معرفی و دانلود کتاب مدار‌های الکتریکی 2: مدارهای AC

عکس جلد کتاب مدار‌های الکتریکی 2: مدارهای AC
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۴۰,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدار‌های الکتریکی 2: مدارهای AC و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدار‌های الکتریکی 2: مدارهای AC و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدار‌های الکتریکی 2: مدارهای AC

کتاب مدار‌های الکتریکی 2: مدارهای AC تألیف پیام فرهادی و محمدامین باقرپور، به تحلیل مدارهایی با جریان متناوب و منابع ولتاژ متغیر می‌پردازد و مفاهیم بنیادین و اساسی آن را توضیح می‌دهد. این کتاب آموزشی که مبتنی بر سرفصل‌های وزارت علوم است، دانشجویان را با مدارهای سه‌فاز و تزویج مغناطیسی آشنا می‌کند و شیوه‌ی تحلیل توان AC و حالت ماندگار سینوسی را به آن‌ها می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب مدار‌های الکتریکی 2: مدارهای AC

یکی از درس‌های مهم مقطع کارشناسی رشته‌ی برق و رشته‌های وابسته به آن، مدارهای الکتریکی است. در این درس به انواع مدارهای الکتریکی موجود پرداخته می‌شود و توان و حالات آن‌ها تحلیل می‌گردد. این درس به خاطر حجم و تنوع مطالب، معمولاً به دو قسمت مدارهای الکتریکی 1 و 2 تقسیم می‌شود. در درس مدارهای الکتریکی 1 به جریان مستقیم پرداخته می‌شود، درحالی‌که درس مدارهای الکتریکی 2 عموماً بر مدارهای متناوب متمرکز است.

تا اواخر قرن نوزدهم، منبع اصلی تأمین برق جریان‌های مستقیم یا DC بودند، اما در حوالی قرن بیستم جریان‌های AC یا متناوب هم تولید شدند که به‌نسبت کارایی بیشتری داشتند و مقرون‌به‌صرفه‌تر بودند. در مدارهای جریان AC برخلاف DC، منابع ولتاژ متغیر هستند و در طول زمان تغییر می‌کنند که همین باعث می‌شود فرم سینوسی پیدا کنند. می‌توان گفت این مدارها کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارند؛ امروزه از صنایع مخابراتی و سیستم‌های قدرت تا خانه‌ها و کارخانه‌ها از ولتاژهایی با سیگنال‌های سینوسی استفاده می‌کنند. در نتیجه، آشنایی، محاسبه و تحلیل این نوع مدارها برای یک مهندس برق اهمیت زیادی دارد. کتاب مدار‌های الکتریکی 2: مدارهای AC تألیف پیام فرهادی و محمدامین باقرپور، به همین موضوع می‌پردازد و می‌کوشد انواع این مدارها را تعریف کند و شیوه‌ی تحلیل آن‌ها را بیاموزد. این کتاب که جلد اول از یک مجموعه‌ی دوجلدی محسوب می‌شود بیشتر بر مبانی AC متمرکز شده و آن را توضیح می‌دهد.

کتاب مدار‌های الکتریکی 2: مدارهای AC از شش فصل تشکیل شده است. پیام فرهادی و محمدامین باقرپور پس از ارائه‌ی مبانی مدارهای جریان متناوب، در مورد مدارهای سه‌فاز و تزویج مغناطیسی هم صحبت می‌کنند و مشخصات آن‌ها را تشریح می‌نمایند. تحلیل توان مدارهای سینوسی و حالت ماندگار سینوسی از دیگر مطالبی است که در این کتاب آموزشی به بحث گذاشته می‌شود. نویسندگان بخش پایانی را هم به موضوع پاسخ فرکانسی اختصاص و آن را به‌تفصیل توضیح می‌دهند. نکته‌ی برجسته‌ی این کتاب آموزشی این است که همه‌ی مطالب با مثال و نمونه و تمرین همراه است. این‌چنین دانشجو بهتر مطالب را درک و با این مباحث پیچیده ارتباط برقرار می‌کند.

کتاب مدار‌های الکتریکی 2: مدارهای AC را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدار‌های الکتریکی

مدارهای الکتریکی، مجموعه‌ای دوجلدی است که مطابق با درس دانشگاهی مدارهای الکتریکی نوشته شده و موضوعات آن را تشریح می‌کند. این کتاب‌ها شامل مثال‌ها و تمرین‌های متعددی هستند و به دانشجویان کمک می‌کنند درک بهتری از انواع مدارهای متناوب به دست آورند و تحلیل آن‌ها را فرا بگیرند.

کتاب مدار‌های الکتریکی 2: مدارهای AC برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانشجویان رشته‌های برق و کامپیوتر توصیه می‌شود. منبع پیش رو به شما کمک می‌کند با مفاهیم درس مدار‌های الکتریکی به‌طور کامل آشنا شوید.

در بخشی از کتاب مدار‌های الکتریکی 2: مدارهای AC می‌خوانیم

سیستم‌ها یا مدارهایی که در آن منابع ‌AC‌ در فرکانس یکسان؛ اما فازهای مختلف کار می‌کنند چند فاز نامیده می‌شوند۔ شکل 12-2 یک سیستم دوفاز سه‌سیمه را نشان می‌دهد و شکل 12-3 یک سیستم سه فاز چهارسیمه را به نمایش گذاشته است۔ برخلاف سیستم تک‌فاز، سیستم دوفاز دارای ژنراتوری با دو کویل عمود بر هم با اختلاف فاز 90 درجه است۔ به همین ترتیب، سیستم سه‌فاز دارای ژنراتوری با سه منبع با دامنه و فرکانس یکسان؛ ‌ام با اختلاف فاز 120 درجه نسبت به هم است۔

سیستم‌های سه‌فاز معمول‌ترین سیستم چندفاز هستند، که به دلایل زیر از اهمیت شایانی برخوردار هستند۔ اول، تقریباً تمام توان تولیدی و توزیعی به صورت سه‌فاز انجام می‌شود و هر گاه نیاز به یک یا دو فاز باشد به جای تولید آن‌ها به صورت مستقل می‌توان از سیستم سه‌فاز منشعب کرد؛ حتی در برخی صنایع که نیاز به تعداد فازهای زیاد است؛ مانند صنایع آلومینیوم (48 فاز) می‌توان با دستکاری سیستم‌های سه‌فاز این کار را انجام داد۔ ‌دوم، ‌ توان لحظه‌ای در سیستم سه‌فاز ثابت (نه پالسی) است، که منجر به انتقال توان یکنواخت و لرزش کم‌تر ماشین‌های سه‌فاز می‌شود۔

سوم، سیستم سه‌فاز در مقایسه با همتای تک‌فاز خود از نظر تأمین توان یکسان اقتصادی‌تر است؛ چرا که حداقل به تعداد کمی سیم نیاز است۔

فهرست مطالب کتاب

فصل 9: منابع AC یا سینوسی
فصل 10: تحلیل مدار در حالت ماندگار سینوسی
فصل 11: تحلیل توان AC
فصل 12: مدارهای سه‌فاز
فصل 13: مدارهای ترویج مغناطیسی
فصل 14: پاسخ فرکانسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدار‌های الکتریکی 2: مدارهای AC
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات191
زبانفارسی
شابک978-622-218-420-9
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰ ۴۰,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدار‌های الکتریکی 2: مدارهای AC

برای دریافت کتاب مدار‌های الکتریکی 2: مدارهای AC و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.