معرفی و دانلود کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش ملی زبان و رسانه (ویژه رسانه ملی)

عکس جلد کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش ملی زبان و رسانه (ویژه رسانه ملی)
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش ملی زبان و رسانه (ویژه رسانه ملی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش ملی زبان و رسانه (ویژه رسانه ملی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش ملی زبان و رسانه (ویژه رسانه ملی)

کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش ملی زبان و رسانه (ویژه رسانه ملی) به کوشش فاطمه عظیمی فرد، مواردی از جمله رابطه عنوان و محتوا در عناوین سریال‌ها و تله‌فیلم‌های ایرانی، نشانه‌شناسی سکوت در نمایش رادیویی و کاربرد استعاره در اخبار را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

زبان رسانه از تعدادی از اجزای یک پیام رسانه‌ای تشکیل شده است که برای تأثیرگذاری بر مخاطب از یک رسانه ارسال می‌شود. زبان به عبارتی دیگر مجموعه‌ای از واژگان و دستور زبان و یکی از اجزا اصلی زبان رسانه است. از دیگر اجزا زبان رسانه می‌توان تصویر، موسیقی، نوع برنامه و غیره را نام برد. رسانه‌های جدید، هرکدام ویژگی‌هایی دارند که موجب ایجاد تنوع در زبان می‌شود، از این‌ رو، زبان رسانه‌ها گونه‌ها، زیرگونه‌ها و سبک‌های مختلفی دارد.

کاربرد زبان فارسی در رسانه ملی به دلیل طیف وسیع برنامه‌ها ابعاد گوناگونی دارد. هدف از برگزاری اولین همایش «زبان و رسانه؛ ویژه رسانه ملی»، ضمن آسیب‌شناسی کاربرد زبان در برنامه‌های مختلف رسانه ملی، آشنایی با کاربرد دستاوردهای حوزه‌های جدید زبان‌شناسی در برنامه‌های مختلف رسانه ملی بوده است.

در بخشی از کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش ملی زبان و رسانه (ویژه رسانه ملی) می‌خوانیم:

پس از رواج و کاربرد سازهای بادی اروپایی، مانند ترومپت و بوگل (شیپور پیستون‌دار)، در اواخر دوره ناصری، در تعزیه‌خوانی‌های تکیه دولت، کم‌کم استفاده از این نوع سازها به جای شیپور در تعزیه‌خوانی‌های شهرهای دیگر و روستاها نیز معمول شد. به هنگام نواختن موسیقی اعلام و فراخوانی در تعزیه‌ها با این سازها، باز همان آهنگ‌ها را به شیوه سنتی می‌نواختند. لیکن در آهنگ اعلام حرکت دسته‌های عزاداری و موسیقی صحنه‌های تعزیه، تغییر ریتم‌ها را با حرکت انگشت و پیستون انجام می‌دادند. برخی از شیپورچیان در پایان نواختن موسیقی اعلام و فراخوانی تعزیه، آهنگ کوتاهی نیز در مایه دشتی می‌خواندند. از این رو، در تیتراژ شب دهم، نغمه دشتی ترومپت را شاهدیم که اساساً ما را برای دیدن صحنه‌هایی از تعزیه‌خوانی فرا می‌خواند و در ادامه ملودی‌هایی که از طریق سازهایی مانند ویولون می‌شنویم به رویدادهای داستانی متن اصلی سریال و کنش‌های محوری آن ارجاع می‌دهد.

باید گفت که با توجه به اینکه موسیقی ایرانی از خصلت روایی برخوردار است، در نتیجه روایت نحوی موسیقی شب دهم را باید در ملودی‌های قطعات آوازی جستجو کرد. جایی که سازهای مورد استفاده در تعزیه نقش ایفا می‌کنند و نیز بخش‌هایی که صدای تار شنیده می‌شود. این خصلت روایی بی‌ارتباط با فضای ذهنی جامعه سنتی ایرانی و نیز تاریخ فرهنگی ایرانیان نیست و به همین دلیل مخاطب این سریال نه فقط در مواجهه با موسیقی سریال که اساساً هم با یک سریال روایی-داستانی مواجه است. روایت داستان عشق یک شخصیت به نام حیدر به یک شاهزاده و این رویدادی نمایشی مفهوم عشق را در درون ساختار تقابلی قرار می‌دهد که تنش‌ها و کنش‌های ناشی از آن جز با بیان موسیقایی قابل درک نیست.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
کاربرد صورت‌های نادرست زبان معیار ترکی آذربایجانی در برنامه‌های صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی
سیدحسن آذری، جمشید دژم خوی
مقایسه زبان و موسیقی در انتقال معنا با رویکرد نشانه‌شناسی اجتماعی
زینب پورآقا، صادق رشیدی
گزارشگری فوتبال در رادیو براساسِ کارکردهای رادیویی
حسن خجسته باقرزاده، حمید جاوردی
رابطه عنوان و محتوا در عناوین سریال‌ها و تله‌فیلم‌های ایرانی
آرمان ذاکر
کاربرد استعاره در اخبار
محمدهادی رعیت، محمدحسین ساعی، فاطمه عظیمی‌فرد
نشانه‌شناسی سکوت در نمایش رادیویی: بررسی موردی کارکردهای سکوت ارتباطی در نمایش‌های رادیونمایش
بدری‌السادات سیدجلالی، آزیتا عباسی، مینو‌السادات سیدجلالی
کاربرد زبان محلی در صداوسیمای مازندران (مطالعه دیدگاه‌ها و نگرش‌های برنامه‌سازان شبکه استانی)
فاطمه عامریان
آسیب‌شناسی زبان در برنامه‌های کودک سیما از منظر واژگانی
شهین نعمت‌زاده
چکیده انگلیسی مقالات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه مقالات نخستین همایش ملی زبان و رسانه (ویژه رسانه ملی)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نویسه پارسی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات193
زبانفارسی
شابک978-600-7030-50-9
موضوع کتابکتاب‌های زبان شناسی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش ملی زبان و رسانه (ویژه رسانه ملی)

برای دریافت کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش ملی زبان و رسانه (ویژه رسانه ملی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.