک ماه نصب می‌شود.
در مرتبه پنجم و مراتب بعدی به ده برابر مبلغ گران فروشی جریمه می‌شود و پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی به مدت دو ماه نصب می‌شود. همچنین به مدت شش ماه پروانه کسب وی تعلیق و محل کسب تعطیل می‌گردد. (ماده 57 قانون نظام صنفی)

فهرست مطالب کتاب

 

مقدمه
فصل اول: تشریح عبارات حقوقی قرارداد
فصل دوم: قراردادهای متداول املاک
فصل سوم: سند و انواع آن و اسناد تجاری
فصل چهارم: آشنایی با دفترخانه‌های اسناد رسمی
فصل پنجم: آشنایی با اصطلاحات حقوقی
فصل ششم: آشنایی با اصطلاحات جزایی
فصل هفتم: اصطلاحات ملکی رایج در معاملات مسکن
فصل هشتم: مباحث تخصصی مهندسی و فنی
فصل نهم: قوانین، دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های مربوط
فصل دهم: پیشگیری از جرایم در املاک
فصل یازدهم: مواردی پیرامون قانون کار
فصل دوازدهم: مباحث مربوط به قانون نظام صنفی
فصل سیزدهم: بازاریابی املاک
فصل چهاردهم: مشتری‌مداری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرهنگ جامع مشاورین املاک
نویسنده
ناشر چاپینشر هاوژین
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات247
زبانفارسی
شابک978-600-7546-62-8
موضوع کتابکتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرهنگ جامع مشاورین املاک

Mehdi 221
۱۴۰۱/۴/۱
کتاب خوبیه و توضیحات خوبی داده
و نه تنها مشاورین املاک، بلکه بدرد عامه مردم هم میخوره،
اما مشکل این کتاب اینه که خواندنش واقعا نیاز به حوصله و تمرکز داره، و حالت پی دی اف بودنش بر کسل کننده بودنش افزوده
کاش مثل باقی کتاب‌های کتابراه، صفحات و سایز نوشته مثل کتاب‌های چاپی بود…
Mahdi Azaddehghan
۱۴۰۰/۱/۷
خیلی خوب و مفید بود. مطالب جامعی رو از حقوق کسب و کار توضیح میده و شامل مطالب مفید حقوقی در زمینه قوانین کشور و نحوه نوشتن قراردادها است و به طور ویژه در حوزه املاک خیلی قوی کار شده. اما برای مطالعه این کتاب باید کمی حوصله و تمرکز داشته باشید.
رضا رضایی
۱۴۰۲/۳/۱۸
کتاب خوبی است اما همچین کتابی خواندنش به صورت پی دی اف واقعا سخته کاش فرمتش مثل کتاب‌های دیگه در کتابراه epub بود یا یک نسخه صوتی داشت، من دو صفحه از کتاب را که میخونم بخاطر اینکه پی دی اف هست خسته میشم نمیتونم درست تمرکز کنم کاش فرمتش تغییر کنه
مصطفی حاتمی
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
با سلام و خسته نباشید خدمت عوامل عزیز کتابراه تشکر بابت انتشار
و تشکر از نویسنده کتاب من مشاور املاک در شهر اهواز هستم
نکات بسیار مفید در این کتاب اموزنده هست که برای مدیران و مشاوران املاک لازم است
m_asadi
۱۴۰۱/۴/۲۸
کتاب خیلی خوب و کاملیه
کار مشاورین املاک و کلا خرید و فروش املاک پر از نکات فنی و حقوقیه قطعا باید مطالب موشکافانه و با دقت مطالعه بشه
از نویسنده بابت نوشتن این کتاب و کتابراه که این دسترسی رو راحت کرده تشکر میکنم
رامین بحری
۱۳۹۹/۶/۵
کتاب بسیار خوب و مفیدی است و اطلاعات کاربردی و حقوقی به خواننده می‌دهد. البته خوانندگان جهت درک بهتر برخی از موارد حقوقی نیاز به تحقیق بیشتر جهت درک کامل نکات گفته شده در کتاب دارند
رحیم اهری
۱۴۰۲/۱/۶
برای یک مشاور املاک قبل از ایجاد دفتر مشاوره، دانستن اطلاعات لازم و و کافی خیلی ضرورت دارذ، حتما دوستانیکه می‌خواهند دفتر املاک ایجاد نمایند، خواندن کتاب به جد توصیه می‌شود.
یِحیی حساس
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
سلام
کتاب خب و مفیدی است.
اما اما اما کتاب فوق که چند ماه قبل خریداری کرده و در کتابخانه گوشیم قرارداده‌ام اینک برایم باز نمی‌شود.
لطفا راهنمایی بفرمایید
محمدولی اسدی
۱۴۰۱/۵/۷
سلام
کتاب عالیه، با توضیحات جامع برای مشاورین املاک و عموم مردم که می‌خواهند اطلاعاتی راجع به املاک داشته باشند.
فقط برای مطالعه آن نیاز به صبر وحوصله هست.
علیرضا علوی
۱۳۹۹/۹/۱۶
کتاب بسیار خوبیه. مجموعه‌ای از قوانین و اصطلاحات لازم برای مشاورین املاکه و نسبت به کتابهای دیگه‌ای که تو بازار هست خیلی کامل تر و مفیدتره
مسعود پنجه دخت
۱۳۹۸/۱۰/۱۰
کتاب بسیار خوبیه به نظر من تنها برای مشاوران املاک نیست همه مردم می‌تونند استفاده کنند و به اطلاعاتشون افزوده بشه
بهزاد ذوتلقدر
۱۴۰۲/۴/۱۱
کتاب کاملی بود و تقریبا تمامی مسائل مربوط به املاک بیان شده بود و گاهی کلمات تخصصی بودن و فهمش برای خواننده سخت بود
غلامعلی دهقان
۱۴۰۲/۳/۳۱
با عرض ادب
مطالب این کتاب برای مشاورین املاک و سایر افراد به جهت افزایش اطلاعات عمومی و حقوقی بسیار مناسب می‌باشد.
Amin Javan
۱۴۰۱/۷/۵
کتاب خوب وکاملی هست که شامل قوانین کشوری، وبطور کامل به همه چیز پرداخته شده. وخواندن ودانستن مطالب برای همه مفید است.
خلیل طاهری
۱۳۹۹/۱۲/۳۰
عالی بود همچین کتاب‌هایی درحال حاضر واسه ارتقاء دادن سطح آگاهی مشاورین واقعا نیاز است👍
مشاهده همه نظرات 62

راهنمای مطالعه کتاب فرهنگ جامع مشاورین املاک

برای دریافت کتاب فرهنگ جامع مشاورین املاک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.